אאודי Q2 Luxury (מנוע 1.5 ל’) מתיחת פנים – מבחן דרכים
אודי Q2, קרוסאובר קומפקטי שהוצג בשנת 2016 ומבוסס על ה-A3, עבר מתיחת פנים קלה. זו הזדמנות לקחת את הגרסה המאובזרת שלו למבחן ולבחון, בין שאר הדברים, גם את התמורה למחיר. בואו נצא לדרך
5 שנים עברו מאז הוצג האודי Q2 לראשונה. 5 שנים של שינויים טכנולוגיים משמעותיים בתעשיית הרכב, הן מבחינת מערכות הבטיחות והן מבחינת האבזור המוצע לנהג והנוסעים. מתיחת הפנים לדגם של שנת 2021 כללה מספר שינויים קלים וביניהם שינויי עיצוב קלים בשבכה הקדמית, בפגושים ובספי הצד שבחלק התחתון של הדלתות. פנים הרכב כולל מעתה מערכת מולטימדיה המאפשרת חיבור לאפל ולאנדרואיד ותאורת אווירה אשר לא הוצעו בגרסה היוצאת.
עיצוב חיצוני:
חלקו הקדמי של ה-Q2 מזכיר את הקרוסאוברים האחרים מבית אאודי, בעיקר בזכות השבכה הקדמית הגדולה שבמרכזה סמל ארבעת הטבעות המפורסם. מבט מהצד חושף בתי גלגלים גדולים התחומים בקשתות פלסטיק המשתלבות באופן הרמוני עם הפגושים וחצאיות הצד, אשר יחד מקנים מראה “אגרסיבי”. ייחודו העיצובי של ה-Q2 נמצא בקורה C רחבה אשר צבועה בצבע כסף ובחלק אחורי הכולל קווים ישרים ומייחד את ה-Q2 משאר הקרוסאוברים מבית אאודי. איך אומרים? היופי של החלק האחורי הוא בעיני המתבונן.
פנים:
אנו מתיישבים במושב הנהג. איכות ההרכבה טובה אך איכות הפלסטיקה אינה מזמינה במיוחד ובטח שלא עומדת בסטנדרטים להם ציפינו מרכב שחוצה את רף 200 אלף השקלים. העיצוב הפנימי מוקפד יחסית וכולל ארבעה פתחי מיזוג עגולים עם טבעות כרום סביבם, לוח מחוונים אנלוגי (כמו שהיה פעם, זוכרים?) ובקרת אקלים שנשלטת באופן נפרד ולא באמצעות המסך, שזה מבחינתנו הרבה יותר פרקטי ונוח לשימוש וכלל לא “מעמיס” על העיצוב בפנימי. שימו לב שציינו “מסך” ולא “מסך מגע”. כן, ה-Q2 אינו כולל מסך מגע, והשליטה במערכת המולטימדיה מתבצעת באמצעות בורר בקונסולה שבין המושבים הקדמיים.
חוסרים נוספים שמצאנו ב-Q2 והשאירו אותנו עם פה פעור הם העובדה שאין משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, אין טעינה אלחוטית ואין מצלמת נסיעה לאחור. ואם כבר אחור, אז רשימת החוסרים ממשיכה גם שם: אין פתחי מיזוג לנוסעים, אין כיסים בגב המושבים הקדמיים ואין חיבורי טעינה. מה כן מצאנו? סמל ארבע טבעות במרכז ההגה (חשוב), מראה אלקטרוכרומטית (מתכהה אוטומטית), כניסה והתנעה ללא מפתח, גג שמש חצי פנורמי (עם כיסוי שאינו אוטם באופן מוחלט את קרני השמש), נגן תקליטורים הממוקם בתא הכפפות, משענת יד המתכוונת מעלה/מטה/קדימה אחורה ומתחתיה תא קטן, חיבור AUX, שני שקעי USB, וחיבור 12 וולט.
מאחור מרווח הראש טוב, ויש תאורה לנוסעים אך אדם גבוה יתקשה לשבת מאחורי נהג גבוה עקב מרווח ברכיים בעייתי. ילדים יישבו בנוחות. תא המטען עמוק וכולל פתח רחב דיו לטובת 405 הליטרים שתוכלו להכניס לתוכו.
מתניעים:
ההתנעה ב-Q2 מתבצעת ללא מפתח וכאן התקליט הטרחני והמקטר שלנו, באופן קצת תמוה, יתהפך. יחידת ההנעה המוכרת בדמות מנוע ה-1.5 ליטר טורבו המפיק 150 כוחות סוס המשודך לתיבת ההילוכים בעלת המצמדים הכפולים ושבעת ההילוכים עושים את העבודה מצוין. המנוע זמין מאד בסל”ד נמוך ׁמומנט מרבי מכובד של 25.5 קג”מ ב-1,500 סל”דׂ), ומייצר קצב מהיר למדי ללא מאמץ.
ה-Q2 מצויד בהנעה קדמית ונוחות הנסיעה על הצד הנוקשה של הסקאלה (גם כן כמצופה). בכביש המהיר רעשי כביש ורוח קלים החלו להישמע במהירות של כ-110 קמ”ש ובידוד רעשי המנוע מצוין. בכביש המתפתל ה-Q2 הפתיע לטובה. לא ציפינו מקרוסאובר לרמת אחיזה כה גבוהה, לביטחון כה רב מאחורי ההגה, לכניסה החלטית כל כך לפניות, להידוק קו הפניה באמצעות עזיבת דוושת הגז בעת הצורך ובכלל – לחיוך מאחורי ההגה.
בטיחות:
על מערכות בטיחות, צ’מפיון, יבואנית אאודי לישראל, לא התפשרה וה-Q2 מצוידת במערכות מקוריות הנדרשות על פי חוק ואף מעבר לכך. בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, 6 כריות אוויר, פנסי לד גבוהים ונמוכים ועוד.
לסיכום:
ה-Q2 משדר מבחוץ, בעיקר בזכות סמל הטבעות על השבכה הקדמית, יוקרה. אך מבחינת אבזור מצאנו כמה חוסרים משמעותיים לרכב ברמת המחיר שלה, 210 אלף שקלים, כמו מסך שאינו מסך מגע, חוסר במצלמת נסיעה לאחור, חוסר במיזוג ליושבים מאחור ועוד. הצד הדינאמי, באופן מפתיע, מפצה על כך, אבל מנגד, לא בטוח שזה מה שמדבר לקהל היעד שמעוניין לרכוש קרוסאובר פרימיום.
אודי Q2 מתיחת פנים 2021 – החל מ-190 אלף ש”ח