הו הא מי זה בא: קיה סטינגר בארץ החל מ-279,900 ש”ח

 

אחד מכלי הרכב המסקרנים ביותר הגיע לארץ – קיה סטינגר רכב סדאן ספורטיבי מעוצב הושק הבוקר במסלול המירוצים “מוטורסיטי” – ביצועים, לוק, סטייל וייחודיות, החל מ-279,900 ש”ח

קיה סטינגר ליום יום ולמסלול המירוצים

תמונות: יצרן, רונן טופלברג

קיה סטינגר, רכב שהרבה חיכו וציפו לבואו, הושק הבוקר בהשקה מצומצמת ודינאמית במסלול המירוצים “מוטור סיטי” ליד באר שבע.

קיה סטינגר החדשה, דגם סדאן ספורטיבי חזק בתצורת Fastback ,היא המכונית הסדרתית בעלת הביצועים הטובים ביותר מבית היוצר של  KIA MOTORS. בכל אחד משלבי הפיתוח היא עוצבה ותוכננה כדי להיות מכונית גראן טוריסמו (באיטלקית Gran Turismo); בתור שכזו היא מעוצבת בקפידה, מבטיחה נסיעה יציבה ושלווה , התנהגות כביש זריזה ואספקת כוח מרשימה. בשלבי ההתפתחות של המוצר מרעיון כללי ועד לפס הייצור, לקונספט הGT ניתן השם “סטינגר” (STINGER)  המעורר קונוטציה של מהירות והתרגשות (speed and excitement), שתיים מתכונות האופי הבולטות ביותר של המכונית.

קיה סטינגר תהיה זמינה עם אפשרות בחירה בין שני מנועים: מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, ומנוע 3.3 ליטר V6 חזק עם צמד מגדשי טורבו.

ביצועים ספורטיביים ומראה ייחודי. קיה סטינגר בישראל. רונן טופלברג
2 גרסאות מנוע – 2 ליטר טורבו ו-3.3 ליטר טורבו. רונן טופלברג
רכב הביצועים של קיה. קיה סטינגר החל מ-279,900 שקלים. רונן טופלברג

עיצוב

על העיצוב המוקפד חתומה  סדנת העיצוב האירופאית של קיה בפרנקפורט, בפיקוחם  של פיטר שרייר, המעצב הראשי של הקבוצה, וגרגורי גיום, המעצב הראשי של קיה מוטורס אירופה. מהחזית דרך הדפנות ועד לחלק האחורי, הסטינגר מקרינה ביטחון ומראה שרירי במיוחד זאת בזכות תא מנוע ארוך , שלוחה קדמית קצרה ושלוחה אחורית ארוכה עם כתפיים רחבות וחזקות.

אורכה של הסטינגר הוא 4,830 מ”מ ורוחבה עומד על 1,870 מ”מ, מה שהופך אותה לארוכה ורחבה יותר מאשר דגמי סדאן ספורטיביים רבים ומאפשר תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול (406 ליטר). השבכה הקדמית בצורת “אף הנמר”, שהיא  סימן היכר של שאר דגמי קיה, מתנוססת בגאווה בין פנסי ה LED FULL הראשיים; הפגוש האחורי מכיל ארבעה צינורות פליטה אובאליים. בעיצוב החיצוני משולבים אלמנטים פונקציונליים כגון פתחי יניקת האוויר בחזית הרכב ובקשתות הגלגלים, גחון חלק ומפזר אוויר (diffuser) אחורי משולב.  כל אלה מסייעים ליעילות האווירודינמית של הסטינגר.

דגם ה-GT-Line , המשודך למנוע 2.0 ל’ טורבו מתאפיין בגימור כרום כהה למסגרת שבכת “אף הנמר” ולשבכה הקדמית התחתונה, לפתחי האוורור הצדיים ולבתי מראות הצד. מפזר אוויר הוא בצבע שחור מבריק.

רמת האבזור הגבוהה ביותר, GT 3.3 ל’ , מתאפיינת באותם דגשי כרום כהה ומפזר האוויר בצבע שחור מבריק, כשמשלימים אותם חישוקי 19 אינץ’ גדולים יותר ובלמי דיסק של ®Brembo עם קליפרים אדומים.

את סממני העיצוב החיצוניים של גראן טוריסמו משלימים המבנה והאווירה של תא הנוסעים הנמוך, עם שמשה קדמית בעלת שיפוע חזק ולוח מחוונים גבוה המתמשך לאורך הציר האופקי. הקונסולה המרכזית של לוח המכשירים מחולקת לשני אזורים ספציפיים: מתגי השליטה במערכת המידע והבידור ערוכים בקפידה מתחת למסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ’ ואילו מתגי בקרת האקלים והאוורור יושבים מתחתם. מול פני הנהג נמצא גלגל הגה עבה מצופה עור שחלקו התחתון קטום, עם סמל GT-Line או GT מובלט. לוח המחוונים מתאפיין בשילוב של מחוונים אנלוגיים ודיגיטליים. צג TFT צבעוני הממוקם במרכז לוח המחוונים משדר נתוני ביצועים – כגון כוחות G בפנייה וזמני הקפה – יחד עם מידע נלווה, כולל מחשב נסיעה, הגדרות הנהג ואבחון.

פתחי האוורור העגולים בהשראה אווירונאוטית ממוקמים מלפנים ומאחור, ופס כרום מקיף את תא הנוסעים. בסיס הגלגלים הארוך, המרכב בעל ארבע הדלתות, וצללית ה-fastback מאפשרים מרווח רגליים נדיב מלפנים ומאחור. תנוחת הישיבה הנמוכה מאפשרת שפע של מרווח ראש לכל הנוסעים. במצב הנמוך ביותר שלו, נמצא מושב הנהג רק 180 מ”מ מעל הכביש ומעניק תנוחת נהיגה מוכוונת ביצועים.

המושבים בעלי הקימורים העמוקים של הסטינגר, מצופים בעור שחור , אפור או אדום בדגם ה 2.0 ל’, ועור נאפה באותם צבעים בדגם ה 3.3 ל’.

דגם ה 3.3 ל’ GT מציע גם מושב נהג עם תמיכה לאזור המותניים באמצעות תאי אוויר בגב המושב ובכריות הצד עם אפשרות כוונון לארבעה כיוונים.

קיה סטינגר חזית
קיה סטינגר פרופיל
החלק החזק בעיצוב. אחורי הסטינגר

מנועים וחטיבת הינע

מנוע הבנזין “Theta” 2.0 ליטר טורבו ארבע צילינדרים מייצר 256 כ”ס ב-6,200 סל”ד. המומנט המרבי שלו – 36 קג”מ – זמין בין 1,400 ל-4,000 סל”ד.

מנוע הבנזין 3.3 ליטר V6 “Lambda II” עם צמד מגדשי טורבו, מציע  הספק מרבי של 370 כ”ס המגיע ב-6,000 סל”ד, ומומנט של 51 קג”מ בין 1,300 ל-4,500 סל”ד. דגם GT המונע באמצעות מנוע 3.3 ליטר טורבו מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 4.9 שניות בלבד, נתון שהופך את הסטינגר למכונית בעלת ההאצה המהירה ביותר שקיה ייצרה אי פעם. בעזרת מנוע זה, לקיה סטינגר מהירות מרבית של 270 קמ”ש.

קיה סטינגר מצוידת בדור השני של תיבת ההילוכים האוטומטית האלקטרונית בעלת שמונה הילוכים של קיה, המשודכת כסטנדרט לשני המנועים. תיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים זו, שתוכננה על-ידי קיה, מתגמלת נהגים באמצעות החלפות הילוכים מיידיות וחיסכון אופטימלי בדלק.

תיבת ההילוכים של הסטינגר עושה, לראשונה בקיה, שימוש בממיר מומנט מסוג Centrifugal Pendulum Absorber (PSA), שנמצא בדרך כלל ביישומים תעופתיים ובמרוצי מכוניות, ומפחית את רעידות הפיתול בכל מערכת ההינע. תיבת ההילוכים מציעה עד חמש תוכניות שונות להחלפת ההילוכים ולמצערת (וכן גם רמות של סיוע בהיגוי – ראה להלן), אותן הנהגים יכולים לבחור באמצעות בורר המצבים האלקטרוני של המכונית. הנהגים יכולים לאפשר למכונית להחליף הילוכים בעצמה, או להחליף הילוכים באמצעות “משוטים” על גלגל ההגה.

הסטינגר היא מכונית הסדאן הראשונה של קיה שזמינה עם הנעה אחורית. הכוח מועבר לשני צידי הסרן האחורי באמצעות דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה LSD.


מנועים וביצועים

2.0 ליטר / 255 כ”ס בנזין Theta II

סוג                               טורבו, 4 צילינדרים בטור

נפח                              1,998 סמ”ק

קדח X מהלך                86.0X86.0

יחס דחיסה                   1:10.0

הספק מרבי                  256 כ”ס ב-6,200 סל”ד

מומנט מרבי                  36 קג”מ ב-1,400-4,000 סל”ד

שסתומים                      16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק                  הזרקה בנזין ישירה (GDI)

3.3 ליטר / 370 כ”ס בנזין V6 Lambda II

סוג                               שני מגדשי טורבו, V6

נפח                              3,342 סמ”ק

קדח X מהלך                92.0X83.8

יחס דחיסה                  1:10.0

הספק מרבי                  370 כ”ס ב-6,000 סל”ד

מומנט מרבי                  51 קג”מ ב-1,300-4,500 סל”ד

שסתומים                      24 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק                  הזרקה בנזין ישירה (GDI)

מערכת הינע                               2.0ל’              3.3 ל’

מערכת הנעה                           אחורית             אחורית

תיבת הילוכים

תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים  SHIFT BY WIRE(כל הדגמים)

יחסי העברה    

                        3.3i                  2.0i

1                      3.964              3.665

2                      2.468              2.396

3                      1.610              1.610

4                      1.176              1.190

5                      1.000              1.000

6                      0.832              0.826

7                      0.652              0.643

8                      0.565              0.556

הילוך אחורי      2.273              2.273

הינע סופי         3.727              3.538

ביצועים

                                                3.3i                  2.0i

0-100 קמ”ש (שניות)                6.0                   4.9

מהירות מרבית (קמ”ש)             240                 270

מרכב ושלדה

סדאן ספורט בתצורת fastback עם 4 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי כולו מפלדה. מבחר של 2 מנועי טורבו בנזין המניעים את הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה.

מתלים היגוי בלמים

מלפנים                                     מתלה נפרד עם תמוכות מקפרסון מסוג רב חיבורי המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

מאחור                                      מתלה נפרד עם זרועות תחתונות כפולות המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

מערכת היגוי

סוג                                           הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן, יחס משתנה

סיבובים מנעילה לנעילה            2.4

רדיוס סיבוב                              5.6 מטרים

מערכת בלמים

                                                 3.3i                             2.0i

מידות, קדמיים/אחוריים (מ”מ)

קדמיים                                     דיסק מאוורר     דיסק מאוורר Brembo (4 בוכנות)

אחוריים                                    דיסק                 דיסק מאוורר Brembo (2 בוכנות)

חישוקים וצמיגים

2.0iR18225/45 , חישוקי סגסוגת 8.0Jx18

3.3i                                         קדמי 225/40 R19, חישוקי סגסוגת 8.0Jx19

                                                אחורי 255/35 R19, חישוקי סגסוגת 8.5Jx19

גלגל חילוף                                גלגל חילוף ארעי (סגסוגת)

מידות וצריכת דלק

מידות (מ”מ)

חיצוניות

אורך כולל                                  4,830

רוחב כולל*                                1,870

גובה כולל                                  1,400

רוחק סרנים                              2,905

שלוחה קדמית                          830

שלוחה אחורית                         1,095

* ללא מראות צד

פנימיות

                                                מלפנים             מאחור

מרווח ראש                               974                 939

מרווח רגלים                             1,083              925

מרווח כתפיים                           1,433              1,391

משקלות (ק”ג)

                                                  3.3i                2.0i

משקל עצמי                              1,717              1,855

משקל כולל                                2,185              2,260

יכולת גרירה (עם בלימה)           1,500              1,500

יכולת גרירה (ללא בלימה)          750                 750

פליטות מזהמים וצריכת דלק (ליטר/100 ק”מ)

2.0 ליטר בנזין

                                                     משולבת      עירונית     בין עירונית   CO2 (גרם/ק”מ)

הנעה אחורית, חישוקי 18 אינץ’        7.9              10.6           6.4               181

3.3 ליטר בנזין

                                                     משולבת      עירונית     בין עירונית   CO2 (גרם/ק”מ)

הנעה אחורית, חישוקי 19 אינץ’        9.9              13.6           7.8               225

תא נהג סטינגר


נוחות נסיעה והתנהגות כביש

קיה שאפה לייצר מכונית נוחה , דינמית ומהנה לנהיגה . על מנת לעמוד במשימה זו, לוטשו נוחות הנסיעה וההתנהגות של הסטינגר במסלול נורדשליפה בנורבורגרינג, תחת פיקוחו של אלברט בירמן, ראש מחלקת בחינות רכב ופיתוח ביצועים גבוהים בקיה. המרכב של הסטינגר מספק בסיס קשיח במיוחד למערכת המתלים של המכונית ותורם להפחתת רעשים ורעידות. מערכת המתלים הקדמית (מקפרסון) כוילה כדי להעניק משוב אופטימלי לנהג, כמו גם למקסם את תגובת ההיגוי והיציבות בכל התנאים. מאחור, מערכת מתלים מרובת חיבורים מסייעת לתגובות ההיגוי, עם מוט מייצב מחוזק ליציבות גבוהה ולהפחתת רעידות במרכב.

בדגם ה 3.3 ל’ GT הסטינגר כוללת גם מערכת מתלים מבוקרת אלקטרונית, ECS. בעוד שהיא תמיד מגיבה בצורה צפויה לפקודות הנהג, ניתן לכוונן את המערכת באמצעות בורר מצבי הנהיגה בהתאם לתנאי הכביש וסגנון הנהיגה. ניתן להשתמש במערכת ECS כדי להקשיח או לרכך את בולמי הזעזועים, לקבלת נוחות נהיגה, תגובה וזריזות “התפורות על פי מידה”. מערכת ECS יכולה גם לסייע לנהגים על ידי הבטחת קו התקדמות צפוי בפניות. המערכת יכולה לרכך את בולמי הזעזועים הקדמיים ולהקשיח את בולמי הזעזועים האחוריים לקבלת זריזות רבה יותר והפחתת תת ההיגוי, אך גם להקשיח את בולמי הזעזועים הקדמיים ולשחרר מעט את החלק האחורי כדי להתמודד בהיגוי יתר ולהבטיח יציבות רבה יותר. הנהגים יכולים לבחור בין חמישה מצבי נהיגה: Eco, Sport, Sport+, Comfort ו-Smart.

הגה כוח עם מנוע חשמלי וסיוע משתנה המותקן על מסרק ההיגוי (R-MDPS) מצויד במנוע חשמלי המותקן ישירות על מסרק ההיגוי, ומאפשר תגובות מיידיות יותר ורמת רעידות מופחתת. ניתן לכוון את הסיוע ואת משקל ההיגוי באמצעות מערכת בורר מצבי הנהיגה.

דגמי 2.0 ל’ מצוידים בצמיגים 225/45 R18. גרסאת GT 3.3 ל’ מצוידת בצמיגים 225/40 R19 ו-255/35 R19, מלפנים ומאחור בהתאמה. כחלק ממפרט GT, מצוידת הסטינגר 3.3 ליטר V6 כסטנדרט בבלמי דיסק מאווררים בעלי ביצועים גבוהים מתוצרת ® Brembo (350 מ”מ מלפנים, 340 מ”מ מאחור), עם קליפרים קדמיים בעלי 4 בוכנות וקליפרים אחוריים בעלי 2 בוכנות. דגמי 2.0 ליטר מצוידים בבלמים דיסק מאווררים – 345 מ”מ מלפנים, 330 מ”מ מאחור.

כמה חיכו לו… צילום רונן טופלברג

בטיחות

הסטינגר מצוידת כסטנדרט עם מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) המתקדמות ביותר  של קיה, תחת תת המותג DRIVE WiSE, המגלם את הפילוסופיה של קיה לייצר כלי רכב בטוחים וחכמים עם טכנולוגיות בטיחות אקטיבית. הסטינגר מצוידת כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM), המבטיחה יציבות בבלימות ובפניות על-ידי בקרה של מערכת בקרת היציבות האלקטרונית (ESC) של המכונית אם היא מזהה אובדן אחיזה.

מאפיינים אחרים של DRIVE WiSE כוללים: התראת התנגשות מלפנים עם סיוע במניעת התנגשות מלפנים וזיהוי הולכי רגל; בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go; סיוע לשמירה על נתיב; התראת תנועה חוצה מאחור; התראת התנגשות בשטח מת ומערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה.

בנוסף, הסטינגר מצויד במערכת התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר פרמטרים של הרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה יחד עם תצוגה גרפית בלוח המחוונים אם היא מזהה חוסר ריכוז אצל הנהג.

הבטיחות הפסיבית של הסטינגר נתמכת על ידי השיעור הגבוה של שימוש בפלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה במבנה המרכב וכן על-ידי שבע כריות אוויר כסטנדרט (לנהג ולנוסע הקדמי, כריות צד מלפנים, כריות וילון וכרית אוויר לברכי הנהג).

טכנולוגיה ומאפיינים

קיה סטינגר משקף את ההתמקדות של קיה בהצעת מערכות המידע והבידור וטכנולוגיות הנהיגה העדכניות ביותר. תצוגה עלית (HUD) , בדגם 3.3 ל’, מתכווננת לגובה ומאפשרת לנהג לראות מידע נהיגה מרכזי כשהוא משתקף על השמשה הקדמית, כולל מהירות , בקרת שיוט והתראה על התנגשות בשטחים מתים.

לסטינגר 2 מערכות שמע בעלות ביצועים גבוהים המבטיחות חוויה אקוסטית מקיפה. הסטינגר 3.3 ל’, מצויד במערכת מידע ובידור עם צג מגע 8.0 אינץ’, בשילוב עם מערכת שמע חזקה ואיכותית של ®Harman-Kardon עם צליל היקפי, 720 וואט,  15 רמקולים וצמד סאב-וופרים המותקנים מתחת למושבי הנהג והנוסע הקדמי, וכן טכנולוגיית™ Clari-Fi לשיפור איכות השמע. המערכת גם מגיעה כשהיא מצוידת בדור הבא של טכנולוגיית QuantumLogic™ Surround Sound, שמחלצת אותות מההקלטה המקורית ומשלבת אותן לתוך soundstage אותנטי, רב מימדי עבור השמעה ברורה, מעודנת ומלאת פירוט.

הסטינגר מגיע כסטנדרט עם גלגל הגה מחומם ומושבים קדמיים מחוממים , כאשר דגם ה 3.3 ל’ GT מוסיף חימום למושבים אחוריים , אוורור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית חכמה, המאפשרת פתיחה אוטומטית של תא המטען באמצעות מפתח חכם או לחצן בתא הנוסעים. דלת תא המטען יכולה גם להיפתח ללא כל מגע אם היא מזהה את המפתח החכם בסמיכות לחלק האחורי של המכונית למשך שלוש שניות.

מחירים

קיה סטינגר גרסת 2.0 ליטר טורבו – 279,900 שקלים

קיה סטינגר גרסת 3.3 ליטר טורבו – 379,900 שקלים

תגובה אחת ל “הו הא מי זה בא: קיה סטינגר בארץ החל מ-279,900 ש”ח”

  1. וואו פשוט וואו איזה רכב משגע הסטינגר הזה.
    שאפו לחברת קיה על הרכב הנפלא הזה.
    איזה כייף למי שיקנה את הרכב הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *