השקה בינלאומית: פגשנו את נבחרת המסחריות החדשה של טויוטה

 

מסחרית טויוטה
טויוטה סיטי

 

קדימה לעבודה: טויוטה משיקה את נבחרת המסחריות החדשה שלה הכוללת כניסה ראשונה לקטגוריית המסחריות הכבדות, מתיחות פנים לטנדרון ה-City ולמסחרית Proace ומיתוג מחודש לרשת ה-“PROFESSIONAL” הכולל בידול מהמתחרים והטמעת מעטפת שירות חדשה. בדרך ליעד מחכה לה שוק שמרני ותחרותי

 

כתבה ותמונות: ששי כהן

 

לאחר שכבשה את ראשות טבלת מסירות הרכב החדש בישראל בחודשיים האחרונים (ולמרות החרם הטורקי שפגע בה וביונדאי) החלה יוניון מוטורס יבואנית טויוטה ביישום השלב הבא באסטרטגיית הצמיחה שלה, המבקש לחזק את מעמדה בשוק המסחריות כמנוע צמיחה נוסף בהתפתחות המותג בארץ. כחלק מחזון התפתחות, הרחקנו עד להולנד להיכרות ראשונה עם ארבעה דגמים מסחריים חדשים של חטיבת המסחריות “TOYOTA PROFESSIONAL”, שאשתקד הציגה שיא מכירות באירופה עם נתח שוק של 6% ומכירה של 140,000 מסחריות. גם בשנה הנוכחית נהנית החברה מצמיחה בדרך למסירת יותר מ-170,000 כלי רכב מסחריים ועליה לנתח שוק של 7% באירופה עד סוף 2025.

בדרך להשגת היעד השאפתני, נדרשת טויוטה להתמודד בשוק תחרותי שמצד אחד כולל מתחרים ראויים מבית מרצדס, פולקסווגן ופורד למשל, ומצד שני להתחרות גם באחיות החורגות שלה למשפחה (פיאט, פיג׳ו, סיטרואן ואופל), במסגרת שיתוף הפעולה עם סטלנטיס המייצרת עבור טויוטה את דגמי המסחריות לאירופה. כדי לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה, חשפה טויוטה את קו המוצרים החדש שלה הכולל: דגמים חדשים, מעטפת שירות רחבה יותר, פתרונות מימון יצירתיים, ורשת מכירות ושירות מקצועית יותר. כחלק מהמעבר ההדרגתי לעידן החשמלי, לכל דגמי המסחריות מוצעות כיום גם גרסאות חשמליות האמורות לספק 20% מהמכירות באירופה, אך לארץ הן לא צפויות להגיע לעתה עתה בשל הביקוש הנמוך עדיין לרכבים מסחריים חשמליים.

 

טויוטה פרואייס סיטי מחיר
מתיחת פנים: טויוטה פרואייס סיטי 2024-25
טויוטה פרואייס סיטי מחיר מידות אורך
טויוטה פרואייס תא נהג

 

היקף מכירות שוק המסחריות הקלות עד 4 טון עמד אשתקד בארץ על כ-9,736 מכוניות, כאשר נתח השוק המצרפי של טויוטה בקטגוריית הטנדרונים (CDV), וקטגוריית המסחריות הקלות (MDV) עמד אשתקד על 10% מהשוק עם 879 מסחריות שעלו לכבישים (לא כולל טנדר ההיילקס, שבשונה מהמקובל באירופה, משווק ע״י חטיבת הפרטיות של היבואן בארץ). במחצית הראשונה של 2024 אף הגדילה טויוטה את מכירותיה עם 565 מסירות ונתח שוק של 12% והיעד לשנתיים הקרובות לצמוח לנתח שוק של 20% ולהשתלב בין 3 מותגי המסחריות הנמכרים ביותר בישראל בסגמנטים CDV, MDV ו-HDV (המסחריות הכבדות).

 

איך צומחים בשוק כה תחרותי?

לדברי אוריאל עטיה, מנהל ציי רכב ומסחריות ביוניון מוטורס: “האסטרטגיה החדשה של היבואן היא למצב את רשת סוכנויות “TOYOTA PROFESSIONAL” כמובילה במכירות ושירות למסחריות בישראל. החברה מתכננת מיתוג מחדש של כ-17 מתוך 34 סוכנויות מכירה ושירות (ב-2 ראשונות כבר הושלם המיתוג) הכולל נראות ברוח שפת העיצוב החדשה של חטיבת המסחריות האירופאית, ואנשי שיווק ושירות מקצועיים המתמחים בענף המסחריות אשר יציעו שירות מקיף הכולל גם הבטחה לקבלת רכב למוסך בתוך 48 שעות מרגע פתיחת קריאת השירות, רכב חלופי מהמוסך במידה ורכב הלקוח לא ישוחרר בתוך יום, ואופציה להרחבת האחריות לרכב עד ל-5 שנים או 175,000 ק״מ (Toyota Relax) או עד 15 שנה או 250,000 ק”מ לטנדר ההיילקס, לצד שירותי מימון אטרקטיביים ושירותי דרך 24/7.

מדובר בצעדים שאמורים לעזור בגיוס לקוחות חדשים בשוק רווי מתחרים, בו חלק גדול מהלקוחות שמרנים ומפגינים נאמנות גבוהה למותג. בינתיים, הספיקה טויוטה לזכות לאחרונה במכרז של מנהל הרכב הממשלתי עם דגם ה-Proace, אך הפסידה במכרז הטנדרונים של רשות הדואר”.

 

רכב מסחרי רישיון ג'
טויוטה פרואייס מקס (רישיון ג’)

 

מתקפת דגמים חדשים

הדגם הראשון בסדרת המסחריות החדשה הוא טויוטה CITY המחודש שכבר הגיע לארץ, המהווה חלק ממשפחת הטנדרונים (CDV) של סטלנטיס (אח חורג לברלינגו, דובלו וקומבו), אשר נמכר בגרסאות 5 ו-7 מושבים לבחירה ונחשב לדגם המסחרי הנמכר ביותר של טויוטה בישראל. מדובר בקטגוריה הנהנית מצמיחה במכירות (5,971 מסירות אשתקד), בשל הפופולריות של הדגם בקרב טכנאים, נותני שירות, עצמאים בשלל מקצועות חופשייים, חברות שילוח ועוד.

הדגם המחודש זכה למתיחת פנים מקיפה הכוללת עיצוב חדש ומרשים לחזית הרכב הכולל מראה אטום בסגנון רכב חשמלי, תאורת LED מתקדמת ועוד המקנים לרכב הופעה מודרנית יותר. בתא הנוסעים זוכה המכונית לעיצוב חדש הכולל סביבת נהג ונוסעים בסגנון של רכב פרטי והרבה פחות עם תחושה של מסחרית, מה שהופך אותו יותר מתמיד לאידיאלי גם למשפחה. גם רמת האבזור שופרה עם מולטימדיה חדשה עם מסך ״10 וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלם יד חשמלי, ידית הילוכים אלקטרונית, כניסה והנעה ללא מפתח וחבילת אבזור בטיחותי מתקדמת. חבל רק שלוח השעונים הדיגיטלי המלא נותר בחו״ל, בשעה שהמתחרים שלו כן משווקים איתו בישראל.

הדגם ישווק בארץ בגרסת 1.5 ליטר טורבו-דיזל 131 כ״ס המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים ומבטיח יכולות העמסה עד 725 ק״ג, לצד יכולת גרירה עד 750 ק״ג או עד 1.1 טון לנגרר עם בלמים. בניגוד למתחרים, המחיר דווקא לא עלה ויחל מ-177,990 שקל, אך אבזור הדגם נמוך יותר מהמתחרים.

 

טויוטה סיטי ואן
טויוטה פרואייס סיטי החדשה 2024 ואן
טויוטה פרואייס סיטי
קפה, מישהו? טויוטה פרואייס

 

הדגם השני שמתחדש ושיווקו החל גם בארץ הוא ה-PROACE המחודש, המסחרית בגודל בינוני (MDV) שזוכה לרענון לאחר 7 שנות שיווק. גם במקרה הזה מדובר בקטגוריה שצומחת (2,366 מסירות אשתקד), כאשר כאן מדובר ברכב שבעיקר נמכר לגופי ביטחון, חברות ממשלתיות ועוד, משום שבדומה לקטגוריית הטנדרונים, גם כאן אין אפשרות לקיזוז המע״מ ברכישה, ומרבית הלקוחות הפרטיים כאן הם בעיקר נכים שרוכשים את הרכב בהטבות של ביטוח לאומי. הוצאות הרכב כאן מוכרות ב-66% למע״מ ומס הכנסה ולרכב הכרה בפחת חשבונאי של 15% בשנה.

טויוטה פרואייס המחודש זוכה גם הוא לשפת העיצוב החדשה של היצרן, עם הופכה מודרנית יותר הכוללת גם כאן גריל חדש ומרשים יותר למראה, יחידות תאורה ראשיות מסוג LED ועוד. בתא הנוסעים השינויים קלים יותר וכוללים בעיקר אבזור משודרג, עם לוח שעונים דיגיטלי מלא, הגה בעיצוב חדש, קיפול מראות חשמלי שנוסף, מולטימדיה חדשה עם מסך ״10 וקישוריות אלחוטית לטלפונים וחבילת בטיחות מתקדמת רחבה מבעבר הכוללת סוף סוף גם 4 כריות אוויר. הדגם ישווק עם מנוע טורבו-דיזל 2.0 ליטר 177 כ״ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית, עם מרכב בגודל בינוני וגרסאות סגורות בעלות יכולת העמסה עד 1 טון, או נוסעים עד 9 מושבים. המחיר יחל מ-273,990 שקל.

 

מסחרית כבדה טויוטה
טויוטה פרואייס MAX

 

כניסה ראשונה לענף המסחריות הכבדות

הכוכב העיקרי בהשקה היה דגם ה-PROACE MAX החדש, המהווה כניסה ראשונה של טויוטה אירופה לקטגוריית ה-HDV של המסחריות הכבדות, עם גרסת טויוטה לפיאט דוקאטו, פיג׳ו בוקסר ושאר האחים למשפחת קבוצת סטלנטיס, בקטגוריית הרכבים מעל 3.5 טון, הנחשבים לרכבי עבודה ״אמיתיים״ ונהנים מהחזר מע״מ מלא על הרכישה, הכרה מלאה בהוצאות הרכב למע״מ ומס הכניסה והכרה בפחת חשבונאי של 20% בשנה. הדגם צפוי להגיע אלינו במהלך הרבעון השני של 2025  בגרסת וואן סגור בלבד, בשתי תצורות שונות של גובה ואורך לאספקת מגוון של קיבולות אחסון, נשיאת עומסים ויכולות גרירה.

הדגם יוצע עם מנוע טורבו-דיזל 2.2 ליטר בהספקים של 140 או 180 כ״ס לבחירה ותיבה אוטומטית. במקרה הזה, מדובר בקטגוריה שסבלה מירידה במכירות אשתקד, עם 1,399 מסחריות בלבד שעלו לכביש, כאשר 50% מהמכירות בה הולך לשוק ההובלה וההפצה, 30% להובלה בקירור ו-20% להובלת נוסעים. מחיר הדגם טרם נקבע.

 

טויוטה היילקס
טויוטה היילקס 2025

 

הדגם הרביעי שנחשף, הוא הגרסה ההיברידית החדשה של טנדר ההיילקס האגדי, אשר בהתאם לדרישות זיהום האוויר המחמירות באירופה, יתעדכן בגרסת ה-2.8 ליטר טורבו-דיזל 204 כ״ס במערכת היברידית קלה 48V המחליפה את האלטרנטור המסורתי ומסייעת גם להתנעה קלה ושקטה יותר, הפחתה קלה של פליטת המזהמים וצריכת הדלק ושדרוג קל לביצועים. הדגם יציע כושר העמסה של 1 טוון וכושר גרירה עד 3.5 טון והשקתו צפויה באירופה ברבעון הראשון של 2025. לעת עתה, טרם ידוע מתי צפוי להגיע לארץ.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *