בקרוב אצלנו: פורשה 911 GT3 ו-911 טורינג החדשות מ-1,750,000₪
פורשה ממשיכה לשפר את דגם ה-GT3 האייקוני שלה, עם מתיחת הפנים של דגם 992 – גרסת 992.2, ב-2 גרסאות – אחת ממוקדת מסלול עם כנף אחורי GT3, וגרסת טורינג שמוותרת על הכנף הקבועה לטובת מראה מעודן יותר. באילו שיפורים מדובר, כמה יעלו, ומתי נראה אותן בארץ?
כמה כוח?
פורשה 911 GT3 ממשיכה להשתמש במנוע בוקסר אטמוספרי בנפח 4.0 ליטר המפיק 510 כוחות סוס (375 קילוואט) ו-450 ניוטון-מטר. אמנם הספק המנוע נותר זהה, אך הוא מותאם לתקני פליטה מחמירים יותר, עם מערכת פליטה הכוללת סינון חלקיקים וארבעה ממירים קטליטיים. ההילוכים כוללים יחס סופי קצר ב-8% בהשוואה לדגם הקודם, מה שמשפר את התאוצה. התאוצה ל-100 קמ”ש עם תיבת ה-PDK עומדת על 3.4 שניות, והמהירות המרבית מגיעה ל-311 קמ”ש. הגרסת הידנית מציעה תאוצה מעט איטית יותר, של 3.9 שניות.
עיצוב מעודכן
השינויים בעיצוב של פורשה 911 GT3 2025 הם מינוריים, נאמנים לקו המסורתי של פורשה. החזית מצוידת בספליטר קדמי מעודכן לשיפור כוח ההצמדה. יחידות התאורה הקדמיות עברו עדכון קל וכוללות אפשרות לטבעת לבנה סביב הפנסים. מאחור, ניתן למצוא דיפיוזר משופר ופתחי אוורור מעודכנים, לצד כנף אחורית עם לוחות צד בעיצוב מחודש.
שיפורים במתלים והפחתה במשקל
ה-GT3 החדשה כוללת מתלים שעברו התאמה בהתבסס על הדגם הקיצוני יותר, ה-GT3 RS. השינויים במתלים הקדמיים כוללים התקנה נמוכה יותר של מיקום התפוח בזרוע האחורית, מה שמפחית את נטיית הרכב בעת בלימה וזרועות קדמיות בצורת טיפה מוסיפות כוח הצמדה במהירויות גבוהות.
בנוסף, פורשה מציגה חישוקי אלומיניום חדשים שמפחיתים את המשקל הכולל, וחישוקי מגנזיום המוצעים בחבילת וייסאך שמפחיתים כ-9 קילוגרם נוספים. גם מצבר ליתיום-יון חדש מקטין את המשקל ב-4 קילוגרם נוספים ומראה לנו את הדקדוק וההקפדה על הפרטים הקטנים בפורשה.
חבילת וייסאך וחבילת לייטבאו
לראשונה, חבילת וייסאך מוצעת גם ל-GT3, הרגילה ולא רק לדגמי ה-GT3 RS. החבילה כוללת רכיבים מסיבי פחמן כמו מוטות חיבור ומוט מייצב, וכן, חלקים נוספים כמו גג ודלתות קלים. חבילת לייטבאו מוצעת בלעדית לדגם הטורינג, עם חלקי סיבי פחמן נוספים וגימורים ייחודיים בתא הנוסעים.
תא נוסעים מחודש – גם למשפחות
לראשונה, גרסת הטורינג מציעה גם אפשרות למושבים אחוריים, אני בטוח שהילדים במשפחה ישמחו לשמוע שפורשה מתחשבים בהם. בתוך תא הנוסעים, פורשה שדרגה את מושבי הספורט הקלים, המציעים כוונון גובה חשמלי ושכבת כרית הניתנת להסרה כדי לשפר את הנוחות בזמן נהיגה עם קסדה. מערכת התצוגה מאפשרת להחליף למצב “Track Screen” שמציג רק את המידע החיוני לנהיגה על המסלול. כמו כן, פורשה שומרת על מתג ההנעה בסיבוב המסורתי שבצד שמאל ולא עוברת לכפתור, כמו דגמי הקאררה החדשים.
זמינות ומחירים
ה-911 GT3 וטורינג החדשות צפויות להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2025, עם מחיר התחלתי של כ-1,750,000 ש”ח.