וולוו V40 T4 R Design
וואי וואי, מה נהיה ממלכת הכביש?.
האות V משמעה Versatile – מגוון, או “רב צדדי” אם מבחינת השימושים של הוולוו V40 או הגיוון בסדרת הV בכלל. סוף סוף וולוו חשבה מחוץ לקופסא והחליטה לספק את הסחורה לעוד שכבות ולקוחות פוטנציאלים, מלבד מבוגרים פלוס, עשירים עם טעם רע בעיצוב, וקהל נאמני המותג. וולוו V40 מחליפה את אחיותיה המרובעות המאסיביות -S40 וS50, ונכנסת ראש בראש לקבוצת המכוניות המשפחתיות/מנהלים הספורטיביות. והיא לא סתם נכנסת, היא מציגה נתוני פתיחה מרשימים (נמכרת באירופה מסוף 2012) וזכתה כמכונית השנה בסקוטלנד (נו, זה גם תואר), ועוד צופים לה גדולות. בדור הזה היא מפציעה עם לוק מרענן וצעיר, שכחו מחוטבת העצים השוודית, הV40 אם נמשיך עם משחק האסוציאציות, היא מטילת כדור ברזל או קופצת למרחק, אישה אישה, ואטרקטיבית.
בחנתי את דגם T4 – מכונית האצ’בק (בנות, הכוונה למכונית ללא “תחת”), כמו כל הסדרה: מנוע בנפח 1.6 ליטר טורבו עם הספק של 180 כ”ס ב-5,700 סל”ד ומומנט של 24.5 קג”מ המתקבל בין 1,600-4,000 סל”ד (משמע האצה טובה, וקבלת כוח מיידי מהמנוע). תיבת 6 הילוכים משולבת ידני/אוטומטי. האצה של 8.5 שניות מ0-100 קמ”ש (7.7 בעזרת הגיר הידני) ומהירות מרבית של 225 קמ”ש.
לפני כשנה הייתה זו ה- V40 ברמת אבזור בסיסית – Kinetic. אבזור מאד פשוט בתא הנהג, אך איכותי. שתי החמודות בהן נהגתי צועקות איכות ועיצוב וחולקות את אותן מערכות בטיחות, ולא מעט ציודים ותוספות.
מה יש בדרגת אבזור R Design שאין ל-V40 הבסיסית? רשימה לא קצרה: בקרת שיוט, חיישני רוורס, מצלמה אחורית, מראות צד חשמליות מתקפלות, מסגרת החלונות מכרום, עיטורי דלתות וקונסולת נהג כסופות, גלגל הגה משולב עור ואלומיניום, ריפודים וידית הילוכים משלובי עור, מערכת שמע מעולה עם 8 רמקולים וחיבור לבלוטוס.
ביצועים: ההאצות כלבבי, המכונית הזו מהירה ונשמעת טוב. העברות ההילוכים וביצועי המנוע מסונכרנים ומוציאים אחד מהשני את המיטב. הV40 מתמסרת בשקט ובזריזות לכל הילוך, התגובות שלה להאצה ובלימה זורמות, והבלמים שלה רגישים במידה הנכונה. הכבישים הבינעירוניים הרבה יותר טבעיים עבורה: נסיעות ארוכות, כבישים בלתי נגמרים, ישורת, פיתולים, היא צולחת את כולם ושורה על הנהג תחושה שהכל בטוח ויציב, ודוושת הגז תעמוד גם בעוד לחיצה. היא נמוכה, אוחזת בקרקע, תומכת מבפנים ומהנה מאד לנהיגה, ולטוב או לרע, לחלקנו, מאד מרוסנת.
בטיחות: אפשר לוותר על הקטגוריה הזו? זה כמעט שם נרדף ל-וולוו. ישנן מערכות בטיחות מתקדמות, כמו מערכת city safety, המונעת תאונות דרכים בתוך העיר עד 50 קמ”ש, ע”י חיישנים שמודדים כמה אתם קרובים למכוניות שלפניכם. מערכת המסייעת בהפחתת תאונות צד, המופעלת על ידי לחיצת כפתור. שש כריות אוויר סך הכל, עם אופציה לתוספת כרית אוויר ש”תשב” מתחת למכסה המנוע להגנה על הולכי רגל, חמישה כוכבי ריסוק ועוד.
צריכת דלק במצב רוח רגוע – 11 קילומטר לליטר
צריכת דלק במצב רוח שטות – 9.2 קילומטר לליטר
מתחרות: אודי A3, מרצדס A קלאס, BMW סדרה 1, וגם פולקסוואגן גולף.
כחול באדום צהוב |
הי… חכו לי, אני נוהגת |
למה כן? מעוצבת יפה מפנים ומחוצה לה, תא נהג מזמין ונוח מאד (אין לחץ על הגב, אין אי נוחות, אין סיבובי צוואר בנסיעות ארוכות), יציבה, בטיחותית וכיפית מאד מאד לנהיגה.
למה לא? גם החיסרון הוא לא ממש חיסרון. המחיר לדרגת האבזור היא בסיסית (אותם ביצועים, פחות פינוקים) הוא – 175,900 ש”ח. אם אתם רוצים את דגם הR Design, המחיר מדלג לכ-199 אלף ש”ח. אבל! ויש שני אבל – ראשית, המתחרות שלה, שציינתי לעיל, לא יותר זולות, ושנית, זה וולוו, ובדרך כלל, מי שקונה שוודית, זה חצי חתונה קתולית, אז ההשקעה משתלמת בחישוב הסופי.
הבובה הזו מתאימה לכולם, למבוגרים וצעירים, למנהלים/ות, משפחות, נהגים מיושבים כלכלית ומנטלית, וגם, אולי אולי אוהבי/ות הגה. על אף שהקהל הזה לבטח ירצה מכונית יותר “מחוספסת”.
שורה תחתונה: ל – וולוו V40 RDesign יש את רוב הנתונים כדי לרגש. מבחוץ, העיצוב היפהפה והחדש, מבפנים, מנוע טורבו מלא מרץ ומומנט, מתלים מרוסנים ונוקשים במידה, אלף מערכות בטיחות שדואגות לנעוץ את הרכב בקרקע, גם אם תנסו להוציא אותו משיווי משקל.
הוולו V40 T4 הוא רכב משפחתי לנהגים שאוהבים לנהוג, הוא משאיר אותך ערני ומרוסן באותה מידה, כדי שתהנה מאד, אבל לא תפגע. בגבול הנכון והבריא.
מלכת הכביש בפייסבוק התחברו והישארו מעודכנים במבחן ופעילויות בעמוד
הדבר היחיד שאהבתי היה הצבע