השקה בינלאומית: ב.מ.וו X3 ו-ב.מ.וו סדרה 1 החדשים – סקירה

 

BMW X3 M50 XDRIVE
ב.מ.וו X3 M50. השקה בינלאומית

 

השקה בינלאומית: נסענו למינכן לפגוש את הדורות החדשים של דגמי הדגל ממותג BMW – ב.מ.וו X3 ו-ב.מ.וו סדרה 1 2024-25 – סקירה על השינויים הגדולים והקטנים, גרסאות המנוע, ורמות גימור. אצלנו בתחילת 2025

 

אחת ממכוניות הפנאי המשפחתיות הפופולריות באירופה הושקה בדור חדש – דור רביעי במספר – ב.מ.וו X3. הקרוסאובר האירופאי-גרמני טמבון לטמבון הושק בהשקה חגיגית לצד עוד דגם פופולרי באירופה ובעולם בכלל, ב.מ.וו סדרה 1. את הסדרה אחת ובעיקר העיצוב החדש (ב-180 מעלות) של BMW 1 ראינו ברחבי הרשת, עת נחשף הרכב בדור החדש. וכעת שתי ההשקות המשמעותיות מאד של היצרן הבווארי התכנסו והתאחדו לכדי השקה אחת גדושה בדגמים וגרסאות.

 

אוסטריה למשפחה
לשטוף את העיניים. אוסטריה בדרכים

אוסטריה למטייל

אוסטריה עם ילדים
ירוק מסביב להרים מושלגים. אוסטריה
אוטובאן גרמניה
חזרה למינכן על האוטובאן

 

הגענו למינכן, גרמניה, בואכה רפובליקת אוסטריה, שרק על הנופים שלה יכולתי לכתוב כתבה שלמה. אם לנהוג במכוניות מעניינות ובכבישים מעניינים, אז במדינות האלה, עם הנופים המטורפים האלה. בכל פעם שהקולגה שלי נהג ברכב, לקחתי מצלמה ליד ותיעדתי קילומטרים של שדות ירוקים, הרים מושלגים, שמיים נקיים, לפעמים תכולים, לפעמים אפורים, פרות וכבשים הולכות להן חופשי בין לבין, וזהו, לא צריך יותר מזה. כל הסטוריז מההשקה

ההשקה החלה באירוע עיתונאים, בו הוצגו ארבעת הדורות של דגם ה-X3 – הדור הראשון בין 2003-2010, השני ב-2010-2017, השלישי ב-2017-2024, והנוכחי מושק כעת, לקראת סוף 2024.

 

BMW X3 GENERATIONS
ב.מ.וו X3 ארבעה דורות
MOST POPULAR BMW
הדגם הנמכר ביותר של ב.מ.וו – X3

 

השינויים, וטרנספורמציה מדור לדור, או אולי אבולוציה אפילו, ניכרים ומשמעותיים. ב.מ.וו לקחת פניה חדשה בכל הקשור לחשיבה על המכוניות החדשות שלה, עם יחידות תאורה חדשות ובולטות, חזית בולטת עם ה”נחיריים” שגדלים מדור לדור, ובתוך הרכב בולטים הפיצ’רים הייחודיים, והטכנולוגיה “פורצת הדרך”, עד שעולה המחשבה, האם מהנדסי המוצר/רכב, רוצים לבדוק את הקהל של המותג, עד לאן הוא מוכן “לזרום” עם השיגעונות שלהם. והשינויים לא הולכים להיעצר פה – בשנה הקרובה, 2025, אנחנו בכלל נראה BMW אחרת. האבטיפוס שנחשף כבר, מציג איך ב.מ.וו והמכוניות שלה הולכות להראות בעתיד… ואיך נאמר, יהיו מי שיתגעגעו לדגמים האוונגרדיים מעט של היום.

במצגת היצרן קיבלנו כמה פרטים מעניינים על ה-X3. הוא סופר פופולרי בארצות הברית, שם למעשה מתרכזים כ-41% ממכירות הדגם. אחריה גרמניה, עם 13% מכירות של הדגם, ופולין, ספרד, איטליה, דרום אפריקה, יפן וקוריאה מתחלקות כמעט שווה בשווה ב-3 אחוזי מכירות. סה”כ מכירות של ב.מ.וו X3 מאז ירידתו לייצור, כ-3.5 מיליון יחידות. מרשים. ה-BMW X3 למעשה, הוא הדגם הנמכר ביותר של היצרנית.

 


אז מה השתנה ב-X3 בדור הרביעי החדש?
הפלטפורמה מעודכנת, העיצוב חדש, יש המון טכנולוגיה חדשה, ועוד קצת משניהם. נתחיל בחזית כמובן, עם זוג כליות רחב ובולט, אותן תוחם פס תאורה מרשים (אייקוניק גלואו iconic glow). הפנסים הקדמיים חדשים, בעלי תאורת לד אדפטיבית, והפנסים מאחור בעלי עיצוב חדש. הג’אנטים/חישוקים חדשים, וקוטר החישוקים עד 21” תלוי בגרסה. יש סאנרוף פנורמי, שעוטף את הרכב ממעל (עם סגירה/וילון). מידות הדגם צמחו מעט, הרכב ארוך יותר, ונתון האווירודינאמיות השתפר (מקדם גרר), וירד ל-0.27.

מבפנים, מסך מולטימדיה מלבני ואופקי חדש, עוד יותר גדול, עם ממשק תפעול חדש שנכנס לראשונה בדגם הזה. מושבים ספורטיביים חדשים (בכמה גוונים לבחירה, עור טבעוני, זמש, ועור אמיתי), חימום ואוורור במושבים, ומשטחים גדולים למדי עשויים חומרים ממוחזרים. זה נראה טוב, ואני בעד מיחזור, אז מצוין מבחינתי. יכול להיות שבמגע תרגישו שהמשטחים פחות עדינים או גמישים. הקונסולה בין הנהג לנוסע לא השתנתה בהרבה, כלומר העיצוב שונה מאד, וטכנולוגי יותר, ומבריק בעין, בשל פלסטיקה שחורה בוהקת, אבל התפעול, מתג העברת ההילוכים, גלגלת תפעול, מתג מצבי נהיגה, ושליטה בטלפון ובמדיה, אלה שינויים קטנים ודיי דומים לדור השלישי, לעומת מה שאני רואה בדלתות הרכב.

 

@queenoftheroad.il ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2024-25 #bmw1 #bmw ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

@queenoftheroad.il ב.מ.וו X3 דור חדש 2025 – חוץ ופנים #bmwx3 #bmwx3m ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

השינוי הגדול בעיניי, מרוכז בדלתות הרכב בעיקר, באזור ידיות פתיחת הדלתות. האזור הזה קיבל מסגרת פלסטית גדולה ובולטת, כשעליה כיוון עוצמת מיזוג האוויר. כן. בדשבורד עצמו, ידיות קטנטנות שניתן להזיז ולכוון את המיזוג. אני חושבת שזה גימיק נחמד, וה-X3 אלגנטית מדי בכדי לקבל אליה פיצ’רים ילדותיים כאלה.

תאורת האווירה קפצה כמה דרגות למעלה, ועוטפת את תא הנהג והנוסעים בשלל תאורות אווירה, שזה, אני חייבת להודות, מקפיץ את חוויית הנסיעה, כנהגת ובעיקר כנוסעת ברכב. יש שני משטחי טעינה גדולים למדי במרכז, והדגם הזה וגם הסדרה 1 החדשה (עליו תיכף ארחיב) מגיעים עם מערך בטיחות מקיף מאד, כבר מרמת הגימור הפותחת. ביניהן: בלימת חירום אוטומטית סטנדרטית עם התרעה מפני התנגשות, התרעה על סטייה מנתיב ומעבר אוטומטי בין נתיבים, בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי תמרורים, מערכת סיוע בחניה ועוד.

 

BMW X3 2025 INTERIOR
מסך מולטימדיה חדש עם ממשק תפעול חדש. BMW X3
BMW X3 WHEEL
לוח שעונים דיגיטלי גדול. X3
X3 2024 PRICE
השינוי הגדול הוא בתא הנהג. X3 כיוון מיזוג בדלתות

 

צג עילי, שהוא סוג של מערכת נוחות ובטיחות מגיעה כאופציה. אולי אצלנו תכנס לתוך רמות גימור גבוהות של הדגם. מערכת, שאני לא בטוחה שתהיה זמינה אצלנו, ומגיעה בתשלום נוסף, מסייעת בחנייה אקטיבית ואוטומטית – טכנולוגיה שמאפשרת למכונית להחנות את עצמה במקום חניה מוגדר מראש, כפי שתגדירו. הרכב יכול “להחנות את עצמו” גם כשאתם מחוץ לרכב. ברחבי הרשת ראינו בעבר הלא רחוק סרטונים כאלה של דגמי BMW חונים לבד.

 

BMW X3 20 2025
ב.מ.וו X3 20 גרסת הבנזין הפותחת
BMW X3 20 PRICE
יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור. ב.מ.וו X3

 

יחידות הנעה:

יש 5 גרסאות, בנזין, דיזל, ופלאג אין הייבריד, עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית, והנעה לכל הגלגלים (הנעה כפולה כסטנדרט). אנחנו נהגנו בשתיים מהן – גרסת בנזין בנפח 2 ליטר, 4 צילינדרים והספק של 208 כ”ס, וגרסת הספורט – X3 M50 X DRIVE עם מנוע 3 ליטרים, 6 צילינדרים, והספק שנושק ל-400 כ”ס, שמחליף את ה-M40i. האות i יורדת משם הדגם לתמיד, ותופיע רק בדגמים החשמליים המלאים של BMW.

שני הדגמים בהם נהגנו מגיעים עם מתלים אדפטיביים, כשבגרסת ה-X3 20 (הפותחת) הם מגיעים כאופציה בתשלום, ובגרסת הביצועים כסטנדרט. אני בספק אם גרסת דיזל תגיע אלינו לישראל, אבל אולי יפתיעו עם גרסת פלאג אין. גרסה חשמלית מלאה נראה רק אחרי שייחשף הדור החדש של דגמי BMW, ושפת העיצוב החדשה. רק אז נראה X3 חדשה בגרסה חשמלית. הצפי הוא לסוף 2025, אם לא 2026.

 

ב.מ.וו סדרה 1 2025
עיצוב חדש. סדרה 1 2024
BMW 1 2025 MILD HYBRID
יחידות הנעה בנזין (היברידי קל)
BMW סדרה 1 חדשה
ב.מ.וו סדרה 1 דור חדש

 

יוטיוב SHORTS – מלכת הכביש

 

ב.מ.וו סדרה 1

הגיעה תורה של ב.מ.וו סדרה 1 החדשה. היצרן סקר את הדורות של הדגם, מ-2004 ועד היום, 3 במספר, עם מכירת 3 מיליון יחידות מסביב לעולם, כשהדור החדש הרביעי נראה ממש שונה, ודומה יותר, בעיקר בחזית, לדגמים משפחתיים של יצרניות אחרות (תשלימו לבד). אחוזי המכירות מתרכזים בעיקר בתוך אירופה, עם נתון מכובד של 80%. מה שהשתנה בסדרה 1 החדשה, כמעט הכל, מהשלדה, למתלים, היגוי, וגלגלים. העיצוב החדש, טכנולוגיות נוחות ובטיחות, ואפליקציה חדשה ייעודית לשליטה מרחוק על הרכב.

יחידות ההנעה של BMW 1 – ארבע מהן עם מנוע בנזין ושתיים דיזל, כשרובן כוללות טכנולוגיית “מיילד הייבריד”, היברידי קל – סוללה שלפרקים של שניות בודדות יכולה להכנס לפעולה, להזרים אנרגיה חשמלית, בהתנעות ובשיוטים (שיוט בדרכים בינעירונית, כשעוזבים את הגז לכמה שניות). נהגנו ב-BMW 120, גרסת הטורבו בנזין, 3 צילנדרים עם הספק של 170 כ”ס מיילד הייבריד, 7.8 שניות מהמקום למאה קמ”ש. ובגרסת הביצועים, BMW M135 X DRIVE טורבו בנזין, 4 צילינדרים עם 400 כ”ס, ללא מיילד הייבריד. האצה של 4.9 שניות מהמקום למאה קמ”ש.

 

סדרה 1 החדשה 2024-25 מחיר
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2024-25
ב.מ.וו M
סדרה 1 החדשה – השקה בינלאומית
סדרה 1 מחירון
גם צבעים חדשים. סדרה 1
BMW M135
גרגורים ושליטה בכביש. M135

 

תא הנוסעים של הסדרה 1 החדשה גם מודרני ומלא טכנולוגיה, ותאורת אווירה מקצה לקצה, והמתגים הקטנים וייחודיים לכיוון פתחי האוורור, אבל הוא לא עמוס כמו ה-X3, ולפחות מבפנים קל יותר לעיכול. פתחנו עם ה-X3 ביום הראשון, כשאנחנו משלבים בין שתי גרסאות ההנעה, הפותחת וגרסת הביצועים, כשעל הדרך היצרנית בנתה לנו לו”ז עמוס למדי, שיוצא מגרמניה ומסתיים באוסטריה.

ביקרנו במפעל המנועים הראשי של BMW, בו מיוצרים כ-1.2 מיליון מנועים דיזל ובנזין בשנה. פסי הרכבה וייצור ארוכים, שמשלבים בין אוטומציה מלאה לבני אדם שעושים עבודה סיזיפית מאד, ועושים אותה בצורה מרשימה. את מנועי ה-V8 אגב, מייצרים באזור מבודד, איכשהו נקי יותר, למרות שהכל נראה נקי שם, ושקט יותר… כי ידוע שמנועי V8 אוהבים את השקט שלהם 😉

 

מנוע ב.מ.וו
שטאייר – מפעל המנועים הגדול של BMW
V8 BMW
מנוע V8 ב.מ.וו
PROTO TYPE
פרוטו טיים במבחן – X3
בידוד רעשים רכב
מבחן בידוד רעשים. סדרה 1 במעבדות בדיקה
BMW 2025 SAFETY
מטה בדיקות רכב לפני ירידה לייצור

 

לאחר מכן, ביקרנו במטה BMW בו מעבירים מכוניות חדשות ופרוטו טייפים, מבחני מאמץ למנוע בתנאי חום וקור קיצניים, מבחני היגוי, גלגלים, עומס, בידוד רעשים, ומבחני זיהום אוויר, לפי תקנות ה-WLTP. בחנייה עמדו בשורה דגמים שעוטים צבעי הסוואה, וגם X3 אחת מוסוות, לפני שקיבלה אישור רשמי לירידה לייצור. מבפנים הכל שונה, יש מתגי חירום גדולים, מוט ההילוכים גבוה, וכל מיני דברים שקל לתפעל במהירות במצב חירום, שכן הרכב יצא לסיבובי מבחן בכבישים ציבוריים.

הנסיעה בב.מ.וו X3 הייתה צפוייה במובן הטוב של המילה, זו מכונית פנאי משפחתית שאולי שינתה את פניה ומקבלת המון טכנולוגיה פחות אלגנטית לתוכה, אבל בביצועים היא לא “מזייפת”, ומספקת מדור לדור, נוחות גבוהה לשעתה, בידוד רעשים גבוה במהירות חוקית (היינו גם באוטובאן… גם ב-200 קמ”ש, הבידוד לא רע). ההגה שמנמן, ומתאים ליד גברית (בנוהל… התרגלתי כבר), אבל ההיגוי טוב, ובמצבי הנהיגה השונים (קומפורט, אקו וספורט) מספק ביטחון מלא וחיבור/תקשורת למתרחש בכביש.

 

new bmw 1 series 2024 exterier

bmw 1 series 20 2024
ב.מ.וו 1 2025
bmw 1 series 2025
שלא יהיה ספק. BMW 1
תאורת אווירה
BMW 1 M
bmw 1 series 2024 BOOT
תא מטען קומפקטי. סדרה 1

bmw 1 series 2024

 

ביום שלמחרת פגשתי את הסדרה 1, עם הצבעים הנהדרים שלה, כחול מהפנט וירוק זרחני (גרסת הביצועים). משהו בי מתחבר יותר ל”פרייבטים”, למרות שהיה לי כיף לנהוג בX3 M50 בכבישים הצרים ומתפתלים של הררי אוסטריה. הישיבה הקרבית ונמוכה ב-BMW 1 (למרות שהגבהתי את המושב עד הסוף למעלה, כי אני חייבת שדה ראייה רחב וגדול לפנים). לשמחתי את הדרך הארוכה למינכן ולטיסה שלנו חזרה לארץ עשיתי עם גרסת הספורט הזרחנית, והצלחתי לקצר זמנים משמעותית ממה שקבעה מערכת הניווט המקומית. בנהיגה שילבתי בין מצב נוחות מרבית לספורט, ולא ספורט פלוס, שהוא קיצוני מדי לכבישים ציבוריים, וגם מנתק חלק מהבקרות. מצב בספורט חזק וגרגר מספיק, וזה ללא ספק רכב לקחת למסלולים בארץ.

מתי יגיעו אלינו הדגמים, בתקווה שברבעון הראשון או השני של 2025
גרסאות, רמות גימור ומחירים, יתבררו בהמשך.

 

מחירים שפורסמו בארה”ב

30 xDrive בארה”ב במחיר – 50,675 דולר, וגרסת ה-M (ביצועים) ב-65,275 דולר

כל הסטוריז מההשקה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *