מבחן דרכים פורד פיאסטה
אם ביקורות רכב חיוביות גורמות לכם להתגרד, עצרו פה. נסיעת מבחן בפורד פיאסטה החדשה
כבר תקופה ארוכה שאני שמה עליה עין, נעצרת כל פעם כשאני נתקלת בה ברחוב, ובוחנת אותה מבחוץ. אבל כעת, או יותר נכון מתחילת 2012, יש לי סיבה טובה לנסיעת מבחן – פורד פיאסטה החדשה עם גיר ידני. *כשהפיאסטה “החדשה” האוטומטית הגיעה אלינו כבר ב-2009.
אחרי נהיגה במאזדה 2, יונדאי i20, איביזה, יאריס, מיקרה, 206, סוניק, סיריון, ועוד קומפקטיות רבות ופחות טובות, הרשו נא לי להציג בפניכם את אחת האופציות הטובות בקטגוריה, את זו שגרמה לי לפקפק בגדול בצרפתייה שלי ולשקול לעשות טרייד אין. למה? כי הפיאסטה הידנית זו מכונית נוחה, מהנה ובטיחותית ב75.000 ש”ח. אך על זריזות וחיסכון בדלק אפשר להתווכח.
באה לאסוף ת’ילדה מאולם התצוגה |
הפיאסטה החדשה בעלת מנוע 1.25 סמ”ק, 82 כוחות סוס, גיר ידני עם חמישה הילוכים, תאוצה של 13.3 מ0-100 קמ”ש, וצריכת דלק משולבת של 12.7-13 קילומטר לליטר בנסיעה מאומצת. (מפרט פורד מורה על צריכה משולבת של 17 קילומטר לליטר).
הנסיעה מניר צבי > לאזור הדרום > תל אביב וחזרה לניר צבי, כללה כמה וכמה כבישים שופעי מהמורות, אך הפיאסטה המאסיבית (טון פלוס חמישים קילו – 100-150 קילו מעל כמה מתחרות בקטגוריה) ישבה איתנה על אספלט ו”דילגה” בדרכים המקורצפות במינימום זעזועים ורעשי דרך. הגה כוח ומתלים ראויים עושים את ההבדל בינה לבין המתחרות, ומרגישים זאת היטב גם בעיקולים חדים.
ואם ברעש עסקינן, הנסיעה שקטה ונעימה, אך רעשי המנוע ניכרים שעוברים להילוך הרביעי שזועק ו”מתחנן” שאעבור ממנו והלאה.
ובכלל, יש תחושה של איבוד מומנטום ומהירות בהילוך הרביעי. לפני עקיפה בכביש מהיר הורדתי מחמישי לרביעי כדי לקבל כוח ותאוצה לעקיפה עצמה, אך במקום לקבל תאוצה, הרכב האט, ולא הייתה ברירה אלא להעלות להילוך החמישי ולסחוט אותו כדי לסיים את העקיפה בבטחה. רק במהירות גבוהה, ניתן להרגיש את הכוח האמיתי של הפיאסטה, ובסה”כ, מנוע הפורד לא אכזב אותי.
אז מה קיבלנו? רכב זריז שמאיץ היטב מהילוך ראשון עד שלישי, מגמגם בהילוך הרביעי, ובהילוך החמישי מעל מהירות מסוימת, הרכב “עף”. אז לקבוע שהפיאסטה זריזה חד משמעית, יהיה לא מדויק.
העיצוב החיצוני של הפיאסטה יפהפה לכל הדעות – לאורכה קווים חדים ולרוחבה קימורים “עסיסיים”.
דגם הAmbiente כולל מערכת שמע מקורית, עם MP3, כניסת AUX, שישה רמקולים וכפתורי שליטה מגלגל ההגה. בדגם הזה מערכת המיזוג ידנית בשונה מדגם הTrend בו בקרת האקלים אלקטרונית.
מלבד תא הכפפות, יש מקום לשתי כוסות, ושני תאי אחסון קטנים, ורק יושבי הרכב מקדימה, ייהנו מחלונות חשמליים.
הגה כוח עם סיוע חשמלי |
דגם AMBIENTE חלונות חשמל רק מקדימה |
המראה המשולבת GPS הזו היא התקנה מיוחדת של החברה, אני אישית חושבת שההתקנה הזו מיותרת, הGPS הזה יוביל אתכם לאבדון, או לחלילה תאונה.
מרווח / מקום, בתא הנוסעים היה לי מרווח ונוח מספיק, אני נהגת שסובלת מסיבובי צוואר כרוניים וחייבת להימתח בכל מיני צורות שונות ומשונות כדי לצלוח נסיעה בינעירונית של שעה פלוס. אפשר לומר שפחות התפתלתי במושב הפיאסטה.
מאחור במושב הנוסעים, מקום לשני נוסעים בוגרים, עם מרווח סביר לרגליים, או שני מושבי בטיחות לפעוטות.
בתא המטען, מקום למטען של יחיד או זוג, עם אפשרות לקיפול המושבים. סה”כ, גודל ממוצע לקטגוריה.
תא מטען בנפח 281 ליטר |
עם קיפול המושבים – 965 ליטר |
בטיחות – ציון בטיחות מקסימלי, (קורות חיזוק בדלתות הנוסעים), 7 כריות אוויר, התקני ISOFIX, מערכות ABS, EBD*, ESP ומערכת מהבהבי חירום אוטומטית המופעלת בעת בלימת חירום.
מחירים:
פורד פיאסטה חדשה, 2012, דגם Ambiente ידני- עולה 75,000 ש”ח
פורד פיאסטה תחילת 2012, דגם Ambiente ידני – עולה 70,000 ש”ח פורד פיאסטה חדשה, 2012, דגם Trend אוטו’ – עולה 105,500 ש”ח
למה כן V– בטיחותית, נוחה, איכותית, ומהנה. מספיק טובה כדי לשלוח אתכם לסוכנות הקרובה ולעשות טרייד אין. גם המחיר – 75,000 שקל, תחרותי למדי.
למה לא X– לא מהזריזות או החסכוניות בקטגוריה
למי כן V– רכב ראשון לזוגות ויחידים, רכב שני לכל הרכב משפחתי.
למי לא X– משפחות מעל 4 נפשות.
*EBD – מערכת לחלוקת עוצמת הבלימה בין הגלגלים.
כשאת כותבת "צריכת דלק משולבת של 12.7-13 קילומטר לליטר בנסיעה מאומצת", מה ההגדרה שלך לנסיעה מאומצת?
האצות, משיכת הילוכים, עמידה בפקקים?
אני צריך להחליט השבוע אם אני קונה את הפיאסטה וחשבתי שצריכת הדלק שלה היא 14-15 ק"מ/ליטר
האצות וסחיטת הילוכים.
זה מה שאוכל לציין בפורום הזה.
לענייננו, קשה לי להאמין שניתן להגיע לצריכה משולבת של 17 ק״מ לליטר.
ענת
דרך אגב, אחלה מבחן דרך ביצעת, תכלס על השימוש ברכב ליום יום ובלי השוואות מיותרות לרכבי ספורט
וקיטורים על ההגה החשמלי "חסר התגובה".
אז כולי תקווה שבנסיעה רגועה יותר זה יגיע ל14-15.
הסוזוקי אלטו שמכרתי הייתה מגיעה ל 17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
תודה על הפידבק החיובי איגי 🙂
אני חושבת שאתה תהנה עם הרכב.
אם יש לך פייסבוק, צרף אותי
https://www.facebook.com/AnatAvis
ענת
תודה ענתי על עוד בלוג יפה.
אני רואה הרבה פיאסטות חדשות על הכביש, וגם עדה לנתוני מכירה יפים מאד. שמור על הרכב, תהנה ממנו וכך גם תוכל לשמור על המחיר כשתרצה למכור. וכדי להוכיח לעצמך שעשית בחירה נכונה, שים מודעה עוד חצי שנה – שנה ותראה כמה ביקוש יש לרכב.
enjoy!
ענת
ולא דיברתי על ההבדלים ביציבות וההגה.
המאזדה 2 זריזה, אבל היא לא יציבה בשיט (סליחה, כן..) וההגה דיי מנותק. אלה שני הבדלים שמיד תשים אליהם לב.
ותודה על הפידבק החיובי, הבלוג הזה קיים בשביל אנשים כמוך.
ענת
ענת , תודה על עוד סקירה מעולה.
אהבתי את השילוב של קימורים "עסיסיים" והצבע האדום 🙂
שיימלס
ענת, אחלה ביקורת,
אני מתכנן להחליף מאזדה 2 10' וחשבתי לקנות פיאסטה 1.4 12'.
קצת חושש מירידת ערך, במיוחד לעומת המאזדה שאני מוכר שידעה לא ליפול במחיר שוק כמשומשת.
לא רואים את הפיאסטה מספיק בכביש… קצת גורם לחשש.
אחלה סקירה. מה שנקרא בגובה העינים וזה בול מה צריך בתכלס. אם רק היית מציינת איך למשל המזגן, שהוא פרט קריטי בארצנו הלוהטת (כי שמעתי שהוא ממש גרוע), וואלה היית עוזרת לי להחליט בגדול.
ראשית, תודה רבה.
בנוגע למיזוג, אני לא הרגשתי באיזו בעיה.
אבל אני גם אישה, שמעבירה את הקיץ עם מאוורר 🙂
אז! אין חכם כבעל ניסיון, אם אתה ממש מאלו שסובלים בקיץ, סגור לעצמך את הפינה ועשה נסיעת מבחן מעט מאומצת כדי לבחון את עוצמת המיזוג.
לתחושתי והבנתי, אל תתן למיזוג להפיל לך כזו קנייה טובה.
שיהיה בהצלחה,
ענת
הרכב אצלנו כבר חודש וחצי והמזגן בסדר גמור.
מה שפחות בסדר, זאת צריכת הדלק, ציפיתי שהאוטו יהיה פחות צמא.
בנסיעות של 50 ק"מ ביום, 50/50 עירונית/כביש, הצריכה כ – 1/12 , לטעמי זה לא מספיק טוב. הסובארו אימפרזה 2008 ידנית שהייתה לנו צרכה 1/14.
מעבר לזה אוטו מצוין, נוח, יושב טוב על הכביש. בהחלט מרגיש רכב אמיתי.
איגי, תודה רבה על העדכון, אין ספק "שמבחן ארוך טווח" נותן תמונה מדוייקת יותר.
לגבי הדלק, זכור שאנחנו עכשיו בתקופה רותחת ואי אפשר לשהות לרגע ללא מזגן. בחודשים יותר נעימים צריכת הדלק תשתנה לטובה בהרבה.
ומברוק על הרכב 🙂
ענת
היי ענת, אמא שלי בשיא התלבטות בין הפיאסטה הידנית לI20 הידנית, שני הרכבים באותו המחיר (חדש בניילון).
אמא יותר בצד של הפיאסטה, I20 לא ממש מרגשת אותה.
יש אפשרות להשוואה?
מה את יותר ממליצה?
מדובר בנסיעה עירונית בעיר עם הרבה עליות (טבריה), מה תמליצי יותר?
היי
מבין השתיים הללו, הפיאסטה עדיפה מבחינת בטיחות, נוחות והנאה מנהיגה. שתיהן צורכות דלק באותה מידה. הפורד תעמוד בעליות של טבריה
חשבתם על עוד אופציות? אולי רכב קטן היברידי כמו מיקרה או הונדה ג׳אז
חשנו כבר על דיי הרבה אופציות, גם על האיביזה וגם על המיקרה…
יש לנו כרגע ספארק, ואמא מחליפה אותה רק בגלל שהיא קטנה מדי לשימושים שלנו.
התקציב הוא עד 76K ואמא לא מוותרת על העובדה שהיא רוצה רכב חדש ועם 3 שנות אחריות.
על המיקרה גם חשבנו אבל לבסוף דילגנו עליה בגלל איכות חומרים נמוכה, ותא מטען יחסית קטן לפיאטה והיונדאי.
הספארק כרגע שותה ליטר ל-10 ק"מ בעיר, יש סיכוי שהפיאסטה תהיה קצת יותר חסכונית אפילו?
יש השוואה בין הפורד ליונדאי?
מה את תמליצי יותר?
נשמח לשמוע את דעתך.
מנוע קטן כמו של הספארק נמצא במאמץ תמידי בכבישים כמו באזור בו אתם גרים ולכן צריכת הדלק הגבוהה.
ממליצה לכם להשאר בטווח של מנועי 1.4 כמו הפיאסטה, אלא אם כן הוא מנוע 1.2 טורבו כמו באיביזה.
הפיאסטה צורכת אחד ל13-14 קילומטר כמו גם הi20.
לדעתי, חפשו פיאסטה או סיאט (או כל רכב שתבחרו) ממודל 2011/10 שהספיק לספוג ירידת ערך משמעותית ונמצא עדיין במצב חדיש.
מוזמן לחזור ולעדכן.. 8)
ענת
***הפיאסטה הידנית 1.3 סמ״ק
האוטומטית עם הספק של 1.4
כמו שאמרתי התקציב הוא עד 76K, אין ממש אפשרות לחריגה בתקציב.
אמא מעוניינת ברכב ידני, חדש, ועם שלוש שנות אחריות, לכן הסיאט קצת מתערערת כאן, מה גם שמחירי אחזקה, ביטוח וכו' גבוהים משמעותית.
לפיאסטה הידנית (אנחנו מדברים רק על הידנית), יש מנוע 1.25, אנחנו נהיה באותו מצב כמו עם הספארק?
ואם מדברים רק על רכב חדש, מה תמליצי יותר – I20 או פיסטה? כולן ידניות.
תודה. 🙂
אני מעדיפה את הפיאסטה
הבעיה עם הפיאסטה, שהיא אוטוטו אמורה לעשות face lift 2013.. זה לא יוריד מערך הרכב? גם אני מתאר לעצמי שיהיו חידושים כלשהן.
ובלי שום קשר, מי שרוכש עכשיו רכב (אמצע נובמבר), עדיף לו לחכות כבר לתחילת ינואר כדי לבצע את קנית הרכב בכדי להנות משנת 2013 ברישיון?
המון תודה.
ענת שלום
אשתי ואני שוברים את הראש בין הפיאסטה הידנית לסוויפט. כל הקלפים בפיאסטה למעט צריכת הדלק שנראת נמוכה בהרבה מהסוויפט.
האם יש מה לדאוג מבחינת הצריכה ואיזה רכב עדיף לדעתך(אנחנו עם שלושה ילדים קטנים)
היי,
שלושה ילדים קטנים זה אומר שלושה מושבי בטיחות, ולכן אני ממליצה שתשקלו
מכוניות משפחתיות עם מרחב גדול יותר בתא הנוסעים.
אם מדובר בשלושה בוסטרים, ש"לוקחים" פחות מקום, אתה יכול להביא פיזית את המושבים (והילדים) 🙂 ולבדוק כמה נוח/ כמה מקום יש להם במושב האחורי, זו תהיה הבדיקה הראויה ביותר.
מבין השניים, אני ממליצה לך על הפיאסטה הידנית, שמתאימה יותר לצרכים שלך, גם מבחינת מקום בתא המטען.
הסוויפט הידנית מאידך, יותר חסכונית בצריכת דלק.
בהצלחה וחזור לעדכן,
ענת
צודק, עדיף להמתין לתחילת 2013
על אף שמדובר בתמחור שונה, במעמד המכירה של הרכב, קשה לשכנע את הקונה שהרכב שווה יותר כי עלה על הכביש באמצע השנה, ולא בתחילתה. על אחת כמה וכמה, כמו במקרה זה סוף שנתון, שלמעשה מדובר בהבדל של חודשיים בלבד, אך בפער של אלפי שקלים.
ענת שלום,
קודם כל תודה על הסקירה, מאוד עניינית.
אני מתלבט בימים אלה האם לקנות את הפיאסטה. ההתלבטות היא בינה לבין האיביזה ולבין יאריס (כמעט) חדשה ב80K.
על איזה מבין ה3 היית ממליצה
תודה
היי אנונימי, תודה קודם כל.
אישית, לא נהניתי מהנהיגה בטויוטה יאריס.
יש לה מספר מתחרות שטובות וזולות ממנה ולכן אני לא רואה סיבה מספיק טובה לרכוש דווקא אותה.
במכוניות החדשות יש סטנדרטים גבוהים בבטיחות, על כן, גם בזה היאריס "לא נותנת פייט".
מבין השלוש הייתי אומרת פיאסטה במידה ויש לך משפחה קטנה (נוחה ומרווחת יותר), ואיביזה אם אתה סינגל (מעוצבת, 'צעירה' וזריזה יותר).
בכל שאלה [email protected]
שיהיה בהצלחה,
ענת