אופנוע ספורט תיור: מוטו גוצי V100 מנדלו Mandello מ-109,000 שקלים

מוטו גוצי חדש
מוטו גוצי V100 מנדלו

 

עופר אבניר, יבואנית מוטו גוצי בישראל, משיקה בימים אלו את ה-V100 Mandello – אופנוע ספורט תיור קומפקטי חדש הנבנה מאפס מלוח השרטוט ומשלב בין יכולות דינאמיות ספורטיביות של אופנועי Roadster, לצד נוחות לטווחים ארוכים של אופנועי ספורט תיור מהירים. ככלי חדש לחלוטין, ה-V100 מציע את חזון מוטו גוצי גם לשנים הבאות. עם חדשנות וטכנולוגיית קצה משלובת עם המסורת והמורשת של המותג האיטלקי. 

הדגם חוגג את שנת -100 של מוטו גוצי, יצרנית הדו גלגלי הוותיקה באירופה (שצויין עוד ב-2021 אולם החגיגות נדחו אל אחרי הקורונה) ומגיע גם בגרסת ה-S. ה-V100 נוטף קסם וטכנולוגיה מתקדמת ויוצר בגאווה באיטליה, כמו כל דגמי החברה, במפעל מנדלו דל לאריו שממשיך להיות מוקד התשוקה של מוטו גוצי . 

 

Mandello V100
מוטו גוצי Mandello V100

 

ה-V100 Mandello מציג עיצוב חדשני אשר שם את הדגש, כמו כל דגמי החברה בהצגת תצורת המנוע הייחודית. לאופנוע קווים שרחוקים מלהיות נוסטלגיים ומציעים מבט מודרני אל אבני היסוד של סגנון החברה כחמוקי מיכל הדלק שנראה כאילו עוצב ישירות כהמשך לראשי המנוע השריריים, פאנלים צדדיים מתחת למושב, שהחריצים שלו מהווים התייחסות ברורה לדגם ה-Le Mans האגדי מ-1976, ובחיפוי הפיירינג העליון שהוא מחווה ל-Le Mans 850 III משנת 1981. 

ה-Mandello V100 הוא המוטו גוצי הראשון שמונע על ידי מנוע ה”קומפקטי בלוק” החדש, עם המאפיינים הטכניים המתוחכמים שלו והמסורת הוותיקה עם ארכיטקטורת ה-V הרוחבית עם 90° בין 2 הצילינדרים, המבטיחים אספקת המומנט הייחודית ואת הצליל הבלתי ניתן לחיקוי של מוטו גוצי. נפח המנוע הוא 1042 סמ”ק, עם זוג גלי זיזים עליונים בכל אחד מראשי המנוע ו-4 שסתומים לצילינדרים ומערכת תזמון מונעת בשרשרת. ההספק עומד על כ-115 כ”ס ומומנט של יותר מ-10.7 קג”מ כאשר 90% ממנו זמינים כבר ב-3500 סל”ד.

נקודת היציאה של גל ההינע (דרייבשאפט) עם הזרוע האחורית העשויה אלומיניום (הממוקמת בצידו השמאלי של האופנוע), נמוכה ביחס למנועי מוטו גוצי קודמים, ובכך מבטלת את רעד ותגובת המתלים כשהמומנט עובר מהמנוע אחורנית. הדבר תורם לרכיבה חלקה יותר, באופן הדומה מאוד לרכיבה עם הנעת שרשרת, ומייתר את הצורך במנגנון מנופים (לינקג’) לבולם האחורי. כך שמתקבלת נוחות המשמרת את היתרונות הגלומים בדרייבשאפט, עם ניקיון ותחזוקה קלה יותר לאורך זמן.

 

מוטוגוצי מנדלו
החל מ-109,000 שקלים. מוטו גוצי מנדלו

 

הגישה הספורטיבית של Mandello V100 אינה תלויה רק ​​בביצועי המנוע החדש, אלא גם באיכויות של השלדה הקומפקטית והקלה לתפעול המבטיחה ריגוש בפניות ויציבות נהדרת למרחקים ארוכים. השלדה מציעה חלוקת משקל מיטבית והורדת מסות, בזכות הארכיטקטורה של המנוע ומכל הדלק בנפח 17 ליטר המשתרע מתחת למושב, כמו גם הודות לפריסה של מסגרת צינור הפלדה שמנצלת את המנוע כאלמנט נושא עומס כדי להשיג את הקשיחות הנכונה להבטחת יציבות ודיוק רכיבה תוך הפחתת המשקל. בסיס גלגלים של 1475 מ”מ וזווית ראש של 24.7° מתורגמים לזריזות וגישה ספורטיבית על מסלולים מפותלים. 

המתלים והבלמים גם מבטיחים כיף ושליטה ברכיבה ספורטיבית, כמו גם בטיחות ונוחות למרחקים ארוכים יותר. 

