טסלה מודל 3 החדשה מתיחת פנים – אז מה בדיוק השתנה?
טסלה מודל 3 החדשה היא קצת יותר טסלה S פלייד, אז מה בדיוק השתנה בטסלה מודל 3 החדשה?
קודם כל חשוב לציין שזו רק מתיחת פנים ולא דור חדש, ולכן לא תראו שינויים גדולים ברכב, בעיקר לא חיצוניים. אבל טסלה מצהירה ש50 אחוז מהחומרים מהם הרכב עשוי השתנו.
- עיצוב הפנסים הקדמיים השתנה מעט, וכעת הם ארוכים יותר עם תאורת לד קבועה ביום.
- גם עיצוב פנסי הערפל השתנה, וכונסי האוויר הפכו לפתח אחד רוחבי מקצה לקצה.
- מהפרופיל, ניכר שהעיצוב לא השתנה, אך עיצוב חישוקי הסגסוגת השתנה, באופן כזה שמשווה מראה גדול יותר לגלגלים. קוטר החישוקים – 18-19′.
- יש שני צבעים חדשים איתם הטסלה מודל 3 תשווק – אדום בורדו עז, ואפור כהה, שניהם צבעים מטאליים.
- מאחור, עיצוב הפנסים האחוריים השתנה, כמו גם עיצוב ה”פגוש” האחורי. עם פנסי ערפל צמודים אליו משני הצדדים.
- מבפנים, סך הכל המראה נותר נקי ומינימלי: נוספה תאורת לד צבעונית שתוחמת את השמשה הקדמית מלמטה, ומשטח חדש שמגיע עם מספר צבעים לבחירת הנהג/ת.
- פתחי האוורור הם עכשיו שורה אחת ארוכה של פתח אוורור, מצד לצד.
- ההגה השתנה מעט, וכעת תפעול הוינקר מאחורי עבר למתגי שליטה על גבי ההגה, כמו גם בקרת השיוט, והצפצפה במרכז ההגה.
- מערכת המולטימדיה נותרה כפי שהיא, אותו ממשק עם אותו גודל של מסך מגע, אבל המסך עצמו השתנה, מסך משופר רספונסיבי (תגובות מהירות יותר) ואיכותי יותר, עם יכולת הפעלה משופרת.
- ניתן יהיה לשלוט על המיזוג של הנוסע לצד הנהג, לכבות, להדליק ולשנות את העוצמה מבקרת האקלים דרך המסך.
- הוסיפו עוד חיבור בלוטות’, שיפרו את החיבור ל-wifi, שיהיה מהיר יותר, והקישוריות בין המפתח לרכב שופר גם כן, כך שיקלוט את המפתח אף ממרחק.
- מערכת השמע שופרה ונוספו לה 3 רמקולים.
- במושבים הקדמיים יש כעת גם אוורור למושבים ולא רק חימום.
- הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש עם חומרים איכותיים יותר ופתחי אחסון אלגנטיים יותר. טסלה מצהירה שהיא שיפרה את איכות החומרים בתא הנהג והנוסעים כולו.
- כמו בטסלה s plaid משטחי הטעינה לניידים עברו למרכז התא, באמצע הקונסולה.
- ואם טסלה S… מאחור, נוסף מסך מגע לנוסעים במושב האחורי – יש בו אפליקציות, אפשרות שליטה בבקרת האקלים, שליטה בווליום/שמע ועוד.
- עוד נוספו מאחור, שתי כניסות c-usb ועוד אחד נמצא מתחת למשענת היד לנהג/ת.
- מאחור, שינו מעט את צורת המושבים והגיאומטריה שלהם לטובת תנוחת ישיבה נוחה יותר. אך מרווח הברכיים או הראש לא השתנה.
- טסלה שיפרה את איכות החומרים בתא הנוסעים במטרה לספוג רעשים פנימיים ולהביא לנסיעה שקטה יותר. למודל 3 צמיגים איכותיים על מנת לספוג ולשכך את המהמורות בכביש, המתלים שופרו וכויילו כך שישככו טוב יותר את הכביש בנסיעה עירונית, והשמשות בחלונות האחוריים ובשמשה האחורית איכותיות יותר.
- סך הכל, היצרנית מצהירה שהצליחה להפחית אחוז ניכר מרעשי הדרך בנסיעה. 30 אחוזי מכניסת רעשי רוח, ו-25 אחוז שיפור בכניסת רעשי דרך מהכביש.
- טסלה לא נגעה ביחידת ההנעה של הרכב (מנוע, סוללה), אך כן שיפרה את האווירודינאמיות של המודל 3 בכ-9 אחוזים, על ידי שיפור העיצוב הכללי של הרכב, וכעת הטווח החשמלי שיוצע לנהגים, הוא בין 554 ועד 678 ק”מ בגרסת ההנעה הכפולה “לונג ריינג'” (גרסת הטווח הארוך). נתוני הביצועים של הרכב נותרו כפי שהיו.
הרכב יימכר באירופה כבר מאוקטובר הקרוב. ובקרוב אצלנו.
נהיגת התרשמות: BYD סיל – השקה לשוק האירופי במינכן גרמניה
יונדאי איוניק 6 חשמלית (הנעה אחורית ברמת לוקשרי) מבחן דרכים