אלפא רומיאו סטלביו – מבחן דרכים
כשמלכת הכביש פוגשת נסיך – אלפא רומיאו סטלביו, רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו במבחן דרכים
מכירים את זה, כשאתם פוגשים מישהי, מישהו, מתפתחת שיחה כיפית וזורמת, ואתם קולטים שיש לכם “קצב” טוב. משהו ממש טוב קורה, חיבור מיידי. כאילו הכרתם לפני, או אתם תוהים, איך לא הכרתם עד היום. אז… הרגשה כזו בדיוק, רק עם מכונית.
קיבלתי את האלפא רומיאו סטלביו אחרי המתנה לא קצרה. הייתה השקה מרגשת בסוף חודש מאי, אחרי שחיכינו וציפינו לו הרבה זמן, לסטלביו. מהרגע שחשפו תמונות ראשונות משולחן השרטוטים ועד סרטוני הטיזר שהרטיטו לנו, חולי אלפות, את הלב. זהו רכב הפנאי (SUV) הראשון בהיסטוריה של אלפא רומיאו. ואחרי שהאלפא רומיאו ג’וליה הושקה וזכתה למחמאות מקצה לקצה, הרבה מתח וציפייה הצטברו לפני הגעתו של הקרוסאובר האיטלקי “סטלביו”. מפה לשם, יצא שנפגשנו בסוף הקיץ.
ביום שישי בבוקר הגיע הזמן שלנו לסופשבוע יחד. הוא חיכה לי בכניסה לסוכנות, כולו לבוש שחור, אלגנטי, בנוי טוב. יש לו לוק מסובב ראשים, אבל איכשהו הוא נשאר סולידי. נשים למשל, לא ישרטו את עצמן אם הן תתקלנה בו ברחוב, אבל הן ללא ספק ירצו לדעת עליו עוד, להכיר, לראות יותר ממנו, ומקרוב. נכנסתי לתא הנהג. יפה פה. לא פאר, לא הדר, אבל יפה, ומעוצב ואלגנטי, כן, גם פה, ונעים לשהייה.
במרכז תא הנהג ישנה מערכת מולטימדיה “אלפא קונקט” כמו באלפא רומיאו ג’וליה. מערכת חדשה שיש קצת להעמיק בה ולשחק איתה – כדי לגלות שזו מערכת נוחה וטובה. מסביב, החומרים המרכיבים את תא הנוסעים של הסטלביו, איכותיים ומרשימים.
רמת האבזור של הרכב היא MiLANO, אך ברכב יש חבילת תוספות שנקראת SPECIALE, וכמו שזה נשמע, זו חבילה מיוחדת, הכוללת: חישוקי 19 אינץ’ במקום 18, ויפים פי כמה. מושבי עור (בצבע חום ברכב המבחן), מסכי מגע גדולים יותר, מצלמת רוורס, וחיישני נסיעה קדמיים. כיוונתי את המושב גבוה, את ההגה בגובה המתאים, 20 מעלות על עוצמה נמוכה במערכת בקרת האקלים המפוצלת, והנייד מחובר למוזיקה שלי ולwaze.
אפשר לצאת לדרך.
פירוט אבזור נוחות (תא נוסעים)
בקרת שיוט + מגביל מהירות
בלם חנייה חשמלי עם שחרור אוטומטי בתחילת הנסיעה
פיקוד הילוכים מגלגל ההגה (בחלק מהדגמים)
בקרת אקלים מפוצלת
פתחי מיזוג אחוריים
תא אחסון מקורר
גלגל הגה ספורטיבי מצופה עור הכולל לחצן התנעה START/STOP
התנעה ללא מפתח
מסך TFT צבעוני בלוח מחוונים (3.5″ / 7″)
מראה מרכזית מתכהה אוטומטית
מושב אחורי בקיפול מפוצל הכולל משענת יד אחורית
חימום גלגל הגה (בחלק מהדגמים)
חימום מושבים (בחלק מהדגמים)
מערכות בידור ושמע
ALFA CONNECT מסך צבעוני ראשי רחב בגדול 6.5″ / 8.8″
4 כניסות USB
דיבורית BT הכולל BT AUDIO
פיקוד מגלגל ההגה
פיקוד קולי
Rotary Pad בקר שליטה ראשי על מערכות הרכב
רמקולים : 8 / 10 הכולל סאבוופר / 14 Harman Kardon
פירוט אבזור בטיחות
FCW מערכת התראת התנגשות חזיתית כולל זיהוי הולכי רגל
AEB מערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונה
LDW מערכת התראה לסטייה מנתיב
חיישני חנייה אחוריים
חיישני חנייה קדמיים (בחלק מהדגמים)
מצלמת נסיעה לאחור (בחלק מהדגמים)
מערכת תאורת אור גבוה אוטומטי (בחלק מהדגמים)
מערכת התראת “שטח מת” (בחלק מהדגמים)
בקרת שיוט אדפטיבית (בחלק מהדגמים)
IBS Integrated Brake System מערכת בלימה חדשנית המשלבת את כל מערכות הבלימה למערכת אלקטרומכנית אחת לטובת תגובת בלימה מהירה
6 כריות אוויר
חמישה כוכבים במבחני ריסוק רשמיים
שלב המבטים הסתיים. אני וסטלביו הבנו שיש פה פוטנציאל, וכך, בלחיצת דוושה, החיבור היה מיידי. ההוא שדיברתי עליו בהתחלה, הורגש בשנייה שהכנסתי הילוך, והמנוע החל לפעום. הצלילים, הקצב, הכוח הנתון בכל שנייה, היה בדיוק מה שרציתי וביקשתי. הרמוניה בין המנוע והתיבה, מתלים משככים את הדרך, צמיגים נעוצים באספלט, שקט בתא הנוסעים. בהתחלה בתוך העיר, אחר כך נסיעה ארוכה דרומה. אנחנו זורמים.
אני בוחנת את המנוע הצנוע יותר – 2 ליטר טורבו, עם 200 כוחות סוס “בלבד”, (מומנט מרבי 33.6 קג”מ ב-1,750 סל”ד, 7.2 שניות מאפס למאה קמ”ש). נחות כביכול ממנוע ה-2.0 ליטר, עם 280 כ”ס (מומנט מרבי 40.8 קג”מ ב-2,250 סל”ד, 5.7 שניות מאפס למאה קמ”ש). אבל המאתיים כוחות סוס סיפקו בדיוק מה שהייתי צריכה בדרך, ומה שקרוב לוודאי אצטרך בנסיעות היומיומיות שלי.
כשדחפתי אותו למהירויות לא סבירות, המנוע החל להשמיע רעשי מאמץ, מהירות שהגרסה החזקה יותר הייתה כנראה אוכלת בלי מלח. אבל אלה מהירויות לתחרויות או למבחני דרכים, לעבודה, אני מניחה, אתם תיסעו רגוע יותר (על 10 קמ”ש בפקק, אז לפחות שיהיה לכם נעים ונוח).
אלפא סטלביו מערכת הנעה
נפח מנוע 1,995 סמ”ק טורבו, עם 4 צילינדרים, 16 שסתומים, הזרקה ישירה. הספק של 200 כ”ס ב-4,500 סל”ד. מהירות מרבית – 215 קמ”ש.
תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטארית, עם שמונה יחסי העברה קדמיים.
ALFA Q4 – מערכת הנעה כפולה אקטיבית מתקדמת, לטובת חווית נהיגה ספורטיבית. המערכת מעבירה, במצב הרגיל, 100% מהכוח לסרן האחורי ושולחת עד 50% מהמומנט לסרן הקדמי במידת הצורך.
NEW ALFA DNA בורר מצבי נהיגה הכולל 3 מצבי נהיגה.
מערכת עצור וסע להורדת פליטות מזהמים והקטנת תצרוכת הדלק
HDC – מערכת בקרת ירידה במדרון.
פשש,הלוואי עליי חיים כאלה.יופי מכוניות ,משפחה, מעמד.