אבארט 595 קומפטיציונה מבחן דרכים
מה זה – צהוב, עם גוף קטן, במשקל 1,070 ק”ג, 180 כוחות סוס ובעל צלילים של טרקטור “על סמים ממריצים”? מבחן דרכים לאבארט 595 קומפטיציונה
צילום: אלכס רבינוביץ’
יום אחד קר וסגרירי ישבתי בבית וחשבתי לעצמי, “מה יעשה לי טוב על הלב?” מה יכניס ליום יום שלי קצת צבע ועניין ויעלה חיוך על פניי?” היו 3 תשובות לשאלות שלי, 2 מהן ממותגי יוקרה, מכוניות בסדר גודל של חצי מיליון שקלים, והשלישית, אתם כבר יכולים לנחש, כלת האירוע – אבארט 595 קומפטיציונה.
אבארט 595, גרסת קצה של אבארט – מכונית קטנה, שובבה, עם מנוע 1.4 ליטר, 4 צילינדרים, 180 כוחות סוס ו-25.5 קג”מ ב-3,000 סל”ד, שהופכים את המכונה הזו לחוויה מוטורית מרוכזת ומזככת. מנה גדושה של אדרנלין מרגע ההתנעה. אתם יודעים מה?, עוד טרם ההתנעה. מרגע הישיבה ברכב – ישיבה על מושב ספורטיבי מקצועי (ונוקשה) של חברת “סאבלט” (SABELT), שמייצרת מושבי ספורט לפרארי בין היתר. מושב נמוך, בלי אפשרויות כיוון. רק אתה והמושב, והתחושה שאתה רגע לפני מרוץ ראלי.
ברגע שיצאתי מהחניה של הבית הרגשתי כמו מטרה זזה. כל נהג שקלט אותי בדרך, ניסה בדרך כזו או אחרת להזמין אותי לרייס. אחרים פשוט הסתכלו, התרשמו מהמכונית הצהובה ואנרגטית והמשיכו עם חיוך. אני לא תמימה, לא נסעתי “רגוע” ואנשים נטפלו אלי עם הצעות לשים מולם גז. אי אפשר להישאר רגוע כשאתה נמצא בתוך רכב קארט מגרגר, נוקשה ומזמין רייסים, כמו האבארט 595 “קומפטיציונה”. כשמו כן הוא…
המראה החיצוני מושקע מאד, ישנם סט חישוקי 17 אינץ’, עם קאליפרים צהובים. פנסי קסנון ופנסי ערפל קדמיים. ספי דלתות ספורטיביים עם גימורי קרבון, פגושים ספורטיביים, ספוילר, ואגזוז RECORD MONZA, וסמלי 595 שממריצים את הדם בגוף, על כל חלקי הרכב.
מבפנים, אולי תרגישו קצת פחות בעושר באבזור, אבל הרוח האבארטית נמצאת בכל פינה. יש מסך מגע צבעוני, לחצני שליטה על המערכת על גבי ההגה, לוח מחוונים דיגיטלי מול העיניים, בקרת אקלים, וחיבור USB, AUX ובלוטות’. מערכת השמע מקורית עם ווייז ומצלמת רוורס בהתקנה מקומית.
איך זה מרגיש
אבארט 595 זו גרסה ספורטיבית, קשוחה ומאובזרת של האבארט 500 התמימה למראה. הצמיגים, המתלים, הכיולים, הכל אחר, משופר ובנוי לביצועים. ה-595 מגיעה ב-3 רמות אבזור – סקורפיונה, טוריזמו ורמת האבזור הגבוהה ביותר – קומפטיציונה. הבדלים בין הטוריזמו לקומפטיציונה, מלבד 15 כ”ס לטובת הקומפטיציונה, לא גדולים.
עכשיו כל שנותר, זה ללחוץ על מצב ספורט, לנתק את הטרקשן קונטרול (בקרת משיכה), ולראות מה הקומפטיציונה יודעת לעשות. אני יושבת על מושב שמזכיר מושב של שיגור טילים, המתלים קשים, הרכב יושב נמוך, כמו שרכב ספורטיבי צריך להיות ולהראות, והצלילים… אילו רק יכולתי לתאר לכם אותם. תשמעו כמה רגעים בוידאו הבא.