דגמים חדשים ומחודשים שנחשפו בחו”ל ואנחנו מקווים שיגיעו בקרוב

 

BMW 3 2024
BMW סדרה 3 2024

 

דגמים חדשים, מחודשים וגרסאות חדשות שנחשפו בחו”ל ואנחנו מקווים שיגיעו אלינו בקרוב: סדרה 3, אודי S3, קאדילק אופטיק, אופל פרונטרה, ואלפין A290

 

 

ב.מ.וו סדרה 3 – מתיחת פנים

 

BMW 3 2025
ב.מ.וו סדרה 3 2024-25

 

ב.מ.וו סדרה 3, מהדגמים הבולטים של מותג BMW, זכה לשדרוג משמעותי; מתיחת פנים לשנת 2024 עם גרסאות סדאן וטורינג חדשות. עיצוב מעודכן, שמירה על הביצועים הגבוהים וטכנולוגיה מתקדמת

 

עיצוב: “העיצוב החיצוני של ב.מ.וו סדרה 3 החדשה הוא תוצאה של חשיבה דינמית ומוקפדת על כל פרט. כיאה לכל דגם חדש של ב.מ.וו, הגריל הקדמי קצת גדל, הקווים החדים והמדויקים ופנסי הלד הדינמיים מעניקים לרכב נוכחות חזקה על הכביש”. השדרוג ניכר גם בתוך הרכב – המושבים מרופדים בעור איכותי, והנהג נהנה מלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ ומסך מגע מרכזי בגודל 14.9 אינץ’. 

מסכי המידע הללו כוללים ממשק משתמש “אינטואיטיבי וקל לשימוש” על פי היצרן, עם תמיכה מלאה בקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנוסף, יש אפשרות לטעינת מכשירים אלחוטית וממשק קול חכם המאפשר שליטה מלאה על מערכות הרכב. הקונסולה המרכזית של ב.מ.וו נותרה כפי שהייתה, יש בה מתגים לשליטה על המולטימדיה, ולשמחתי, הכפתורים הם פיזיים. ב.מ.וו הוסיפו גם תאורת אווירה דינמית שתורמת מאוד למראה היוקרתי ומספקת חוויית נהיגה מיוחדת ונעימה. מערכת השמע היא מבית “הרמן קרדון”, כך שמובטח, ככל הנראה, צליל איכותי ועשיר.

 

מנועים וביצועים: הביצועים הם לב ליבה של כל ב.מ.וו, וסדרה 3 החדשה אינה יוצאת דופן. ב.מ.וו מציעים מגוון רחב של יחידות הנעה: בנזין 1.5, 2.0 ל’, דיזל 2.0 ו-3.0 ל’, וגם גרסת פלאג אין היברידי עם הספק של 288 כ”ס, וטווח חשמלי של עד 101 ק”מ לפי WLTP.

טכנולוגיה ובטיחות: ב.מ.וו 3 החדשה מגיעה עם מערכות בטיחות מתקדמות והיא זכתה לדירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק. היא כוללת מערכות עזר לנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב ועוד… מדובר ברכב שעומד בקצב הטכנולוגיה ללא ספק.

 

 

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה כוללת שדרוגים משמעותיים לעומת הדגם הקודם שמחזקים את מעמדה בקטגוריה, ולדעתי, היא נותרה אחת הבחירות הטובות ביותר בשוק הרכב של היום. סדרה 3 החדשה 2024–2025 צפויה להגיע אלינו החל מהרבעון האחרון של 2024.

 

 

Cadillac OPTIQ 2025
קאדילק אופטיק

 

קאדילק אופטיק מכונית הפנאי-שטח החשמלית אמריקאית וחדשה, שתתמודד מול קטגוריה עמוסה בחשמליות סיניות ואירופאיות – יהיה מעניין

 

יצרנית הרכב קאדילק הציגה לעולם את דגם ה-SUV החשמלי החדש שלה, קאדילק אופטיק. קרוסאובר חשמלי מלא שמציע טכנולוגיות מתקדמות ועיצוב יוקרתי. קאדילק מצהירה שהאופטיק יציע ביצועים טובים, נוחות ובטיחות, וכל זאת בעיצוב אמריקאי מרשים.

עיצוב חיצוני: העיצוב החיצוני של האופטיק לא משאיר מקום לספק – מדובר בקאדילק. האופטיק כולל עיצוב חיצוני אלגנטי, אך “גזעי”. הרכב מתאפיין בקווים נקיים וחדים שמדגישים את היוקרה וה”אמריקאיות” של המותג. הפנסים הארוכים של קאדילק מרשימים מאוד ומְשווים לו גם מראה קצת אגרסיבי. הגג הפנורמי מזכוכית מוסיף תחושה אוורירית ויוקרתיות. 

אנו עדים בשנים האחרונות לאופנה ההולכת וגוברת של גגות פנורמיים המכניסים המון אור ותחושה מרווחת לתאי הנוסעים. נראה שהגג הפנורמי הוא המחליף היוקרתי לסאנרוף. החישוקים הגדולים והמעוצבים בגודל 19 אינץ’ תורמים גם הם למראה הכללי של הרכב ומשדרים עוצמה ונוכחות על הכביש. 

 

Cadillac OPTIQ INTERIOR

 

פנים הרכב: תא הנוסעים של קאדילק אופטיק מגיע עם מושבים מרופדים בריפודי עור ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל של 33 אינץ’. המסך הגדול משתרע על רוב הדשבורד ומספק חוויית משתמש מתקדמת ושונה. הרכב מצויד במסך מגע מרכזי בגודל 11 אינץ’, המאפשר שליטה מלאה על כל מערכות הרכב. מערכת השמע מבית Bose האיכותי והמוכר, תספק, ככל הנראה, חוויית שמע גבוהה וצליל איכותי. רוב הכפתורים בתא הנהג הם כפתורי טאץ’ המעניקים חוויית משתמש אחרת, כמו גם מראה חלק מודרני, שכנראה ידרוש מהנוסעים הסתגלות מסוימת. 

יתרון נוסף, הוא השימוש בחומרים ממוחזרים שבהם משתמשת קאדילק בעיצוב הפנים, כולל שימוש בבדים ממוחזרים ואלמנטים מעץ ממוחזר. המושבים מגיעים עם פונקציית חימום וקירור, כיוון חשמלי ושמירת זכרונות ישיבה. המושב האחורי מרווח ויספק נוחות ישיבה גם לנוסעים בוגרים, עם מספיק מקום לרגליים. או במילים אחרות, הילדים יתפנקו בנסיעות בדרך לגן. תא המטען מציע קיבולת מרשימה של 744 ליטרים וכששורת המושבים מקופלת – עד 1603 ליטרים נפח, כך שלא יחסר מקום אחסון.

 

Cadillac OPTIQ EXTERIOR

 

ביצועים והספקים: קאדילק אופטיק מצוידת במערכת הנעה חשמלית בלבד עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת 100 קוט”ש, שמספקת טווח נסיעה מוצהר של עד 483 ק”מ בין טעינות. טווח ממוצע, גם ביחס לשאר הרכבים החשמליים בשוק, שמקצתם יכולים כבר להגיע לטווח של 500 ק”מ ריאליים. ובכל זאת, הטווח יתאים לרוב הנהגים והשימושים בארץ. 

מהירות הטעינה מכובדת, עם יכולת טעינה מהירה DC של 127 ק”מ תוך 10 דקות.

הרכב מצויד במערכת הנעה כפולה, עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד כ-304 כ”ס, עם האצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 4.9 שניות, נתון מרשים ביחס לגודל הרכב. מערכת ה”סופר קרוז” של קאדילק תגיע כסטנדרט, ותציע נהיגה חצי אוטונומית. מעניין לראות אותה בפעולה, ומה מייחד אותה לעומת בקרת שיוט אדפטיבית רגילה עם שמירה על נתיב. ויש גם מתלים מתקדמים “ויכולת להתמודד עם תנאי כביש משתנים”.

 

קדילק אופטיק
צפויה להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2025. אופטיק

 

רמות גימור: האופטיק מוצעת בשתי רמות גימור: Luxury ו-Sport, המאפשרות ללקוח “לבחור רכב שמתאים לאישיותו והעדפותיו”. כל אחת מהן מציעה שילוב שונה של אבזור ונוחות, כשבכל רמות הגימור הרכב כולל אותן מנועים והספקים. קאדילק אופטיק, מכונית הפנאי שטח החשמלית צפויה להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2025.

 

אופל פרונטרה מחיר
אופל פרונטרה

 

אופל פרונטרה

 

ה-SUV החדש של אופל – אופל פרונטרה ב-2 גרסאות: חשמלית והיברידית.

 

אופל חשפה את ה-mid – SUV החדש שלה: ‘Frontera’, בעלת שילדה המשותפת גם לסיטרואן C3 Aircross. במבט ראשון, אופל פרונטרה החדשה נראית עתידנית מאד, יש לה חזית חלקה בצבע שחור מטאלי, שדומה לחזית מזכוכית בוהקת. פנסי ה-LED עוצמתיים, ובצדדים, קימורים אגרסיביים. חזרה לפנים הדגם, העיצוב החדשני של אופל מזכיר גרסה עם מראֶה “חשמלי”, כמו ה-וולוו XC40 RECHARGE, וזו מחמאה גדולה. החלק האחורי של הרכב קצת יותר מתון וסולידי, עם כיתוב גדול במרכז ‘FRONTERA’ שלא נתבלבל. יש פתחי אוורור בצדדים וטמבון בשילוב צבעי כסף ושחור.

 

Frontera
אופל Frontera

 

קפיצה פנימה: פנים הרכב נראה מאובזר מאוד: הכיסאות עם ריפודים בעלי טקסטורה מיוחדת, יד חוגה בולטת עם פונקציות לשליטה במוזיקה ושאר הכפתורים המוכרים של היצרן. צג לוח המחוונים מאחורי ההגה, בגודל של 10 אינץ’, ומסך המולטימדיה במרכז התא, גם הוא בגודל 10 אינץ’. אופל מציינת, כי תהיה אופציה להוסיף “תחנת סמארטפון”, שבעזרת אפליקציה ייעודית תאפשר חיבור מלא לסמארטפון במקום למערכת ה”דיפולטיבית” של הרכב.

מבחינת שימושיות הדגם, נפח תא המטען מכובד – כ-460 ליטרים, וכאשר המושבים האחוריים מקופלים – ניתן לקבל עד 1600 ליטר טעינה. יפה מאוד.

 

OPEL Frontera
צפי הגעה עד סוף השנה 2024. אופל פרונטרה

 

להתקדם לחשמל או לא להתקדם לחשמל? אופל עוזרת לרוכש החדש לקבל החלטה באותה התלבטות שהייתה גם לקהל היעד שרצה לקנות רכב חדש בשנים האחרונות – אם זה הזמן כבר להחליף רכב ולעבור לרכב חשמלי עם כל ההיצע של אפשרויות סיניות נגישות, או להיות קצת “outdated” ולקנות רכב עם מנוע בנזין. ובכן, האופל פרונטרה החדשה פותרת את הבעיה. אופל מציעה את הפרונטרה ב-2 גרסאות הנעה: גרסה חשמלית מלאה וגרסה היברידית משולבת מנוע בנזין.

נכון לעכשיו, אופל לא חושפת יותר מדי מידע על יחידות ההנעה, אבל היא כן רמזה שהגרסה החשמלית תגיע עם “טכנולוגיית 48 וולט יעילה ביותר”. טווח המחירים של האופל פרונטרה טרם נחשף, כמו גם פרטים נוספים. נראה שנצטרך לחכות להשקת אחותו הצרפתייה – סיטרואן C3 Aircross שצפויה להיחשף בקרוב, כדי להבין יותר. צפי הגעת הרכב לארץ בסוף שנת 2024.

 

 

AUDI S3 2024
אודי S3

 

אודי S3

 

אאודי חשפו את מתיחת הפנים לדגם אודי S3 החדש 2025 – הגרסה החזקה ביותר של ה-S3 שיוצרה עד היום

 

חידושים ביחידת ההנעה: הדגם החדש מגיע עם מנוע בנפח 2.0 ליטר טורבו המפיק 328 כ”ס, ומומנט של 42.8 קג”מ, 22 כ”ס יותר מהדגם היוצא ומהרכב המקביל והקצת יותר “עממי” שלה – פולקסווגן גולף R (בעל הספק של 315 כ”ס “בלבד”). ולמי שלא מסתפק בכך, אודי S3 החדשה יורשת את “מפצל המומנט” האחורי מאחותה אאודי RS3.

הטכנולוגיה החדשה היא מעין דיפרנציאל משופר שמחלק את הכוח בצורה יותר מדויקת בין 2 הגלגלים האחוריים ובשילוב עם מצב הנהיגה החדש “דיינמיק פלוס”, המנוע שולח מומנט מקסימלי שעובר בדיוק לגלגלים האחוריים. אומנם אאודי לא קוראת למצב הנהיגה הזה “דריפט מוד”, אבל נראה שזאת בדיוק כוונת המשורר. נשמע כיף.

 

 

ביצועים: אאודי S3 החדשה תאיץ מ-0 ל100 קמ”ש בפחות מ-4.5 שניות, מאית השנייה מהר יותר מהדגם של 2024. נתון מרשים מאוד. המהירות המרבית שלה נשארת “רק” 250 קמ”ש, לא נראה שזה יפריע לנהגים באוטובאן הגרמני או לנו. עוד שיפור שאנחנו מברכים עליו – אאודי קיצרו את יחס ההעברה של תיבת ההילוכים: בהעלאת הילוך, תיבת ההילוכים האוטומטית תמשוך יותר את ההילוך, ותוריד הילוך בשלב יותר מוקדם. הרכב מתחדש בג’אנטים 19 אינץ’ עם צמיגי 235/35 מביתFalken performance, ברקסים קדמיים מוגדלים עם קליפר בעל 2 בוכנות ודיסק מחורץ שעוזר להפחית את התחממות הברקסים בעת שימוש תכוף או ספורטיבי. 

 

 

פנים הרכב: מבחינת פנים הרכב, לשמחתנו, אאודי משאירים כפתורים פיזיים מתחת למסך המרכזי, בגודל 10.1 אינץ’ (לעומת הגולף R המקבילה). כיאה לרכבים חדשים אפשר להתחבר עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים הוא כבר לא ידית, ונמצא בקונסולה בין הנהג לנוסע. כפתור ההתנעה הספורטיבי למדי מוקף בצבע אדום, ורק עושה חשק ללחוץ עליו ולשמוע את המפלצת מגרגרת. ההגה מעוטר בסמל “S” קלאסי בחלק התחתון שלו, ועל מושבי העור השחור תפירות אדומות, שגם עליהן מוטבע סמל ה-“S” המוכר.

 

S3 AUDI
אודי S3 2024-2025

 

שינויים נוספים: אאודי S3 החדשה תגיע עם אופציה ל-4 מצבי תאורה של פנסי הLED ביום (לבחירה), פנסים אחוריים עם אנימציה חדשה בעת פתיחה ונעילה של הרכב, ובארבעה צבעים חדשים: Ascari Blue District Green, Arkona White, ו-Progressive Red.

ה-S3 תגיע ב-2 גרסאות מרכב – גרסת סדאן 4 דלתות וגרסת ספורטבק 5 דלתות. נסכם ונאמר, ה-S3 החדשה מגיעה בוגרת יותר, עם פונקציות חדשות, צבעים חדשים ונגיעות מהגנטיקה האגרסיבית של ה-RS3. הדגם המחודש צפוי להגיע אלינו ממש בקרוב.

 

 

אלפין Alpine A290
איו צפי הגעה בינתיים. אלפין Alpine A290

 

 

אלפין Alpine A290

 

מותג הספורט אלפין חושף סופרמיני חשמלית ספורטיבית, הכירו את החלום הרטוב של חובבי הנהיגה – Alpine A290

 

רנו הפסיקו לייצר את הקליאו RS, פיג’ו הוציאו לפנסיה את סדרת הסופרמיני GTI שלה ויונדאי הודיעו שאחרי דור אחד מוצלח במיוחד של i20n הם לא ייצרו לה יורשת. עולם הספורטיביות הקטנות נראה אבוד. אחרי שרנו הציגו את רנו 5 החדשה (מכונית חשמלית כמובן), מותג הבן, אלפין, דאגו לאנחת רווחה בקרב חובבי הנהיגה. לקראת הזנקת מרוץ 24 השעות של לה-מאן, שנערך בחודש יוני, מותג הספורט אלפין הציג את ה-A290. מכונית סופרמיני חשמלית והעיקר – ספורטיבית.

לפני מספר חודשים הציגו אלפין לעולם את אלפין A290_β, מכונית קונספט מוגזמת ותלת-מושבית לרכב הייצור, והיום נחשפנו לגרסה האמיתית, הסטנדרטית וההגיונית יותר. קל לזהות את העיצוב הבסיסי של רנו 5 החדשה, אבל מעליו בולטים בראש ובראשונה: 4 פנסים קדמיים עם X עליהם, הומאז’ לפסי הדבק שהיו מדביקים בשנות ה-70 על מכוניות הראלי, שם המותג “אלפין” (ALPIN) גדל והתפרסם, עם ה-A110 המקורית משנת 1973. 

הפגושים בעיצוב ייעודי, כולל דיפיוזר בפגוש האחורי וג’אנטים בגודל של 19 אינץ’, בעיצוב/דוגמה של פתית שלג, משלימים את המלאכה. מחלקת העיצוב של אלפין הרחיבו את הפרונט והזנב, וכמובן לא דילגו על חצאיות לאורך הרכב. כיוון שלרכב יש 4 דלתות, ניפוחים בצורת האות “E” התווספו לדלת האחורית למראה אגרסיבי יותר. פנים הרכב הוא שילוב של רנו 5 ואלפין A110. הדשבורד מזכיר את רנו 5 אבל עיצוב ההגה, קונסולה ומערכת המולטימדיה מגיעים מאלפין. כיאה לרכב ספורטיבי, מקדימה, הנהג והנוסע ייהנו ממושבי ספורט.

 

ALPINE A290
אלפין ALPINE

 

אלפין A290 תושק עם 2 יחידות הנעה, הנעה קדמית כמצופה מהקטגוריה, החזקה יותר – מפיקה 220 כ”ס, מומנט של כ-30.6 קג”מ ותאוצה מ-0 ל-100 שאורכת כ-6.4 שניות. טווח הנסיעה החשמלי בתקן WLTP הוא 380 ק”מ. הגרסה “החלשה” יותר מפיקה 180 כ”ס, וההאצה המסורתית ל-100 קמ”ש אורכת 7.4 שניות. מעבר ליחידת ההנעה, אלפין יצרה בעזרת מהנדסי סאונד צליל מנוע שמזכיר את מנועי הבעירה הפנימית שלהם. אלפין השקיעו מאמצים רבים בפיתוח הרכב שלא אמור להיות עוד מפלצת נהיגה עם יכולות תאוצה מ-0 ל-100 כמו שיצרניות אחרות משווקות, אלא רכב לנהיגה בפיתולי ההרים (אלפין… אמרנו?)

A290 הוא לא עוד דגם תחת מותג אלפין, זהו הרכב החשמלי הראשון שלהם, שאמור להתוות את הדרך לחִשמול מלא של המותג. אנחנו, חובבי הנהיגה, צריכים שהוא יצליח כדי שעוד יצרני רכב יחזרו לקטגוריה. מחיר הבסיס הוא 30,000 יורו.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *