אלפא רומיאו ג’וליה 2024 (מתיחת פנים) סקירה וחוות דעת

 

אלפא רומיאו ג'וליה
אלפא רומיאו ג’וליה 2024

 

הפעם מבחן דרכים וחוות דעת מפרספקטיבה של חובב אלפא רומיאו מושבע – יוסי סיון, עורך דין ביום יום וחובב רכבים (בעיקר איטלקיות). יוסי נהג בג’וליה ולוצ’ה החדשה אחרי מתיחת הפנים, נסע איתה למרחקים וחזר עם שירה (יש לנו הרגשה שהוא נהנה)

 

כתיבה ותמונות: יוסי סיון, לירן זיו, יצרן

 

לפני ארבעה עשורים, כשהייתי ילד בן 15 בערך, נגלה לעיניי מחזה שהצית את דמיוני: אלפא רומיאו ג’וניור אדומה כלהבה, ניצבת בגאון ברחוב בסמוך לביתי. הייתה זו מרכבת פלאים, כאילו נלקחה היישר מסרטי ג’יימס בונד, שוברת את כבלי המציאות בעיצובה פורץ הדרך. קולה הרועם, כשאגת אריה איטלקי, הדהד ברחובות והפך כל נסיעה למופע מרהיב.

היא הייתה מאובזרת בהגה מעץ מבריק שהיה אלמנט קישוטי מבוקש ובמושבי ספורט מעור אמיתי, שהורכבו אז רק לרכבי ספורט יוקרתיים. הייתי מוקסם, מבלה שעות בצפייה בה גולשת ברחוב שלנו, חולם על היום שבו אוכל להחזיק בפלא שכזה. 

והנה, ארבעים שנה מאוחר יותר, מצאתי את עצמי אוחז בהגה של האלפא רומיאו ג’וליה. הזדמנות פז לסגור מעגל, לגעת בחלום ילדות ולבחון האם הקסם המוטורי שלה עודנו חי ובועט.

 

אלפא רומיאו ג'וליה ולוצ'ה
אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה סקירה וחוות דעת

 

עיצוב וסגנון

אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה בולטת בעיצוב האיטלקי שלה. גופה המפוסל בקימורים מפתים מושך מבטים כמגנט, כאילו הייתה דוגמנית-על איטלקייה על המסלול. הופתעתי מכמות המבטים שהופנו כלפיי ברמזורים, ואפילו סתם בחניון בסופרמרקט. העיצוב החיצוני מתאפיין בגריל ה-“סקודטו” בצורת V האייקוני שלה, שלא רק משפר את המראה הספורטיבי, אלא גם מהווה מחווה למורשת העשירה של המותג. פנסי ה-LED המלאים, עם מטריצה אדפטיבית מספקים תאורה אופטימלית תוך הוספת נגיעה מודרנית, ומעניקים לרכב מראה אגרסיבי ודינמי.

הצללית החלקה של הג’וליה ולוצ’ה מודגשת על ידי חישוקי סגסוגת בגודל 19 אינץ’, שמעצימים את הפרופיל האתלטי שלה ותורמים לביצועים הכלליים. העיצוב הייחודי משקף התחשבות קפדנית באווירודינמיקה, ומבטיח שכל עיקול וקו משרתים מטרה, ומשפרים הן את הסגנון והן את הפונקציונליות.

 

@queenoftheroad.il אחת המכוניות היפות בשוק הרכב הגיעה אלי אחרי מתיחת פנים: שינויי עיצוב קלים ביחידות התאורה, לוח מחוונים חדש. עדכון של רמות הגימור, עם אותו הספק 280 כ”ס (הנעה כפולה), ואותם ביצועים מהנים שעם עומס הדגמים החדשים הספקתי לשכוח. החל מ340 אלף שקלים #alfaromeo #alfaromeogiulia ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

תא נהג ונוסעים 

 

בפנים, הג’וליה ולוצ’ה ממשיכה להרשים עם תא נוסעים המשדר יוקרה וספורטיביות באופן יחסי. לוח המחוונים הדיגיטלי המותאם אישית בגודל 12.3 אינץ’ מציע שלושה עיצובים — Evolved, Relax ו-  Heritage— המאפשרים לנהגים לבחור תצוגה שמתאימה למצב הרוח שלהם. 

התצוגה היא אינטואיטיבית ומשתלבת בצורה חלקה עם טכנולוגיה מודרנית, כולל Apple CarPlay ו-Android Auto. יחד עם זאת, התאכזבתי לגלות, כי יש צורך בחיבור כבל כדי להנות מהפונקציונאליות של אפליקציות המובייל. 

מערכת המולטימדיה אמנם נוחה לתפעול וידידותית, אך אינה עומדת בסטנדרטים של רכב סלון ספורטיבי עכשווי. כך למשל, בולטת בחסרונה מערכת מצלמות 360 מעלות שנחשבת למערכת חובה ברכבים בקטגוריה כזו. לעומת זאת, אהבתי את בורר המצבים בסמוך לידית ההילוכים, השולט על מסך המולטימדיה ומאפשר ניווט יעיל ללא צורך לגעת במסך.    

מצלמת החניה באלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה אינה עומדת בסטנדרטים המצופים מרכב ברמתו. גודלה הקטן ואיכות התמונה לא מספקים ופוגעים בחוויית הנהיגה והחניה. השקעה במצלמות היקפיות הייתה יכולה לשדרג משמעותית את חוויית הנהיגה, במיוחד ברכב נמוך כמו הג’וליה, שבו הניווט בחניות צפופות עלול להיות מאתגר. ההתרעות לבדן אינם מספקות את הביטחון הנדרש לנהג, והוספת מערכות מתקדמות יותר הייתה יכולה להעניק ללקוחות חוויית חניה בטוחה ונוחה יותר.

איכות החומרים וההרכבה באלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה מרשימה מאוד, ומעניקה תחושת יוקרה בתא הנוסעים. עם זאת, ישנם אזורים שבהם העור אינו מרגיש יוקרתי, כפי שניתן היה לצפות, אך זהו פרט שולי שאינו פוגע באופן משמעותי בתחושת האיכות הכללית. שילוב של צבעים בהירים יותר במקום השחור אפור הדומיננטי יכול היה להוסיף נגיעות אלגנטיות ורעננות בתא.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2024 מולטימדיה תא נהג
אלפא רומיאו ג’וליה 2024 תא נהג. צילום: יצרן
אלפא רומיאו ג'וליה צריכת דלק
לוח מחוונים דיגיטלי מלא. אלפא רומיאו ג’וליה

 

תשומת לב לפרטים

אלפא רומיאו הקדישה תשומת לב רבה לפרטים בעיצוב הפנים של הג’וליה, עם הוספת גימורי פרימיום ומושבי ספורט נוחים ואלגנטיים. מושבי הספורט, כמו חיבוק חם של סבתא איטלקייה קשוחה, מזמינים אותך להתרווח בנוחות ובו בזמן מחבקים אותך בחוזקה בעת תמרונים נועזים. התרשמתי מהאפשרות להאריך את החלק הקדמי של המושב, בהתאם להעדפות הנוסע, וגם מהאפשרות לנפח את צידי המושב, כדי לספק תמיכה מוצקה יותר בנסיעות מאתגרות ובפניות מהירות. פיצ’רים שמשדרגים את חוויית הנהיגה ומעניקים תחושת שליטה ונוחות. מגוון האופציות של כיווני המושב, יחד עם שינוי זווית ההגה אפשרו לי תנוחת ישיבה טובה, מוצקה וספורטיבית. 

מערכת השמע של Harman Kardon נשמעה כמו תזמורת סימפונית פרטית. הסאונד במערכת השמע נקי ומאפשר שמע בווליום גבוה יחסית ללא רעשי רקע. 

רכב המבחן, בצבע שחור נדיר יחסית, הצליח למשוך לא מעט מבטים ברמזורים, חוויה שאינה שגרתית עבורי. עם זאת, לא הייתי בוחר בצבע שחור במדינה חמה כמו שלנו. ברכב מותקנת מערכת גג נפתח חלקית עם וילון חשמלי מבד, ולא וילון קשיח, מה שעלול להוביל לעלייה בטמפרטורה בתא הנוסעים, ולהעמיס על מערכת המיזוג בחודשי הקיץ הלוהטים. די בנגיעה בווילון כדי לחוש את החום הישראלי. למרבה המזל, מערכת המיזוג ברכב יעילה ומצליחה לקרר היטב גם בתנאים הלוהטים האלו.

 

מועדון אלפא רומיאו
לטיול יצאנו…

 

מנוע וביצועים

מתחת למכסה המנוע מסתתר ליבה הפועם של הג’וליה – מנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 280 כ”ס, כאילו היו אלו 280 סוסים איטלקיים אצילים הדוהרים בעוצמה. תיבת ההילוכים האוטומטית בת 8 ההילוכים היא על תקן המנצח הוירטואוז, מתזמרת את כוחות הטבע הללו בהרמוניה.

על פי נתוני היצרן הג’וליה וולוצ’ה מאיצה מ-0 ל-100 תוך 5.2 שניות, מה שממקם אותה בתחרותיות בתוך הסגמנט שלה. משום מה, בבדיקה שערכנו, לא הצלחנו להשיג תוצאה כזו. למעשה, הרכב מתאפיין בהשהיה קלה בלחיצה על הדוושה ורק אז מתעורר המנוע לחיים. בבדיקה שערכנו הגענו לתוצאה של 6.9 שניות עקב ההשהיה הזו. המהירות המרבית לפי היצרן היא עד 240 קמ”ש.      

ההנעה האחורית (RWD) בגרסת הוולוצ’ה מספקת חוויית נהיגה יציבה ומהנה, עם בולמים קבועים שמאזנים בין נוחות לספורטיביות. הטמעת דיפרנציאל מוגבל החלקה מוסיפה יתרון להאצה והתנהגות על משטחים חלקים. כמובן שההנעה האחורית מספקת חוויית נהיגה ייחודית ואף מחזקת את יציבות הרכב ביציאה מסיבובים. מערכת הבלימה היא אלקטרונית (Brake-by-Wire): מערכת בלימה מתקדמת שמאפשרת תגובה מהירה. בנסיעת המבחן התרשמנו כי הבלימה נשכנית ומספקת תחושת ביטחון לנהג.    

הצד הדינמי הוא הצד החזק של הדגם, כמצופה מאלפא, והשילדה מתמודדת עם נסיעה ספורטיבית בקלות ובהנאה מרובה, שלדה שמסוגלת בהחלט להתמודד עם מנוע חזק בהרבה, כמו בג’וליה תלתן.

מערכת המתלים הייחודית של אלפא רומיאו Alfa Link: מספקת תחושת היגוי ישירה ונוחות מקסימלית. המערכת כוללת מתלים קדמיים עם עצמות עצה כפולות ומערכת היגוי ייחודית שמספקת שליטה מהירה ומדויקת. מאחור, ישנו מתלה רב חיבורי עם ארבע וחצי זרועות, שהוא פטנט של אלפא רומיאו, שמבטיח התנהגות כביש משופרת ונוחות גבוהה.

בג’וליה ישנה מערכת הנקראת Q4, מערכת הנעה כפולה מתקדמת שנועדה לשפר את ביצועי הרכב בתנאי דרך משתנים. המערכת פועלת על ידי חלוקת הכוח בין הסרנים הקדמיים והאחוריים בהתאם לתנאי הדרך והאחיזה, מה שמאפשר לרכב לשמור על יציבות ושליטה גם בתנאים מאתגרים. במצבים רגילים, המערכת מעבירה את רוב הכוח לגלגלים האחוריים, מה שמעניק תחושת נהיגה ספורטיבית. כשהמערכת מזהה אובדן אחיזה, היא יכולה להעביר עד 50% מהכוח לגלגלים הקדמיים כדי להבטיח אחיזה מרבית. היתרון של מערכת ה-Q4 הוא ביכולתה לשלב בין חוויית נהיגה ספורטיבית לבין בטיחות ויציבות מוגברים, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור נהגים שמחפשים רכב שמסוגל להתמודד עם מגוון רחב של תנאי דרך.

 

אלפא ג'וליה
תחושת נהיגה ספורטיבית. אלפא ג’וליה

 

נהיגה

ברגע שאתה מתיישב מאחורי ההגה ומניע את המנוע הטורבו, סימפוניה של הרמוניה מכנית מתעוררת לחיים, מעוררת את החושים ומציתה את התשוקה לכביש הפתוח. בפעם הראשונה מזה זמן רב פתאום הרגשתי שכולם נוסעים לאט מידי, תחושה שעודדה אותי להאיץ היכן שצריך ואפשר. 

ההיגוי מרגיש חי, מגיב בדיוק לכל תנועה עדינה, בעוד חלוקת המשקל המושלמת כמעט של 50:50 מזמינה אותך לחתוך פניות בהתרגשות גדולה. בניגוד להחלקה השקטה והסטרילית של רכבים חשמליים, הג’וליה ולוצ’ה מציעה חיבור מוחשי לכביש, שבו כל העברה של תיבת ההילוכים האוטומטית (8 הילוכים) וכל שאגה של המנוע הופכים לחגיגה של נהיגה. 

שאגות המנוע זורמות בעורקי הג’וליה, הישר מהמנוע לדוושת הגז ומשם לכל חלקי גופו של הנהג, מחברות את האדם למכונה. התחושה היא שהרכב הזה באמת מתאמץ בשבילך בכל לחיצה על הדוושה, וכנהג, אתה מוצא את עצמך מעריך את המאמץ הזה באופן בלתי מוסבר. 

הג’וליה מצוידת במערכת בורר מצבי נהיגה מתקדמת, המאפשרת לנהג להתאים את התנהגות הרכב לתנאי הדרך ולסגנון הנהיגה הרצוי. המערכת כוללת מנופים להחלפת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה, הידועים גם כ”פדלים  (paddle shifters), המאפשרים לנהג לשלוט בהעברת ההילוכים באופן ידני מבלי להסיר את הידיים מההגה. בנסיעת המבחן שעשינו גילינו כי המערכת מתפקדת מצוין, עד כדי כך שממש התחשק לנו להשאיר את הבורר במצב ידני.     

הנהיגה בג’וליה וולוצ’ה היא כמו ואלס איטלקי סוער. מערכת ה-DNA של אלפא רומיאו – Dynamic, Natural ו-Advanced Efficiency – כמו שלושה בני זוג שונים לריקוד, כל אחד מציע חוויה אחרת, המשנה באופן עדין את הדינמיקה של הרכב, כולל תגובת המצערת, מאמץ ההיגוי ותכנות ההילוכים. 

בעת בחירה במצב ספורט “Dynamic” באלפא רומיאו ג’וליה, המסך שמול הנהג משנה את גווניו לצבעי אדום עז, המזכירים את עולם המרוצים, מה שמוסיף מאד לאווירה. מצב “Dynamic” משפר את תגובת המצערת המנוע, והבלמים, ומעניק לנהג תחושת שליטה ויציבות גבוהה, ונהיגה מהנה יותר.

חלוקת המשקל 50/50 והרכיבים הקלים, כמו גל ההינע מסיבי פחמן, הופכים כל סיבוב לפירואט, וכל האצה לקפיצה נועזת. הג’וליה וולוצ’ה זוכה לשבחים על דינמיקת הנהיגה שלה, יחד עם זאת, לעיתים, תיבת ההילוכים יכולה להיות איטית בהורדת הילוך, כאשר נדרש פרץ מהיר של מהירות. בנסיעה מנהלתית ויום יומית הרכב שקט ונעים והמתלים מאפשרים נסיעה רגועה ונוחה. אבל הדגם הזה אינו מקבל באהבה באמפרים חריגים ובורות בכביש ומכוייל לספורטיביות קשיחה. במבחן, התרשמתי שככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר הרכב הופך לנוח ומערכת המתלים סופגת טוב יותר את מהמורות הכביש. 

 

מערכות בטיחות

אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה 2024 מצוידת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, כמו: התראה על התנגשות קדמית עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצירה מלאה, זיהוי שטחים מתים,  סיוע בשמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ובקרת מהירות חכמה, התראה על תשומת לב הנהג.  

 

אלפא רומיאו תא מטען
נפח תא מטען של 480 ליטרים

 

פונקציונאליות 

אלפא רומיאו ג’וליה וולוצ’ה 2024 מציעה נפח תא מטען של 480 ליטרים. הגודל מספק בהחלט אחסון של מזוודה אחת גדולה ועוד קצת. מידות הרכב הן: אורך 464 ס”מ, רוחב 186 ס”מ, וגובה 144 ס”מ. בסיס הגלגלים של הרכב הוא 282 ס”מ. הישיבה בג’וליה נוחה לנהג. לנהגים גבוהים היא עשויה להיות קצת צפופה מבפנים. 

המושב האחורי של אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה 2024 מספק מרווח ברכיים וראש סבירים בלבד, כאשר שני מבוגרים יכולים לשבת שם בנוחות יחסית, אך לא מדובר במרווח יוצא דופן. כאשר המושב הקדמי מוזז מעט לאחור בשל גובה הנהג, זה כבר הופך את הישיבה מאחור לצפופה. המושב מעוצב כשני מושבים נפרדים, מה שמגביל את הנוחות לנוסע שלישי מאחור.  

 

צריכת דלק

נתונים רשמיים: צריכת הדלק המשולבת של הג’וליה ולוצ’ה עומדת על כ-15.6 קילומטרים לליטר (ק”מ/ל’). הצריכה בפועל בנהיגה יומיומית משולבת שערכנו, עמדה על כ- 11.5 ק”מ לליטר, שזה סביר ביחס לקטגוריה. בנהיגה נמרצת צריכת הדלק ברכב המבחן עמדה על קצת יותר מ- 7 ק”מ לליטר. כמובן שצריכת הדלק תלויה בסגנון הנהיגה ומשתנה מנהג לנהג. לג’וליה מיכל דלק בנפח 58 ליטר. ברכב מותקנת מערכת עצור וסע שמסייעת בחיסכון בצריכת הדלק.  

 

אמינות 

כמובן שאיננו יכולים לבחון את אמינותו של הרכב הזה במבחן של מספר ימים. בעבר אלפא רומיאו נחשבה לרכב עם בעיות אמינות ותחזוקה מורכבת, אך בשנים האחרונות דומה שהחברה השקיעה רבות בשיפור תהליכי הייצור ובאיכות החומרים, מה שהוביל לשיפור משמעותי באמינות הדגמים החדשים. סקירה ארוכת טווח של CAR Magazine ציינה שיפורים באיכות הנסיעה ובחוויית הנהיגה הכללית של הג’וליה ולוצ’ה. למרות שהסקירה התמקדה בעיקר בדינמיקת הנהיגה, היא לא הצביעה על בעיות אמינות משמעותיות, מה שמעיד על ביצועים מספקים במהלך תקופת המבחן. 

 

מכונית ספורטיבית מומלצת
מכונית לנהגים. אלפא ג’וליה

 

סיכום

 

אלפא רומיאו ג’וליה וולוצ’ה 2024 היא מכונית לנהגים, המציעה שילוב ייחודי של ביצועים, סגנון וקסם איטלקי. הדינמיקה של הנהיגה, העיצוב והערך הכולל הופכים אותה לבחירה בולטת עבור חובבי נהיגה המחפשים משהו שונה בשוק מכוניות הסדאן היוקרתיות הקומפקטיות. עבור אלו שמעריכים את יופיו של העיצוב ואת הריגוש שבביצועים, הג’וליה וולוצ’ה היא באמת יצירת מופת על גלגלים.

ומה לגבי הערך? ובכן, במחיר 340,000 ₪, תמחור של רכבים חשמליים מקטגוריית פרימיום + עולה השאלה, מדוע לרכוש רכב בנזין שלא עבר שינויים מהותיים בשנים האחרונות?, בעוד שבסכומים דומים ניתן לרכוש חשמלית מתקדמת בעלת איכויות טכנולוגיות ומערכת מולטימדיה מתקדמת? 

אז נכון, הג’וליה לא תזכה בתחרות הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אבל מי צריך מסכי מגע כשיש לך את הדופק של מנוע אמיתי מפעם בוורידיך? הג’וליה וולוצ’ה היא תזכורת מתוקה לימים שבהם נהיגה הייתה יותר מסתם כלי תחבורה – היא הייתה אמנות, תשוקה, וריקוד עם הכביש. בניגוד לרכבים החשמליים המהירים של ימינו, שמציעים תאוצה מרשימה אך חסרת נשמה.

עבורי, האלפא רומיאו ג’וליה היא יותר מסתם מכונית; היא הגשמת חלום ילדות, גשר בין העבר לעתיד. היא מזכירה לנו שבעולם של רכבים חשמליים ואוטונומיים, עדיין יש מקום לתשוקה, לרגש ולקסם המוטורי. כשאני יושב מאחורי ההגה, אני שוב אותו ילד בן 15, מביט בהשתאות ברכב האדום המרהיב. רק שהפעם, אני זה שמחזיק במפתחות, מוכן להתניע את החלום ולצאת למסע. כי בסופו של דבר, כפי שאמרו בסרט הקלאסי “Cannonball”: “זה לא מה שאתה עושה, אלא איך שאתה עושה את זה, תהיה כל מה שתרצה להיות”.

 

 

ומי יודע? אולי בעוד 20 שנה, כשרכבי הבנזין יהיו נדירים כמו אבני חן, תהפוך הג’וליה וולוצ’ה לאוצר אספנים יקר ערך – עדות חיה לתקופה שבה מכוניות לא רק נסעו, אלא גם הרגישו, נשמו והתרגשו.

 

יוסי סיוון הוא עורך דין המתמחה בקניין רוחני ומותגים בינלאומיים

 

קרדיט ותודות:

תודה ללירן זיו (נהג הב.מ.וו רודסטאר) שהתלווה אלי במהלך המבחן, על עזרתו בצילום התמונות ותמיכתו המוטורית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *