אקספנג G6 (קרוסאובר חשמלי קופה) גרסת פרפורמנס – סקירה וחוות דעת

 

xpeng g6
אקספנג G6 קרוסאובר חשמלי חדש

 

ביולי האחרון נחתה אצלנו מכונית פנאי חשמלית חדשה מבית אקספנג. ההשקה האחרונה של המותג הייתה לפני פחות משנה (סוף נובמבר 2023), השקה כפולה, שלפי הבאזז ברשת, והנתונים על הנייר, 1752 מכוניות, ב-9 החודשים האחרונים גם מוצלחת. זיקר מקום אחד מעליה ברשימה עם מסירת 1880 מכוניות מינואר 2024 עד כה, ושתיהן נושפות בעורפו של מותג אודי. שנמצא שורה אחת מעליהן בטבלת המסירות.

הדגם השלישי שהגיע לארץ, אקספנג G6 הוא SUV קופה, קטן יותר מאקספנג G9, אבל פנים מול פנים הממדים שלו נראים מכובדים מאד, (כמו גם תא הנוסעים מרווח מאד), ומשווק ב-3 יחידות הנעה – 2 אחוריות, עם סוללת 67 קוט”ש, וטווח נסיעה חשמלי סטנדרטי או לונג ריינג’, הספקים שונים, 258 כ”ס / 286 כ”ס בהתאמה, והגרסה הבכירה – פרפורמנס, גרסת ביצועים, שמלבד סוללה גדולה יותר (87 קוט”ש), מגיעה עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ו-476 כ”ס.

אקספנג G6 הנעה אחורית, טווח סטנדרטי, הספק 258 כ”ס במחיר 199,990 ש״ח
אקספנג G6 הנעה אחורית “טווח מורחב”, הספק 286 כ”ס במחיר 224,990 ש״ח
אקספנג G6 הנעה כפולה AWD performance הספק 476 כ”ס במחיר 254,990 ש״ח

@queenoftheroad.il מערכות מגניבות בממשק המולטימדיה של אקספנג G6 #xpengg6 #xpeng ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

אקספנג G6 מחיר
אקספנג G6 פרפורמנס במחיר 255,000 ש”ח
אקספנג G6 בישראל
אקספנג G6. אפשרות ל-וו גרירה

 

רושם ראשוני:

הגעתי לחניון של פריסבי (קרסו) בפארק שורק בראשון לציון, מול כל יציאה מאולם תצוגה מתקבצים להם כלי רכב של המותג, וניכר שאקספנג “השתלטה” על העניינים. לא רק שיש לה אולם תצוגה, ועוד אולם שהוסב לאולם מסירות רכב ייעודי, רכבי ה-G6 פזורים לאורך החניון, ואנשים באים, נכנסים, נוהגים, מסתובבים, מתרשמים, כאילו הגיעו לאיקאה ראשל”צ (שנמצאת בכלל בכביש ממול). ה-G6 במבט ראשון לא המכונית הכי יפה שראיתי, היא חייזרית, אחרת, מרשימה במימדי הרוחב שלה בעיקר, ובצורת יחידות התאורה הצרות, יפה אולי בעיני המתבונן. הדגם משווק ב-5 צבעים, פגשתי את כולם בחניון, לבן, שחור, כסוף, אפור גרניט, את צבע ה”כתום אש” של גרסת הביצועים, “פרפורמנס”, שעולה קצת יותר מתוספת של 5,000 ש”ח, וגם במקרה הזה, או שתראו אותה ותברחו בצעקות, או שתגידו “וואו”.

 

אקספנג G6 צבעים
אקספנג G6 צבעים: לבן, כסוף, שחור, אפור גרניט, וכתום בתוספת תשלום
אקספנג צבעים
אולם מסירות ייעודי. אקספנג

 

הדבר הראשון שחיפשתי ושאלתי לגביו הוא – מה יש למולטימדיה להציע לי? באקספנג G9 פגשתי לראשונה במערכת ה”בום בוקס” שמשמיעה מוזיקה ברמקולים חיצוניים, ורציתי לשמוע על משהו מיוחד לפחות כמו זה. היו כמה מערכות מעניינות, שחובבי טסלה העידו שהכל נמצא ומוכר מרכבי טסלה. אני פגשתי מערכת אחת שאני מכירה, ופועלת קצת אחרת – מצב שינה – שמשטיחה את המושבים הקדמיים עד למצב “שינה”, ומחשיכה את המסכים ברכב. פגשתי את מערכת הניווט המקורית שמזכירה את ממשק הגוגל במולטימדיה של רכבי וולוו – מערכת ניווט שלא מתריעה “התרעות חיות” מהמתחרש בכביש, אבל יודעת להגיד לכם עם כמה טווח חשמלי תישארו בסוף הדרך, כשתגיעו ליעד, וזה באופן אישי “פיצ’ר” מאד חשוב, מרגיע, ועובד טוב. עוד תמצאו במולטימדיה, מצלמות 360 באיכות גבוהה, שיראו לכם כמה אתם קרובים מכל צד לעצמים סביבכם ברמת הסנטימטר.

והכי אהבתי, שני משטחי טעינה לנייד שכוללים פתחי אוורור לניידים, שימנעו מה-סמארטפונים להיטגן על המשטח. מנסיון. גלקסי לא עומדים בעומס החום במשטחי הטעינה האלה. האוורור הזה מסייע בפועל.

בום בוקס אין ב-G6 או באקספנג P7, אבל יש ברכב מערכת שמע טובה, שמקפיצה את חוויית הנסיעה ברכב. או מערכת שתיעדתי בעבר, במבחן דרכים שעשיתי עם ה-P7, זו החניה האוטומטית. זה עובד בצורה מדויקת ומרשימה, רק זה דורש מכם “להרפות”, ולהאמין במערכת. הצעקות בסרטון שצילמתי בזמן שהמערכת עבדה מעידות על הקושי שבדבר – להאמין במחשב.

 

 

חווית נהיגה

הנסיעה הראשונה עם הרכב הייתה בפקקים של צהרי היום – אז המהירות הממוצעת הייתה 60-70 קמ”ש, ולא עלתה מעל 110 קמ”ש. זה המצב האולטימטיבי מבחינת הטווח, הרכב לא מתאמץ, והסוללה לא רק שנשמרה, קיבלתי עוד טווח חשמלי בזכות הרגנרציה, ואחרי 26 ק”מ, הגעתי ליעד עם 7-8 ק”מ יותר מהטווח איתו יצאתי. עוד מחוויית הנהיגה? האוטו אנדרואיד התחבר בשנייה, בלי עיכובים או תקלות, ללא כבל, המוזיקה שלי התנגנה בעונג צרוף ובווליום גבוה, כך שיכולתי להשאר גם עוד חצי שעה בכיף בפקק. תא הנוסעים הלבן, חלק, ונקי, משרה נחת ושלווה, וגם עושה רושם שיהיה קל לנקות אותו עם מגבונים או מטלית.

 

אקספנג G6 מולטימדיה
כיוון מיזוג אוויר מהמולטימדיה

אקספנג G6 מבחן דרכים

 

המיזוג יעיל ומקרר את התא במהירות. השמש לא נכנסת דרך הסאנרוף הפנורמי, ואם תרגישו חום, זה יהיה רק מכיוון השמשה הקדמית. המיזוג יפתור את זה. פתחי המיזוג המעוצבים כסופים ואלגנטיים לא ניתנים לכיוון ידני, כיוון שלהם נעשה באמצעות המסך, מה שאני ממש לא אוהבת, כי במהלך נהיגה זה פחות נוח. אבל אם מתרגלים את סדרת הלחיצות על המסך, אפשר לתקתק את זה. אני עדיין מעדיפה כיוון מכני / ידני של פתחי אוורור, כמו גם כיוון הגה מכני, שבמקרה הזה היה ידני, וכיוון מראות ידני, שבאקספנג נעשה דרך המסך. השליטה במיזוג דרך המסך דווקא נחמדה – בלחיצה על המסך מכבים או מדליקים נקודות מרכזיות של יציאות האוויר, ומכוונים את המיזוג עם משיכת אצבע, לאן שרוצים. זה כמו בפורשה, וזה התגלה כנחמד ויעיל.

 

אקספנג סאנרוף
תא בהיר ונעים לשהייה
משטח טעינה
משטחי טעינה עם אוורור
חניה אוטומטית אקספנג
“עובדת טוב”. חניה אוטומטית
אקספנג
מרחב/מצב שינה. להביא כריות מהבית

 

אחרי שבנסיעה בעיר, האקספנג G6 הרגיש מצוין מבחינת רוב הפרמטרים, היה נעים, ושקט, ושיכך את רוב הבאמפרים, בלי “להתרסק”, הגיע הזמן להרגיש איך כל החבילה הזו מתפקדת במהירות גבוהה. ללחוץ קצת יותר על “הגז” ולראות איך הרכב מגיבובעיקר מה נשאר מהטווח והסוללה. אני בגרסת הפרפורמנס, יש לרכב הרבה כוח מיידי, בכל שלב, וזה ללא ספק תחושה טובה. בכביש 6, נסיעה מעל 120 קמ”ש התחילה “לאכול את הסוללה”, וככל שתאיצו, תראו את הטווח יורד בצורה משמעותית. בכביש בינעירוני או מהיר היה יחסית נוח, המתלים לא מושלמים, ולא שציפיתי שיהיה מושלמת, פשוט רציתי לראות איפה אני פוגשת את אי השלמות הזו. אבל, רוב הנהגים ונהגות שרוצים רכב חשמלי שישרת אותם ביום יום, שיהיה מרווח, שימושי, ו-ייקח אותם מנקודה לנקודה, אין שום עניין בנקודות האלה על ספיגה ושיכוך מתלים.

