יונדאי איוניק היברידית מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי איוניק היברידית מבחן דרכים

יונדאי איוניק זו מכונית משפחתית היברידית, בה משולבת מערכת הנעה בנזין (מנוע הזרקת דלק בנפח 1.6 ליטר), לצד מנוע חשמל (מנוע חשמלי עם הספק של 32 קילו וואט), עם הספק כולל של 141 כ”ס ומומנט משולב של 27 קג”מ, תודו שזה לא רע בכלל. תיבת ההילוכים אוטומטית, כפולת מצמדים, עם שישה הילוכים, ואת מי שזה מעניין, המכונית ההיברידית הזו “סוגרת” מ-0-100 קמ”ש ב-11 שניות. יונדאי איוניק מאפשרת לכם לנסוע בה “על חשמל” בלבד עד 40 קמ”ש, רק אז מנוע הבנזין יכנס לפעולה.

המשמעות: נסיעה איטית בעיר, הזדחלות בפקקים לא תעלה לכם שקל, לא תסריח ותזהם את האוויר, ולא תרעיש. רק מנוע החשמל יניע אתכם, כשכל לחיצה על דוושת הבלם, כדי להאט ולעצור, מטעינה את מנוע החשמל עוד ועוד. כן, כך המערכת החשמלית עובדת.

כמכונית ירוקה ומתקדמת טכנולוגית, היא מדוברת מאד, ומעניינת את הקהל הישראלי, שלוקח חלק בשינוי, ובמגמה החיובית הזו של הכנסת מכוניות “ירוקות” (לא מזהמות), ובטיחותיות לשוק הרכב בארץ ובעולם. חפרתי על זה במבחן שכתבתי על היברידית אחרת, כי אני מברכת על  השינוי הזה.

בחודשים האחרונים, מאז הגיעה ארצה האיוניק, מלבד העובדה שהיא היברידית, היא סקרנה אותי מאד בזכות העיצוב שלה. דומה מעט לפריוס מהצד, ממש קצת. וכל כולה, 360 מעלות, נראה ממש טוב.

העיצוב אווירודינמי, חדש ומרענן: החל מהחזית, עם גריל בניחוח פרימיום, שמורכב מתריסים, “מבוקרי מחשב”, שנסגרים באופן אוטומטי כדי לשפר אווירודינמיות בנסיעה, שורת נורות לד מעטרות את צדדי חזית הרכב, פסי קישוט לאורכה, ועד תאורת לד אחורית, וספוילר אחורי, שמזכיר שוב את מראה “הכריש” של הפריוס, אבל ספויילר אחר, שונה, מעוצב יפה, ומשדר ווייבים של טכנולוגיה וחדשנות. כן, מכונית היברידית צריכה להראות טוב, אפילו שעד עכשיו הורגלנו אחרת.

מכונית היברידית עם ביצועים טובים ושמירה על איכות הסביבה. איוניק

גם מבפנים, מקבלים את אותה תחושה טובה, של חדש, יונדאי מעט אחרת, מתקדמת יותר. איכות החומרים טובה, נעימה למגע ולעיניים. מערכת המולטימדיה, בהתקנה מקומית, מבוססת אנדרואיד, עם מסך מגע גדול, ברור, ונוח לשימוש.

המולטימדיה כוללת מערכות עזר כמו WAZE, שאלוהים יודע מה עשינו לפני מערכת הניווט הזו, וכל אפליקציה שתחפצו להוריד מחנות האפליקציות, ממש כמו בפלאפון שלכם. הזכרתי אנדרואיד – אחת הטכנולוגיות המדהימות שנתקלתי בהן, שלא עבדו במכוניות מבחן אחרות כל כך טוב, זו מערכת ההטענה האלחוטית, שעובדת רק עם גלאקסי 6 ו-7 בנתיים.

מדובר בפד הטענה, שפשוט מניחים עליו את הנייד, ושומעים את הצליל הכל כך מרגיע של חיבור הנייד לשקע חשמלי. רק כאן, אין כבלים, אין שקעים, רק משטח הטענה, תמים למראה. גאוני. חשוב לציין, שלא כדאי לשים מטבעות או כל מיני קשקושים על הפד, מהסיבה הפשוטה, זה יחמם אותם.

רגע, יש עוד אבזור: כפתור הנעה וכניסה לרכב, ללא מפתח, קודן בהתקנה מקומית, דיבורית בלוטות’, מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, לוח שעונים עם צג דיגיטלי, עם עיצוב משתנה בהתאם למצב נהיגה, הגה מעוצב מתכוונן לגובה ולעומק, תא למשקפי שמש, מושב נהג חשמלי, מושבי בד נאים (*ייצור מושבי עור נוגד את כל החשיבה הירוקה, של עולם פחות מזהם), קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, ועוד.

תא נהג יונדאי איוניק היברידי

הלוך חזור אילת

את מכוניות המבחן שאני אוספת בדרך כלל אני בוחנת במרכז, בשרון ובדרום הלא רחוק. אך יצא, שאת האיוניק לקחנו לאילת לסוף שבוע. משפחה של 3 נפשות: אבא גדול, ילד קטן, ואני. 4.5 שעות של נסיעה (על פי החוק), ללא ספק נסיעה אינטנסיבית. מזל גדול שבסוף חיכה לנו מלון.

היונדאי איוניק מרגיש נמרץ לאורך כל הדרך, בעליות ובפניות, לרכב לא חסר כוח. מה שכן, במהירות גבוהה ישמעו רחשי דרך וכביש קלים, והמנוע, לזכותו יאמר, שקט. ההגה מרגיש קל מדי לתחושתי, וזה משליך על התחושה כשנוהגים עם מערכת תיקון סטייה מנתיב פועלת. כל “תיקון” של ההגה לימין או שמאל מורגש מאד בנהיגה השוטפת, בעיקר אם המערכת מתערבת בפניות ועיקולים “רציניים”, אז היא מחזירה אותך מעט בחדות פנימה. לעומת זאת, בנסיעה בינעירונית רגילה, ביום יום, לא במבחן ולא במהירות של מבחן, המערכת הזו מומלצת מאד, היא בטיחותית, שימושית, ולא פחות ממצילת חיים.

אמרתי 1000 פעם היברידית, אך זו גם מכונית משפחתית, מרווחת, ונוחה למשפחה של 5 נפשות. הסוללה החשמלית לא פוגעת במרווח הפנימי, תא הנוסעים גדול ומרווח לרגליים ולראש, גם לנוסעים בוגרים, ותא המטען גדול מספיק, עם נפח הטענה של 430 ליטר. נסענו לאילת ליומיים, וזה עדיין לא מנע ממני לקחת מזוודת ענק, עם בגדים לי ולילד בעיקר, לשבוע. באורח פלא, המזוודה נכנסה בקלות לתא המטען, גם עגלה, ועוד שקיות. לא רע בכלל.

 

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “יונדאי איוניק היברידית מבחן דרכים”

  1. נכתבה שאלה מצוינת לגבי בקרת השיוט, האם ניתן להפעילה בפקקים והיא תניע את הרכב במקום הנהג…

    תשובה: ניתן להדליק את בקרת השיוט במהירויות של פקקים, אך מכיוון שמדובר במכונית עם דוושת בלם לא חשמלית, בכל פעם שתאט הבקרה תתנתק.

  2. ללא ספק שיש הרגשה של עידן חדש עם הדגם הזה של יונדאי שלטעמי נראה ממש יפה עם הגריל הקדמי המעוצב
    ובכלל כל המראה החיצוני לדעתי ממש יפה. לפי מה שרשמת צריכת הדלק הייתה מצויינת וזה הדבר שאמור להיות
    דבר מוביל ברכב הזה כרכב היברידי. דבר שפחות אהבתי זה את ההגה שהוא לא עגול לגמרי אלא שטוח כזה למטה
    דבר שלדעתי טיפה מציק. אם נגיד יש בעיה בסוללה או שהיא נגמרת ניתן להניע את הרכב ולנסוע רק על המנוע
    הרגיל? דבר שלא ניתן לעשות בדגמים מתחרים אם אני זוכר נכון. מכיר אישית מישהו שטויוטה פריוס עשתה לו חיים קשים עם המון בעיות בסוללה ההיברידית וכל ההתעסקות בהחלפה שלה כי גם "החדשה" לא הייתה הכי תקינה.
    תודה על המבחן ענת ומקווה שאת והמשפחה נהניתם באילת 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + two =