בתוך המרובע: דונגפנג בוקס רכב חשמלי קומפקטי – השיווק בקרוב

 

dongfeng box
דונגפנג בוקס dongfeng box

 

 

במהלך הרבעון האחרון של 2024, צפויה דונגפנג בוקס, מכונית סופר מיני חשמלית, להיכנס לשוק הרכב בישראל. עם אבזור נרחב וטווח נסיעה מוצהר של 310 ק”מ, הבוקס עשויה למשוך את תשומת לב של הנהגים הישראליים

 

עיצוב ותא נוסעים

הבוקס מגיעה עם ממדים קומפקטיים יחסית – אורכה עומד על 4.03 מטרים, רוחבה 1.80 מטרים, ובסיס הגלגלים שלה הוא 2.66 מטרים. למרות הממדים החיצוניים הקטנים, דונגפנג מצהירה על מרווח פנימי טוב, בזכות תכנון הפלטפורמה החשמלית שמאפשר רצפה שטוחה ותא נוסעים שמספק תחושת מרווח, במיוחד עבור הנוסעים הקדמיים. העיצוב החיצוני של דונגפנג בוקס, כשמו כן הוא, מעט ‘קובייתי’, נקי ופשוט, ומשדר מודרניות בזכות אלמנטים כמו פנסי LED קדמיים ואחוריים וגג צף שמעניק לה מראה עדכני וצעיר.

 

דונגפנג רכב
תא נהג דונגפנג בוקס

 

בתוך תא הנוסעים, ניתן למצוא ריפודי עור סינטטי, כאשר מושב הנהג מצויד בכיוונון חשמלי, חימום ואוורור – תכונות שחריגות לקטגוריית המחיר הזו. בנוסף, ישנו מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ’, עם תמיכה בממשקים כמו אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לצד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5 אינץ’. תא המטען בנפח 326 ליטרים.

 

dongfeng box ev
dongfeng box רכב חשמלי קטן חדש

 

ביצועים וטעינה

הבוקס מגיעה עם מנוע חשמלי קדמי המספק 95 כוחות סוס ומומנט של 16.3 קג”מ, המאפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-10.6 שניות ומהירות מרבית של 140 קמ”ש. מדובר בנתונים בסיסיים לסופר מיני, ולא בכוונה לבלוט בתחום הביצועים. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 310 ק”מ לפי תקן WLTP, לא נתון מרשים למדי.

בנוגע לטעינה, דונגפנג מציידת את הבוקס בסוללת ליתיום-פוספט (LFP) בקיבולת 43.2 קוט”ש. הסוללה תומכת בטעינה מהירה ב-DC בהספק של 50 קילוואט, מה שיאפשר לטעון מ-30% ל-80% תוך כחצי שעה. בטעינת AC ביתית, מהירות הטעינה עומדת על 6.6 קילוואט – נתון לא גבוה במיוחד אך מספק לרכב בגודל כזה.

 

 

מערכות בטיחות

הבטיחות בבוקס כוללת 6 כריות אוויר ומערכות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות ומערכת חניה אוטומטית ועוד.

הדגם טרם נבחן במבחני הריסוק של ה-NCAP, ככה שעדיין לא נקבע ציון בטיחות רשמי.

 

דונגפנג בוקס מחיר
מחיר אטרקטיבי? נחכה ונראה בסוף 2024

 

מחיר ותחרות

המחיר הצפוי של דונגפנג בוקס צפוי לנוע סביב 110,000-120,000 שקלים, מה שמציב אותה כאופציה חשמלית זולה יחסית. תחרות ישירה צפויה מול דגמים כמו BYD Dolphin (דולפין) ו-GAC Aion שמהווים גם הן חלופות חשמליות במחירים נגישים. האם הבוקס יעמוד בתחרות מול הדגמים המקבילים? נמתין ונראה.

 

מטרו מוטור יבואנית הדו גלגלי מקימה חברת רכב – מטרו אוטומוטיב

ווייה דרים (VOYAH DREAM) רכב חשמלי 7 מקומות – סקירה

יבואנית הרכב סמלת קיבלה את ניהול וייבוא מותג ליפמוטור בישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *