הדרכת נהיגה ספורטיבית DNA racing – סקירה וחוות דעת

 

הדרכת נהיגה ספורטיבית
הדרכת נהיגה ספורטיבית DNA racing – סקירה וחוות דעת

 

סקירה: אדם אביאל
תמונות: אלבום פרטי, DNA racing

שישי בבוקר, השעה 7:00. בדרך כלל בשעה הזו אני מתארגן לאימון בחדר הכושר, אבל בשישי הזה החלטנו לצאת מהקופסא ולעשות משהו קצת שונה. נכנסנו לרכב, שלושה חברים וילדה אחת מוכשרת (בת 14). הכיוון: דרום, היעד: “מוטורסיטי”, המטרה: להתאמן עם “דין אפפל”. (אחרי היום הזה הוא יקבל את תואר “המלך“).

הנסיעה לשם לא פשוטה בימים האלו. חוצים כבישים ונופים שרק לפני מספר חודשים היו אזור מלחמה,עדיין, כשעוצמים את העיניים, אפשר להרגיש את התופת. אני חושב שכל ישראלי חייב לבקר בכבישים הללו, כדי לנסות להבין מה היה שם באמת. אחרי נסיעה של שעתיים בקירוב, הגענו למסלול המוטורסיטי, מסלול יפה וטכני, אבל “נגיש” לכל חובב רכב ונהיגה. אפשר לראות בנוסף עוד מסלול אופנועים וקרטינג שתי פעימות נחמד, וכמה חבר’ה שעושים “דריפט” במתחם המיועד לכך.

 

מאזדה מיאטה
משתחלים למאזדה MX5

מאזדה מיאטה יד 2

 

השמש כבר מעלינו ומתחיל להיות חם. השילוב של 30 מעלות, ריח של צמיגים חרוכים ודלק, עושה טוב בלב, גם אם איני חובב מוטוריקה מושבע. זה שילוב שקשה להישאר אדיש אליו. ואז… אנחנו פוגשים את המדריך שלנו, דין אפפל. בחור צנום עם חיוך כובש, וכובע מצחיה גדול מדי. דין בחור חייכן אך רציני – היכרות קצרה וקדימה. הוא לוקח אותנו לחדר התדרוכים.

האמת היא, שהיה קשה להתרכז, השילוב של הרצון העז “לעלות על הרכב” וה-ADD שלי לא עזרו (גם העובדה שלידי ישבה אחת הנשים היפות) לא הקל עלי בלשון המעטה. אבל הבנתי את הבסיס (כך חשבתי), ויצאנו למתחם, שם המתינה הכלה, והיא יפה וחטובה – מאזדה MX5 עם גג קשיח.

לא אשקר, לבחור שנושק לגובה 190 ס”מ, זה אתגר לא קטן, להדחס לתוך מיאטה, אך בסוף קיפלתי את עצמי לתא הטייס. דין מספק הסבר קצר על הכלה, ויצאנו להקפת היכרות.

 

נהיגה חוייתית
“הסבר בגובה העיניים, על כל דבר”

הדרכת נהיגה חווייתית

דין מדהים, מסביר כל דבר, מדייק, מדריך, ובעיקר לוקח אותך ברצינות. לרגע חשבתי שהוא שידרוש ממני לתת הקפה ולשבור שיא מסלול. אבל לא, בכל פנייה, בכל בלימה, קיבלתי הסבר הגיוני ובגובה העיניים, למה צריך לעשות זאת כך, ולא אחרת. לאחר הקפת חימום, דין פשוט אמר “תן בראש”!. לא יודע אם הוא שם לב, אבל אני כבר נתתי ולחצתי הכי חזק שאני יכול על דוושת הגז. והתחושה, אוחח התחושה, לא ניתנת לתיאור – שום ציור של “קלוד מונה” או קומיקס של של “סטן לי” לא יכולים להמחיש את התחושה הזו כשהרכב נכנס לסיבוב, תוך צווחת צמיגים וכוח צנטריפוגלי שמהדק אותך. כל הדרך, בעודי נאבק להחזיק את הרכב על המסלול, דין בקור רוח ואדישות, מדייק אותי ומסביר לי איך לשפר עוד ועוד.

אחרי מספר מקצים (כל הקפה היא מקצה), אני בטוח שאני “לואיס המילטון” ועוד שניה מתקשרים אלי מהצוות של מרצדס, לומר לי שהם מגדילים לי את השכר. אנחנו נכנסים להקפת קירור וחזרה לחניה. שם ישבנו ולמדנו איפה אפשר להשתפר ו”לחתוך ” בזמנים. כך כולנו, כל אחד בתורו קיבל שיעור “בשומכריות”. מילה מצויינת לתאר את התחושה.

בכל מקצה הרגשתי טוב יותר, מהיר יותר והופך לאימת המסלול “במוטור סיטי”. ואז עשיתי את הטעות שטרקה לי את דגל שחמט בתוך הפרצוף, ביקשתי מדין שיבצע מקצה כשאני יושב לידו. “שאטגאן”. ורק משהו אחד יש לי לומר, “זה לא פייר”. איך הוא נוהג! (@#$&#@@) איזה החלטיות, איזה דיוק. הבנתי שאני החוליה החלשה. אין ספק שהברנש יודע את העבודה. אומנות פשוט אומנות.

 

מסלול מוטורסיטי
תמונה מתוך עמוד הפייסבוק DNA RACING

 

לאחר שעתיים, בהם רק אנחנו מתעייפים, דין באדישות ורוגע מתחת לכובע מצחייה ממשיך לדייק אותנו, המאזדה MX5 נותנת בראש כאילו רק התעוררה, ואני מתחיל להרגיש את הקרואסון שאכלתי במהירות תקוע בגרון. הגיע הזמן להוריד הילוך ולהירגע. שיחת סיכום אחרונה, והמדריך שלנו דין ממשיך אל האופק, בעוד אנחנו מתבוננים עליו בקנאה, תוך כדי שתיית סודה וקולה כדי להרגיע את הקיבה.

אסכם זאת כך, כל אדם, גבר או אישה, נער או נערה (עם רישיון נהיגה) לא משנה מה הוא, היא, או הם, צריך, חייב, להגיע לשם, להכנס למאזדה ולתת לפחות שני מקצים, כדי להבין דבר או שניים בחיים האלו, וכן, גם בנהיגה. התחושה לא ניתנת לתיאור, הרגש מרטיט את כל מערכת העצבים, וזה גם ספורט שפורק אגרסיות בצורה מושלמת.

מדריך נהיגה מסלול
דין אפפל, DNA Racing

 

על המדריך, דין אפפל ו-DNA Racing

בן 36 מהרצליה. עוסק בתחום הרכב ב-17 שנים האחרונות. מאמן נהיגת מרוצים והבעלים של חברת DNA racing שעוסקת בהפקת טיולים מוטורים בחו״ל (לאלפים וגם למסלולי מרוצים שונים באירופה), כמו גם פעילויות מוטוריות בישראל על מסלולי מירוצים, חוויות נהיגה והדרכות אישיות. בעברו, התחרה בארץ בקארטינג (דו מנועי), והיה אלוף הארץ ב-2010. בהמשך עבר להתחרות בגרמניה, עם התמחות במרוצי סיבולת ברכבי ספורט ובדגש על מסלול הנורבורגרינג המפורסם (מסלול הבית שלו). רק בגלל מחסור בתקציב לא יכול היה להתחרות באופן שוטף, אבל נהג על מגוון דגמי ב.מ.וו, כמו 325 e90, ב.מ.וו Z4 קופה ו-m3 e46. העונה אפשר לראות אותו מתחרה עם פורשה (גם 911 וגם קאיימן).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *