ב.מ.וו CE04 קטנוע חשמלי ייחודי – סקירה וחוות דעת

 

קטנוע חשמלי חדש
אוונגרדי. ב.מ.וו CE04. קטנוע חשמלי

 

חשבו על זה – אין יותר דלק, אין יותר עצירות בחנויות נוחות וקניית ממתקים מיותרים, אין יותר הוצאות על פילטרים, פלגים, שמנים, רפידות קלאץ’ ותרסיסי שימון. חשבו על קטנוע חשמלי אחר, מיוחד, לא נראה ולא מזכיר שום כלי אחר. כלי שהוא הדבר הבא מבחינה אבולוציונית – ב.מ.וו CE04, קטנוע שהוא קודם כל הצהרה. ויכול להיות פיתרון הגיוני עבורכם, אם אתם מתגלגלים ביום יום עד טווח של ה-100 ק”מ ואם אתם מדלגים מעל משוכת המחיר. האם אני צריך כלי כזה? כנראה שלא. האם אני רוצה אחד כזה? ברור שכן. 

 

אסקפיזם

נוצר פה קהל יעד חדש שאני קורא לו “האנשים החדשים” כאלו שרוצים להיות ראשונים, שונים, עתידניים, לוכדי עיניים שמחפשים פתרונות חדשים לניידות אורבנית, ואם מדובר על פתרון שקט וירוק אז קנית אותם. התגובות שקיבלתי מהסביבה, עת הסתובבתי על הב.מ.וו CE04 היו מדהימות. המתבוננים מהצד שפגשו אותי נראו מבולבלים ומופתעים: שלל תגובות, החל מגיחוך, פליאה, מוזרות, אהבה, ותימהון. אני הסתובבתי בסופ”ש עם תחושה חזקה של ייחודיות, ושונות בכל רגע שהייתי במחציתו. 

 

השראה 

אפשר להשוות את ב.מ.וו CE04 לאביזר אומנותי ומוזר, מהסוג של לאונרדו דה וינצ’י, סלבדור דאלי, אנדי וורהול או קית’ הרינג. אומנות?! תגידו, ב.מ.וו יצרו פה כלי שמושך תשומת לב מוגזמת, לא קלאסית, וטשטשו את הגבולות בין מוצר צריכה ליצירה אוונגרדית. חוץ מגאונות הנדסית, והיצרן התעלה על עצמו הפעם, יצרו פה גם מראה שהעצים את נוכחות הקטנוע לרמת פליאה. אבל זה לא הגיע משום מקום, לב.מ.וו יש מסורת חשמלית ודורות של ניסיונות, החל מרכב BMW1602E שהוצג לראשונה באולימפיאדת מינכן, כבר בתחילת שנות ה-70. בעידן הנוכחי יש את הרכב BMW i3 ויש גם קטנוע מ-2011 BMW c evolution שהצליח בעיקר בצרפת, ואפילו התהדר בטווח תיאורטי של 160 קילומטר. היום אנחנו עומדים מול כלי חשמלי בדור ה-5 של היצרן, עם טווח ועוצמה גדולים יותר, ונראה שה-BMW CE04 מכוון לנגוס נתח בשוק קטנועי ה-400 סמ”ק. 

דו גלגלי חשמלי
BMW CE04

 

רכיבה

הרכיבה עליו נינוחה מאד, התחושה היא של חללית, ללא דרמות. כל עוד אין פקקים סופר צפופים המצב נהדר, ברגע שנדרש זיגזוג צפוף וחיתוכים קיצוניים בין הרכבים, המשקל הרב של הקטנוע והאורך העצום שלו מורגשים בתמרון, ורדיוס הסיבוב שלו ממש גדול. אפרופו מידות: האורך הכללי של ה-CE04 הוא 2285 מ”מ. לשם השוואה, ה-ADV1300 BMW החדש קצר יותר, 2280 מ”מ, והוא נחשב לאחד הכלים הגדולים בעולם הדו-גלגלי. אחד המבחנים האהובים עליי הוא לעשות מספר סיבובים בכיכר, ולבדוק את התחושות בהקפות החוזרות, והתחושה כאן אינה מחמיאה. אבל רוב קטנועי המנהלים הגדולים משדרים תחושת חוסר ביטחון ונפילה פנימה לתוך הסיבוב. לדעתי, הבולמים של ה-CE04 רכים מדיי עבור המשקל שלו וזה מורגש גם במהמורות לא סלחניות בכביש.

 

BME CE04 PRICE
ארוך כבד מהיר. CE04

 

הייתי פחות ממליץ עליו לרכיבה למרחקים ארוכים. פלג הגוף העליון יכול לעמוד בזה, אבל “כיסא הנוחות” שמסופק כאקסטרה לפלג הגוף התחתון, בעיקר הישבן, פחות נוח לישיבה ארוכה.

בכבישים מפותלים ומהירים, ובזכות מרכז כובד נמוך (הסוללה נמצאת בתחתית הקטנוע) הכלי יציב ושומר על תחושת ביטחון ואיזון. הקטנוע מוגבל עד מהירות של 128 קמ”ש, נתון מגביל, אך נדרש לטובת שמירה על הטווח.

אחד מנתוני היצרן הכי מחמיאים שלו בו הוא התאוצה מ-0-50 קמ”ש, ב 2.6 שניות, ואכן הסובבים אותך על קו הרמזור גם כאלו שמתהדרים במנועים עם הספקים נאים של 200 כ”ס נשארים פעורי פה ביציאה שלי/שלו מהמקום.

 

חרדת טווח
חרדת טווח תצוץ בכבישים בינעירוניים

 

בתנועה עירונית הבלימה הרגנטיבית שלו מצוינת, ולפעמים אין כמעט צורך לגעת בבלמים. הסלימה הזו דואגת לטעינה חוזרת של הסוללה, בין היתר.  עברתי 42 קילומטרים בתנועה עירונית, אך הקטנוע מראה שירדו מהטווח רק 34 קילומטר (במצב ROAD). הבלימה הרגנרטיבית מוכיחה את עצמה, ואנחנו “מייצרים” חשמל ברכיבה. ברכיבה בכבישים מהירים ומפותלים, הטווח מדרדר ומצטמצם מהר, ונראה על לוח המחוונים נתון טווח של 130 קילומטר, אחרי טעינה. בנקודה זו חרדת הטווח החלה לנקר בראשי – האם אצליח להגיע הביתה (התרעה תתקבל אם אגיע ל-15% סוללה). בשלב זה בירידות שנשארו לי הביתה ניסיתי ליזום בלימות והאטות כדי לייצר רגנרציה ולהטעין את הסוללה בעוד קצת אנרגיה.

 

אופנוע חשמלי

 

אז מה מקבלים עם הקטנוע? משקף גבוה, מושב נוחות כולל משענת, תאורת לד אקטיבית, ABS PRO (גם בהטיה), DTC (dynamic traction control) בקרת החלקה, מערכת בקרת יציבות ASC המגבילה את מומנט המנוע כתלות במידת החלקה, חיישני לחץ אוויר, מצבי רכיבה, התנעה ללא מפתח, תא אחסון צידי מואר בנפח 20 ליטר (יכול להכיל קסדה או כבל טעינה), מסך TFT 10.25″ – המסך מאפשר שימוש במפת ניווט אינטגרלית וקישוריות מלאה. הופתעתי שעם כל הטכנולוגיה שנשפכה על הקטנוע, הוא לא מכיל קרוז קונטרול  או התרעה על רכב בשטח מת במראות (פיצ’ר שהיבואן בחר לא לספק עם הקטנוע, כדי לעמוד בטווח מחיר “הגיוני”). 

 

טעינה:

לקטנוע סוללת 148V בקיבולת 60.6 אמפר שעה ( 8.9 קוט”ש).

  • אפשר לטעון בעמדת טעינה ביתית AC (mode 3) הספק 6.9 קילוואט, משך 4.2 שעות לטעינה מלאה.
  • אפשר לטעון בעמדת טעינה ביתית AC חד פאזי (mode 3) בתוספת ממיר QC נרכש בנפרד 1.4 שעות לטעינה מלאה.
  • עמדת טעינה ביתית (mode 2) הספק 2.3 קילו-וואט משך 4.2 שעות טעינה מלאה.

 

כלי חשמלי
ראשון ברמזור. ב.מ.וו CE04

 

סיכום

לא סתם בחר מנכ”ל דלק מוטורס, שחר שמש, לציין כי זהו עידן חדש וכניסה לתחום חדש לחלוטין של חדשנות בו ב.מ.וו יהווה את חוד החנית בתחום. על ההצהרה זו נשען גם אולם התצוגה החדש במגדל ויתניה (צומת לה גווארדיה) שנמצא על הגג “ROOF TOP” אותו אופפת תחושת אסקפיזם מהעיר והוא ישמש גם כמקום מפגש חברתי. ב.מ.וו ce04 הוא למעשה סוג של אסקפיזם, ובטח שאינו כלי רגיל או משעמם, נהפוכו, רכיבה עליו היא למעשה הסחת דעת לרוכב ולסביבה, וישנם רוכבים שרק מחפשים את זה. מה שמצנן את האווירה הוא המחיר. אבל זה לא מה שירתיע את קהל היעד, שקרוב למותג ב.מ.וו ומזדהה איתו.

 

מפרט

גובה מושב : 780 מ”מ

הספק: 42 כ”ס

מומנט : 65 ניוטון*מטר

אורך כולל : 2285 מ”מ

בסיס גלגלים  : 1675 מ”מ

משקל עצמי : 231 ק”ג

 

רמת גימור

צבע כחול AVANTGARDE עם מושב צף בצבע אדום – כתום

מחיר 75,337 ₪ דגם בסיס.

79,337 ₪ לדגם עם מערכת QC ( Quick Charge).

כבל mode 2 אינו מסופק אלא בתוספת תשלום.

קיימת קסדה ייעודית תואמת במחיר 3000 ₪.

אחריות ל-3 שנים.

סוללה אחריות ל-5 שנים.

טיפול כל 10,000 ק”מ או שנתיים.

ביטוח מוזל כמו ל-1A.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *