החלו התקנות מערכת SafeFields להפחתת קרינה ברכבים היברידיים וחשמליים

 

קרינה ברכבים
פתרון המפחית בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים. SafeFields

 

חברת SafeFields החלה בהתקנות ראשונות של המערכת להפחתת קרינה ברכבים היברידיים, פלאג אין וחשמליים 

 

חברת הסטארט-אפ “סייפפילדס טכנולוגיות” (SafeFields Technologies Ltd) הישראלית שהכריזה על פתרון ייחודי המפחית בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים בשיעור של 80%-90%, מתחילה בימים אלו בהתקנות ראשונות של המערכת ברכבי הלקוחות שרכשו את המערכת במחיר היכרות מופחת. 

מדובר בלקוחות ראשונים בעלי רכב היברידי, שלאחר ההתקנה, תתקבל הפחתה משמעותית של קרינה, המגיעה ברכבים חשמליים והיברידיים לעשרות מיליגאוס (החשיפה המומלצת היא עד 4 מיליגאוס בממוצע ביממה), ומספר ההתקנות ילך ויגדל בשבועות הקרובים. המערכת והמוצר של החברה מתאימים לרכבים חשמליים והיברידיים מסוגים שונים – פלאג אין, היברידי מסורתי ומיילד הייבריד (כולל סוללת V48). 

 

הפתרון של Safefields תומך כיום ברשימת הרכבים ההיברידיים ורכבי הפלאג-אין הבאים:

זיקר 001, יונדאי איוניק היברידית, יונדאי סונטה היברידית, יונדאי קונה היברידית, קיה נירו היברידית, סוזוקי סוויפט מיילד היבריד, טויוטה קאמרי, טויוטה RAV4 החדשה, וולוו XC90 פלאג אין, לקסוס ES, לקסוס IS, פורשה פאנאמרה פלאג אין, ב.מ.וו 530e פלאג אין, ב.מ.וו  X5 xDrive45e פלאג אין.

רכבים חשמליים ורכבים נוספים יצטרפו לרשימה בזמן הקרוב, כמו BYD ATTO3, ג’ילי גיאומטרי C וטסלה מודל 3. בנוסף, בימים אלו נמצאים במעבדות SafeFields כלי רכב מסוגים שונים לצורך בדיקת עוצמת הקרינה, בחינה והתאמה של המערכת להפחתת הקרינה, כך שלקראת שנת 2025 צפויים להצטרף לרשימה דגמים נוספים של כלי רכב היברידיים וחשמליים לצד מרכזי התקנות נוספים ברחבי הארץ. 

 

קרינה ברכבים
הפחתת קרינה ברכבים היברידיים וחשמליים

 

במהלך השנה הבאה החברה צפויה להתחיל בשיווק ובהתקנות של המערכת בכלי רכב במדינות נוספות. במקביל פועלת החברה ברחבי העולם ליצירת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב לשילוב הפתרון כחלק אינטגרלי ברכבים חשמליים והיברידיים כבר בשלב התכנון והפיתוח ושילובו כחלק מפס הייצור. 

הפתרון להפחתת הקרינה של SafeFields מתבסס על עקרון ה”ביטול אקטיבי”, בצורה הדומה לעקרון הפועל באוזניות מבטלות רעשים (ANC). הביטול האקטיבי מתבסס על זיהוי הקרינה ויצירת שדה “הפוך” ומנוגד לשדה הנפלט, ובכך השדות מתבטלים זה אחרי זה כמעט לחלוטין בחלל הנוסעים. יצירת השדה ההפוך נעשית ע”י כרטיס אלקטרוני מהיר ומתוחכם, וחברת SafeFields הגישה עד כה מספר פטנטים בארץ ובעולם.

המערכת מתחברת רק למקור המתח הנמוך ברכב (12V), בדומה למצלמת רכב, מערכות אזעקה וכו’), היא צורכת הספק נמוך מאוד (עשרות וואט) ואינה פוגעת בביצועי הרכב וחווית הנהיגה. 

 

באין תקנות ברורות, מסתמכים על עקרון הזהירות

החשיפות המרביות לקרינה בכלי רכב חשמליים והיברידיים עשויות להגיע בכלי רכב מסוימים לעשרות מיליגאוס ולעיתים למאות מיליגאוס, זאת לעומת הערך המומלץ בישראל של חשיפה של מתחת ל-4 מיליגאוס בממוצע ביממה. רמות הקרינה הגבוהות יותר נמדדות ברוב הדגמים במושבי הרכב האחוריים. הפתרון של SafeFields הוא הראשון מסוגו בעולם המאפשר את יישום “עקרון הזהירות המונעת”, עליו ממליץ ארגון הבריאות העולמי (WHO). 

 

כחלק ממבצע ההיכרות, עלות המערכת כולל התקנה עומדת על 2,966 ₪ כולל מע”מ
(מחיר מחירון 4,563 ₪).

 

אודות SafeFields 

חברת SafeFields הוקמה בשנת 2021 על ידי עודד עינת ושאול שולמן, יוצאי יחידת 81 בצבא. החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח, ומעסיקה בארץ ובעולם מומחים בתחום עיבוד אותות, מומחי מעגלי אנלוגיים ופיזיקאים. עד כה גייסה החברה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים בארץ ובחו”ל, ביניהם בכירים בענף הרכב, ההיי-טק, הנדל”ן, והפיננסים בישראל, כאשר אחד המשקיעים הבולטים בחברה הוא היזם הסדרתי יאיר גולדפינגר.  

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *