ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה בדור השני החל מ-425,000 ש”ח

ב.מ.וו סדרה 4 קופה 425,000 ש"ח
ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה בדור השני החל מ-425,000 ש”ח

 

ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה, דור שני לספורטיבית היוקרתית, מושקת בישראל במקביל להשקה העולמית, במחיר של החל מ-425,000 אלף ₪

 

ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה פותחה במטרה להגדיר מחדש את מהות ההנאה מהנהיגה בפלח השוק של המכוניות היוקרתיות בגודל הביניים. ההילה האתלטית והבלעדית השמורה לה, משקפת את המסורת של דגמי הקופה של המותג BMW – מסורת שעוצבה על ידי סדרה של מכוניות ספורט אגדיות – שנמשכת כעת על פני קרוב ל-90 שנה. תפיסת הרכב הכוללת שעומדת מאחורי המכונית בעלת שתי הדלתות – החל מהפרופורציות ומאפייני העיצוב המיוחדים שלה ועד לכוונון השלדה הספציפי – מציגה מחויבות קפדנית להופעה ייחודית, חוויית נהיגה מרגשת והטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

 

המימדים גדלו. סדרה 4 החדשה 2020

 

עיצוב חיצוני

המראה של ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה, עליו דובר רבות מיד עם הצגתו – מדגיש את העיצוב המוכר של דגמי שתי הדלתות הספורטיביים של BMW ואת שפת העיצוב החדשה של המותג. כמות קטנה של קווים חדים ושימוש במשטחים ברורים בעלי מידות נדיבות, משתלבים יחד בעיצוב מרכב המקרין הנאת נהיגה טהורה מכל זווית אפשרית. הפרופורציות הדינמיות המתוחות של סדרה 4 קופה החדשה, הן תוצאה של ממדים חיצוניים גדולים יותר מאלה של קודמתה. האורך גדל ב-128 מ”מ ל-4,768 מ”מ, הרוחב ב-27 מ”מ ל-1,852 מ”מ ורוחק הסרנים ב-41 מ”מ ל 2,851 מ”מ. גובה המכונית גדל רק ב-6 מ”מ, ל-1,383 מ”מ, כך שהמכונית נמוכה ב-57 מ”מ מה-BMW סדרה 3. מפשקי הגלגלים שלה גדלו לעומת הדור הקודם של הדגם – ב-28 מ”מ מלפנים ו-18 מ”מ מאחור – והם גם רחבים ב-23 מ”מ מאלו של BMW סדרה 3 בדורה הנוכחי.

 

 

 

החזית המדוברת 

 

החזית המרשימה של ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה, מדגישה את האופי הייחודי שלה. שבכת הכליות הגדולה של BMW, עם הממד האנכי המודגש, נוטה לפנים ונמשכת כמעט עד לקצה התחתון של הפגוש הקדמי. פתחי האוויר בשבכה בעלות מבנה רשת (Mesh) מהסוג שהופיע בעבר רק בדגמי M. השבכה הקדמית ניצבת בבטחה במרכז, כמרכיב מכונן של החזית. עם הכליות האנכיות המחוברות במרכזן, היא מזכירה מאפיין עיצובי שלקוח מהעבר של החברה – מאפיין שהיא חולקת עם הדגמים הקלאסיים האגדיים של המותג ומוסיפה לו מגע מודרני משלה. הפנסים הראשיים דקי הגזרה של ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה נמשכים עמוק לתוך קשתות הגלגלים הקדמיים ותורמים למראה הייחודי.

הדפנות של ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה מעוצבים על ידי משטחים מדויקים ומגולפים בצורה הדוקה. שלוחות קצרות, עמודים דקים (קורות דקות), דלתות ארוכות עם חלונות ללא מסגרת, גרפיקת חלונות דקה וקו גג זורם, מדגישים את המראה האלגנטי שלה. שטח החלונות – המתחדד בחוזקה בחלקו האחורי – והכתפיים השריריות מבליטים את היציבה העוצמתית שלה. גם מאחור, משטחים גדולים וברורים תורמים לעיצוב הדומיננטי עם פנסים אחוריים מסוג Full-led דקים ומוכהים בצורה אלגנטית, עם פסי תאורה המוארים בקביעות ומדגישים את המראה יוצא-הדופן של המכונית.

 

ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה דשבורד
ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה תא נהג

 

תא הנוסעים

משטחים בעלי עיצוב נקי, חומרים איכותיים וסביבה ממוקדת נהג מגדירים את האווירה היוקרתית ואת העיצוב של BMW סדרה 4 קופה החדשה. יחד עם העיצוב המובחן של לוח המכשירים ולוחות חיפוי הדלתות, הקונסולה המרכזית בעלת המיקום הגבוה מייצרת סביבה עוטפת עבור יושבי המושבים הקדמיים. הזכוכית האקוסטית של השמשה הקדמית הכלולה כסטנדרט, משפרת עוד יותר את הנוחות בנסיעות למרחקים ארוכים. לוח המחוונים הדיגיטלי וצג הבקרה בסדרה 4 קופה החדשה, מייצרים תצוגה משולבת בעלת שטח גדול. לחצן START/STOP של המנוע ממוקם כעת בלוח בקרה מעוצב בקונסולה המרכזית.

עיצוב המושבים האחוריים המתוכננים להכיל שני נוסעים – ייחודי לדגם, עם משענות ראש מובנות ואופי מודגש לכל מושב בנפרד. המושבים מתקפלים בנוחות בחלוקה של 40:20:40 ויוצרים גישה ישירה ופשוטה לתא המטען מתוך הרכב. תא המטען נותר גדול ונגיש עם נפח של 440 ליטר, דומה בנפחו לדגמי הסדאן המקבילים.

 

שלושה מנועים, שלוש רמות גימור. ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה

 

דינאמיות

 

הפרופורציות הייחודיות לדגם, המאפיינים האווירודינמיים האופטימליים, הקשיחות המוגברת של המרכב, חלוקת המשקל הקלאסית 50/50, מרכז כובד הנמוך ב-21 מילימטרים לעומת BMW סדרה 3 והכיולים הקפדניים של הגיאומטריה ומערך  השלדה, מעניקים ל-BMW סדרה 4 קופה החדשה אופי ספורטיבי ייחודי משלה. המתלים הסטנדרטיים ומתלי M-Sport משלבים שניהם בולמי זעזועים שכוילו במיוחד לטיפול בכוח העילוי וליציבות מקסימלית.

הרכב מערך הדגמים של ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה, משקף את הדגש שהושם בעת תכנון המכונית על עוצמה דינמית; זו הפעם הראשונה שבה כל הגרסאות במערך הדגמים של BMW סדרה 4 קופה מצוידות בתיבת הילוכים Steptronic שמונה הילוכים כסטנדרט.

  

הדגם ישווק בישראל עם 3 מנועים ורמת גימור ייעודית לכל דגם:

 

ב.מ.וו 420i Xdrive

 

מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בטור עם הספק של 184 כ”ס (צריכת דלק משולבת: 5.8-5.3 ליטר ל-100 ק”מ; פליטת CO2 משולבת: 132-122 גרם/ק”מ). רמת הגימור כוללת מגוון מערכות וטכנולוגיות חדשות, שלא היו קיימות בדגם הקודם כגון:

 

מערך מולטימדיה Live Cockpit Professional הכולל:

  • לוח מחוונים דיגיטלי מאחורי גלגל ההגה עם מסך בגודל של 12.3 אינץ’ וצג מרכזי 10.25 אינץ’. תצוגת המחוונים הדיגיטלית בסביבת הנהג מעניקה הדמיית תלת ממד חדשה של האזור שמסביב למכונית או תצוגות נוספות כגון קטע ממפת הניווט, מחווני מצב של מערכות הסיוע לנהג ועוד
  • מערכת הפעלה מתקדמת ID7 לראשונה בישראל בשפה העברית.
  • מערך הפעלה מרובה מצבים המתבצע באמצעות מסך המגע של צג הבקרה, בקר iDrive המוכר, לחצנים רב-תפקודיים בגלגל ההגה או בקרה קולית
  • הסייען האישי החכם של BMW (“Hey BMW”)
  • Apple CarPlay אלחוטי, ללא צורך בשימוש בכבל ומשטח טעינה אלחוטי

 

מערך עזר בחניה Parking Assistant:

  • Assistant Reversing העוזר בתמרוני נסיעה לאחור וזוכר את פעולות ההיגוי ב-50 המטרים האחרונים.
  • מערכת עזר לחניה אוטומטית במקביל ובניצב בלחיצת כפתור
  • חיישני חניה היקפיים
  • מצלמה נסיעה לאחור

 

מערך בטיחות Driving Assistant מעודכן הכולל בנוסף:

  • מערכת תיקון סטייה מנתיב
  • מערכת להתראה בשטח מת עם התרעה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לאחור
  • בקרת שיוט אדפטיבית
  • בלימה אוטומטית בחניה (עד 5 קמ”ש) בנסיעה לאחור

 

אבזור חדש בדגם ה-420i שיהווה מעתה חלק מרמת הגימור הסטנדרטית כולל את חבילת ה-M-Sport הספורטיבית, ספוילר M בצבע המרכב, וחבילת תאורת הפנים המורחבת עם ה-Welcome light carpet בכניסה לרכב; אלו מצטרפים לאבזור סטנדרטי נוסף כגון פנסי Full LED קדמיים ואחוריים, חלון שמש, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי Sport עם ריפודי עור ב-6 גוונים לבחירה, מושבים חשמליים עם זיכרונות, ב”א מפוצלת ל-3 אזורים עם שליטה נפרדת מאחור ומערכת שמע Hi-Fi עם 10 רמקולים.

 

עיצוב מלוטש וגדושה בטכנולוגיה מתקדמת

 

ב.מ.וו 430i Xdrive

 

מנוע בנזין בעל שישה צילינדרים בטור עם הספק של 258 כ”ס (צריכת דלק משולבת: 6.1-5.7 ליטר ל-100 ק”מ; פליטת CO2 משולבת: 141 – 131 גרם/ק”מ). דגם ה-430i כולל את כל המערכות הקיימות בדגם ה-420i ומוסיף שדרוג של מערך ההנעה ומכלולי הניהוג והשלדה, חבילת M-Sport Pro חדשה, ואת מערכות העזר לנהג המתקדמות ביותר שיש בארסנל היצרן:

 

שדרוג מערך הניהוג והשלדה

  • מתלי M אדפטיביים
  • מערכת היגוי Sport ביחס משתנה
  • בלמי M

 

חבילת M-Sport Pro החדשה המוצעת לראשונה בדגם של BMW, מעלה את רמות ההנאה מהנהיגה לדרגה גבוהה יותר; היא לוקחת את המאפיינים של דגם M-Sport ומוסיפה פריטים כגון:

  • חישוקי סגסוגת מסוג M “19 עם צמיגים בגודל שונה מלפנים ומאחור
  • מסגרת גריל הכליות בגימור שחור; גימור שחור בפנסי החזית
  • ספוילר אחורי, סופיות מפלט, מראות צד ומסגרת חלונות בגימור שחור
  • מצב Sprint בתיבת ההילוכים (לחיצה של כשניה אחת על פקדי העברת ההילוכים מעבירה למצב נהיגה ספורט ומבצעת הורדה אוטומטית להילוך הנמוך ביותר)
  • חגורות בטיחות M
  • צליל ספורטיבי יותר במצב Sport

 

פרט לחוויית הנהיגה והעיצוב החיצוני, דגם ה-430i כולל בנוסף גם את המערכות הבאות:

  • Driving Assistant Professional – מערך הבטיחות ומערכות העזר לנהג החדשני ביותר של BMW, המאפשר יכולות נהיגה סמי-אוטונומיות מתקדמות.
  • Parking Assistant Plus – מערך מצלמת היקפיות הכולל מבט על והדמיית 3D של הרכב.
  • מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 16 רמקולים

 

 

ב.מ.וו סדרה 4 קופה בגרסת M Performance 
ב.מ.וו סדרה 4 קופה בגרסת M Performance 

 

ב.מ.וו M440i xDrive

 

לראשונה, מציגה BMW גרסת M Performance לסדרה 4 שתתפוס את מקומה בראש מערך הדגמים עם מנוע בנזין בעל שישה צילינדרים בטור עם הספק של 374 כ”ס (צריכת דלק משולבת: 7.1-6.8 ליטר ל-100 ק”מ; פליטת CO2 משולבת: 155-163 גרם/ק”מ).

BMW M440i xDrive קופה החדשה מצוידת בטכנולוגיה Mild-Hybrid (“היברידי-מתון”). התקנת מתנע-גנרטור 48 וולט חזק ומצבר נוסף מאפשרת רגנרציה ואחסון של אנרגיית בלימה רבה יותר. אנרגיה זו משמשת לא רק לצורך אספקה למערכת החשמל, אלא גם לצורך הקלת העומס המופעל על מנוע הבעירה הפנימית והגברת ההספק שלו. המתנע-גנרטור מייצר אפקט של דחף חשמלי שמספק באופן מידי 11 כ”ס נוספים המעניקים יכולת דינמית משופרת. יתר על כן, המתנע-גנרטור העוצמתי גם משפר את החיסכון בדלק על ידי סיוע למנוע בעת נסיעה במהירות קבועה ומשפר את הנוחות כאשר תפקודי העצור/סע  וגלישה נמצאים בשימוש.

פרט ליחידת ההנעה, כולל הרכב טיפול ושדרוג של חטיבת M של BMW בכל מכלולי ההנעה, ההיגוי והשלדה אשר תומך את הכוח הרב שמספקת יחידת ההנעה. טכנולוגיות אילו מאפשרות לדגם זה להיות קרוב יותר בביצועיו לדגם ה-M4 הקודם מאשר לדגם אותו החליף.

 

דגם זה ישווק בישראל עם 2 מערכות נוספות:

  • דיפרנציאל אחורי M – לשיפור האחיזה בזמן פנייה.
  • חבילת M-Technology Pack – ייחודית לדגם ה-M440i xDrive. משדרגת את מערכת הקירור ואת מערך הבלימה בסרן הקדמי לנהיגה ספורטיבית במיוחד.

 

מחירים;

דגם חבילה נפח [סמ”ק] הספק מנוע בנזין [כ”ס] מחיר כולל מע”מ אגרת רישוי
BMW 420i Coupe M-Sport 1998 184 425,000 ₪ 4731 ₪
BMW 430i Coupe M-Sport Pro 1998 258 475,000 ₪ 4731 ₪
BMW 440i Coupe M-Superior 2998 374 589,000 ₪ 4731 ₪

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *