הטוב ינצח: טסלה מודל Y מול BYD סיל U – סקירה
הטוב ינצח: טסלה מודל Y מול BYD סיל U – סקירה והשוואת נתונים
הקרב על בכורת רכבי הקרוסאובר החשמליים נמשך, ו-טסלה מודל Y היחסית וותיקה ו-BYD סיל U שהגיע אלינו לא מזמן מתייצבים במרכז הזירה. שני הדגמים מביאים גישות שונות מבחינת עיצוב, טכנולוגיה וביצועים, כל אחד מציע חוויית נהיגה ייחודית ועונה על צרכים שונים. אז איך שני רכבי הקרוסאובר החשמליים האלה משתווים זה לזה?, והאם היצרן הסיני יצליח לנצח את ענקית הרכב החשמלי מאמריקה? ערכנו סקירה והשוואת נתונים של השניים ואלו הן התוצאות.
**ה-BYD סיל U מגיעה גם בגרסת הייבריד, הסקירה מתייחסת לגרסת החשמל.
עיצוב ומידות – תיקו טסלה – BYD
כשמדובר במראה, ה-BYD סיל יו והטסלה מודל Y מציגים שתי גישות שונות לגמרי ושפות עיצוב שונות. ה-BYD סיל יו פונה לאלו המחפשים עיצוב קלאסי יותר, עם קווים חדים ומרובעים שנותנים לרכב מראה חסון ומודגש. הפרופיל המרובע מעניק תחושה של SUV מסורתי. אורכו 4.77 מטר, מעט יותר מהמודל Y שעומד על 4.75 מטר, והגובה של הסיל יו – 1.67 מטר, גבוה ב-7 ס”מ מהמודל Y. לעומת זאת, בסיס הגלגלים של הטסלה מודל Y ארוך ב-13 ס”מ מזה של ה-BYD.
הטסלה מודל Y מציג עיצוב חלק ומודרני שמתמקד בפשטות עם קווים מעוגלים ופחות נועזים, התורמים למראה המודרני והמסוגנן של טסלה. הבחירה בעיצוב חלק מאפשרת לטסלה לשמור על מראה נקי ועתידני, שממשיך את הסגנון הייחודי והמוכר של המותג. גם כאן מדובר ברכב עם נוכחות, אם כי באופנה מעודנת יותר מאשר הסיל יו.
בסופו של דבר, את העיצוב של שני המותגים אנחנו רואים הרבה על הכביש, כך שאף אחד מהם לא באמת ייחודי בעינינו, ולכן זה לפי העדפה אישית בלבד. נסגור על תיקו?
תא נהג – יתרון ל-BYD סיל יו
הטסלה מודל Y לוקחת את הגישה המינימליסטית לקצה: כל תפעול הרכב, מהגדרות מיזוג ועד ניהול מדיה ומידע, מתבצע דרך מסך מרכזי בגודל 15 אינץ’ הנמצא במרכז הדשבורד. מצד אחד, השימוש במסך מרכזי בלבד מעניק מראה נקי ועתידני, נטול כפתורים פיזיים. הנהגים שמכירים את המערכת של טסלה ירגישו בנוח, שכן כל הפונקציות מרוכזות במקום אחד – מה שמונע עומס של כפתורים ומתגים. אולם, עבור נהגים אחרים, התפעול דרך המסך בלבד עשוי להיות מורכב. פעולות פשוטות כמו התאמת עוצמת המזגן או כוונון ווליום המוזיקה מחייבות התמקדות במסך תוך כדי נסיעה – דבר שיכול להסיח את דעתו של הנהג במצבים מסוימים.
מולה, ה-BYD סיל יו מציע עיצוב פנים שמנסה לשלב בין גישה טכנולוגית למגע מסורתי יותר. גם כאן ישנו מסך מרכזי בגודל 15.6 אינץ’, ברמת הגימור הבכירה, שמאפשר גישה נוחה לכל פונקציות הבידור, המידע והשליטה, עם שילוב של כפתורים פיזיים עבור פונקציות עיקריות – מה שמקל את השימוש ומאפשר ביצוע מהיר של פעולות בסיסיות מבלי להסיט את המבט מהכביש. המסך של הסיל יו כולל תכונה מעניינת – הוא מסתובב וניתן להעמידו בצורה אופקית או אנכית בהתאם לצורכי המשתמש, פיצ’ר אהוב.
אפילו שהעיצוב של טסלה יוקרתי ומרשים, בחירת עיצוב הפנים של הסיל יו הרבה יותר פרקטית ונוחה, מאשר העיצוב המינימליסטי (ואף קצת מסוכן) של טסלה, ולכן נבחר לתת לסינית את הנקודה.
ביצועים והספק – יתרון למודל Y
מאז שהרכבים החשמליים החלו לעלות לכביש, אנחנו רואים עוד ועוד משפחתית שעומדות בקו ישר עם רכבי על, ובמחיר נמוך יחסית. אז איזה דגם מבין השניים ייקח אתכם מהר יותר ל-100 קמ”ש?
הגרסה החשמלית של הסיל U כולל מנוע קדמי עם הספק של 218 כ”ס, ומגיעה ל100 קמ”ש תוך 9.3 שניות, נתון סטנדרטי ל-SUV אך איטי ביחס למתחריו בשוק החשמלי.
אף על פי שלטסלה יש גרסת ביצועים עם 456 כ”ס והנעה כפולה, אנו נתייחס לגרסה המקבילה לסיל יו – גרסת הבסיס (הנעה אחורית). הגרסה “הפשוטה” של המודל Y מגיעה עם הספק של 295 כ”ס, והאצה של 6.8 שניות ל100 קמ”ש, נתון לא רע בכלל. מעבר לתאוצה וההספק הגבוה, בגרסה זו הטסלה מגיעה בהנעה אחורית, שכמובן הרבה יותר מהנה מההנעה הקדמית שבסיל יו.
עבור נהגים שמעדיפים רכב חשמלי עם יכולות האצה מעולות וחוויית נהיגה פחות סטנדרטית, המודל Y ללא ספק הבחירה הנכונה באספקט הזה.
טווח וטעינה – תיקו טסלה ו-BYD
אי אפשר להתעלם מהפיל שבחדר – חרדת הטווח. מי שמחפש רכב חשמלי, לרוב יחפש את הרכב עם הטווח המוצהר הגדול ביותר, כדי להימנע כמה שאפשר מחישובים קטנוניים מתוך חרדה, בזמן הנהיגה.
ה-BYD סיל יו מגיעה ב-2 גרסאות סוללה – הראשונה מציעה טווח מוצהר של עד 420 ק”מ עם סוללת ה-71.8 קוט”ש, והשנייה מציעה טווח מוצהר של 500 ק”מ עם הסוללה הגדולה של 87 קוט”ש – נתונים מרשימים שמעמידים את הסיל יו בשורה הראשונה של רכבי הפנאי-שטח החשמליים עם טווח נסיעה נרחב.
המודל Y גם כן מציג טווח מרשים בגרסת ה-Long Range עם טווח מוצהר של כ-533 ק”מ ו-455 ק”מ בגרסת הבסיס. בנוסף, מערכת הטעינה של טסלה מקנה יתרון משמעותי הודות לרשת עמדות הסופר-צ’ארג’ר המהירות של טסלה, המאפשרת טעינה מהירה במיוחד של 80% טעינה בתוך כ-30 דקות בלבד.
ההבדלים אינם גדולים, בייחוד שמדובר בטווח מוצהר בלבד, לכן נקרא לזה תיקו.
פרקטיות ואחסון – יתרון לטסלה Y
גם כאן, שני הדגמים עונים על צרכים שונים של הנהג והנוסעים. ה-BYD סיל יו, כרכב פנאי-שטח, מציע מרחב פנימי רחב ותא המטען בעל נפח נאה של 552 ליטר. הטסלה מודל Y, עם עיצובו הנקי והמינימליסטי, מתבלט כאן. כרכב פנאי-שטח, המודל Y מציע תא מטען בנפח ענק של כ-854 ליטר, לצד תא מטען קדמי נוסף, בנפח 117 ליטר. אף על פי שהסיל יו פרקטית מאוד, תא המטען הגדול של הטסלה מעניק לה יתרון מובהק.
מחירים – יתרון ל-BYD סיל יו
BYD סיל יו החלה את השיווק שלה החל מ-190,557 ש”ח לרמת האבזור הבסיסית, והחל מ-210,557 ש”ח לגרסה הבכירה. לעומתה, טסלה מציעה את המודל Y בגרסת הבסיס החל מ-218,00 ש”ח, את הגרסה ארוכת הטווח במחיר של 256,567 ש”ח ואת גרסת הביצועים במחיר של 284,000 ש”ח.
לסיכום
המאבק בין ה-BYD סיל יו לטסלה מודל Y חושף יתרונות וגם חסרונות של כל אחד מהדגמים:
הסיל יו מציעה עיצוב פנים נוח ופרקטי יותר, עם כפתורים פיזיים שמאפשרים שליטה קלה ונוחה יותר בפונקציות הרכב, לצד אפשרויות טווח נסיעה גבוהות ותמחור תחרותי.
הטסלה מודל Y מציעה מערכת הנעה חזקה יותר וביצועים זריזים יותר, לצד יתרון בולט של רשת הטעינה המהירה. גם בנושא הפרקטיות, תא המטען הגדול של המודל Y מציב אותו כבחירה מצוינת למי שמחפש יותר נפח אחסון. מי שירצה להנות מהטווח הגדול של המודל Y, יצטרך לשלם הרבה יותר מאשר על הסיל יו.
בסופו של דבר, הבחירה תלויה בהעדפות האישיות – מי שמעדיף חוויית נהיגה וסביבת נהג מכוונת טכנולוגיה, הטסלה תהיה הבחירה המתאימה, בעוד שהסיל יו מספקת אלטרנטיבה נוחה, ידידותית וסולידית למי שמחפש פרקטיות לצד טווח טוב ומחיר נגיש יותר.