בוגאטי חוגגת 110 שנים למותג – ומשיקה מהדורה מיוחדת של הרכב הספורט העצבני שלה – בוגאטי שירון. בוגאטי מותג מכוניות על צרפתי, אותה ייסד אטורה בוגאטי האיטלקי, לא שרדה את מלחמת העולם השנייה, משנות ה80 מנסים להחיות את המותג בכל מיני קונסטלציות, עד שב1998 קבוצת פולקסווגן לקחה את בוגאטי תחת חסותה.
אז אפשר לומר שיש סיבה לחגיגה – 110 שנות קיום, עם מהדורה מיוחדת ומוגבלת של 20 מכוניות בלבד, שיתבססו על הבוגאטי שירון ספורט – (אגב, הרכב נקרא על שם נהג מירוצים צרפתי משנות ה-20 – לואי שירון).
השירון החגיגי מעוטר בצבעי דגל צרפת – כחול לבן אדום. מבפנים החוצה. יש תוספות קרבון, אגזוז משודרג, חישוקים קלים משודרגים, דגל צרפת על הספויילר ועל מראות הצד. צבע הרכב ישתלב עם צבעי הדגל – כחול מטאלי, עם חלקי קרבון וקטעים מושחרים, ומשתלב נהדר עם הכחול שחור בתוך הרכב. ויש גם סטריפ וגימורים כחולים לבנים אדומים חוצים את ריפודי הרכב, כולל כיתוב של המהדורה המוגבלת 110 שנים לבוגאטי.
למי ששכח, המנוע של השירון בנפח 8.0 ליטרים, בעל 4 מגדשי טורבו ו-16 צילינדרים בתצורת W, ומפיק כ-1,500 כ”ס
המהדורה המוגבלת תשווק ב-20 רכבי שירון בכחול לבן אדם, ל-20 צרפתים גאים ועשירים, במחיר של 3.260,000 דולר
לפני פחות משנה מקלארן חשפה את רכב המסלול החדש שלה – מקלארן LT600 רכב מטורף, נמוך, קל ועצמתי מאד, עם מנוע V8 בנפח 3,800 סמ”ק, שכשמו כן הוא מספק כמעט 600 כ”ס – 592 כוחות סוס ליתר דיוק.
המכונית הזו יועדה לחובבי רכב שרוצים לטוס נמוך, במסלולי מירוצים, אבל כנראה שזה הספיק ללקוחות. אז מקלארן מציעה 3 חבילות שיפורים למקלארן LT600 שתקפיץ את ההספק והמומנט של המכונית ל-700, 800, ואף 1000 כוחות סוס, בעזרת עוד מגדשי טורבו ושיפור של מערכות היניקה (תוספת לשפר את זרימת האוויר לסעפת היניקה ומגביר את תגובת המצערת) והפליטה של המנוע.
המחירים: אתם מוכנים?
17 אלף דולר לתוספת 100 כוחות סוס – מ600 ל-700 כ”ס 35,000 דולר ל-200 כ”ס נוספים ולהקפיץ מ-600 כ”ס ל-1000 יעלה 100,000 דולר. לא כולל מחיר הרכב – 240,000 דולר