השקה ארצית: לנדרובר דיסקברי החדש – גם שטח גם לייף סטייל
הדור החמישי של לנדרובר דיסקברי הוא שימושי יותר, מתקדם טכנולוגית ומגוון יותר, בלי לשכוח מאיפה הוא בא
תמונות: רונן טופלברג
לנדרובר משיקה את הדור החמישי של הדיסקברי, 7 שנים אחרי השקת הדיסקברי 4 המצוין. ומציעה רכב עם יכולות שטח גבוהות, לצד שימושיות וטכנולוגיה מתקדמת, בעיצוב ותוספת פיצ’רים שיקרצו לקהל לקוחות רחב יותר.
בתכנון הדיסקברי החדש ישבו וחשבו איך אפשר להוציא יותר מרכב שיש לו כמעט הכל. כשמתחרה אחת בולטת עמדה מול עיני המהנדסים והמעצבים – אודי Q7.
וכך נולד הדיסקברי החדש – מבפנים קשוח קשוח ומבחוץ, המראה הכללי מעט “רך” יותר וחדשני.
ללנדרובר דיסקברי 5 פלטפורמת אלומיניום D7U – מרכב מונוקוק ופאנלים חיצוניים. שלקוחה מדגמי ריינג’רובר ספורט וריינג’רובר:
– קצה קדמי ורצפת החלק המרכזי זהים.
הדיסקברי החדש השיל ממשקלו כמעט 480 ק”ג – מה שאפשר ללנדרובר להטמיע בו מנועים בעלי נפח קטן יותר עם ביצועים משופרים, ואף צריכת דלק “בריאה יותר”.
המבנה האוירודינאמי בדור החדש השתפר ב-10% ביחס לדגם היוצא.
בזכות העיצוב, וספוילר אחורי שכולל חריצי מעבר אוויר, שגם מסייעים לניקוי דלת תא המטען והפחתה במקדם הגרר.
גרסאות מנועים
מערכת מתלי אוויר
בטיחות
יכולות שטח
גרירה
גרסאות מנועים
הדיסקברי החדש מוצע עם 4 מנועים:
מנוע דיזל בנפח 3 ליטר TDV6 – 258 כוח סוס
מנוע אינג’ניום 2 ליטר דיזל I4 – הספק גבוה – 240 כוח סוס
מנוע אינג’ניום 2 ליטר דיזל I4 – הספק ביניים – 180 כוח סוס
מנוע בנזין בנפח 3 ליטר עם מגדש על S/C – לא מוצע בארץ
ל-2 גרסאות מנועי האינג’ניום יחס דחיסה, מהלך / קוטר זהים (15.5, 92.4 / 83 מ”מ בהתאמה).
המנועים שונים בניהול המנוע וברכיבי הזרקת דלק, מערכת גדישת אוויר, סעפת יניקה וחיזוק מבני (גל ארכובה, בוכנות וטלטלים).
כל המנועים משולבים עם תיב”ה אוטומטית של ZF הכוללת 8 יחסי העברה (תיבת מוכרת פופולרית ועובדת מצוין).
מערכת מתלי אוויר
Two-Stage Off-Road Mode בשטח דו שלבי 40 – 75 במקום 55. שליטה מאחור בגובה על מנת להקל על העמסה או חיבור עגלה.
גובה גישה אוטומטי – אופציה חדשה ליציאה אלגנטית. בעצירה וכיבוי מנוע / שחרור חגורות – הנמכה ראשונית ב-15 מ”מ. בפתיחה הורדה נוספת ל-40 מ”מ).
עדכוני רכיבים –
קפיצי אוויר קדמיים: השהיית תגובה (היסטרזיס) משופרת / נמוכה, תורמת לנסיעה נוחה ומרוסנת יותר. מאגר אוויר גדול יותר המאפשר שינויי גובה מהירים יותר בטווח 20 מ”מ
(בהשוואה לדיסקברי 4).
מיקום חדש למדחס – בחלקו האחורי של הרכב, מספק הגנה טובה יותר לרכיב (בהשוואה לדיסקברי 4).
בטיחות
המערכות המופיעות מטה מותקנות בכל הדגמים :
בלימה אוטונומית – AEB
התראה על סטייה מנתיב – LDW
התראה על רכבים בשטח המת – BSM
התראה על רכב מהצד בנסיעה לאחור – RTD
בקרת עייפות נהג – DRIVER DROWSINESS MONITORING
מצלמת רוורס
חיישנים קדמיים ואחוריים
מובילאיי
יכולות שטח
מירווח גחון – 283mm
מהלך מיתלה – 500mm
עומק צליחת מים – 900mm
גרירה
יכולת גרירה עד 3,500 ק”ג
כיוון גובה חלק אחורי להתאמה לנגרר.
מערכת סיוע מתקדמת לגרירה.
מערכת TRAILER STABILITY ASSIST
מדידת עומס על תפוח הגרירה
בדיקת תאורה בנגרר
וו גרירה חשמלי נשלף
ורסטיליות (פנאי, והרבה שטח)
ההשקה הרשמית של הדיסקברי 5 בארץ נפתחה עם מנעמי החיים – טיול נהיגה נחמד בגלבוע, עצירה ביקב בגליל התחתון, מסיבת עיתונאים, ארוחת צהריים טובה, עם כמה לגימות יין, ונוף משכר, ואז החל המופע האמיתי – שלושה מסוקים הטיסו את כל המשתתפים לאזור צפון בקעת הירדן, למנה הבאה בתפריט – חול, אבק והרבה שטח. טיול שטח מאתגר וממושך, בדרגות עבירות שונות, וגלגלים תלויים באוויר. “טיול” שמבהיר שה-DNA של אבותיו של הדיסקברי נשמר גם בלנדרובר דיסקברי החדש.
לנדרובר גאים מאד בשימושיות והטכנולוגיה המתקדמת שיש בדור החמישי החדש –
וזה מתחיל מבפנים, עם תא נוסעים חכם ויפהפה, שלא רק נראה טוב, אלא מעוצב לטובת שימושיות גבוהה מאד של המשתמשים ברכב:
1. המון המון אפשרויות כיוון מושבים, שניתן לכוון ולקפל דרך מערכת המולטימדיה או בעזרת אפליקציה ייעודית בנייד (ניתן לקבל עד 2500 ליטר נפח בקיפול המושבים האחוריים).
2. תא המטען נפתח באופן אוטומטי עם תזוזת רגל קלה של הנהג מתחת לטמבון האחורי.
מדף תא המטען נשלף ויכול לשאת עד 300 ק”ג.
3. שפע של מקומות אחסון, בין הנוסעים, לצד הנוסעים ובתא הנהג.
4. תשעה חיבורי USB, כך שכל הנוסעים יוכלו להטעין את המכשירים שלהם מכל חלק ברכב, ולהישאר מחוברים.
5. מערכות בטיחות מתקדמות ומערכת מובילאיי גם יחד.
6. יש גם מערכת מתלים מתקדמת שמנמיכה את המתלים לפני יציאת הנוסעים מהרכב, ליציאה קלה ונוחה יותר.
7. ומפתח חכם, שנראה כמו שעון קטן שהנהג עונד על פרק היד, ומשמש כמפתח לרכב (עמיד במים).
אפשרויות דלת תא המטען
מפתח אקטיבי
אפשרויות דלת תא המטען
דלת תא מטען פנימית חשמלית – Powered Inner Tailgate
– מוצעת כסטנדרט במרבית הדגמים
– מותקנת בקצה רצפת תא המטען, עשויה אלומיניום.
– במצב מורם, הדלת הפנימית משמשת כמחסום מחזיק לחפצים
בתא המטען (300 מ”מ גובה) בפתיחת דלת תא המטען הראשית בפתיחת הדלת הפנימית.
– היא משמשת כהארכה למשטח ההטענה, ואף יכולה לשמש כמושב (עד 300 ק”ג).
– בהתאם לאופן פתיחת דלת תא המטען הראשית (מתגים / מפתח / תנועת רגל)
– ניתן לפתוח את הדלת הפנימית יחד או בנפרד מפתיחת דלת המטען הראשית (כלומר הדלת הפנימית נשארת במצב מורם)
– לחצנים בדופן השמאלית של תא המטען מאפשרים פתיחה של הדלת הפנימית, כאשר דלת תא המטען הראשית פתוחה
מפתח אקטיבי
מפתח ‘אקטיבי’ – Activity Key – רצועה המונחת על פרק כף היד (עמידה במים – עד 30 מ’), המאפשרת לנעול את הרכב כאשר המפתח החכם אינו בידי המשתמש.
לדוגמא, המפתח החכם נמצא בתוך הרכב (כי הוא אינו נוח לנשיאה בזמן שחייה או כל פעילות ספורטיבית אתגרית אחרת).
בהפעלת המפתח האקטיבי הכולל מיקרו-שבב ללא סוללה, המפתח החכם נשאר ברכב הופך לבלתי פעיל / חסום ולא יוכל להתניע את המנוע.
1. מפתח אקטיבי מוגדר עבור רכב אחד בלבד
2. המפתח האקטיבי אינו יכול לשמש להתנעה.