הרכב בשורה התחתונה יהיה עבורם מספיק נוח. מבחינת ההיגוי, כדאי להעביר אותו למצב ספורט “קשיח” יותר מבין מצבי הנהיגה בכביש מהיר, כך או כך, זה לא רכב לאתגר איתו את המתלים או ההיגוי ב”פניות” מהירות – זה לא רכב לשטויות.

 

אקספנג G6 פרפורמנס
בחירה בין מצבי נהיגה ורגנרציה, כולל נהיגה עם פדל אחד X PEDAL
אקספנג אולם תצוגה
מצלמות 360

 

מצבי הנהיגה ונסיעה ברכב מאד מפורטים ומגוונים, אפשר לשלוט על מצב ההגה, המנוע, הרגנרציה, כולל מצב “דוושה אחת” X PEDAL, בו לא צריך לבלום את הרכב בלחיצה על הבלמים, הרכב יבלום אם תרימו את הרגל מהגז. ה-G6 קיבל פלטפורמה חדשה וטכנולוגייה חדשה, מה שאפשר להטמיע בו המון מערכות מתקדמות, מערכות נוחות, והמון מערכות בטיחות, ועד יכולת טעינה ממש מהירה, בעמדת טעינה מתאימה, הרכב יכול להטען ביותר מ-200 ק”מ טווח ב-10 דקות. יחד עם זאת, הטכנולוגיה המאד מפוארת ועשירה הזו ברכב לא כוללת מערכות בטיחות גנריות, כמו מערכת נגד שכחת ילדים ברכב, ומערכת עירנות נהג, מה שהביא לו ציון בטיחות ישראלי של 7 מתוך 8, ולא 8 מתוך 8.

תא הנוסעים מאחור, מרווח ונעים לשהייה בזכות בסיס גלגלים באורך מאד מכובד של 2.9 מטרים, רצפה שטוחה, פתחי אוורור, סארנוף מקצה לקצה, וריפודים לבנים ומאירי עיניים. 3 ילדים ואפילו נוסעים בוגרים יישבו בנוחות. יש משענת יד במרכז עם מקום לכוסות, שיוצא מפתח נשלף במשענת.

 

אקספנג G6 מידות
בסיס גלגלים באורך 2.9 מ’. אקספנג G6 תא נוסעים
אקספנג G6 ממדים
אקספנג G6 תא נוסעים

אקספנג G6 מרווח ברכיים

אקספנג G6 נפח תא מטען
אקספנג G6 תא מטען

 

 

זמן לסיכומים, אקספנג G6 הוא רכב חשמלי שעושה את העבודה. אפשר בהחלט להגיד שהוא קליק אחד מעל רכבים סיניים חשמליים נפוצים בארץ, ובמחיר התחרותי שקיבל, הוא מהווה פתרון ראוי למשפחה שמחפשת רכב חשמלי מתקדם ליום יום. מבחינת הטווח החשמלי, בגרסת הפרפורמנס הבכירה עם הסוללה הגדולה, אפשר להוציא עד 500 ק”מ טווח. היה מי שהוציא יותר מ-600 ק”מ, ו”שבר” את נתון היצרן, אבל אני לא יודעת להעיד איך הוא נהג, ואיך הוא השיג נתון כזה. כן, מניסיון עם הרכב, המערכת הרגנרטיבית כן מחזירה אחוזי סוללה בנסיעה רגועה, בעיקר בפקקים. מצב רגנרציה גבוהה לא חסך לי בטווח – מצב רגנרציה קל ולפעמים בינוני היה אופטימלי מבחינת שמירת הטווח.

 

אקספנג G6 החל מ-200,000 ש”ח
גרסת הפרפורמנס הנבחנת, 255,000 ש”ח

יש אופציה ל-וו גרירה*

מוזמנים לשאול כל שאלה – בתגובות לכתבה או בקבוצת הוואטסאפ של מלכת הכביש

אקספנג G9 רכב פנאי שטח חשמלי פרימיום (5 מקומות) – סקירה

אקספנג P7 (גרסת פרפורמנס – הנעה כפולה) סקירה וחוות דעת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *