יש דבר כזה קרבי מדי? קופרה לאון וקופרה פורמנטור החדשות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור החדשה 2024

 

קופרה מציגה את קופרה לאון וקופרה פורמנטור החדשים עם לוק אגרסיבי במיוחד ומגוון יחידות הנעה

 

המותג הספרדי מבית סיאט, חשף בפרימיירה מפונפנת במדריד, ספרד, את דגמי קופרה לאון ופורמנטור בגרסאות חדשות, ומכריזה על שפת עיצוב חדשה של המותג.

ב-2018, הכריזה סיאט על מותג קופרה כמותג עצמאי לראשונה. לפני כן, זו היוותה חטיבת הספורט של סיאט. ב-2020 הושקה קופרה פורמנטור וב-2021 הושקה קופרה בורן החשמלית. מבלי לשים לב, הזמן עבר והנה מוצגות גרסאות חדשות לקופרה לאון ופורמנטור. הם גדלים כל כך מהר…

 

קופרה
שפת עיצוב חדשה. קופרה

 

אז מה חדש?

 

מבחינת העיצוב: קופרה לאון ופורמנטור מתחדשות בלוק חדש לגמרי, אבל אי אפשר לטעות בעיצוב – זאת קופרה. בשני הדגמים חזית הרכב השתנתה – קופרה נוטשת את הגריל ה”סטנדרטי” ומאמצת לוק יותר, איך נגיד את זה, כרישי. הסמל של קופרה אינו נמצא על הגריל יותר, אלא על החלק העליון בחזית, ממש מתחת למכסה המנוע. החלק הקדמי של הקופרות החדשות מזכיר שילוב של למבורגיני אורוס וטסלה מודל 3, משהו בפנסים והפרונט החדש. לחובבת המותג ייקח זמן להתרגל.

הדגמים החדשים מגיעים עם פס לד חדש מאחורה, בו משתלב סמל המותג, שגם הוא זוכה לתאורת לד בעצמו. חישוקי הסגסוגת משלימים את הלוק החדש והקרבי למדי,  בגודל 19 אינץ’. תואם את האווירה הכללית של קופרה.

שינוי נוסף, ומשמעותי, נחשפה גרסה חדשה לקופרה לאון: ה”ספורטסטורר” – גרסת סטיישן לקופרה, עם חלק אחורי ארוך מהרגיל. הסטיישן המגניבה שתמיד רציתם. הדגמים החדשים מקבלים עיצוב עוד יותר אגרסיבי מהקופרות הנוכחיות, שגם הן לא רכות למראה.

 

קופרה חדשה
מסך 13 אינץ’. קופרה

 

מבפנים, בתא הנהג, מסך בגודל 13 אינץ’, ממש לפטופ קטן. לוח מערכת המיזוג, ובקרת האקלים מגיעים כלחצני טאצ’ מחוץ למסך, ובנוסף, ישנן הגדרות בחלק התחתון של המסך, שנותרות קבועות על המסך, כך שלא צריך להכנס כל פעם להגדרות בכדי להדליק את המיזוג, בניגוד ליצרני רכב אחרים שדואגים להעסיק אותנו עם תפעול מורכב ומיותר של בקרת האקלים. אז תודה קופרה. 

הדגמים החדשים יגיעו עם מערכת סאונד מרשימה הכוללת 12 רמקולים מבית “Sennheiser”. בקונסולה המרכזית הקופרה מציעה משטח טעינה אלחוטי, 2 שקעי טעינה מסוג USB TYPE C, לחצן ספורטיבי במרכז הקונסולה שמבטל את בקרת ההחלקה, ובורר הילוכים מינימלי.

מושבי הבאקט שהוצגו יפהפיים, מרופדים, ואוחזים היטב את הנהג. על משענת הראש מוטבע הסמל של קופרה, והתפרים בצבע בהיר, מוסיפים למראה המרנין של פנים הרכב. המושבים בעלי כוונון חשמלי ושמירת פרופילי נהג.

 

קופרה חשמלית
מושבים אוחזים וחדשים. בגדי קופרה החדשים

 

ההגה הספורטיבי מגיע עם שיפטרים מרשימים להעברת הילוכים שעושים חשק להשתמש בהם. ההגה מהודר בכפתורים, למטרת קרוז קונטרול ולשימוש במערכת המולטימדיה, אבל 2 הכפתורים שהכי תופסים את העין הם מימין – כפתור ההתנעה ומשמאל כפתור מצב “קופרה”, מצב הפרפורמנס/ביצועים של הרכב. 

 

קופרה לאון חדשה
קופרה לאון 2024

 

קופרה מציגה 5 יחידות הנעה שונות אותן יקבלו שני הדגמים, אנסה לעשות קצת סדר:

 

הדגמים יגיעו עם מנוע 1.5 ליטר – בגרסת בנזין וגרסה היברידית רגילה (לא נטענת) המפיק 150 כ”ס, וגרסה היברידית חסכונית יותר, ותהיינה גם גרסאות פלאג אין PHEV עם הספקים של 201 כ”ס ו-268 כ”ס, כאשר קופרה מצהירים על טווח נסיעה חשמלי בהן, של יותר מ-100 ק”מ, נתון מרשים מאוד. 

למי שמחפש את גרסאות הקיצון של הקופרה, יש את גרסת המנוע 2.0 ליטר, שבעבר הגיעה עם הספק של 306 כ”ס.  הפעם היא תגיע ב-3 אופציות, שלושה הספקים – 261, 296 ו328 כ”ס. הגרסה הראשונה והשנייה יגיעו כהנעה קדמית, וגרסת 296 כוחות סוס, בלעדית לקופרה לאון. הגרסה החמה והחזקה ביותר, תגיע עם הנעה כפולה ומערכת מומנט אחורית שתחלק את הכוח בגלגלים האחוריים לפי הצורך, גרסה שמקבילה לאודי s3 ו-Rs3 שבזכותה, לראשונה קופרה תתחדש גם במצב דריפט. 

קופרה פורמנטור תגיע בכל יחידות ההנעה, מלבד גרסת ה-296 כ”ס, ואילו הלאון הרגילה תגיע “רק” עד גרסת ה-296 כ”ס. אם תחשקו בגרסה החזקה ביותר, גרסת הלאון “ספורטסטורר” החדשה תגיע איתה גם כן (כן כן, לאון הנעה כפולה).

נשאר רק לחכות שהמכוניות הקרביות האלה יגיעו לארץ. עם האהבה של הנהגים הישראלים למותג, תרשם התלהבות עם נחיתתן.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 − one =