אירוע נהיגה חווייתי ב-LBX החדשה עם שגרירות לקסוס
אירוע רכב מיוחד וצבעוני עם מובילות דעה/משפיעניות ונהיגה ברכבי לקסוס LBX
הסקירה הזו היא קצת שונה מסקירות הרכב שאני מעלה ב”שוטף”. היום אני אדבר על רכב חדש, אבל בעיקר על אירוע נהיגה שהשתתפתי בו, ולא אחזתי פעם אחת בהגה.
לפני כחצי שנה פגשתי רכב חדש ממותג לקסוס, בהשקה בינלאומית בספרד, לקסוס LBX. רכב היברידי עירוני קומפקטי ומעוצב באופן מרענן וכן, אפשר לומר צעיר. מאז פגשתי אותו גם בארץ, למבחן דרכים מקומי, והיום למעשה, אני פוגשת אותו בפעם השלישית, בנעליים אחרות לגמרי, ותיכף אסביר.
לקסוס LBX, זהו הדגם ההיברידי השני של לקסוס (אחרי לקסוס RX הגדול, 5-7 מקומות) שמקבל את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה של היצרן, שזו בעצם טכנולוגיה היברידית בדור החמישי. היצרנית (טויוטה) הייתה חכמה מספיק להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיה היברידית, שהיום אנחנו יודעים להגיד, תמשיך לזרוח בשוק הרכב, אחרי שתעשיית הרכב הבינה שלא תוכל בעשור הקרוב להפוך את כל שוק הרכב לחשמלי מלא.
לעניינו, ההספק של יחידת ההנעה הוא 136 כ”ס, ממנוע 1.5 ל’, בעל מומנט מירבי של 18.6 קג”מ, הנעה קדמית, תיבת הילוכים היברידית רציפה, עם האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.2 שניות. נתונים טובים לרכב קטן מימדים. ישנו מצב נהיגה אקו ECO, (מצב נסיעה חסכוני), כדי לשלוט בביצועים ובצריכת הדלק, עד כמה שניתן, שקצת ישפיע על הזריזות וביצועי המנוע, אז אם לא בא לכן להרגיש מגבלה כלשהי בביצועים, פשוט תלחצו ותבטלו את מצב ה”אקו”.
פיצ’ר נוסף שאולי תאהבו – יש פדלים, שיפטרים להעברת הילוכים ידנית מאחורי ההגה. נחמד לשלוט בהעברת הילוכים בעצמכן, מצד שני, הרכב זריז/חזק מספיק בהאצות, אז פחות השתמשתי בידיות הללו. אבל נחמד שיש אפשרות כזו, בעת הצורך.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
לאירוע המיוחד הזה הגיעו נשים יפות ומוכשרות, מובילות דיעה/משפיעניות רשת משלל תחומים, שהן חלק מנבחרת השגרירות של לקסוס: שונית חמד, מיכל אנסקי, מיכל אוליברו, ושני גולדשטיין, אותן פגשתי באולם התצוגה של לקסוס בנתניה, אולם חדש יחסית שנפתח בתחילת 2024, יפה ומזמין, מעוצב דומה מאד לאולם הראשי בפתח תקווה, ו”שווה ביקור” למי שגר באזור השרון.
את האירוע פתחנו ב”התמנגלות”, והיכרות אישית, עמית חורב מנהלת השיווק של לקסוס ישראל פתחה את הבוקר בשיח על חשיבות קיום יום זה עבורנו הנשים. “בסופו של יום מרבית הרכבים נרכשים על ידי גברים כי נשים עדיין תופסות מעצמן מבינות פחות בכל מה שנקרא עולם הרכב. אבל לא בכדי, עיקר הכתבות שמתפרסמות הנוגעות לרכבים, כפי שאתם קוראים באתר זה או באתרים אחרים, מספקים נתונים מאד “גבריים” על הרכבים ופחות נתונים שחשובים לנו הנשים בבואנו לבחור את הרכב”.
עמית הציגה מספר דוגמאות שהיו חשובות לה כשהיא נהגה לראשונה על לקסוס LBX: מערכות בטיחות מתקדמות לשמירה על הילדים, שהם האוצרות שלנו ותמיד נרצה לדאוג לרווחתם, תא מטען חשמלי שמסייע לנו כשהידיים שלנו מלאות, תא אחסון לפריטים קטנים שאנחנו הנשים אוהבות שיש לנו ברכב כמו פינצטה או ממחטות לחות, מוצץ לילד או בושם קטן שתמיד טוב שיש.
בנוסף, חניה – אנחנו יודעות לחנות ויודעות לעשות זאת טוב, אבל הפיצ’ר החדש ב-LBX נועד לעזור לנו לחנות יותר בבטחה וזאת על ידי מראות הרכב שמתעקלות מעט פנימה כדי שחווית החניה תהיה מהירה וללא חיכוכים, לצד עוד דברים “קטנים – גדולים” שעוזרים לנו להתחבר לרכב. “אין ספק שיום נהיגת נשים וכתבה כזו תגרום ליותר נשים להעיז לקפוץ למים ולבחור את הרכב המתאים להן לפי הפרמטרים שחשובים לנו”.
הגיע זמני לדבר. עשיתי מחקר רשת קטן לפני האירוע, על נשים בישראל ועל נשים בהקשר של עולמות הרכב, ומצאתי כמה נתונים מדהימים:
76% מהבנות בישראל סיימו ב-2022-23 תעודת בגרות מלאה
60.3% נשים סיימו תואר ראשון בשנה החולפת
64.3% נשים סיימו תואר שני
53.6% נשים סיימו תואר שלישי
השכלה, אנחנו יודעות, מביאה ליותר אפשרויות תעסוקה עם הכנסה גבוהה יותר, והכנסה גבוהה יותר אומרת, חופש, חופש לרכוש מה שצריך, גם מכונית. עוד קצת נתונים, כי הכל מתחבר…
57% מהנשים בישראל נכון לשנה האחרונה עבדו עד גיל הפנסיה
מעל 122 אלף נשים, מנהלות משק בית לבדן, 11 אחוז מהנשים בכלל האוכלוסייה.
זה אומר למעלה מ-100 אלף משקי בית לכל הפחות יש נשים שצריכות או רוכשות מכוניות לעצמן או להן ולילדים שלהן.
בשנה האחרונה היו 200 אלף עצמאיות – שהן 10% מכלל הנשים באוכלוסייה, ועוד 150 אלף נשים שעוסקות בתחומי ההייטק
80% מכוח הנשים העובדות אימהות לילד עד 3 ילדים.
ויותר לעניינו – מעל 2.2 מיליון נשים בעלות רישיון נהיגה בארץ – 45% סה”כ, כש-62% מהנהגות דיווחו שהן חשות ביטחון בנהיגה וביטחון בכביש. גם נתון חשוב לדעתי.
כל המידע פתוח ופרוס לפנינו – 90% משתמשות שימוש יומיומי באינטרנט, מעורבות ברשתות חברתיות, לוקחות חלק בקבוצות וואטסאפ. 63% משתמשות בשירותים בנקאיים אונליין, 55% מהנשים באוכלוסייה רוכשות מוצרים ושירותים באינטרנט.
מרשים לא? אז למה זה לא בא לידי ביטוי באולמות התצוגה? למה נשים לא מגיעות בעצמן לקנות רכב? זו שאלה מורכבת שנצטרך לעסוק בה בהרחבה – כי ידע, שליטה בידע, כסף, ודעות עצמאיות יש, אז למה כל אלה לא באים לידי ביטוי כשנשים רוצות לרכוש לעצמן רכב?
זמן נהיגה
יצאנו לדרך, עם הפנים לכיוון גלילות / תל אביב, בחלק הראשון הצטרפתי לשני גולדשטיין המהממת לנסיעה, היא על ההגה, אני לידה, מסתכלת, שואלת, מנסה להבין איך היא מרגישה בנהיגה ב-LBX. חשוב לציין שהמשתתפות באירוע מכירות את הרכב, ונהגו בו לפני, ונוהגות בו פרק זמן מסוים, מה שהיה ממש מורגש כשישבתי לידן. ראיתי את החיבור שלהן עם הרכב, ונוחות “מעל ומעבר”, זה היה בולט במיוחד בתנוחת הנהיגה של שני, היא “הרגישה בבית” בנהיגה. הגוף נינוח, המוזיקה שלה ברקע, (המולטימדיה מחוברת לנייד ולפליי ליסט הקבוע). פקקים לא פקקים, תנועה לא תנועה, שני “לוחצת” על דוושת הגז ובצורה הכי טבעית ו”קולית”, כמו שהיא בעצמה, (בחורה מגניבה, אין מילה אחרת), משתלבת בין המכוניות.
כששני נשאלה, מה היא אוהבת בלקסוס LBX, היא אמרה:
“הקטע שאני יכולה להדליק מזגן מרחוקקקקק מציל חיים, וגם שזה מראה באפליקציה (אפליקציה ייעודית של לקסוס) בדיוק איפה חניתי, למה אני עפיפון בלי חוט…”.
הגענו לאזור גלילות לצילומים. היה מעניין הפעם להיות זו שצופה, ולא עומדת ליד המכונית, נחמד מאד. קצת צילומים בתנועה, קצת סטטיים, וידאו, ואיך לא, צילומים לסטוריז, שזה גם עולמות התוכן שלי, בין היתר, אז היה חיבור והבנה… כולנו שם, חיות ונושמות רשתות חברתיות.
אחרי שסיימתי להתאהב בשני, נכנסתי לרכב של שונית חמד, עוד אישה יפהפייה, השראה מהלכת. הכיוון הוא דרום תל אביב, מכניסות לווייז כתובת ויוצאות לדרך, לעבר ארוחת צהריים שהיא יותר בגדר אירוע או טקס יפני מהפנט וטעים יש לציין, בו לובשים קימונו, מברכים על האוכל, לומדים להכין תה יפני, ועוד (הייתי מרחיבה, אז זה ייקח עוד 1000 מילים, וחבל, פשוט בדקו אורישינה בגוגל).
בנסיעה עם שונית, אותו סיפור, שונית מחוברת לגמרי לרכב, הטלפון שלה מחובר אוטומטית לאפל קאר פליי, האפליקציות של הטלפון שלה משתקפות על המסך הראשי. תנוחת הנהיגה, וכל מנך הגוף מראה נוחות וחיבור, ונון שלנט, בתוך תנועה עצבנית של מרכז תל אביב בצהריי היום. האמת? ממש כיף לראות. הייתה שיחה קולחת, ומצאתי את עצמי שואלת את שונית אלף שאלות… למזלה, הגענו מהר ליעד.
כששונית נשאלה, מה היא הכי אהבה ב-LBX, היא ענתה:
“הכי אני אוהבת ברכב זה קודם כל את מערכות הבטיחות, כולל את ההתרעה על אי שכחת ילדים בסוף הנסיעה. ובנוסף, את החשיבה על הפרטים הקטנים – אפשר להדליק את המזגן לפני הכניסה לרכב, התפרים האיכותיים על המושבים, היוקרה שמורגשת בכל פרט בעיצוב…”.
אחרי ארוחת הצהריים המיוחדת, אירוע שנבחר על ידי המותג, כדי להדגיש את החשיבות של LEXUS לפעול על פי עקרונות תפיסת האירוח היפנית, ה”אומוטנאשי”, בה עושים הכל כדי לתת לאורח להרגיש “הכי בבית”, נפרדנו בחיבוקים ונשיקות, וחיוך. היה צבעוני, מקסים ומעורר השראה.
אין ספק שלקסוס הביאה רכב יפה מאוד בטיחותי ואיכותי בשוק מאוד תחרותי של רכבים חשמליים כה גבר אני קצת מאוכזב שהרכב לא הגיע עם המנוע הגדול 2000 סמ״ק ותג מחיר יותר תחרותי היה שווה הרבה יותר כאשר רכב חשמלי מתחיל בה 140 אלף והרכב הזה חוצה את ה 200 זה כבר פער מחיר גדול מאוד לפחות הרכב היה נותן עוד קצת מעבר לאיכות , אמינות של מותג יוקרה וגדול