מבחן דרכים ב.מ.וו x1
|
BMW X1 |
כתבה מתוך מדור “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת
ב.מ.וו לוקחים את עצמם מאד ברצינות. איך לא? יש להם מוניטין לשמור עליו, והם עושים זאת בצורה מרשימה. מאולם תצוגה גדול ואלגנטי מאד (2 קומות תצוגה – דו גלגלי ומכוניות), נציגים מחויכים שמאמינים מאד במכוניות שהם מייצגים ומוכרים. קבלת הפנים המוקפדת, ליווי צמוד למכונית המבחן – כלת האירוע. בה נוגעים בחרדת קודש, ומוסרים אותה בקושי. כל ההפנינג הזה גורם גם לבוחנת רכב כמוני, שראתה ונהגה ב”כמה” מכוניות מעניינות ויקרות בחייה, לחוש שמשהו קורה פה.
נכנסתי לרכב, נהגתי במשנה זהירות בחניון הצר ומפותל. השתלבתי בכבישים הצפופים של תל אביב, 7 עיניים בכביש הראשי, ואז מחנה בחניה סגורה. הופה הופה, חשבתי לעצמי, “ב.מ.וו חמודה מחכה לי בחניה”, בדיוק לדקה, עד הכניסה הביתה, שם ממתינה לכבודי המציאות: הילד עייף וצריך להחליף לו ולהשכיב לשנת צהריים, הבעל מבקש מעט תשומת לב, ויש כביסה שמחכה שיתלו אותה מהבוקר. נראה שהאוטו, והמותג יחכו.
רוב מבחן הדרכים, התרחש בשעות החשיכה. כאחרונת הצעירות, שמתי ג’ינס ונעליים קלות ויצאתי לנהוג בשעת ערב מאוחרת את הב.מ.וו X1. באזור הנוחות שלה, איזור הרצליה, צפון תל אביב, רמת אביב, סי אנד סאן. ואז דרומה עשרות קילומטרים, לנקודות בהן היא הרגישה פחות בנוח.
רכב הפנאי יוקרה של ב.מ.וו, זה שפותח את סדרת ה-Xים היפיפייה, מביא איתו מנוע בנזין טורבו חזק – 2.0 ליטר (1,998 סמ”ק), עם 192 כוחות סוס ב-5,000 סל”ד, ומומנט של 28 קג”מ ב-1,250 סל”ד. והוא ה-X הקטן ביותר בסדרה, כן?. ההנעה – הנעה קדמית, תיבת ההילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, וזה מורגש מאד במעבר החלק, המהיר והנעים של ההילוכים קדימה. אם תלחצו חזק על דוושת הגז (המצערת, אם תרצו), ה-x1 תשעט קדימה מהמקום ל-100 קמ”ש ב7.7 שניות, והמהירות המרבית לה היא מסוגלת – 225 קמ”ש.
שני שמות נרדפים שרצים לי בראש עם ב.מ.וו – כסף וכוח. כלומר יוקרה וביצועים. ה-x1 אולי נראית צנועה וחביבה יחסית לאחיותיה הג’דאיות – X3, X4, X5, וX6, אבל הביצועים שלה לא צנועים כלל וכלל. ישנם שלושה מצבי נהיגה: אקונומי, קומפורט, לנסיעה נוחה, וספורט. בכולם הנסיעה מרגישה דינאמית, כש”מצב הספורט” מספק תזזיתיות נוספת. מחוץ לעיר, נחה עלי המוזה להשתולל, קצת. אבל לב.מ.וו x1 הגה חשמלי, שנעים ונוח בתמרונים עירוניים ובמהירויות נמוכות, אך בנסיעה מהירה הוא הרגיש “קל” מדי בין הידיים והשרה עלי חוסר ביטחון בפניות בעיקר. בשל כך נאלצתי לצנן את ההתלהבות, ולבחון את האיקס 1 באופן ידידותי יותר.
|
ב.מ.וו X1 במבחן לילי |
|
תא נהג ב.מ.וו X1 |
ללא ספק שX1 נראה טוב{אהבתי את התאורת רגליים}ולפי הנתונים מנוע חזק עם מספיק כוחות סוס, נראה כמו רכב מפנק מאד אבל באמת פחות "שרירי" ואגרסיבי מהאחיות הגדולות שלה. יקר לי חחחח אבל תודה על המבחן 🙂
אילן.
בשמחה יקירי