הרלב”ד משיקה פודקסט חדש – “הורה נהיגה” להדרכת הורים מלווים

 

הורה נהיגה
חנן סביון וביתו בפודקסט הורה נהיגה

 

הרלב”ד משיקה פודקסט חדש – “הורה נהיגה” להדרכת הורים מלווים לנהגים חדשים על פי נתוני הרלב”ד, נהגים צעירים עד גיל 24 מעורבים פי 2 בתאונות לעומת נהגים בוגרים

 

הרלב”ד משיקה את הפודקסט – הורה נהיגה, המיועד להדריך הורים מלווים לנהגים חדשים. מטרת הפודקסט היא להעלות מודעות לחשיבותו של תהליך הליווי, להכין הורים לליווי, להעניק כלים פרקטיים לליווי מיטבי ומדויק ולהעלות את המודעות לחשיבות הדוגמה האישית של ההורה בעיצוב דפוסי הנהיגה של הבן או הבת שלו.  

בפודקסט בהנחיית יובל אברמוביץ’ משתתפים השחקן חנן סביון ובתו רוני סביון שבדיוק סיימו לאחרונה את תהליך הליווי, ד”ר הלל בר-גרא, המדען הראשי של הרלב”ד,  פרופ’ אורית טאובמן בן ארי, פסיכולוגית וחברת סגל בבי”ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן,  שלומית אבני, מרצה ומדריכה בכירה בנושאי גיל ההתבגרות, אביאל אלקחי, מורה נהיגה מנוסה ונחמה לאור דרורי, סמנכ”לית הסברה, הכשרה ומנהלת חטיבת החינוך ברלב”ד. 

 

סיכוי כמעט כפול של נהגים צעירים להיפגע בתאונה

על פי נתוני הרלב”ד הסיכוי של נהגים צעירים להיות מעורבים בתאונה קטלנית שבה יש לפחות פצוע קשה או הרוג אחד, הוא כמעט כפול לעומת נהגים בוגרים יותר. הגורמים לכך הוא חוסר הניסיון של נהגים צעירים בנהיגה, נטייה מוגברת לנטילת סיכונים בגיל צעיר ולחץ חברתי של צעירים אחרים שנמצאים ברכב. 

ליווי אפקטיבי הוכח במחקרים בארץ ובעולם כהתערבות המפחיתה את מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות קשות וקטלניות. יחד עם זאת, ממחקר שערכה הרלב”ד (ד”ר אסף שרון) עולה כי קיימים פערים בנושא יישום הליווי דה פקטו, ולא תמיד מתבצע ליווי אפקטיבי מצד ההורים הן בגלל חוסר ידע או חוסר הבנת החשיבות של תהליך הליווי, והן בגלל קונפליקטים שמייצר התהליך המורכב בין ההורה לילד (הנהג הצעיר) וחששות מצד ההורה לבצע את הליווי בצורה מלאה ונכונה. 

ברלב”ד מציינים כי על פי חוקי מדינת ישראל, תקופת הליווי עומדת על שלושה חודשים בהם חובה ללוות את הנהג החדש בכל שעות היום. לאחר מכן, משלושה חודשים עד חצי שנה, נהגים חדשים חייבים בליווי בשעות הלילה. נהגים צעירים עד גיל 24 מחויבים להשלים 50 שעות ליווי הכוללות 20 שעות בנהיגה עירונית, 15 שעות נהיגה בשעות הלילה ו-15 שעות נהיגה בכביש בין עירוני. מלווה צריך להיות לפחות בן 24, בעל רישיון נהיגה לרכב מאותה הדרגה במשך 5 שנים לפחות או לפחות בן 30 ומחזיק ברישיון נהיגה מאותה דרגה 3 שנים לפחות.

 

נחמה לאור דרור, סמנכ”לית הסברה, הכשרה ומנהלת חטיבת החינוך ברלב”ד: “הפתרון להורדה של מספר תאונות הדרכים הוא פתרון הוליסטי שכאן אנו מציגים חלק קטן וחשוב ממנו הכולל הסברה וחינוך לבטיחות בדרכים. הורים לנהגים צעירים חייבים להבין את התפקיד שלהם כמודל לילדים שלהם לא רק בתהליך הליווי אלא במהלך כל הילדות שלהם : משלב החגירה ברכב , דרך לימוד החצייה, הרכיבה עם מיגון וכמובן אופן הנהיגה. על ההורים לדעת שמחקרים קושרים קשר עמוק בין סגנון הנהיגה שלהם לסגנון הנהיגה של הילדים שלהם. ובסופו של יום סגנון הנהיגה – יכול להציל חיים”. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *