חידוש רישיון (טסט) לרכב: תשובות לכל השאלות המעיקות

 

חידוש טסט לרכב
טסט לרכב – כל השאלות המעיקות

 

מה זה טסט לרכב?, איפה עושים אותו, ומתי?, וכל השאלות הקטנות והמציקות שעלו לכם בראש לפני שעשיתם טסט לרכב, והעדפתם לא לשאול חברים…

 

 

על פי אתר GOV.IL רישיון הרכב תקף לשנה, וצריך לשלם את אגרת הטסט לפני שתוקף הרישיון פג. 

אמורה להגיע אליכם בקשה לחידוש הטסט חודש לפני סיום שנת הטסט. אם לא הגיעה תזכורת, ואתם מתעכבים בחידוש הטסט, תקבלו מכתב ראשון לביצוע מבחן כשירות (טסט) ולחידוש רישיון הרכב אחרי חודש. מכתב נוסף, שני במספר של “תזכורת/בקשה לחידוש הטסט תקבלו אחר כחודשיים ומכתב שלישי אחרי כ-3 חודשים. אם התעלמתם, או לא זכרתם – אחרי 4 חודשים מסיום תוקף רישיון הרכב, כנראה שתצטרכו לשלם קנס – מרכז לגביית קנסות.

 

מה להביא לטסט לרכב?

  • ביטוח חובה בתוקף
  • אגרת רישוי משולמת (אפשר לשלם אונליין באתר), למלא מספר רישוי ותעודת זהות, ולשלם באשראי, גם בתשלומים (עד 12 תשלומים). ומי שמתעקש לצאת מהבית, ניתן גם לשלם את הטסט בבנק או בדואר. יש גם מוקד טלפוני 5678* או מענה קולי ממוחשב, באותו מספר 5678* . אזרחים שגרים בחו”ל יכולים להתקשר למספר 972-3-9695678
  • תעודת זהות של בעל הרכב הרשום ברישיון הרכב.

ניתן גם לתת ייפוי כוח לאדם אחר לבצע טסט לרכב שלכם –

למלא טופס ייפוי כוח לאדם פרטי ולהדפיס אותו, לחתום עליו, ולהגיע עם תעודת זהות של בעל הרכב, בנוסף לתעודת הזהות שלכם. (בנוסף לרישיון רכב וביטוח רכב בתוקף, משולמים).

 

איפה עושים טסט (מבחן כשירות לרכב)?

במקום שנוח לכם, או הכי קרוב לבית שלכם – ניתן לחפש מכון טסטים בעמוד ייעודי של משרד התחבורה. *זוהי רשימת מוסכים מורשים ומכוני רישוי שבפיקוח ואישור משרד התחבורה לביצוע שירותי בדיקה, תחזוקה ותיקון כלי רכב בישראל.

 

האם צריך לקבוע / לתאם טסט מול מכון הבדיקה?

 

לא. אבל כן, כדאי להגיע בשעות שיש פחות לחץ של עבודה, ותורים. יש מכוני בדיקה גדולים ובולטים, בבני ברק, רמת גן והרצליה, שידועים בעומס ותורי ענק, אז אולי כדאי לגשת למכונים מרוחקים יותר, ולא להמתין שעות. כך או כך, טסט לרכב ייקח לכם בין שעה לחצי יום, אז קחו בחשבון שזה יום שאתם מקדישים לרכב, ואולי גם לעצמכם. בסוף הסידורים תתפנקו בהפסקה, וארוחת צהריים נחמדה.

יש אתרים שאפשר לקבוע בהם תור לטסט במכוני בדיקה מסויימים. כנראה שמדובר במכון שיש לו מספיק זמן לנהל תורים. בהצלחה.

 

טסט לרכב חדש או רכב מיושן

 

רכב חדש בדרך כלל מקבל לפחות שנה של שקט, ללא צורך בטסט לרכב, מאידך, רכב ישן, בן 19 ומעלה שנים, צריך אישור מיוחד – “תעודת תקינות לרכב מיושן” מטעם מוסך מורשה, בעלות של כמה עשרות שקלים.

אישור תקינות נוסף יש להוציא לרכב בן למעלה מ-15 שנים – במקרה זה אישור תקינות בלמים. מוציאים אותו באותו אופן, במוסך מורשה. הבדיקה עולה כמה מאות שקלים (בודדות 200-300 ש”ח). אי אפשר להמנע מאישור בלמים לרכב בן 15, כי זהו תנאי לקבל טסט והמשך תוקף הביטוח לרכב.

מצאנו באתר 144 מחירון – מחירים מומלצים למוסכים לשימושכם.

 

בקרוב נספר לכם על חוויית שירות מיוחד, “טסט עד הבית”, שמוסכים במרכז מציעים לבעלי רכבים שממש לא מעוניינים לעמוד בתור בשמש. יהיה מעניין

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *