מבחן דרכים DS3
|
מלכת הכביש DS3 החדשה |
לובינסקי, יבואנית פיג’ו סיטרואן ו-MG הצטרפה השנה למהלך עולמי, מפרידה בין הסיטרואן שלה ל-DS, ויוצרת מותג פרימיום חדש שיתחרה בקטגוריה של המכוניות הקטנות ה”מפונפנות”, מה שנקרא “פרימיום”. ואת המהלך הזה התחילה עם שיווק מכונית הסופר מיני הקטנה והאפנתית – DS3.
ה-DS3 עברה מתיחת פנים משמעותית: צוידה במנוע טורבו בנזין PURETECH, “ירוק יותר”, בנפח 1.2 ליטר, בהתאם לתקן יורו 6 (ראו “מפת הדרכים”), עם 110 כ”ס, ותיבת הילוכים אוטומטית טובה עם 6 הילוכים קדמיים מבית Aisin. ה- DS3המחודשת משלבת בין טכנולוגיה מתקדמת, יכולות מוטוריות גבוהות ועיצוב צרפתי, אלגנטי וייחודי, כך היבואן מגדיר את הרכב הקטן ומשובב הנפש הזה, ואני נוטה מאד להסכים איתו.
ביצועים
כבר בלחיצה הראשונה על דוושת בגז ניכר שהרכב עבר שינוי גדול. הוא זריז, המנוע גמיש ולא מרעיש, ותיבת ההילוכים החדשה שהחליפה את התיבה ה״בעייתית״ הישנה (עם ארבעה הילוכים) הלכה למקום שכולו טוב, וטוב שכך. הנהיגה מהנה יותר, זורמת והמנוע רגוע ושקט גם במעלה סיבובי המנוע. עם התיבה החדשה כיף לנהוג במצב הידני, ההילוכים נוחים לתפעול והמנוע מגיב היטב והופך להיות ממש זריז. כך או כך, ידני או אוטומט, לא תרגישו שחסר לכם כוח בעליות, עקיפות, או האצות, ומומלץ מדי פעם להיות קצת אקטיביים ולהעביר לאופציית הנהיגה הידנית. על אף שנסיעות בינעירוניות עוברות בDS3 בנוחות ובקלות, האזור הטבעי שלו לדעתי, הוא העיר. זה בעיקר מורגש במתלים שמכוילים לנסיעה עירונית.
מראה
הצבע האדום, חישוקי סגסוגת ״17 הלבנים, אפקט התלת מימד בפנסים האחוריים, פנסי LED ו-XENON, חלקי כרום המצפים את ידיות הרכב, את קצה צינור המפלט (האגזוז), ותוחמים את הדלתות, ניכר שהושקעה מחשבה בפרטים הקטנים שעושים את הרכב הזה צעיר ומרענן. מבפנים, אותו הלך רוח, עם לוח מחוונים מעוצב יפה, שלושה שעונים גדולים, עגולים מעויינים, מושבי הספורט ודוושות אלומניום. בתא הנהג מסך מרכזי “7 עם מערכת שמע , 6 רמקולים, דיבורית בלוטות’, USB , AUX ושקע V12.
יש גם בקרת שיוט, בקרת האקלים דיגיטאלית, מתג סטארט אנד סטופ, שמדומם מנוע בעצירות בעיר, הגה מתכוונן לגובה ולעומק, ותא הכפפות מקורר.
הכל טוב ויפה, עד שבאים להגביר עוצמת השמע והמתגים נמצאים אי שם למטה בתא הנהג. בחירה מוזרה, להרחיק מתגים מרכזיים כאלה למקום שהיד צריכה לגשש. הפיתרון – להתרגל, ובינתיים לשלוט בעוצמת השמע דרך הידיות בצידי ההגה. יותר נוח וקרוב לאצבעות.
פרקטיקה
רכב שתי דלתות, זה לא אוטו להורים לפעוטות. כשיש מושבי תינוקות להתקין ותינוק להשחיל פנימה ולחגור ושאר ירקות, זה הופך לתהליך לפני כל נסיעה. אז יש מקום לארבעה אנשים ברכב, אבל שתי הדלתות, על אף הפתיחה הנוחה של המושבים, ותא הנוסעים המרווח יחסית, עדיף לוותר עד שהילדים יגדלו להכניס את עצמם פנימה, וגם יתלהבו מזה. עגלה בתא המטען נכנסה על צידה עם עוד מקום לשקיות בצדדים, ופתח ההטענה נמוך מספיק ונוח. בטיחות:
ESP, ABS, ASR, EBA ,EBD, 6 כריות אויר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, .ISOFIX
צריכת דלק: 10 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת.
דירוג זיהום אוויר: 3 מתוך 15.
מחיר: 129,900 לדגם ה-SO CHIC הנבחן
איך בא לי…נראית מדהים
מבחן יפה ענת
הרכב נראה יפה,צעיר, וספורטיבי אבל בדר"כ הDS3 או DS5 של סיטרואן יקרות ובמחיר שלהן אפשר לקנות רכבים טובים יותר
ואמינים יותר לדעתי.
תודה על הסקירה ענת 🙂
אילן.
ככה בלי השם סיטרואן אולי יעלו במכירות בהצלחה