השקה: משאית חשמלית מלאה ראשונה של וולוו VOLVO בישראל
המשאיות החשמליות של וולוו בישראל – המשאיות הראשונות משמשות את תנובה וחברת החשמל. מאיר גם משיקים את פתיחת המכירות של המשאיות החשמליות
וידאו: חיים ליטמן
וולוו משאיות החלה בייצור סידרתי של משאיות חשמליות בשנת 2019, ובשנה האחרונה הוחל גם בייצור משאיות כבדות עד 44 טון. לוולוו ניסיון ארוך שנים עם משאיות ואוטובוסים חשמליים, כאשר הדגמים הראשונים של משאית ואוטובוס חשמלי הגיחו לביקור בארץ עוד בשנות ה-90. במהלך השנה האחרונה מכרה וולוו כ-4000 משאיות חשמליות, רובן לעבודה עירונים וחלקן לשימושים בים עירוניים.
מאיר, יבואן וולוו לישראל החלה ביבוא משאיות חשמליות בסוף 2022. המשאית הראשונה שהגיעה לארץ הינה משאית FL חשמלית המיועדת לחלוקה עירונית. זו המשאית החשמלית הראשונה מייצור סידרתי שנרשמה בארץ. במסגרת ההערכות להבאת המשאית הוסמכו מוסכי הרכב הכבד של מאיר לעבודה על רכב חשמלי והוכנה תשתית לאחזקת המשאיות.
במסגרת ההערכות להבאת המשאית הוסמכו מוסכי הרכב הכבד של מאיר לעבודה על רכב חשמלי והוכנה תשתית לאחזקת המשאיות.
ביצועים וטווח
בימים אלו מאיר גם משיקים את מכירת המשאיות החשמליות הכבדות של וולוו בישראל. הרכב הראשון מסוג זה הינו גורר4×2 במשקל של עד 44 טון. הרכב מצויד בשלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 666 כ”ס המחוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית של וולוו – Ishift בעלת 12 הילוכים (הזהה לרכבי הדיזל). רב מכלולי החשמל מותקנים, במקום מנוע הדיזל, מתחת לקבינה. בצד השלדה מותקנות 6 סוללות של 90 קילוואט שעה כל אחת – סה”כ 540 קילוואט שעה. הרכב נמכר עם אפליקציות ותוכנות ייחודיות של וולוו המאפשרות ללקוח לתכנן את מסלול העבודה ולהפיק את המירב מהמשאית שרכש. טווח הנסיעה של הגורר, כשהוא עמוס הינו כ-300 ק”מ, כתלות בעומס ובמתאר הנסיעה.
בצד השלדה מותקנות 6 סוללות של 90 קילוואט שעה כל אחת – סה”כ 540 קילוואט שעה. הרכב נמכר עם אפליקציות ותוכנות ייחודיות של וולוו המאפשרות ללקוח לתכנן את מסלול העבודה ולהפיק את המירב מהמשאית שרכש. טווח הנסיעה של הגורר, כשהוא עמוס הינו כ-300 ק”מ
תכנון המשאית נעשה תחת ההבנה שבעשור הקרוב וולוו ייצר במקביל משאיות עם מונעי דיזל במקביל למשאיות החשמליות. לכן המשאיות החשמליות מיוצרות על קווי הייצור הקיימים של וולוו ביחד עם משאיות הדיזל