V100 Mandello מאמץ מזלג Kayaba 41 מ”מ עם ריבאונד מתכוונן ועומס קפיץ. הבולם הוא האופנוע של אותו יצרן וניתן לכוונן את החזרה ועומס הקפיץ שלו באמצעות הבקרה הידנית המעשית. המיקום המשופע שלו נחקר ושוכלל על מנת להציע התערבות ורגישות מתקדמת בכל הנוגע לספיגת מהמורות בשטח הכביש. V100 Mandello S עושה גם הוא שימוש במערכת המתלים החצי אקטיבית Öhlins Smart EC 2.0, שיכולה לקרוא את האספלט ולהתאים את מערך מתלה האופנוע בהתאם, מרגע לרגע.

ל-ECU השולט במתלי Öhlins Smart EC 2.0 ישנה גישה לכל המערכות האלקטרוניות של האופנוע, כלומר הוא מסוגל לזהות את כל שלבי הרכיבה ולהתאים כיול של המזלג, בולם הזעזועים האחורי ומשכך ההיגוי וזאת הודות לפיתוח של אלגוריתם, פרי שיתוף פעולה בין Öhlins ומוטו גוצי. המערכת מתאימה ביעילות את הגדרות ההידראוליקה של המתלים, על מנת להבטיח את ההגדרה הטובה ביותר בכל התנאים. 

יכולת התיור של האופנוע מתקבלת הודות לנוחות המשמעותית המתקבלת מהמושבים הנדיבים ותנוחת הרכיבה הנינוחה. השימוש בכידון אלומיניום עולה בקנה אחד עם הפילוסופיה של הדגם, והוא מושלם להיגוי ושליטה מדויקת במהלך רכיבה ספורטיבית. נוחות הרכיבה של שני אנשים יחדיו נמצאת בבסיס הפרויקט, כשהמורכב מאחור נהנה ממושב רחב ומפנק וידיות אחיזה פרקטיות המבטיחות יציבות והרגשת ביטחון.

 

V100 Mandello 2023
אופנוע ספורט – תיור. מנדלו V100

 

ה-V100 Mandello מציע טכנולוגיה מתקדמת עם שלל מערכות אלקטרוניות לשיפור החוויה והבטיחות. כך למשל זהו האופנוע הראשון בעולם המציע מערכת אווירודינמית אדפטיבית המתאימה אוטומטית את מיקום הכנפונים בצידי מיכל הדלק בן 17.5 הליטרים, בהתאם למהירות ולמצב הרכיבה הנבחר. כשהכנפונים האווירודינמיים המוגבהים במלואם מפחיתים את לחץ האוויר על הרוכב ב-22%, דבר המקרב את ה-V100 מנדלו לרמת ההגנה האווירית שמעניקים אופנועי תיור בנפח גדול יותר ופחות ספורטיביים, וזאת גם הודות להגנה המתקבלת מהמשקף הקדמי העליון, שגובהו ניתן לכוונון אלקטרוני.

לאופנוע מצערת אלקטרונית בתצורת Ride by Wire לבקרת ביצועים וצריכת דלק מדויקת, ה-Marelli 11MP ECU המתקדם, פלטפורמת האינרציה בעלת שישה צירים לניהול יעיל של הבקרות, בקרת שיוט, ו-ABS להטיה כדי להבטיח בטיחות אקטיבית בעת בלימה בפניות.

 

אבזור וטכנולוגיה:

 

האופנוע גם מציע ארבעה מצבי רכיבה זמינים לבחירת הרוכב: Travel, Sport, Rain ו-Road. כל אחד ממצבים אלו מנהל שלושה מיפויי מנוע שונים, ארבע רמות של בקרת משיכה, שלוש רמות של בלימת מנוע וגם, בגרסת ה-S: כיול של המתלה Öhlins Smart EC 2.0 הסמי-אקטיבי, שיכול להתאים עצמו אוטומטית, מדי דקה, לסוגת הרכיבה ולתנאי הדרך, ובכך להגיע להתנהגות האופנוע הטובה ביותר בכל מצב.

כמו כן כלולים כסטנדרט מסך TFT צבעוני 5 אינץ’, תאורת LED מלאה עם מערכת DRL ומערכת המזהה הטיה ומאירה אל תוך הפנייה עם זוג נורות נוספות, המגדילות את הנראות ואת שדה הראייה של הרוכב, ברכיבה בכבישים מפותלים.

V100 Mandello זמין בשתי גרסאות, הנבדלות זו מזו מבחינת הגימור שלהן. גרסת ה-S היא המאובזרת יותר בכך שהיא כוללת מתלים חצי אקטיביים של Öhlins כסטנדרט, אך גם את  מערכת הקוויקשיפטר, הידיות המחוממות ואת פלטפורמת המולטימדיה Moto Guzzi MIA המאפשרת לחבר סמארטפון ללוח השעונים של האופנוע באמצעות בלוטות’ כדי להרחיב את הפונקציות שלו. Moto Guzzi MIA כולל גם את מערכת המידע והבידור לניהול העוזרת הקולית, שיחות טלפון ומוזיקה באמצעות בקרות הכידון האינטואיטיביות, וגם את פונקציית ה-GPS, המאפשרת לרוכב לראות הנחיות ישירות בלוח המכשירים לאחר הגדרת יעד בסמארטפון.

 

מחיר ה-Mandello V100 הוא 109,000 ₪ על הכביש, בעוד מחיר ה-Mandello V100 בגרסת ה-S יעמוד על 123,000 ₪ על הכביש. 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *