דגמי מכוניות חדשים ומעניינים שנחתו לאחרונה בישראל 2023-2024
טבלת המסירות של שנת 2023, שפורסמה בתחילת חודש ינואר 2024 על ידי איגוד יבואני הרכב, הראתה שגם השנה הושקו בישראל לא מעט דגמים חדשים. כמה מהדגמים שייכים למותגים שטרם נראו כאן בעבר. ריכזנו עבורכם מספר דגמים מעניינים שהושקו לאחרונה בישראל ממגוון רחב של קטגוריות
האוונג’ר הוא הרכב החשמלי הראשון של מותג ג’יפ, אך למרות ההנעה הקדמית המזוהה עם המותג, האוונג’ר אינו מיועד לשטח מאתגר במיוחד. רכב הפנאי החשמלי של ג’יפ מבוסס על הפלטפורמה של פיג’ו 2008. הוא מונע באמצעות מנוע חשמלי המפיק 156 כ”ס, שמקבל את האנרגייה שלו מסוללת 54 קוט”ש שמסוגלת לספק טווח נסיעה מוצהר של 400 ק”מ. האוונג’ר פונה לרווקים, לזוגות צעירים או למשפחות קטנות, המעוניינים ברכב חשמלי עם עיצוב ייחודי ונאה.
מחירו ההתחלתי של הג’יפ אוונג’ר – 189,900 שקלים.
רכבי פנאי קומפקטיים חשמליים מסין זוכים בישראל לביקוש נאה. הזיקר X, מבית ג’ילי, הגיע לישראל לחלוק את ההצלחה. הזיקר מוצע בישראל בשתי גרסאות הנעה, המציגות ביצועים טובים במיוחד: מנוע יחיד המספק 272 כ”ס לזוג הגלגלים האחוריים, או זוג מנועים המספקים 428 כ”ס לארבעת הגלגלים שמסוגלים להאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות בלבד. בשתי הגרסאות מותקנת סוללה בקיבולת 69 קוט”ש, המסוגלת לספק טווח נסיעה מוצהר של 445 ק”מ בגרסת ההנעה האחורית, ו-425 ק”מ בגרסת ההנעה הכפולה. בנוסף לביצועים, הזיקר מציג אבזור עשיר ומִפרט בטיחות מודרני.
מחירו ההתחלתי של הזיקר X – 184,990 שקלים.
אחת המכוניות החשמליות הטובות שהגיעו אלינו. לאנשים המעוניינים ברכב חשמלי, יוקרתי ומאובזר, הנאמנים לתצורת הסדאן, הניו ET5 מספק מענה ראוי. ה-ET5 מונע באמצעות זוג מנועים חשמליים המפיקים יחד 489 כ”ס, המועברים לארבעת הגלגלים. הוא מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 4 שניות בלבד. לרשות הלקוחות שתי חלופות של סוללות לבחירה: סוללה בקיבולת 75 קוט”ש, המסוגלת לספק טווח נסיעה מוצהר של 450 ק”מ, וסוללה בקיבולת 100 קוט”ש, המסוגלת לספק טווח נסיעה מוצהר הנע בין 530 ק”מ ל-580 ק”מ, תלוי ברמת הגימור.
מחירו ההתחלתי של הניו ET5 – 344,000 שקלים.
לנדרובר דיפנדר 110 PHEV (היברידי-נטען)
הלנדרובר דיפנדר זכה למעמד אייקוני בזכות יכולות השטח שלו, והדור הנוכחי משלב את אותן יכולות עם טכנולוגיה מודרנית. מתלי האוויר הייחודיים, המסוגלים להגביה או להנמיך את המרכב, ושלל עזרים אלקטרוניים מספקים התנהגות כביש טובה, נוחות נסיעה גבוהה ויכולת לצלוח מעברים מאתגרים בשטח טכני. הדיפנדר משווק בישראל בשלוש גרסאות מרכב ובשלל מערכות הנעה ורמות גימור. לאחרונה, הצטרפה גרסה היברידית נטענת לחמישה נוסעים המונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין ומנוע חשמלי המפיקים יחד 404 כ”ס. הסוללה, בנפח 15.4 קוט”ש, מסוגלת לספק טווח נסיעה חשמלי בלבד של 40 ק”מ על פי הצהרת היצרן.
מחירו ההתחלתי של הלנדרובר דיפנדר 110 PHEV – 694,500 שקלים.
הלקסוס LM הוא מיניוואן יוקרתי ומפואר. ה-LM משווק בישראל בגרסאות של ארבעה ומושבים ושבעה מושבים. שתי הגרסאות מציעות כורסאות מפוארות עם הדום בשורת המושבים המרכזית, ממש כמו במחלקת עסקים. לצד הכורסאות, דאגה לקסוס להתקין מסך ענק בגודל 48 אינץ’ לצרכים השונים ושלל פינוקים ועזרים טכנולוגיים. למיניוואן המפואר מבית לקסוס יש מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, שמפיק עם תגבור היברידי 250 כ”ס, המבטיחים ביצועים טובים לקטגוריה זו.
מחירו ההתחלתי של הלקסוס LM – הוא 889,900 שקלים.
סמארט עושה קאמבק בישראל, והפעם בדמות רכב פנאי חשמלי קומפקטי. בגלגולו הנוכחי, הסמארט הוא שיתוף פעולה בין מרצדס לג’ילי, ואין זה מפתיע שמכלולי ההנעה של הסמארט #1 זהים לאלו של הזיקר X: מנוע אחורי המפיק 272 כ”ס, או זוג מנועים המפיקים יחד 428 כ”ס. סוללה בקיבולת 66 קוט”ש מאפשרת טווח נסיעה הנע בין 400 ל-450 ק”מ, תלוי בגרסה.
מחירו ההתחלתי של הסמארט #1 – 174,900 שקלים.
למרבה האירוניה, אחד מכלי הרכב שהעלו משמעותית את הרווחיות של חברת פורשה, הוא הקאיין, רכב פנאי-שטח. לכן, לא מן הנמנע שעם הזמן הרחיבה פורשה את היצע רכבי הפנאי-שטח שהיא מייצרת. המקאן הוא רכב פנאי קטן יותר מהקאיין. עם בסיס גלגלים של 281 ס”מ הוא עדיין מספק מרחב פנימי מכובד. בפורשה, כמו בפורשה, מוצעות מספר גרסאות הנעה: טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל’ המספק 265 כ”ס, טורבו-בנזין בנפח 2.9 ל’ המספק 380 כ”ס, וגרסת הביצועים, ה-GTS, המונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.9 ל’ המספק 440 כ”ס, ומסוגל להזניק את רכב הפנאי היוקרתי מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 4.5 שניות בלבד.
מחירו ההתחלתי של הפורשה מקאן – 620,000 שקלים.
מכיוון שפורשה ולמבורגיני מייצרות רכבי פנאי-שטח כבר מספר שנים, ונהנות מקהל יעד חדש שמוכן לשלם לא מעט עבור סטטוס, החליטה פרארי להצטרף גם היא להצלחה עם דגם פנאי-שטח ראשון שעונד את סמל הסוס הצוהל. לפורוסאנגווה יש מנוע פרארי כשר למהדרין בתצורת V12 בנפח 6.5 ליטר, המפיק 725 כ”ס ב-8,250 סל”ד גבוהים במיוחד, המבטיח צליל ייחודי וממכר. העוצמה הזו נשלחת לארבעת גלגלי הענק, 22 אינץ’ מלפנים ו-23 אינץ’ מאחור, באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. כל אלו תורמים יחד לתאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 3.3 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית של 310 קמ”ש.
מחירו ההתחלתי של הפרארי פורוסאנגווה – 3,325,000 שקלים.
על אף שמזראטי מייצרת לא מעט רכבי פנאי-שטח, היא זכתה לתהילה שלה הודות למכוניות ספורטיביות נחשקות. מכונית ה-GT מבית מזראטי, שנעדרה במשך מספר שנים מישראל, חזרה בשנת 2023 ומציעה ביצועים מצוינים, תא נוסעים יוקרתי ועיצוב שמושך את העין, בדיוק כמו שהאיטלקים יודעים לעשות. הגראן טוריסמו מוצעת עם מנוע V6 שנושם אוויר באמצעות זוג מגדשי טורבו, ומספק 490 כ”ס או 550 כ”ס, תלוי בגרסה. ההנעה אחורית, כמובן, והתאוצה ל-100 קמ”ש בגרסה החזקה אורכת 3.5 שניות בלבד.
מחירה ההתחלתי של המזראטי גראן טוריסמו – 1,550,000 שקלים.
לא כולם חולמים על רכבי פנאי סיניים חשמליים. מקצת הציבור חולם על רכב סדאן סיני חשמלי, וחברת BYD (Build Your Dreams) בונה גם את החלום הזה. עם אורך של 4.8 מטר, הסיל מציע מידות דומות לטסלה 3, ובאמצעות אבזור מודרני, מערכות בטיחות מתקדמות וביצועים טובים, הוא מתחרה ראוי לטסלה 3. הסיל משווק בישראל בשתי גרסאות הנעה: אחורית עם 313 כ”ס וכפולה עם 528 כ”ס, שמסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות בלבד.
מחירו ההתחלתי של ה-BYD סיל – 218,990 שקלים
וויה דרים
אם בחלומות עסקינן, גם חברת ויה הסינית מייצרת חלום (Dream): מיניוואן יוקרתי לשבעה נוסעים המונע באמצעות חשמל בלבד. הדְרים מציג אבזור מפנק כגון זוג מושבי קפטן, שלל מסכים, בקרת אקלים נפרדת לשלושה אזורים נפרדים, מושבים מחממים, אוורור ועיסוי, גגות שמש ועוד. על נוחות הנסיעה אחראים מתלי אוויר. על הביצועים אחראים זוג מנועים חשמליים המפיקים יחד 434 כ”ס, וסוללה בקיבולת של 109 קוט”ש, המספקת טווח נסיעה מוצהר של 480 ק”מ.
מחירו ההתחלתי של הוויה דרים – 479,985 שקלים.