אני והיפה שלי – 5 בעלי מכוניות וותיקות ומטופחות (ואהובות)

לחבר’ה האלה יש בת זוג בבית ובת זוג בחניה. לא העזנו לשאול את מי הם אוהבים יותר…

תמונות: איתי עמר
חולצות: GANT

חולי רכב מתחלקים לקבוצות שונות – חלקם אוהבים מכוניות חדשות, חלקם אספנות, יש כאלה שחולים על גרמניות, צרפתיות או יפניות, והרשימה, כפי שאתם יודעים, ארוכה.

בכתבה שלפניכם 5 בעלי מכוניות, וותיקות (בנות 10 ומעלה), שנשמרות בקנאות, וזוכות להרבה טיפוח ואהבה יומיומית.

קבלו אותם…

אריק קופרמן (31) פולקסווגן קוראדו (27)

מרגיש איתה שלם. אריק והקוראדו

שמי אריק, בן 31 מקרית מוצקין, בעלים של פולקסווגן קוראדו 16V שנת 90 מקורית. קניתי אותה לפני כ-7 שנים, אחרי שחבר עם קוראדו הציע לי להצטרף לטיול של מועדון קוראדו לאילת. אחרי הטיול התאהבתי באוטו הזה, ולא עבר הרבה זמן (בערך שבוע) עד שמכרתי את הרכב שלי והתחלתי לחפש לי קוראדו.

ב-4 שנים, השקעתי המון עבודה, כסף וזיעה ברכב, ועדיין החלטתי, בעקבות חוסר שימוש באוטו, שאני מעדיף למכור אותו, כדי שמישהו ייהנה אחר ממנו. אצלי הרכב בעיקר עמד. אחרי שמכרתי את הקוראדו, הייתה לי אודי 80 קבריו, וב.מ.וו E36.

לפני קצת פחות משנה ראיתי שהקוראדו שלי למכירה שוב, היה לי ברור שאני מחזיר אותה אלי. תוך זמן קצר מכרתי לחבר קרוב את הב.מ.וו E36, וקניתי את הקוראדו שלי בחזרה. זו הרגשה מוזרה של שלמות. הבנתי שבמשך שנתיים היה חסר לי משהו, ועכשיו הפזל הושלם.

פולקסווגן קוראדו מודל 90′

יש לך שם חיבה לרכב?
לא. אבל לעומת הרבה בעלי רכבים אצלי הרכב הוא זכר. הוא הילד הקטן שלי.

איך אתה מפנק את הרכב?
במשך השנתיים שהאוטו לא היה אצלי הצטברה הרבה עבודה. הפינוק העיקרי שלי לרכב, זה להחזיר אותו לגדולה שמגיעה לו, לעשות הכל כמו שצריך, ובסופו של דבר להגיע גם לפחחות. אני מעריך שאני אגיע לזה בשנתיים הקרובות כשהקוראדו תהפוך לרכב אספנות.

אילו שינויים עיצוביים הרכב עבר?
אני מאמין שבקוראדו אין צורך בשינויים חיצוניים גדולים. הגבול בין להרוס את המראה של האוטו ללשפר אותו הוא דק מאד (אני יודע את זה מניסיון, בפעם הראשונה שקניתי אותו עברתי את הגבול הזה). אז אצלי זה מסתכם בדברים ממש קטנים כמו לשים סט גלגלים שמתאים לאוטו, וצבע איתותים, ריפוד גג מיוחד, ועד ירידה לפרטים הקטנים, כמו שינוי כל האורות של הכפתורים מירוק לאדום, ושינוי של תאורת לוח השעונים וקונסולת מזגן, ועוד.

שהקוראדו לא תשמע, מה רכב החלומות שלך?
אין לי רכב ספציפי בראש, לא כדאי אתחיל לפרט – הרשימה ארוכה.

יבגני מטוסביץ'(26), ב.מ.וו 332is (בת 23)

מאוהב בה קשות. יבגני והב.מ.וו

אני יבגני, מאשקלון. נוהג על ב.מ.וו סדרה 3 קופה מדגם “332i”, עם שלדת E36 הידועה. הרכב בבעלותי קצת יותר משנתיים, הקשר הכי ארוך שלי עם רכב אחד עד כה.
בחרתי דווקא את הבודי הזה של E36, כי תמיד חלמתי על סדרה 3 קופה. ראיתי אלפי סרטונים במשך שנים, עד שקיבלתי אומץ לקנות אחת בעצמי ומאז אני מאוהב קשות.

ב.מ.וו 332i

יש לך שם חיבה לרכב?
המממ… יש לי שם חיבה לכל הרכבים שלי – מיה.

איך אתה מפנק את הרכב (שגרת טיפוח, כמו שטיפות, דיטיילנג וכו’)?
האמת היא שאני פחות משקיע בדייטילינג, משתדל לשטוף את מיה לפחות פעם בשבוע, ומשקיע לרוב במכניקה וחיצוניות.

אילו שיפורים עיצוביים ה-ב.מ.וו עבר?
הרכב עבר מהפך דיי גדול מאז שהוא אצלי, לטוב ולרע. כל אחד ומה שהוא אוהב ומתחבר אליו. את הרכבים שלי אני תמיד מעצב לפי הטעם/מצב רוח/תקופה שיש לי באותו בזמן, וזה אף פעם לא עיצוב סופי. תמיד יש משהו שבא לי לשנות.

איך אתה שומר על הרכב ביום יום? 
מכסה אותו בכיסוי שמש אפנתי של מועדון האולדסקול היוקרתי.
ואם אני עובר דירה, אני תמיד בודק לפני שיש חניון תת קרקעי בבניין או חנייה מקורה, אחרת אני לא משכיר. רכב לפני הכל.

מהו רכב החלומות שלך?
Toyota Supra Mk4!!! זה בהחלט החלום הגדול…

גל מילמן (30), מאזדה מיאטה (10)

ידעתי שהיא האחת. גל והמיאטה

אני גל, מתגורר בכפ”ס, כתב באוברדרייב, בעל מעבדת אלקטרוניקה המתמחה בציוד הגברה וסאונד. המאהבת שלי היא מאזדה מיאטה, והרומן שלנו נמשך כבר שנה וחצי. תמיד בערה בי התשוקה לרכבי ספורט, וכשהוחלט שהגיע הזמן לעבור מהצרפתייה החמימה והקשישה שהייתה ברשותי (סיטרואן וולקן), היו המון כיוונים אבל בסופו של דבר מפגש קצר עם המיאטה הזו, והשאר היסטוריה.

מאזדה מיאטה מודל 2007

יש לך שם חיבה ליפנית?
כן, סופיה, היא אמנם בת למשפחה יפנית, אך היא חונכה בארה”ב.

איך אתה מפנק אותה?
ניקיון, שטיפות. טיפוח נעשה אך ורק בסדנת הבית – TLM דיטיילניג מאלישמע, שמטפלים בה, כאילו הייתה שלהם.

היא עברה שיפורים עיצוביים?
אני מאוד אוהב את המראה הנקי שלה, בלי יותר מדי קשקושים. היא ספורטיבית קטנה, דוגמנית. אך שינויים “התנהגותיים” היא כן עברה – מדובר ברכב עם בולמים רכים מדי שלא מיישרים קו עם המראה והייעוד, שלא נדבר על הגובה, לכן הותקנו בה סט קויילאוברים לשיפור ההתנהגות והמראה הקוסמטי, ועל הדרך הוחלפה סעפת פליטה לאחת בעלת יכולות משופרות. גם תושבות המנוע הוחלפו בקשיחות יותר, למען חידוד ההגה וכמובן שהרכב עבר כיוון פרונט ספורטיבי.

איך אתה שומר על הרכב ביום יום?
בהתחלה, כמו בכל מערכת יחסים הכוללת פרפרים בבטן, הייתי מכסה אותה, בודק שהיא נושמת, שאף חתול בסביבה לא מביט לכיוונה, אך עם הזמן הפסקתי עם עניין הכיסוי, כי נוכחתי לדעת שהכיסוי דווקא מאיץ את הבלאי בצבע (מעין דיסוננס קוגניטיבי שלי). היא סופגת שמש לפעמים, ובחניות, אני משתדל לאתר חניות רחוקות ומרווחות, ולא פעם חוזר אליה ומשנה את מיקומה שמתפנה חנייה אטרקטיבית יותר.

סופיה לא תאהב את זה, אבל מהו רכב החלומות שלך?
רכבי חלומות… קשה לי להצביע על רכב אחד שמככב בחלומות שלי, יש כ”כ הרבה, כל אחת שונה מהאחרת ובעלת ייעוד ויכולות אחרות.
אבל אם להיות ראדיקלי, אז לוטוס אקסיג’ S, הארדקוריסטית, כזאת שאין בה כלום, אבל יש בה הכל, מכונה שברגע שאתה מתחיל לנהוג בה, כל המסביב הופך שולי עד לא קיים.

עידו בירקנפלד (41), גולף MK1 (בת 38)

חלום ילדות. עידו והגולף

עידו, נשוי 2+, מתגורר בכפר סבא, ובעלים של 3 מכוניות:
1. חיפושית 1959 שחורה שנרכשה כחדשה בגרמניה ע”י סבתי ז”ל, ואני זכיתי לקבל אותה בירושה.
2. פולקסווגן פולו לשימוש יומיומי.
3. והכלה של הכתבה – גולף MK1 שנת 1979 בצבע בז’ שרכשתי לפני כ-5 שנים מהיד הראשונה – אדם חביב בן 80 שרכש אותה חדשה בארץ.

ראיתי אותה במקרה, על אף שאני לא מאמין במקריות, לפני 25 שנה ונדלקתי עליה. עקבתי אחריה 15 שנה, השארתי פתקים על הרכב, וכלום, לא חזרו אלי.
עד שיצא לי לפגוש את הבעלים שלה אז, מעביר אותה טסט במכון בת”א, והודעתי לו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאני הבעלים הבא. הוא מצידו אמר לי שהוא הולך עם האוטו עד הקבר, אז השבתי לו שיש לי סבלנות.

עברו 4 שנים נוספות של המתנה בסבלנות, ואז הוא התקשר אליי ואמר לי שהוא מעוניין למכור לי את הרכב. זאת הייתה מבחינתי הגשמת חלום שכבר היה לי ספק אם יתממש. למה דווקא גולף MK1? זה ג’וק מהילדות, המשפחה שלי ואני נסענו לדוד שהייתה לו פורשה 928S, ולאישתו ז”ל הייתה גולף MK1 אדומה עם 5 דלתות כמו שלי, ונדלקתי. מאחר ואת הגולף היה קל יותר להגשים מאשר את הפורשה, כך עשיתי. רכשתי את הגולף מהיד הראשונה כאמור עם 44000 ק”מ בלבד ובמצב מקורי מעולה (קרוב לחדש), עברו חמש שנים והקילומטראז’ 59000 ק”מ בלבד.

פולקסווגן גולף MK1, מודל 79′ (אספנות)

עד לפני כשבועיים נהגתי בסיטרואן C2 VTS ספורטיבית שנת 2007 כמכונית הדיילי שלי. מכרתי אותה לשם רכישת רכב מעניין אחר, אבל בינתיים המוכר התחרט (אני בטוח שבאופן זמני…), אז בינתיים קניתי, ממש בלי להתכוון, פולקסווגן פולו Open Air (גג מתקפל עד הסוף) שנת 99 מאוד שמורה.

ויש עוד מכוניות בבית. לאישתי יש הונדה ג’אז 2006 שהיא מאוד אוהבת ומוכנה להחליף אותה רק בדגם חדש יותר.

יש לך שם חיבה לרכב?
כמובן. הייתה לי פעם עוד גולף במקביל לMK1, אז במקום “גולף”, התחלתי לקרוא לה בז’ה, על שם הצבע שלה שנקרא: Mexico Beige.

איך אתה מפנק את הרכב (שגרת טיפוח, כמו שטיפות, דיטיילנג וכו’)?
הרכב הזה משמש בעיקר כרכב תצוגות ומפגשים, כך שהוא כל הזמן נקי ומכוסה תחת חניה מקורה. אני מקפיד לשטוף אותו, אבל טרם עשיתי לו דיטיילינג.

העברת אותו שיפורים עיצוביים?
הרכב כולו מקורי, למעט, סט קוילאוברים יקר שהבאתי מאוסטריה שמנמיך את הרכב ומשפר את ההתנהגות שלו, וסט ג’אנטים ATS CUP נדיר משנות ה-80, שקניתי במצב חדש בהזדמנות ממישהו שייבא אותו לארץ, והרכבתי לו סט צמיגים ספורטיבי ראוי בחתך נמוך, להשלמת הלוק וההתנהגות.

איך אתה שומר על הרכב ביום יום?

הרכב רוב הזמן שטוף ומכוסה בחניה מקורה ומוגנת. ולגבי מיגון – ממוגן כהוגן, ואחסוך ממך את הפירוט.

יש לך 3 כלי רכב בחניה, יש לך בכלל רכב חלומות?
יש לי אך ורק רכב חלומות אחד, מאז ומעולם, והוא: פורשה 911 קירור אויר משנות ה-80.
יש אפילו אקזמפלר אחד שמור במצב חדש של חבר בארץ, אבל מחירו מעל 300,000₪, ובדיוק נתקעתי בלי כסף קטן.

יאיר אלייב (29), הונדה סיוויק (10)

אני קורא לה ה”מאהבת”. יאיר והסיווק

אני יאיר אלייב, בעלים של הונדה סיויק מדגם FD, כבר 4 שנים. בחרתי ברכב הזה כי מאז ומתמיד אהבתי “הונדות” ותמיד רציתי אחת, להפוך אותה לאחת ויחידה.

יש לה שם חיבה? 
כן, “המאהבת”.

איך אתה מטפח אותה?
כל שישי פק”ל, אני שוטף את הרכב לפחות 4 שעות, שזה כולל שטיפת חוץ, ווקס וניקוי תא מנוע.

 

הונדה סיוויק FD מודל 2007

אילו שינויים עיצוביים ההונדה עברה?
הרכב עבר “שיפורים” עיצוביים, כמו תוספות טמבונים וחצאיות, החלפת ג׳אנטים, שהוחלפו כבר פעמיים, ועוד כל מיני תוספות.

איך אתה שומר על הרכב?
הרכב תמיד חונה בחנייה מקורה עם כיסוי.

מהו רכב החלומות שלך?
הונדה סיוויק טייפ R.

כל המשתתפים בכתבה לבשו חולצות מקולקציית “לה מאנס”, של חברת GANT, בהשראת מירוץ לה מאן.

5 Replies to “אני והיפה שלי – 5 בעלי מכוניות וותיקות ומטופחות (ואהובות)”

  1. כתבה מדהימה ובעלי הרכב עוד יותר ! כל הכבוד לכם תמשיכו לעורר השראה באנשים ובכללי לסנוור אותנו כשאנחנו נתקלים בכם בכביש

  2. יאיר היקר
    תמיד עדיף אשה ששותקת ומתקשרת עם הסביבה
    לעומת אשה שצועקת ומשתוללת שאתה בעבודה
    אתה אליפות , סע בדרכים ישרות
    ההונדה הכי פצצה שיש
    הונדה באהבה תשמור עליה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *