האחות הטובה: MG4 X RANGE גרסת הטווח המורחב – סקירה וחווד

 

MG4 מחיר
MG4 טווח מורחב

לפני שנה בדיוק הגיעה לישראל, בהשקה רשמית, מכונית חשמלית משפחתית בשם mg4. ה-mg4 הגיעה עם נתונים משפחתיים קלאסיים, מספיק מרווחת, מספיק חזקה (204 כ”ס) עם טווח מוצהר של עד 435 קילומטר, בערך 400 קילומטרים ריאליים, בנסיעה משולבת, ובמחיר מוצלח, החל מ-145 אלף שקלים לגרסה הפותחת.

לא הופתענו לראות בדיווחים החודשיים, שהמכירות של הדגם מוצלחות. הצרכן הישראלי, הנהג והנהגת הישראליים חיפשו לעצמם מכונית חשמלית שימושית, במחיר תחרותי, ומה שהיה להם עד ה-Mg4 הייתה הג’ילי גיאומטרי סי, שבשוק הרכב הישראלי, “יושבת על אותה משבצת” של שימושיות, נתונים משפחתיים, ומחיר מתקבל על הדעת.

כאשר ה-mg4 הגיעה, הג’ילי גיאומטרי סי התחדשה בעדכון “אמצע החיים”, מתיחת פנים שכללה בין היתר שיפור וייעול של הטווח החשמלי, שהעלתה את הטווח החשמלי עד ל-485 קילומטרים, טווח ריאלי “על הכביש”, ולכן המושכות נשארו עדיין בידיים של ג’ילי.

כעת עם כניסת שתי הגרסאות החדשות למכונית החשמלית מבית MG, האחיות החצי זהות של MG4, מכונית שהיא גם ככה מוצלחת ושימושית, יכול להיות שנראה איזו-שהיא תזוזה במדדים ובטבלאות. ולפי השאלות שאני מקבלת מהעוקבים ברשתות ובאתר, התזוזה החלה והטווח החשמלי של ה-mg4 בגרסת הטווח הרחב, X RANGE, קורצת לצרכנים שמחפשים רכב חשמלי חדש במחיר טוב יחסית, עם טווח ריאלי שימושי, ואם זה מגיע עם ביצועים קצת יותר טובים ומהנים, אז בכלל טוב.

 




 

 

אז בוא נעשה סדר בין הדגמים mg4 ו-mg4 X RANGE

הנתון החשוב ביותר, שמאפשר לנו את הטווח הרחב – הסוללה ב-mg4 x range היא סוללת 77 קוט”ש במקום 64 קוט”ש (ב-mg4 לוקשורי, המוכרת לנו, שמחירה הוא – 152,888 ש”ח). הטווח המוצהר עלה עד ל-520 קילומטר טווח מוצהר במקום 435 ק”מ טווח מוצהר. כמובן שהטווחים הריאלים הם נמוכים יותר.

כאמור ההספק בגרסה החדשה 245 כוחות סוס במקום 204 כוחות סוס, המומנט המירבי עלה מ-25.4 קג”מ ל-35.6 קג”מ העצה מהמקום השתפרה גם היא מ-7.9 שניות ל-6.5 שניות המהירות המרבית עלתה מ-160 קמ”ש ל-180 קמ”ש.

ל-MG4 X-RANGE אפשרות טעינה איטית AC בהספק של 11 קוט”ש, וביכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 144 קוט”ש, אשר תטען את הסוללה מ-10 ל-80 אחוז בכ-39 דקות, או תוסיף 93 ק”מ בכל 10 דקות של טעינה DC. הגרסה הזו גם מצוידת בפונקציית נהיגה עם “דוושה אחת” One Pedal Drive, עד עצירה מלאה. מערכת שמסייעת לנהג/ת לנהוג עם דוושת ההאצה בלבד, ללא צורך ללחוץ על הבלמים, משום שהמערכת מאטה את הרכב עד עצירה במקום עם עזיבת דוושת ההאצה. פונקציה שגם עוזרת לייעל את פעולת הרגנרציה – מחזירה יותר אנרגיה לסוללה, וגם עוזרת לנהג או לנהגת להשתמש כמה שפחות בבלמים.

 

 

המידות של הרכב/דגם נשארו בעיניהן, עם שיפור קל בנפח תא המטען לטובת הדגמים החדשים, ב-30 ליטר נפח טעינה.

ל-MG4 X RANGE מגוון מערכות נוחות ובטיחות, (לשתי גרסאות החדשות), ביניהן, בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין 5 מצבי נהיגה, המשפיעים על תגובות המנוע, הביצועים וצריכת אנרגיה –  ספורט, סטנדרט/נורמל, אקו לחיסכון באנרגיה (כולל מצב חירום של טווח נמוך), שלג, ומצב התאמה אישית.

הנהיגה ב-MG4 נוחה ביום יום, מבודדת מספיק וחסכונית באנרגיה, בעיקר בנסיעה בעיר. כן, עם הרמת הרגל מה”גז”, בהאטה ובלימה אפשר לראות אחוזי אנרגיה חוזרים לסוללה וזה מרגיע שאפשר לשלוט בצריכת האנרגיה. אני אוהבת את ההיגוי ברכב, ואת ההתנהגות של הרכב, ורואה בזה יתרון גדול מול המתחרות.

