הו הא מי זה בא: קיה סטינגר בארץ החל מ-279,900 ש”ח
אחד מכלי הרכב המסקרנים ביותר הגיע לארץ – קיה סטינגר רכב סדאן ספורטיבי מעוצב הושק הבוקר במסלול המירוצים “מוטורסיטי” – ביצועים, לוק, סטייל וייחודיות, החל מ-279,900 ש”ח
תמונות: יצרן, רונן טופלברג
קיה סטינגר, רכב שהרבה חיכו וציפו לבואו, הושק הבוקר בהשקה מצומצמת ודינאמית במסלול המירוצים “מוטור סיטי” ליד באר שבע.
קיה סטינגר החדשה, דגם סדאן ספורטיבי חזק בתצורת Fastback ,היא המכונית הסדרתית בעלת הביצועים הטובים ביותר מבית היוצר של KIA MOTORS. בכל אחד משלבי הפיתוח היא עוצבה ותוכננה כדי להיות מכונית גראן טוריסמו (באיטלקית Gran Turismo); בתור שכזו היא מעוצבת בקפידה, מבטיחה נסיעה יציבה ושלווה , התנהגות כביש זריזה ואספקת כוח מרשימה. בשלבי ההתפתחות של המוצר מרעיון כללי ועד לפס הייצור, לקונספט הGT ניתן השם “סטינגר” (STINGER) המעורר קונוטציה של מהירות והתרגשות (speed and excitement), שתיים מתכונות האופי הבולטות ביותר של המכונית.
קיה סטינגר תהיה זמינה עם אפשרות בחירה בין שני מנועים: מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, ומנוע 3.3 ליטר V6 חזק עם צמד מגדשי טורבו.
עיצוב
על העיצוב המוקפד חתומה סדנת העיצוב האירופאית של קיה בפרנקפורט, בפיקוחם של פיטר שרייר, המעצב הראשי של הקבוצה, וגרגורי גיום, המעצב הראשי של קיה מוטורס אירופה. מהחזית דרך הדפנות ועד לחלק האחורי, הסטינגר מקרינה ביטחון ומראה שרירי במיוחד זאת בזכות תא מנוע ארוך , שלוחה קדמית קצרה ושלוחה אחורית ארוכה עם כתפיים רחבות וחזקות.
אורכה של הסטינגר הוא 4,830 מ”מ ורוחבה עומד על 1,870 מ”מ, מה שהופך אותה לארוכה ורחבה יותר מאשר דגמי סדאן ספורטיביים רבים ומאפשר תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול (406 ליטר). השבכה הקדמית בצורת “אף הנמר”, שהיא סימן היכר של שאר דגמי קיה, מתנוססת בגאווה בין פנסי ה LED FULL הראשיים; הפגוש האחורי מכיל ארבעה צינורות פליטה אובאליים. בעיצוב החיצוני משולבים אלמנטים פונקציונליים כגון פתחי יניקת האוויר בחזית הרכב ובקשתות הגלגלים, גחון חלק ומפזר אוויר (diffuser) אחורי משולב. כל אלה מסייעים ליעילות האווירודינמית של הסטינגר.
דגם ה-GT-Line , המשודך למנוע 2.0 ל’ טורבו מתאפיין בגימור כרום כהה למסגרת שבכת “אף הנמר” ולשבכה הקדמית התחתונה, לפתחי האוורור הצדיים ולבתי מראות הצד. מפזר אוויר הוא בצבע שחור מבריק.
רמת האבזור הגבוהה ביותר, GT 3.3 ל’ , מתאפיינת באותם דגשי כרום כהה ומפזר האוויר בצבע שחור מבריק, כשמשלימים אותם חישוקי 19 אינץ’ גדולים יותר ובלמי דיסק של ®Brembo עם קליפרים אדומים.
את סממני העיצוב החיצוניים של גראן טוריסמו משלימים המבנה והאווירה של תא הנוסעים הנמוך, עם שמשה קדמית בעלת שיפוע חזק ולוח מחוונים גבוה המתמשך לאורך הציר האופקי. הקונסולה המרכזית של לוח המכשירים מחולקת לשני אזורים ספציפיים: מתגי השליטה במערכת המידע והבידור ערוכים בקפידה מתחת למסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ’ ואילו מתגי בקרת האקלים והאוורור יושבים מתחתם. מול פני הנהג נמצא גלגל הגה עבה מצופה עור שחלקו התחתון קטום, עם סמל GT-Line או GT מובלט. לוח המחוונים מתאפיין בשילוב של מחוונים אנלוגיים ודיגיטליים. צג TFT צבעוני הממוקם במרכז לוח המחוונים משדר נתוני ביצועים – כגון כוחות G בפנייה וזמני הקפה – יחד עם מידע נלווה, כולל מחשב נסיעה, הגדרות הנהג ואבחון.
פתחי האוורור העגולים בהשראה אווירונאוטית ממוקמים מלפנים ומאחור, ופס כרום מקיף את תא הנוסעים. בסיס הגלגלים הארוך, המרכב בעל ארבע הדלתות, וצללית ה-fastback מאפשרים מרווח רגליים נדיב מלפנים ומאחור. תנוחת הישיבה הנמוכה מאפשרת שפע של מרווח ראש לכל הנוסעים. במצב הנמוך ביותר שלו, נמצא מושב הנהג רק 180 מ”מ מעל הכביש ומעניק תנוחת נהיגה מוכוונת ביצועים.
המושבים בעלי הקימורים העמוקים של הסטינגר, מצופים בעור שחור , אפור או אדום בדגם ה 2.0 ל’, ועור נאפה באותם צבעים בדגם ה 3.3 ל’.
דגם ה 3.3 ל’ GT מציע גם מושב נהג עם תמיכה לאזור המותניים באמצעות תאי אוויר בגב המושב ובכריות הצד עם אפשרות כוונון לארבעה כיוונים.
מנועים וחטיבת הינע
מנוע הבנזין “Theta” 2.0 ליטר טורבו ארבע צילינדרים מייצר 256 כ”ס ב-6,200 סל”ד. המומנט המרבי שלו – 36 קג”מ – זמין בין 1,400 ל-4,000 סל”ד.
מנוע הבנזין 3.3 ליטר V6 “Lambda II” עם צמד מגדשי טורבו, מציע הספק מרבי של 370 כ”ס המגיע ב-6,000 סל”ד, ומומנט של 51 קג”מ בין 1,300 ל-4,500 סל”ד. דגם GT המונע באמצעות מנוע 3.3 ליטר טורבו מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 4.9 שניות בלבד, נתון שהופך את הסטינגר למכונית בעלת ההאצה המהירה ביותר שקיה ייצרה אי פעם. בעזרת מנוע זה, לקיה סטינגר מהירות מרבית של 270 קמ”ש.
קיה סטינגר מצוידת בדור השני של תיבת ההילוכים האוטומטית האלקטרונית בעלת שמונה הילוכים של קיה, המשודכת כסטנדרט לשני המנועים. תיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים זו, שתוכננה על-ידי קיה, מתגמלת נהגים באמצעות החלפות הילוכים מיידיות וחיסכון אופטימלי בדלק.
תיבת ההילוכים של הסטינגר עושה, לראשונה בקיה, שימוש בממיר מומנט מסוג Centrifugal Pendulum Absorber (PSA), שנמצא בדרך כלל ביישומים תעופתיים ובמרוצי מכוניות, ומפחית את רעידות הפיתול בכל מערכת ההינע. תיבת ההילוכים מציעה עד חמש תוכניות שונות להחלפת ההילוכים ולמצערת (וכן גם רמות של סיוע בהיגוי – ראה להלן), אותן הנהגים יכולים לבחור באמצעות בורר המצבים האלקטרוני של המכונית. הנהגים יכולים לאפשר למכונית להחליף הילוכים בעצמה, או להחליף הילוכים באמצעות “משוטים” על גלגל ההגה.
הסטינגר היא מכונית הסדאן הראשונה של קיה שזמינה עם הנעה אחורית. הכוח מועבר לשני צידי הסרן האחורי באמצעות דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה LSD.
מנועים וביצועים
2.0 ליטר / 255 כ”ס בנזין Theta II
סוג טורבו, 4 צילינדרים בטור
נפח 1,998 סמ”ק
קדח X מהלך 86.0X86.0
יחס דחיסה 1:10.0
הספק מרבי 256 כ”ס ב-6,200 סל”ד
מומנט מרבי 36 קג”מ ב-1,400-4,000 סל”ד
שסתומים 16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)
מערכת דלק הזרקה בנזין ישירה (GDI)
3.3 ליטר / 370 כ”ס בנזין V6 Lambda II
סוג שני מגדשי טורבו, V6
נפח 3,342 סמ”ק
קדח X מהלך 92.0X83.8
יחס דחיסה 1:10.0
הספק מרבי 370 כ”ס ב-6,000 סל”ד
מומנט מרבי 51 קג”מ ב-1,300-4,500 סל”ד
שסתומים 24 (ארבעה שסתומים לצילינדר)
מערכת דלק הזרקה בנזין ישירה (GDI)
מערכת הינע 2.0ל’ 3.3 ל’
מערכת הנעה אחורית אחורית
תיבת הילוכים
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים SHIFT BY WIRE(כל הדגמים)
יחסי העברה
3.3i 2.0i
1 3.964 3.665
2 2.468 2.396
3 1.610 1.610
4 1.176 1.190
5 1.000 1.000
6 0.832 0.826
7 0.652 0.643
8 0.565 0.556
הילוך אחורי 2.273 2.273
הינע סופי 3.727 3.538
ביצועים
3.3i 2.0i
0-100 קמ”ש (שניות) 6.0 4.9
מהירות מרבית (קמ”ש) 240 270
מרכב ושלדה
סדאן ספורט בתצורת fastback עם 4 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי כולו מפלדה. מבחר של 2 מנועי טורבו בנזין המניעים את הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה.
מתלים היגוי בלמים
מלפנים מתלה נפרד עם תמוכות מקפרסון מסוג רב חיבורי המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול
מאחור מתלה נפרד עם זרועות תחתונות כפולות המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול
מערכת היגוי
סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן, יחס משתנה
סיבובים מנעילה לנעילה 2.4
רדיוס סיבוב 5.6 מטרים
מערכת בלמים
3.3i 2.0i
מידות, קדמיים/אחוריים (מ”מ)
קדמיים דיסק מאוורר דיסק מאוורר Brembo (4 בוכנות)
אחוריים דיסק דיסק מאוורר Brembo (2 בוכנות)
חישוקים וצמיגים
2.0iR18225/45 , חישוקי סגסוגת 8.0Jx18
3.3i קדמי 225/40 R19, חישוקי סגסוגת 8.0Jx19
אחורי 255/35 R19, חישוקי סגסוגת 8.5Jx19
גלגל חילוף גלגל חילוף ארעי (סגסוגת)
מידות וצריכת דלק
מידות (מ”מ)
חיצוניות
אורך כולל 4,830
רוחב כולל* 1,870
גובה כולל 1,400
רוחק סרנים 2,905
שלוחה קדמית 830
שלוחה אחורית 1,095
* ללא מראות צד
פנימיות
מלפנים מאחור
מרווח ראש 974 939
מרווח רגלים 1,083 925
מרווח כתפיים 1,433 1,391
משקלות (ק”ג)
3.3i 2.0i
משקל עצמי 1,717 1,855
משקל כולל 2,185 2,260
יכולת גרירה (עם בלימה) 1,500 1,500
יכולת גרירה (ללא בלימה) 750 750
פליטות מזהמים וצריכת דלק (ליטר/100 ק”מ)
2.0 ליטר בנזין
משולבת עירונית בין עירונית CO2 (גרם/ק”מ)
הנעה אחורית, חישוקי 18 אינץ’ 7.9 10.6 6.4 181
3.3 ליטר בנזין
משולבת עירונית בין עירונית CO2 (גרם/ק”מ)
הנעה אחורית, חישוקי 19 אינץ’ 9.9 13.6 7.8 225
וואו פשוט וואו איזה רכב משגע הסטינגר הזה.
שאפו לחברת קיה על הרכב הנפלא הזה.
איזה כייף למי שיקנה את הרכב הזה.