דאצ’יה סנדרו סטפווי מבחן דרכים
מבחן דרכים לדאצ’יה סנדרו סטפווי, קרוסאובר עירוני קטן עם מחיר מפתיע
מאת: מקסים גולדשטיין
סופ”ש שלם עם דאצ’יה סנדרו סטפווי גרם לי להיזכר בעבר, בתקופות שמכוניות נועדו כדי לנסוע בהן, להיכנס, להתניע ולהגיע ממקום למקום. מכוניות פשוטות, נטולות “פוזה”, עם מעט אבזור וגאדג’טים. אבל רגע, זו לא סנדרו רגילה, זאת סנדרו סטפווי, גרסה מסוגננת יותר, גבוהה, עם מסילות גג, תוספות פלסטיק נאות למראה קשוח וחלקים דמויי אלומיניום מובנים בתוך הפגושים. רצינו פוזה, קיבלנו אותה ב”סטפווי”.
מכוניות המתחרות ישירות בסטפווי, לא מצאתי. מדובר במיני קרוסאובר מבוסס סופרמיני, שמרגיש כמו האח החורג של הרנו קפצ’ר, אך זול ממנו משמעותית. שלא תטעו, המראה הקשוח והפשטות של הדאצ’יה סנדרו סטפווי, שאתאר בהמשך דווקא עומדים לזכותו. יצאתי לבדוק את ה”בייבי דאסטר”.
קצת טכני
דאצ’יה, כחלק מקונצרן רנו-ניסאן, חולקת את היצע המנועים עם יתר בני המשפחה. במקרה זה, מדובר במנוע TCe בנפח 0.9 ליטר (900 סמ”ק), מנוע 3 צילינדרים מוגדש, המפיק 90 כ”ס בסל”ד גבוה של 5000 סל”ד, עם מומנט של 14.3 החל מ-2250 סל”ד. זהו מנוע מוכר שאפשר למצוא בטווינגו, קליאו וקפצ’ר.
תיבת ההילוכים רובוטית חד מצמדית, בעלת 5 הילוכים. על זה אומר, בימינו, כאשר האח הגדול – דאצ’יה דאסטר זוכה לקבל את הגיר הרובוטי המוצלח (דאסטר משווק בארץ עם גיר EDC), אין סיבה מספיק טובה להשתמש בחד מצמדי. חיסכון בעלויות? חבל, כי הגיר החד מצמדי פשוט לא מספיק טוב. העברות ההילוכים דורשות הורדה של הרגל מהגז בזמן שההילוך משתלב כדי למנוע רעידות.
התגברתי על זה במהלך מבחן הדרכים, בעזרת העברת הילוכים באופן ידני, כדי לשלוט עצמאית בהעברת ההילוכים.
איך המזגן שלו ?
המזגן מצויין – הכול נירא טוב ( אוטו זול עיצוב זול) – חוץ מהגיר שצריך ללמוד –