ה-MG4 הייתה ועודנה בגרסאות החדשות מכונית שימושית למשפחה עד 4 נפשות, ועכשיו עוד יותר בטיחותית, מהנה לנהיגה, ובעלת טווח נסיעה חשמלי ריאלי עד 450 ק”מ.

 

 

מילה על mg4 x power

 

מבחן הדרכים נעשה בדגם ה-mg4 x range אבל יצא לנו לעשות גם סיבוב קטן ב-mg4 x power, ויצאנו מהסיבוב הזה מסובבים לגמרי – רכב משפחתי ספורטיבי יחסית לכל משפחתית חשמלית, עם יחידת הנעה כפולה, מטורפת למדי, בהספק משולב של 435 כוחות סוס והאצה מהמקום ב-3.8 שניות. נשמע כמו מתכון לנהיגה פרועה בכבישים ציבוריים, ולכן, כל מה שנותר לי לעשות, זה רק לבקש שתנהגו באחריות ובזהירות, ועל אף שממש יהיה לכם חשק ללחוץ ולהאיץ ולהשתגע, (כי הרכב באמת מסוגל לנסוע מאוד מהר), תמיד תזכרו בחלק האחורי של המוח, שחבל על הדוחות, וחבל על עוגמת הנפש וחבל שיעצור אותכם שוטר, וכן, גם החיים יפים וכדאי לחזור הביתה בריאים ושלמים. *תנו גז המסלולים סגורים.

 

MG4 X POWER
MG4 X POWER. יצאנו מסובבים

 

בתא הנהג, מערכת מולטימדיה דוברת עברית, ומערכת ניווט מקורית, ואפשרות להתחבר ל-Apple Car Play ו-Android Auto. מערכת המולטימדיה ממוקמת במרכז הדשבורד, ולה מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’, עם הגדרות תפעול לרוב מערכות הרכב. מהמערכת ניתן לשלוט במערכת בקרת האקלים, במצבי הנהיגה, במערכות הבטיחות, במערכת המצלמות ההיקפיות, בממשק ניהול האנרגיה והטעינה (מצב חיסכון / חירום של הסוללה), במערכת השמע ועוד. כן, יש לציין שהמערכת עדיין קצת איטית, לדעתי.

 

MG4 2024
MG4 תא נהג

 

בטיחות ומערכות עזר לנהיגה

 

ה-MG4 X-RANGE וה-X-POWER מציעות רשימה ארוכה של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ומערכות עזר לנהיגה אשר זיכו דגם זה בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP. הדגם מצויד ב-6 כריות אוויר ושלל מערכות ייצוב, בלימה, תאורה מקוריות, בהתאם לרמות הגימור, ואלו כוללות:

  • מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי
  • מערכת התרעת התנגשות אחורית
  • מערכת התרעה מעבר נתיב – סריקת הנעשה מאחור והתרעה מפני רכב מהיר יותר מתקרב
  • התרעה על תנועה חוצה מאחור עד 25 מטר מכל צד כולל בלימה אקטיבית
  • התרעה על הימצאות כלי רכב ודו-גלגלי בעת פתיחת דלתות הרכב
  • התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות הכוללת תיקוני היגוי
  • מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה
  • מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת
  • מערכת לשמירת מיקום הרכב בנתיב בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית
  • מערכת לתיקון מיקום בנתיב בחירום
  • מערכת בלימת חירום אקטיבית בזיהוי הולכי רגל (64-4 קמ”ש), בזיהוי רכב נייח (85-4 קמ”ש), בזיהוי רכב בתנועה (150-4 קמ”ש)

 

מחירים:

  • MG4 לוקשורי – 152,888 ש”ח
  • MG4 X-RANGE 77 קוט”ש: 163,888 שקל
  • MG4 X-POWER 64 קוט”ש: 173,888 שקל

 

MG4 X-RANGE וה-X-POWER החדשות מציעות כאופציה מתאם V2L המאפשר הטענה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים כאשר סוללת הרכב הנה מקור האנרגיה (2,200 וואט, 11 אמפר). כמוכן, מוצעת כאופציה אפשרות לפתיחת דלת תא מטען חשמלית.

שירות ואחריות

בהשקת שתי גרסאות חדשות אלה מודיעה לובינסקי על הארכת אחריות היצרן לכל הדגמים החשמליים של MG – MG4, MG ZS EV המעודכן (טווח 440 ק”מ),MG5  ו-Mg Marvel R, כולל אלה שנמסרו מאז שהדגמים החדשים הושקו בארץ ב-2023 וזו תעמוד כעת על 7 שנים או 150,000 ק”מ לרכב ועל 8 שנים או 150,000 ק”מ לסוללה. שתי גרסאות MG4 החדשות מציעות מרווח טיפולים של 24,000 ק”מ או שנה המוקדם מבניהם.

 

@queenoftheroad.il שתי גרסאות MG4 חדשות ומיוחדות מושקות היום, גרסה עם טווח חשמלי מורחב, עד 520 ק”מ וגרסה מחוזקת עם הספק של 435 כ”ס #mg #mg4 #mg4xpower #mg4x ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

גרסאות חדשות ל-MG4: מחוזקת X-POWER וטווח מורחב X-RANGE

MG4 סקירה וחוות דעת: ביצועים | טעינה וטווח חשמלי

MG4 בישראל: מכונית חשמלית האצ’בק (עד 450 קילומטרים) מ-144,888₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *