אופל אינסיגניה החדשה מבחן דרכים – קפיצת מדרגה
פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה – מלכת הכביש 2018
מבחן דרכים לדור החדש של אופל אינסיגניה. עיצוב חדש ומרענן, סביבת נהג מאובזרת ומערכות בטיחות מתקדמות. האם כל אלה יסייעו בתחרות מול שליטות הקטגוריה?
זו האופל אינסיגניה החדשה? באמת? אני מסתכלת שוב על התמונות וההודעה לעיתונות במייל, וקשה למצוא קווי דמיון לדור הקודם של האינסיגניה, שהיה נראה לא רע, אבל לא מגיע לקצות הגלגלים של האינסיגניה שניבטת אלי מהתמונות. טוב, זה בטח פוטושופ, אני מחליטה להטיל ספק עד שאראה אותה באמת.
רכב המבחן הוא הגרסה החזקה והמאובזרת יותר שאופל מציעה לדגם הזה – גרסת INNOVATION ברמת אבזור פרמיום.
לגרסה המחוזקת מנוע 2.0 ליטר, מערכת ההנעה היא כפולה 4X4 המחלקת אוטומטית את המומנט בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים ובין גלגל ימין ושמאל האחוריים, מוסיפה כוח לגלגלים וכך מביאה לאחיזת כביש טובה יותר ליציבות ובטיחות גבוהה יותר. מנוע השני ליטר מספק 260 כ”ס, 40.8 קג”מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים (8AT), וישנה אפשרות בחירה בין מצבי נהיגה.
האינסגניה החדשה מגיעה עם 2 גרסאות מנוע. השנייה, גרסת הבסיס, מוצעת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו המספק 165 כוחות סוס עם 25.5 קג”מ. מנסיעה קצרה ברכב, לא חסרה גם לגרסה הזו כוח.
עיצוב
מדובר ברכב חדש, מפתיע מאד, גם בעיצוב החדש שלו: סטייל רכב קופה, עיצוב קלאסי וספורטיבי משולבים יחד. מהגוף הרחב, הג’אנטים הגדולים, פנסי הלד עם שני קווים דמויי וי שמדגישים את היופי והקרביות של חזית הרכב. אי אפשר שלא להתרשם ממה שעשו לאינסיגניה החדשה, וכמה טוב שכך עשו. מרענן.
מבחוץ, נראה שאופל עשתה הכל כדי לכוון לתחרות מול מתחרות מקטגוריית היוקרה דווקא, כמו ב.מ.וו סדרה 3 או אודי A4, אך השאלה היא, האם הביצועים, והאבזור בתא הנהג יכול לתת פייט לגרמניות החזקות האלה, (בסוף גם נגיע למי המתחרות שלה באמת).
בתוך תא הנהג, הנהג מקבל אפשרויות כיוון מושב מגוונות, ובכלל ברמת האבזור הגבוהה, העושר באבזור בסביבת הנהג כולה מורגש מאד. מה שלא הגיע במקור עם הרכב הושלם פה בארץ בהתקנה מקומית. כך או כך, ברמה הגבוהה אופל אינסגיניה החדשה יכולה לתת פייט לגרמניות בכל הקשור לאבזור נוחות וגם מרווח פנים.
אופל אינסיגניה הוא רכב מאד מרווח. לדגם החדש נוספו 8.8 ס”מ לבסיס הגלגלים, והוא ארוך ב-5.5 ס”מ מהדגם הקודם. בשיפור בהנדסת האנוש, כל הנוסעים ברכב ירגישו, מרווח פה מאד. מאחור ישבו 3 אנשים בוגרים, עם מרווח מכובד לברכיים, ורק הגבוהים ביניהם ירגישו את הגג מדגדג להם את שערות הראש, בגלל צורת הגג של האינסיגניה. מאחור גם תוכלו להטעין שני מושבי בטיחות גדולים יחסית ובוסטר.
לילד שלי מושב בטיחות בעל מיימדים מכובדים ועדיין ההטענה שלו הייתה פשוטה, והותירה לו מקום לבעוט עם הרגליים, באוויר הפעם. תא המטען הגדול יחסית, בעל נפח 490 ליטר הגדול ב-130 ליטרים מהגרסה הקודמת, וקטן מהמתחרות הבולטות בקטגוריה.
נוהגים
לאופל אינסיגניה החדשה יש הרבה כוח, שמגיע בסל”ד גבוה יותר, 2000-3000 סל”ד, או אז הבוסט הגדול מגיע. זה לא שההאצה חלילה לא דינאמית, ההאצה מאפס ל-100 קמ”ש היא קצת יותר משבע שניות. בסל”ד הזה האינסיגניה הופכת מלביאה לפומה. ואפשר גם להפוך אותה ישר ל”פומה”, בלחיצת כפתור – פשוט לעבור ממצב נהיגה “שיוט”, קרוזינג, למצב נהיגה ספורטיבי, ודינמי יותר.
אופל אינסיגניה החדשה התגלתה כמכונית נוחה ורכה במידה הנכונה. האינסיגניה בגרסת מנוע שני ליטר היא פרטנרית מעולה לנסיעות בינעירוניות ארוכות, נוחות ושקטות. רעשי מנוע, או מאמץ מנוע כמעט ולא נשמעים, וגם לא רוח. כן תשמעו את הכביש תחתכם, כשאתם בנסיעה מעל 110 קמ”ש, ואת זה אפשר “לזקוף” לזכות רוחב הצמיגים הגדול באינסיגניה ברמת האבזור של רכב המבחן.
אבזור נוחות ומולטימדיה
לצד מערכת ההנעה המתקדמת ומערכות הבטיחות המתקדמות, אופל משיקה באינסיגניה החדשה סטנדרט חדש של אבזור מקורי, כבר מדגם הבסיס ENJOY:
מערכת opel eye אקטיבי
מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8″
מערכת KeyLess חכמה הכוללת כפתורי כניסה לרכב והתנעה באופן פסיבי
בלם חניה חשמלי
פנסי ערפל קדמיים
בקרת שיוט ומגביל מהירות
בקרי שליטה מההגה על מערכת המולטימדיה והטלפון
תא לכוסות בין המושבים הקדמיים
טעינה אלחוטית לטלפון הנייד באמצעות טכנולוגיית NFC מתקדמת: Opel Free-Charge.
בקרת אקלים אלקטרונית עם חיווי דיגיטלי מפוצלת לשני אזורים (נהג/נוסע ופתחי מיזוג לנוסעים מאחור)
מצלמה אחורית
חיישני עזר לחניה מלפנים ומאחור
חישוקי סגסוגת קלה 17′
Intellink יותר ממערכת מולטימדיה
מערכת ה-Intellink, היא מערכת תקשורת ובידור שלמה, הכוללת תמיכה מלאה בממשק ה-Apple CarPlay/Android auto, זאת יחד עם הצגת ספר הטלפונים וההודעות בעברית על המסך. מערכת ה-Intellink כוללת מסך מגע חד ואיכותי בגודל 8 אינצ’ ומשלבת קישורית Bluetooth מלאה יחד עם חיבור USB עבור נגני מדיה חיצוניים.
בנוסף למערכת ה-Intellink כוללת האינסיגניה החדשה רשימת אבזור עשירה הכוללת כסטנדרט בכל הדגמים מערכת בקרת אקלים אלקטרונית עם שליטה נפרדת על הטמפרטורה לנהג ולנוסע, בקרת שיוט עם מגביל מהירות הנשלטת מגלגל ההגה, חיישן תאורה להפעלה אוטומטית של אורות הדרך, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים ומראה מרכזית מתכהה נגד סינוור בלילה.
אבזור בטיחות מתקדם