דינוזאור רקס-טון: KGM רקסטון המחודש Premium – מבחן דרכים

 

סאנגיונג רקסטון מחיר
KGM סאנגיונג רקסטון 2024

 

מה השתנה ברקסטון המחודש (לא הרבה) מה אהבנו (המון) ובעיקר, האם יש לו מקום בעולם של רכבים חשמליים? 

 

בהנהלה חדשה: KGM רקסטון המחודש (סאנגיונג לשעבר), נוחת בארץ ואנחנו מזדרזים לאסוף אותו למבחן דרכים, הכולל כמתבקש מבחן בשטח. אז קודם, תגידו להתראות לסאנגיונג ושלום ל-KGM.KG, תאגיד קוריאני אשר רכש את סאנגיונג, שנקלעה לקשיים כלכליים. למעשה, מדובר רק “בהנהלה חדשה”, למעט הכיתוב KGM בחלקו האחורי של הרכב, הסמל נשאר אותו דבר, וכמו גם מבחוץ, הכל נשאר אותו הדבר. למרות הצורה החיצונית שהושקה ב-2021, הרכב נשאר יפה ובעל מראה יוקרתי הרבה בזכות גריל היהלומים הענק שבחזית.

בתוך הרכב, בתא הנהג והנוסעים הרקסטון קיבל עדכונים קלים – מראה הדשבורד שודרג ונראה יוקרתי יותר, בזכות תוספת תפירה סביב ריפודי העור, תפירה שהייתה עד כה רק בדיפוני הדלתות, ומעל פתחי המיזוג הרוחביים. בנוסף, בקרת המיזוג הוחלפה – מתגי השליטה בפאנל הם לחצני “נגיעה” טאץ’, וממוקמים בקו אחד עם הדשבורד. מסך המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ’ “צף” (במקום 8 אינץ’ המשולב בדשבורד), וזהו, אלו כלל השינויים ב-KGM רקסטון 2024 או כמו שהבן הקטן שלי אומר: “סיימנו!”.

סאנגיונג רקסטון 2018 מבחן דרכים – נותן פייט למתחרים

 

רקסטון 2024
KGM רקסטון

 

פרט חשוב שנוסף, הוא גלגל ספייר, שבעבר לא היה, והיום רוכשי הרכב מקבלים, אך בלי מקום ייעודי עבורו, ולכן, הגלגל יתפוס לא מעט מקום בתא המטען. הפיתרון, לרכוש מתקן ייעודי עבורו מספק חיצוני. אגב, אם תהיתם, גם תחת מותג KGM, הרקסטון משווק עם צמיגי כביש ולא שטח, החלטה לא ברורה, לדעתי, שכן, זהו רכב בעיקר לשטח, עם היסטוריה/מורשת מצויינת בשטח.

הרקסטון הוא מאחרוני רכבי השטח שמשווקים בארץ ובתג מחיר כמו שלו. יש את הטויוטה לנדקרוזר, פורד ברונקו וג’יפ על שלל דגמי השטח האמיתיים שלהם, אך כל אלה יקרים בהרבה מהרקסטון. מדובר פה ב”דינוזאור האחרון”, אחרי שחבריו לארגז החול, מיצובישי פאג’רו, ניסן פאת’פאינדר ואפילו האיסוזו טרופר זצק”ל, הלכו לעולם שכולו טוב. תוסיפו לזה, שמדובר ברכב שטח דיזל ולא חשמלי מלא רחמנא ליצלן, עם מכלולי שטח אמיתיים, כמו שלדת סולם, הילוכי HI 4 ו- 4LOW, הילוך כח, בקרת ירידה במדרון ויכולת אינסופית לשיפורים ושדרוגים לחולי שטח, וקיבלתם פה חתיכת דינוזאור, ממש דינוזאור רקס…טון.

 

סאנגיונג רקסטון סקירה
KGM רקסטון מחודש 2024

 

הדגם החדש מזכיר מבפנים רכב יוקרה, וברמת ה-Premium הנבחנת יש פה לא מעט עושר. כבר לא צריך להתפשר בין רכב יוקרה לרכב שטח – הרקסטון מגיע עם מושבי עור חשמליים, עם פונקציית חימום ומיזוג, תפירות יוקרתיות מרובות סביב עור המושבים, דיפוני הדלתות והדשבורד, כפי שצוין. המראה הפנימי החדש מיישר קו עם רכבי פרימיום, אך גם מצאנו כאן כמה דברים שהיו טכנולוגיה “עלית” אולי ב-2021, שלוש שנים אחרי זה נראה מעט מיושן. לדוגמא, לוח המחוונים שנשאר אנלוגי, וכולל מסך מידע קטן בגודל 3.5 אינץ’ במרכזו, יש ידית הילוכים של ממש, ולא חוגה או לחצנים. 

מערכות בטיחות רבות, הנשלטות מההגה ולא מתוך תפריט במסך המולטימדיה, ובכלל, למעט חיבור BT לנייד או רדיו, ו-android Auto ו-Apple Carplay, אין בו שום פירוט, תפריטי רכב או כל טכנולוגיה עכשווית שמוטמעת בתאי נהג כיום. 

בקונסולה המרכזית הרחבה למדי, ישנם, מלבד ידית הילוכים, גם בורר מצבי נהיגה – NORMAL ,SPORT וWINTER, משטח טעינה אלחוטי, אך למרות שדרוג תא הנוסעים, הוא “נשאר די מאחור”, ככל הנראה, מדובר באילוצי תקציב של יצרן שכאמור נקנה לאחר שנקלע לקשיים כלכליים. 

 

סאנגיונג רקסטון
KGM רקסטון תא נהג

KGM מידות

סאנגיונג רקסטון תא מטען
רקסטון תא נהג

 

בשל גודלו העצום של הרקסטון, אורך של 4.85 מ’, רוחב של 1.96 מ’, ובסיס גלגלים של 2.85 מ’, שורת המושבים השנייה מרווחת ונוחה מאוד עם אפשרות כיוון לגב, פתחי מיזוג אחוריים (ללא אפשרות כיוון לנוסעים מאחור), ו-2 חיבורי USB Type C. גם השורה השלישית נשארה כשהייתה, אך להבדיל מרכבי 5+2 אחרים, היא תוכל להכיל ולהתאים לנוסעים גדולים, ולא רק לילדים, ולה, דווקא יש מערכת מיזוג נפרדת ושקעי USB. תא המטען מאחור קטן, בנפח 240 ליטר, במצב בו כל המושבים פתוחים או מאויישים, או 1806 ליטר נפח הטענה, במצב בו המושבים מקופלים. ניתן לקבל תא מטען שטוח, על ידי הגבהת חלק מהמשטח, מה שישאיר גם פתח אחסון קטן תחתיו. תא המטען, כיאה לרכב יוקרתי, נפתח באופן חשמלי. 

בחזית הרקסטון, מנוע e-XDi. כן כן, קראתם נכון, מנוע דיזל, לא חשמלי ולא חלק מיחידת הנעה היברידית. יש שמן, סולר, פילטרים, שרשרת טיימינג, בוכנות, וכל אלפי החלקים שכבר שכחנו מהם. המנוע בנפח 2.2 ליטר עם 202 כ”ס שמושגים ב-3800 סל”ד, ומומנט גדול שמושג כבר ב-1600 סל”ד. זהו אותו מנוע ששופר בין הדור הקודם לנוכחי, באמצעות תוכנת ניהול מנוע חדשה. הרקסטון מגיב מצויין, ולמעשה, אם לא תביטו לשניה על לוח השעונים, יש מצב שתמצאו את עצמכם די מהר במהירות לא חוקית.

למנוע משודך גיר E-TRONIC אוטומטי טיפטרוניק, יש שיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, ותיבת העברת כח Part Time 4WD עם הילוכי שטח אמיתיים 4Hi ו-4Lo. הרקסטון יודע להתנהג באופן מרוסן בכבישים, ולמרות, ואולי אף בזכות, מתלי עצמות עצה כפולה עם קפיצי סליל ומוט מייצב, ומתלה קשיח רב חיבורי, התנודתיות וה”קפיצות” בכביש מרוככות. הסרן החי כידוע מת כבר בהחלפה של הדור הקודם קודם.

 

סאנגיונג רקסטון יד 2
עובד בשטח “כמו גדול”. סאנגיונג KGM רקסטון

 

לשמור את הרקסטון רק לכבישים זה פשע מלחמה ברמת תלונה לאו”ם. אני עם צמיגי כביש 255/60/R18 בעלי דופן צמיג דק, מה שמונע ממני, למרות המיגון איתו מגיע רכב המבחן, להיכנס לשטח טכני ולטפס בולדרים, אולם מצד שני, כואב לי שלא לבחון אותו בסביבה מלאת אבק, ואני נכנס איתו לשטח טכני קל/בינוני, בואכה נחשונים יער קולה, עד השטח סביב יער ראש העין. בוחר עבורו מתארים מאתגרים אך בטוחים. הכניסה לשטח מלווה “מדרגות” סלעיות עם מדרון חד. אני משלב להילוך 4LOW ומפעיל את בקרת הירידה במדרון, והרקסטון יורד את זה “כמו גדול”, עם בעיית אחיזה קלה על “מדרגות” האבנים, בשל הצמיגים הלא מתאימים.

בפעם הקודמת בחנתי אותו גם בשיפועי צד ומקצים טכניים יותר, אך מאחר ולא נעשה בו שום שינוי מכני, ויתרתי הפעם. מי שירצה, מוזמן לקרוא את המבחן הקודם שערכתי באתר “מלכת הכביש”. אחרי כ-3 שעות בשבילים, אבק וקפיצות שגרמו לכמה חוליות בגב שלי להתריע לי שאני כבר לא אותה מכונה משומנת, אפשר לסכם שהרקסטון היה ונשאר חיית שטח משובחת ומפוארת.

חזרה לכביש, אני עולה לכביש 6. מערכות הבטיחות עובדות כמו שזכרתי – מצויין. יודעות לשמור את הענק הזה במרכז הנתיב, לשמור מרחק מכלי הרכב שמלפנים בהפעלת בקרת שיוט אדפטיבית, להתריע על רכב בנתיב מקביל בעת ניסיון עקיפה, באמצעות סמליל במראה או מערכת לניטור עייפות נהג. יש 6 כריות אוויר לבטיחות הנוסעים, ועוד רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות שמעניקות לדגם את ציון הבטיחות הישראלי 6 (מתוך 8) ברמת הגימור הנבחנת.

בסיום מבחן הדרכים, בכביש ובשטח, צריכת הדלק המשולבת עמדה על 11 ק”מ לליטר. נתון לא רע לנסיעה משולבת שטח.

 

רכב דיזל לשטח
2.2 ליטר דיזל. רקסטון המחודש 2024

 

אחרון המוהיקנים

 

השינויים ברקסטון המחודש הם כמו במסעדת שף – “נגיעות”. “נגיעות” בדשבורד, (עם מסך גדול יותר), קונסולה מרכזית עם “נגיעות” של לחצני שליטה חדשים. למרות שפנים הרכב אולי נחשב מעט “מיושן”, יש לו עדיין את נגיעות היוקרה ויחודיות שלו. KGM הצליחו להפוך את המרשים למרשים יותר, עם מראה אלגנטי ופרימיום לא מתפשר, במיוחד כשמדובר ברכב שהוא יותר לשטח מלכביש.

אמנם הוא אחרון המוהיקנים בתחומו, מרכבי השטח הבודדים שמשווקים עדיין בישראל, בטח ובטח עם מנוע דיזל בעל ציון זיהום 15, אדום כהה, ועדיין, הוא שומר על תמחור יחסית אטרקטיבי, כשעלות המתחרים המקבילים לו יקרים בהרבה, עם הפרש מחיר משמעותי בעשרות אלפי שקלים. מחירו של KGM רקסטון המחודש 2.2 Premium הנבחן במתחיל ב-299,900 ש”ח.

עם שדרוג צמיגים הוא בהחלט יכול להשאיר אבק ובוץ לכמה מתחרים יקרים ופופולריים ממנו. האם השינויים, ה”נגיעות” הללו ברקסטון החדש מצדיקים שדרוג, החלפת הרקסטון הקודם לזה המחודש? זאת כבר החלטה של מי שיבחר. מי שכן יחליט לרכוש את זה המשודרג, יצטרף למועדון אקסלוסיבי סגור של בעלי רקסטון, עם בילויים וטיולים בסופי שבוע, יחד עם חבר’ה, יודעי דבר בנהיגת שטח וגם ההוואי הזה שווה לא מעט. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *