טוטאל לוק: ב.מ.וו iX2 רכב פנאי קופה חשמלי – סקירה וחוות דעת

 

ב.מ.וו X
ב.מ.וו iX2

 

ב.מ.וו iX2, הגרסה החשמלית מלאה של הדור החדש של BMW X2, הגיעה אליי למבחן דרכים, ואני מוכרחה להודות שלקח לי זמן להבין מה מקומה בסדרת ה-X, בעיקר מול ה-iX1 הכה מוצלח 

 

ב.מ.וו X2 הוא קרוסאובר מעוצב בעיצוב קופה, קומפקטי וזריז למדי. משקל הרכב בדור החדש הופחת, קשיחות המרכב גדלה, בסיס הגלגלים התארך, כמו גם הסרנים, והיצרן מצהיר על שדרוג פעולת המתלים. את אחיו הקטן, ב.מ.וו iX1 פגשתי לפני מספר חודשים בדור החדש. השניים יושבים על אותה פלטפורמה, אך יחידות ההנעה שלהם, בהן נהגתי שונות:

הנעה כפולה ב-iX1, עם הספק של 313 כ”ס, האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-5.6 שניות, משקל שני טון + 58 ק”ג. מול ה-iX2, בו מערכת ההנעה קדמית, מנוע יחיד בעל הספק של 204 כ”ס, 100 ק”ג פחות, והאצה מהמקום למאה קמ”ש ב-8.6 שניות. לשניים אותה סוללה בקיבולת 66.4 קוט”ש וטווח מוצהר סביב ה-430–450 ק”מ (וריאלי 370–380 ק”מ). טעינה איטית AC בהספק של 11 קוו”ט תארך כ-6.5 שעות, ובעמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 130 קוו”ט, טעינת הסוללה מ-10% עד 80% תיקח כחצי שעה. חשוב לציין שטעינה קצרה של כ-10 דקות בעמדה מהירה תוסיף כ-130 ק”מ נחוצים לטווח הנסיעה, אם רציתם לעצור לזמן קצר בתחנת הטעינה.

ה-X2 גדל במידותיו: אורכו 4.55 מ’, רוחבו 1.84 מ’ וגובהו 1.56 מ’. בסיס הגלגלים הוא 2.69 מ’ ונפח תא המטען – בין 515–525 ליטרים. אלה מידות משפחתיות אידיאליות ושימושיות.

 

@queenoftheroad.il האחות הגדולה של #bmwix1 אבל חלשה ממנו, ובטווח מחירים דיי דומה לו. אז למה לבחור בה מלבד העיצוב הייחודי וחייזרי שלה? #bmwix2 #bmwx2 #bmwx1 #bmw #bmwi ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


לציד ה-iX2 מגיעות יחידות הנעה בנזין המשולבות “מיילד הייבריד”, יחידות היברידיות קלות ולא מלאות, זה אומר שהרכב לא יוכל לנסוע רק “על חשמל” באופן רציף. גרסת הבנזין X2 sDrive20i משלבת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ל’, עם הספק של 170 כ”ס ומומנט של 28.5 קג”מ, עם סוללת 48 וולט ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. 

 

BMW חשמלי
ב.מ.וו IX2 2024

 

אתחיל בעיצוב שהוא אחת הסוגיות המדוברות בכל הקשור ביצרנית היוקרה-ספורט הגרמנית. נראה שבדגם ה-X2 ב.מ.וו שחררה את הרסן, בעיצוב החיצוני וגם הפנימי. אני תוהה אם כל משיכת מכחול אקראית על לוח הקנבס של מעצב הרכב, או נכון יותר, כל מתיחת קו בתוכנת העיצוב המתקדמת באייפד נכנסה פנימה לשרטוט דגם הייצור. עיצוב הרכב הוא מעבר לייחודי או עתידני, מחלקת העיצוב של BMW, הורידה מהשולחן, בעיני, את כל מה שמושך בעיצוב חיצוני של רכב. חובבי BMW, הצעירים שביניהם לא יסכימו איתי ואף יאהבו את מה שהם רואים – חייתי, אגרסיבי עם יחידות תאורה “מטורפות”, ויאמרו “זה כל הקסם בב.מ.וו”.

 

BMW תא נהג
iX2 M SPORT תא נהג

הגה

 

בתוך הרכב, בגרסת ה-M SPORT הבכירה, הצבעים, סמלי ה-M והגימורים מבליטים את הקו העיצובי המוגזם. צבע אדום עז צובע את המושבים, גימורי כסף רחבים ובולטים, סמלי M מאירים וזוהרים במרכז המושבים. לא מומלץ לבעלי הפרעת קשב. במרכז התא קונסולה מרחפת, עם משענת יד נוחה, מולה משטח טעינה אנכי לנייד עם “סוגר” שמקבע את הטלפון העומד במקומו. זה מוזר, אבל זה אחלה, וזה עובד.

אני לוחצת על מתג ההתנעה, הרכב “נדלק” בשקט. אני לוחצת על דוושת “הגז” והיא מרגישה קלה מאוד, לא אנמית, אבל רכה מדי, כך גם ההגה, קל. בעיר זה מורגש מאוד, אבל נוח וקל לתמרן בתוך העיר, וזה מה שחשוב. יצאתי את העיר. אני מכוונת את המושב גבוה כהרגלי, לקבלת שדה ראייה מרבי, מנפחת את כרית הגב התחתון, שיתמוך בגב הכאוב שלי, ומפעילה את בקרת השיוט האדפטיבית. נותנת לרכב להסיע אותי בפקקים.

 

BMW IX2
האחות המעוצבת של ב.מ.וו IX1

 

הנסיעה נוחה ב-X2 החשמלי. נוחה ומשככת, ותחושת ההגה והדוושות ה”קלות” ועמומות מתאזנת במהירות נסיעה גבוהה. בכביש מהיר נשמעו רק רעשי רוח קלים, וניכר שהבידוד מרעשי הכביש דרך הגלגלים טוב מאוד. הרכב זריז מאוד, לא רק במצב ספורט, או במצב בוסט (שבלחיצת כפתור מספק עוד כוח לכ-10 שניות). מערכת הרגנרציה האוטומטית לא מאחזרת אנרגייה משמעותית חזרה לסוללה, אבל המערכת על לוח השעונים לחלוטין מנסה לעודד את הנהג לשייט, להאט ולהטעין את הסוללה בזמן הנסיעה. החל מאנימציה מנצנצת שמושכת אותך לא להאיץ חזק מדי ולא לצרוך מדי אנרגיה, ואפילו מציינת כמה מטרים חסכנו חזרה לסוללה בכל פעם “שנהגנו כשורה”. מעניין.

 

ב.מ.וו iX2
ארוכה יותר עם תא מטען מרווח יותר. ב.מ.וו iX2

 

במרכז תא הנהג מסך מולטימדיה גדול (מסך מגע), וצמוד אליו לוח מחוונים, שניהם דיגיטליים צבעוניים ומיוחדים למראה. הממשק המתקדם טכנולוגי ומורכב מלא מעט הגדרות וכיוונים, אך התפעול שלו ברובו אינטואיטיבי.

מצבי הנהיגה MY MODES שהם עולם שלם של חוויית נסיעה/נהיגה מבחינת BMW הם מצב נהיגה / חוויה המשפיעים על התאורה ברכב, סאנרוף, בקרת האקלים, צלילים, וכמובן גם על הביצועים, תחושת ההגה, המתלים והמנוע. 

ברמת הגימור הנבחנת, M SPORT יש אבזור כמו חישוקי 19 אינץ’, חבילת עיצוב M-SPORT, פתיחה ונעילה ללא מפתח, ההתנעה נעשית בעזרת מתג, העברת הילוכים מההגה, ומערכת היגוי ומתלי ספורט, מתלי M אדפטיביים ומערכת היגוי M-Sport, כולל פקדי העברת הילוכים מההגה, פנסי חזית LED אדפטיביים עוקבי פנייה בטכנולוגיית Selective Beam, ומערכת שמע טובה ואיכותית של Harman Kardon.

בטיחות – יש מערך בטיחות וסיוע מורחב Driving Assistant Plus, הכוללת מערכת סיוע בחניה (חניה אוטומטית), מצבי נסיעה-אווירה המדוברים, My Modes, קישוריות מלאה ללא כבל, שקעי טעינה USB-C בקונסולה קדמית + האחורית ועוד.

המחירים, מתחילים ב-308 אלף שקלים בגרסאות הבנזין, ומגיעים עד 389 אלף שקלים לרכב המבחן החשמלי ברמת הגימור M SPORT. 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *