אסטון מרטין ואנקוויש החדשה 2024 – 835 כ”ס ב-3.5 מיליון ש”ח

 

 2024 Aston Martin Vanquish
אסטון מרטין ואנקוויש החדשה

 

אסטון מרטין ואנקוויש חוזרת: הדור השלישי של ספינת הדגל הבריטית נחשף, 6 שנים אחרי שהדגם ירד מפס הייצור. סיבה נוספת לחגיגות 111 שנה למותג אסטון מרטין

 

מנוע וביצועים

בלב אסטון ואנקוויש החדשה פועם מנוע V12 טווין-טורבו בנפח 5.2 ליטר, ששודרג מקודמו ב-DBS סופרלג’רה, עם 835 כ”ס אימתניים ב-6,500 סל”ד ומומנט של 102 קג”מ. הכוח של הואנקוויש לא מוטל בספק, היא מזנקת מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3.3 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 345 קמ”ש – מה שהופך אותה למהירה ביותר בתולדות אסטון מרטין.

הואנקוויש החדשה 2024-25 משתמשת בטכנולוגיית ה-Boost Reserve, המיועדת לשיפור תגובת המנוע בעקיפות או תאוצות פתאומיות. המערכת פועלת על ידי שמירה על לחץ גדישה גבוה, יותר מהממוצע במהלך הנהיגה. זה נעשה באמצעות ויסות מתוחכם של שסתום הווסטגייט במגדש הטורבו ושסתום המצערת כדי לשמור על לחץ זמין. כך, כאשר הנהג לוחץ על הדוושה כדי לקבל יותר כוח, המערכת משחררת את הלחץ המצטבר ומספקת תגובה מיידית, כמעט ללא השהיה.

לדגם תיבת 8 הילוכים אוטומטית של ZF שמעבירה את כל הכוח לגלגלים האחוריים, בעזרת דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (e-diff) שמבטיח אחיזה מיטבית ועקביות מרשימה, ומאפשר שינוי מצב מפתוח ל-100% נעול תוך 135 אלפיות השנייה, בלבד.

 

אסטון מרטין מנוע
מנוע V12 טווין-טורבו בנפח 5.2 ליטר עם הספק של 835 כ”ס
Aston Martin Vanquish 2025
דור חדש. אסטון ואנקוויש

 

מערכת בלימה וגלגלים

הבלימה לא פחות מרשימה מהתאוצה: לאסטון ואנקוויש בלמים קרמיים בגודל 410 מ”מ מלפנים עם קליפר 6 בוכנות ו-360 מ”מ מאחור עם קליפר 4 בוכנות. גלגלי 21 אינץ’ מחושלים וצמיגי Pirelli P ZERO שפותחו במיוחד לדגם הזה משלימים את החבילה ומבטיחים אחיזה מיטבית בכל מצב.

 

 

 

עיצוב ומבנה

העיצוב של הואנקוויש משלב אלמנטים קלאסיים עם טוויסט מודרני שמביט לעתיד. החזית של הרכב כוללת גריל גדול ופתחים נוספים שנועדו לשפר את זרימת האוויר בכ-13% ולקרר את המנוע העוצמתי. הפנסים הקדמיים בטכנולוגיית Matrix LED מציגים חתימת אור חדשה וכוללים את הכיתוב המחייב – “Aston Martin” החקוק בפנים, ומדגישים את תשומת הלב לפרטים הקטנים. החזית כוללת גם מכסה מנוע עם פתחי אוורור בהשראת הפורמולה 1, המדגישים את האסתטיקה הספורטיבית.

החלק האחורי של הרכב מעוצב בקווים בולטים ואגרסיביים עם זנב קאם (Kamm Tail) שעוזר להפחית את התנגדות האוויר ומשפר את היציבות והאווירודינמיות במהירויות גבוהות. תאורת ה-LED האחורית מורכבת משבעה להבים נפרדים המעניקים מראה ייחודי ביום ובלילה. מערכת הפליטה החדשה עשויה נירוסטה וכוללת ארבע יציאות מרשימות וכפתור לשליטה על הצליל, שאני צופה שישמע לא פחות ממדהים (V12 כבר אמרנו?).

 

אסטון מרטין
אסטון ואנקוויש תא נוסעים
אסטון ואנקוויש דגמים
תא מודרני וטכנולוגי. אסטון מרטין ואנקוויש

טכנולוגיה ותא נוסעים

לאסטון וואנקוויש תא נוסעים מעודכן וטכנולוגי, המשלב מסכים דיגיטליים בגודל 10.25 אינץ’ ותמיכה / קישוריות אלחוטית מלאה עם אפליקציה ייעודית של אסטון מרטין. יש גם מערכת שמע של Bowers & Wilkins המחוברת ל-15 רמקולים ומספקת סאונד ברמה גבוהה, לצד מערכות בטיחות מתקדמות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, ומצלמות היקפיות.

 

מאוטו ארט, יבואנית אסטון מרטין בישראל, נמסר כי הואנקוויש החדשה תגיע לארץ בתחילת 2025, עם תג מחיר התחלתי של 3.5 מיליון שקלים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *