לשטח ולכביש: לנד רובר דיסקברי 2024 (דיינמיק) – מבחן דרכים

 

לנדרובר דיסקברי
דיסקברי החדש 2024-25

 

לנד רובר דיסקברי ממשיך לשלב בין יוקרה לנוחות, מבלי לוותר על יכולות השטח האייקוניות של המותג. יצאנו למבחן דרכים בכביש ובשטח וחזרנו עם תובנות

 

לנד רובר היא יצרנית רכב בריטית עם היסטוריה עשירה של רכבי שטח קשוחים ויוקרתיים. קו הדגמים שלה כולל שלוש סדרות מרכזיות: ריינג’רובר, דיפנדר ודיסקברי, כאשר כל אחת מהן ממוצבת בצורה ייחודית בשוק. 

הריינג’רובר משלב יכולות שטח עם יוקרה גבוהה במיוחד. הוא מיועד ללקוחות המחפשים חוויית נהיגה, גם בכביש וגם בשטח, עם דגש על פאר ואבזור מתקדם. הדיפנדר, לעומתו, הוא סמל לקשיחות ועמידות, והוא נחשב לאחד הרכבים האייקוניים ביותר בעולם השטח. הוא מיועד להרפתקנים שמחפשים רכב עם יכולות שטח מרשימות, עם עיצוב מחוספס ואופי “ללא פשרות”. הדיסקברי ממוצב בין שני הקטבים הללו. מצד אחד, הוא מציע יכולות שטח מצוינות הדומות לדיפנדר, אך הוא גם מתמקד בנוחות ופונקציונליות, מה שמאפשר לנהג/ת “ליהנות משני העולמות”. לדיסקברי חלל פנימי מרווח, טכנולוגיה מתקדמת, ועיצוב מודרני, בשילוב יכולות נסיעה בשטח של לנד רובר, מה שהופך אותו לרכב רב-תכליתי מצוין לכביש ולשטח.

 

land rover discovery dynamic
לנד רובר דיסקברי 2024

 

לנד רובר שינתה לאחרונה אסטרטגיה מיתוגית. דגמיה השונים משווקים כמעט כמו מותגים בפני עצמם, והאזכור למותג לנד רובר מקבל כיום מקום משני. לצד התפיסה הדי מהפכנית הזו בשוק הרכב יש לציין, הגיעה לישראל גרסה מחודשת של הדיסקברי הנוכחי, שהוצג כבר בשנת 2017, בשם דיינמיק. עיקר השינויים בגרסה זו מסתכמים בעדכוני עיצוב מושחרים בפגושים ובמסך מולטימדיה מעודכן בתא הנוסעים. הדיסקברי משווק בישראל בגרסת הנעה אחת וברמת גימור אחת ומחירו 711,000 שקלים. 

 

land rover discovery 2024
לנד רובר דיסקברי 2024 מחיר 711,000 ש”ח

 

 

עיצוב חיצוני

החזית של הדיסקברי מרשימה ומיישרת קו למעשה עם העיצוב של הריינג’רובר הנאה, קרבה משפחתית המספקת רמיזות לא מעטות ליכולות שטח. לדיסקברי מתלי אוויר המאפשרים לו לשנות את גובהו. כאשר הוא במצב הנמוך צמיגי הענק בגודל 255/55/20 ממלאים את בתי הגלגלים ללא מרווח מהכנפיים וזה מקנה מראה חריג ומיוחד של רכב שטח מונמך. מבט מהצד חושף פרופיל נאה בחלק הקדמי, אך מגושם במקצת בחלק האחורי, תוצר לוואי של זוג המושבים הנוסף בשורה השלישית. החלק האחורי של הדיסקברי נראה מעט מגושם ומקנה לו מראה ‘מיניוואני’. הוא מציג מראה נקי יחסית, כאשר לא מעט ביקורת הופנתה למיקום לוחית הרישוי, שנמצאת באופן תמוה בצידו השמאלי של תא המטען. 

 

land rover discovery INTERIOR
דיסקברי תא נוסעים

 

לנד רובר דיסקברי מחיר
המולטימדיה החדשה נכנסה גם אליו. דיסקברי סקירה וחוות דעת

 

תא נוסעים

תא הנוסעים של הדיסקברי תומך בייעוד הכפול שלו. על הרצפה תמצאו שטיחי גומי קלים לניקוי ומנגד, ריפוד המושבים, חיפויי הדלתות והדשבורד כוללים חומרים איכותיים ורכים למגע. זוג המושבים הקדמיים נוחים. הם מתכווננים באופן חשמלי וכוללים חימום ומשענת יד אישית בנוסף למשענת היד המרכזית והרחבה שביניהם. נציין כי ברמת המחיר הזו חסר לנו אוורור במושבים. תנוחת הישיבה מול גלגל ההגה הענק גבוהה יחסית ויש שפע של מרווח לכל אחד מהנוסעים. לוח המחוונים הדיגיטלי גדול ואינפורמטיבי, ומימינו, במרכז הדשבורד, הותקן מסך מולטימדיה שמציג ממשק אינטואיטיבי השולט על שלל המערכות השונות. זווית המסך, שפונה כלפי מעלה, פחות נוחה לשימוש לדעתנו. מתחת למסך המולטימדיה הותקנו פקדי שליטה נוחים לשימוש השולטים על מערכת בקרת האקלים ובמרכז הקונסולה בורר ההילוכים וחוגה השולטת על מצבי הנהיגה השונים, ויש הרבה מהם. 

אל תא הנוסעים חודר אור משני גגות השמש הגדולים. אנו פותחים אותם ועוברים לחלקו האחורי של הדיסקברי. איכות החומרים שבחזית ממשיכה גם במושב המרכזי שמתגלה, באופן לא מפתיע, כמרווח במיוחד. מרווח הרגליים מצויין, המרחק בין הראש לתקרה מרגיש אינסופי וגם נוסע שלישי ימצא מקום בנוחות יחסית עקב רוחבו של הספסל והרצפה השטוחה שמולו. לרשות הנוסעים שלושה שקעי טעינה, תאורה אישית, כיסים בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג (ללא שליטה נפרדת על בקרת האקלים שחסרה ברמת המחיר הזו) וידיות אחיזה בגג המכונית. 

 

לנד רובר יד 2
לנד רובר דיסקברי תא נוסעים מרווח
land rover discovery 2025
יציאות אוורור לנוסעים
לנד רובר דיסקברי תא מטען land rover discovery BOOT
תא מטען דיסקברי

 

הכניסה למושב האחורי מצריכה הזזת משענת הגב לפנים באופן חשמלי, הזזת המושב קדימה באופן ידני וקצת גמישות. הנוסעים שישתחלו לאחור יזכו לספסל זוגי נמוך יחסית וגג שמש שייקל במעט על התחושה הקלסטרופובית. כאשר הספסל האחורי פתוח, תא המטען מצומצם למדי. קיפול המושב יגדיל אותו באופן משמעותי ויחשוף רצפה שטוחה בגובה סף ההטענה לטובת העמסה ופריקה קלה, קיפול חשמלי לשורת המושבים המרכזית, כפתורי הגבהה והנמכה של הרכב, ווי תליה ועיגון ושקע טעינה. מתחת לרצפתו תא אחסון קטן ובתחתית המרכב גלגל חלופי בגודל מלא. 

 

land rover discovery PRICE
גם למשפחה. לנד רובר דיסקברי החדש

 

נוהגים

בחזיתו של הדיסקברי מותקן מנוע טורבו-דיזל בנפח שלושה ליטרים המורכב משישה צילינדרים שמסודרים בטור. הוא מפיק 249 כ”ס ב-4,000 סל”ד ו-57 קג”מ בטווח שבין 1,250 ל-2,250 סל”ד. על משקל עצמי של 2,437 ק”ג הציפיה הייתה שהדיסקברי יתנהל בעצלתיים, באופן יחסי, אך בפועל התחושה שונה והוא מגיב מהר יחסית ומאיץ באופן משביע רצון. מנוע הדיזל מציג פעולה חלקה ונעימה והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה שהתמסרה לגחמות רגל ימין שלי. המיאוץ ל-100 קמ”ש אורך 8.1 שניות, אך הסיפור לא נגמר שם ונראה שהדיסקברי ממשיך להאיץ באותו הקצב גם מעבר לכך מבלי לאבד את המומנטום.

נוחות הנסיעה בעיר לא פחות ממצוינת, הודות למתלי האוויר וכך גם מחוץ לעיר. נוחות הנסיעה הזו, יחד עם בידוד הרעשים המצוין, מייצרים רכב שנעים לגמוע איתו מרחקים ארוכים בנוחות מרבית. בכבישים המתפתלים הצלחתי לשמור על קצב מהיר, אך משקלו של הדיסקברי בא לידי ביטוי באמצעות זוויות גלגול נוכחות שהיו קצת פחות נעימות לנהג ולנוסעים. 

 

רכב לשטח
דיסקברי 2024-25 

land rover discovery 2025

 

ירידה קצרה לשטח הוכיחה כי הדיסקברי יודע לטפל גם בדרכים שאינן סלולות. נוחות הנסיעה גם בשטח הרשימה לטובה ושלל מצבי הנהיגה עזרו לצלוח מעברים טכניים בקלות יחסית. הדיסקברי מסוגל להגביה את המרכב ב-7.6 ס”מ מכובדים שמשפרים את זווית הגישה באופן משמעותי: מ-26 מעלות ל-34 מעלות. הילוך הכוח ונעילת הדיפרנציאל מסייעים גם כן.  צמיגי הכביש שהותקנו על רכב המבחן גרמו לנו להשאר בתוואי הפחות מאתגר, אך מה שלקחנו מאותה נסיעת שטח קצרה היא תחושת הניתוק והשקט היחסי מתוואי השטח, שברכבים אחרים מייצר בדרך כלל נסיעה קופצנית ורועשת. לטוב ולרע, תלוי מה אתם מחפשים. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-10 ק”מ לכל ליטר של סולר. 

מסכמים

גם בשנת 2024, לנד רובר דיסקברי מצליח להציע איזון מרשים בין יכולות שטח טובות למדי לנוחות ופרקטיות יומיומית. הדיסקברי הוא רכב שמיועד לאנשים שדורשים גם יוקרה וגם קשיחות, עם טכנולוגיה מתקדמת ותא נוסעים מרווח שמתאים למשפחות גדולות. לצד כל אלו עומד המחיר, 711,000 שקלים, שיבטיח לצערנו שלא נראה הרבה ממנו על הכביש. 

 

לנד רובר דיסקברי משווק בישראל בגרסת הנעה אחת וברמת גימור אחת ב-711,000 שקלים. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *