אודי S ו-RS אי טרון GT החדשים בישראל (680/925 כ”ס) מ-979,000₪
אודי Audi, מבית צ’מפיון מוטורס, משיקה את הדור החדש של דגמי היוקרה-ספורט החשמליים: Audi S e-tron GT ו-Audi RS e-tron GT Performance. לראשונה, בדור החדש, דגם הכניסה הפותח הוא גרסת ה-S ודגם הקצה הופך לגרסת פרפורמנס. דגמי ה-GT המחודשים גולשים לתחום הגראן טוריסמו צעד נוסף, עם יותר טווח, וכוח, כשגרסת הקצה, הפרפורמנס, מציעה את ה-Audi החזקה ביותר אי פעם (925 כ”ס). החל מ-979,000 ₪
המפרט החשמלי והטכני של שני כלי הרכב כולל נתונים משופרים. ההספק הגבוה מאד מגובה במתלי אוויר אדפטיביים בטכנולוגיה חדשה של 2 תאים/2 שסתומים, ומערכת ההנעה הייחודית של Audi, ה-quattro –
ה-S e-tron GT מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3.4 שניות (במצב Boost) בזכות מומנט מירבי של 75.5 קג”מ, והספק מירבי של 680 כ”ס. לרכב מהירות מירבית (מוגבלת אלקטרונית) של 245 קמ”ש. ה-RS e-tron GT Performance האולטרא מהירה מאיצה תוך 2.5 שניות (במצב Boost) בלבד בזכות מומנט מירבי עצום של 104.7 קג”מ, והספק מירבי של 925 כ”ס. לרכב מהירות מירבית של 250 קמ”ש (מוגבל אלקטרונית).
שני הדגמים מציעים סוללת מתח גבוה חדשה הכוללת מספר שדרוגים, ומציעה משקל מופחת לצד הגדלת הצפיפות האנרגטית שלה. הסוללה החדשה היא בקיבולת של 97 קוט”ש (נטו) לעומת 83.7 קווט”ש בדור היוצא. למרות תכולת האנרגיה הגבוהה יותר, משקלה של הסוללה הצטמצם בתשעה ק”ג לסך של 625 ק”ג. נתונים אלו התקבלו בשל אופטימיזציה של לוחית הקירור הדו-שכבתית, ושינוי מערכת הקירור של התאים עצמם. שינויים כימיים בחומרי התא וסידורו תורמים לצפיפות אנרגטית גבוהה יותר של התא.
אודי S אי טרון מפרט
אודי RS אי טרון GT
השינויים בסוללה החדשה משפרים גם את הבלימה הרגנרטיבית המסוגלת כעת לייצר 400kW במקום 290kW בדגם היוצא, עם עוצמת בלימה משודרגת. הנהג יכול לבחור בין רקופורציה (Recuperation) ידנית או אוטומטית באמצעות ה-MMI וכן לשלוט בו בשלוש רמות באמצעות מוטות ההילוכים מאחורי ההגה. השיפורים בסוללה מביאים לטווח נסיעה מרבי משופר משמעותית: ב-S e-tron GT, טווח הנסיעה המרבי המוצהר ע”י היצרן נע בין 565-609 ק”מ וב-Audi RS e-tron GT Performance, טווח נסיעה מרבי מוצהר נע בין 533-592 ק”מ.
שני הדגמים מוצעים עם מתלי אוויר חדשים, שפותחו במיוחד, בטכנולוגיית 2 תאים/2 שסתומים ומציעים יתרונות משמעותיים בדינמיקת נהיגה מבלי להתפשר על הנוחות. מערכת ה-Audi drive select מאפשרת לנהג לשלוט באופי הנהיגה וכוללת שלושה מצבים: יעילות, נוחות ודינמיות, כאשר בדגם ה-S e-tron GT הנהג יכול להגדיר מצב אינדיבידואלי. דגם הפרפורמנס מציע שני מצבים אינדיבידואלים הניתנים להגדרה בנפרד: RS1 ו-RS2 בתוספת מצב ביצועים אופטימלי עבור נהיגת מסלול. שני הדגמים מציעים היגוי גם לגלגלים האחוריים.
עיצוב ומידות – אי טרון
עיצוב הדגמים הוא שילוב של מרכב קופה ומכונית סאלון, אסתטיות, ו-אווירודינמית עם נתון מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.24. כראוי למכונית גראן טוריסמו, שתי הגרסאות, ה-S e-tron GT Audi וגרסת ה- RS e-tron GT Performance Audi בעלות ממדים מכובדים – אורך-4,989 מ”מ ל-Audi S e-tron GT ו-4,997 מ”מ ל- e-tron GT Performance Audi RS, רוחב כללי – 1,964 מ”מ, גובה – 1,379 מ”מ ל- Audi RS e-tron GT Performance וגובה- 1,414 מ”מ ל- Audi S e-tron GT ) עם בסיס גלגלים 2,900 מ”מ. נתונים אלו מתורגמים למידות רכב קופה קלאסי עם חלק קדמי מוארך לצד גג משתפל לאחור וחלק אחורי מקוצר שכולל שמשה גדולה וכתפיים מודגשות, אשר יחד עם חישוקים יוקרתיים שחותמים עיצוב חיצוני מופגן נוכחות על הכביש.
חלקו העליון של הרכב כולל חלון גג פנורמי ייחודי (ללא פתיחה) הניתן להחשכה באופן חשמלי ומציע, תבנית בצורת חלת דבש ייחודית. את המראה משלים ספויילר אחורי אווירודינאמי מתכוונן חשמלית (עם ארבעה גלגלי ה-20″, קליפרים אדומים וחישוקי S Style בעיצוב יהלום (צמיגי 245/45 קד’ ו-285/40 אח’). דגם ה-RS e-tron GT Performance Audi מוסיף גם תאורת LED Matrix קדמית עם Audi Laser Light וחישוקי 21″ 10 זרועות בעיצוב יהלום בגוון שחור).
נפחי תאי המטען הם 405 ליטר לאחורי ב-Audi S e-tron GT ו-350 ליטר ב- Audi RS e-tron GT Performance ו-85 ליטר לקדמי (בשניהם).
תא נהג ונוסעים
שתי הגרסאות בעלות סביבת נהג אלגנטית ונעימה, וחלל פנימי העשוי בחלקו מחומרים מתכלים תוך התכתבות עם המסורת הספורטיבית של אאודי. אבזור הפנים כולל מפרט עשיר הכולל לוח מחוונים דיגיטלי – Audi Virtual Cockpit בגודל 12.3″, ממשק MMI Touch עם מסך מולטימדיה מרכזי 10.1″, מערכת ניווט מלאה בממשק מתקדם MMI NAV Plus, מפתח חכם, מערכת שמע פרימיום Bang & Olufsen עם 16 רמקולים ו- 15 ערוצים בהספק W710 ובטכנולוגיית 3D, וממשק Audi Smartphone Interface. סביבת הנהג כוללת הגה ספורט קטום חדש, מתכוונן חשמלית, ובתיפור עור, עם שליטה על מערכת המולטימדיה, על מצבי הנהיגה ועל ה-Recuperation.
גרסת ה-RS כוללת גם כפתורי RS בצבע אדום על ההגה, לשליטה על ה- Drive Select ועל מצב ה-Boost. ניתן למצוא בדגם ה-Audi S e-tron GT, דיפונים באפור גרפיט, מערכתe-tron Sport Sound , בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ל-3 אזורים שונים, מושבי Sport Pro קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה לגב תחתון הכוללים לוגו S מואר במשענות הראש, עם חימום ואוורור בתוספת זיכרונות לכיוון מושב הנהג, חבילת תאורה פנימית מורחבת, מושבים בשילוב עור ותפירת “חלת דבש”, דוושות בחיפוי פלדת אל חלד, כבל טעינה (Mode 3) לעמדות טעינה ציבוריות, ועוד. דגם ה- Audi RS e-tron GT Performance מוסיף גם חבילת עור Nappa ודינמיקה מיקרופייבר פנימית, עיטורי Vanadium פנימיים, לוגו RS מואר במשענות הראש הקדמיות, Head Up Display, ועוד.
בטיחות
לשני הדגמים חבילת בטיחות מקיפה עם מערכות עזר מתקדמות לסיוע לנהג המוצעות כסטנדרט וכוללות בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית כולל מע’ עזר לעומסי תנועה, מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת Lane Departure Warning למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת Lane Change Assistance לסיוע בזיהוי רכב בשטח מת, Front Cross Traffic Assist מערכת סיוע בכניסה לצומת, Rear Cross Traffic assist, מערכת חנייה אוטומטית במקביל ובניצב, מצלמות היקפיות 360. מערכות אלו בנוסף ל- 10 כריות אוויר, מערכת לסיוע במניעת סנוור אוטומטית, היגוי אחורי ודיפרנציאל אחורי נשלט.
מחיר אודי S e-tron GT החל מ-979,000 ₪
מחירו אודי RS e-tron GT Performance מ-1,390,000 ₪
שני המחירים בתוספת אגרת רישוי בסך 567 ₪
מפרטים אודי אי טרון 2025