טויוטה C-HR דור חדש 2023-24 (מנועי 1.8-2.0 ליטר) מ-169,990 שקלים
הקרוסאובר הפופולרי טויוטה C-HR מגיע לישראל בדור חדש, עם עיצוב חדש, שיפור ביעילות, בביצועים ובשמירה על הסביבה. 3 רמות גימור, שתי גרסאות הנעה, החל מ-169,990 שקלים
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה על השקת טויוטה C-HR החדש בארץ ועל פתיחת המכירות בחודש דצמבר הקרוב. הקרוסאובר החדש פותח באירופה תוך מענה לציפיות הקהל האירופאי.
ה-C-HR, מאז השקתו בשנת 2017 נמכר בישראל ביותר מ-28 אלף מכוניות. צורת הקופה שהושקה בדור הקודם מודגשת עוד יותר בדגם החדש באמצעות נוכחות רחבה יותר של הקרוסאובר המתאפיין עם הדור החדש בקווים חדים, בהשראת החזון של “רכב קונספט לכביש”.
מערכת ההנעה ההיברידית בטויוטה C-HR החדש הינה מדור 5, המתקדמת/אחרונה של טויוטה, אותה “פגשנו” בטויוטה קורולה החדשה. טויוטה C-HR החדש מפחית את טביעת הרגל האקולוגית שלו באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים חדשים שאינם מן החי וטכנולוגיות מתקדמות להפחתת משקל ולצמצום פליטות הפחמן במהלך הייצור.
עיצוב
חיבור של קצה הדלת האחורית ישירות עם יחידת הפנסים האחוריים, ללא כל מסגרת, להשגת עיצוב חיצוני חד יותר. המשכיות בין חלקים צמודים בשילוב של טכנולוגיות כגון מצלמות, רדאר ומגבים לפנסים שומרים על קווים נקיים ומעוצבים בכל המשטחים למראה רציף.
המראה הייחודי מודגש על ידי עיצוב חדש דו-גווני. גג שחור למראה מתוחכם ומודרני, ואילו עיצוב אופציונלי “דו-גווני+” מרחיב את השחור המנוגד לכל האורך עד אחורי הרכב. ניתן לבחור בין מגוון צבעים חיצוניים המשתנים בין שלוש רמות הגימור. בתוך תא הנוסעים, קונספט פנימי הכולל מסך מולטימדיה אופקי דק, המשתלב עם פאנלי הדלתות והקונסולה המרכזית, “עוטף” את הנוסעים ויוצר מרחב מזמין.
חישוקי סגסוגת חדשים – עד 19 אינץ’ משלימים את הממדים הרחבים ב-37 מ”מ והשלוחה הקדמית שקצרה ב-24 מ”מ היא חלק מהעיצוב המהודק שבאמצעותו הרכב נראה מוכן לנסיעה ודינמי מכל זווית.
בכל רמות הגימור, עם הכניסה והיציאה מהרכב נדלקת תאורה מסוגננת כולל הקרנת אור על הרצפה, כאשר הנהג מתקרב או מתרחק מהרכב.
ברמת גימור GR SPORT, מערכת תאורת אווירה עם 64 צבעים, לראשונה בטויוטה. במהלך היום, תאורה ישירה ועקיפה, כולל על לוח המכשירים, משתנה בהתאם לשעה ביום, מגווני בוקר בהירים לגווני ערב מרגיעים. בנוסף, ניתן לבחור נושא מבין 14 נושאים מוגדרים מראש שיבטא את מצב הרוח של כל נסיעה. התאורה מסונכרנת גם עם מערכת מיזוג האוויר. כאשר בתא הנוסעים מופעל החימום נעשה שימוש בצבעים חמים, כאשר הטמפרטורה יורדת מופיעים צבעים קרים יותר. תאורת האווירה מדגישה באופן ויזואלי התראות של מערכת יציאה בטוחה מהרכב (Safe Exit Assist) ומערכת סיוע אקטיבי בפניות (Proactive Driving Assist).
בנוסף לאווירה משודרגת, ברמת גימור GR, תא הנוסעים כולל טכנולוגיית ™nanoeX שמפיצה טיפות מים מיקרוסקופיות שמנקות את האוויר, מסירות אלרגנים, מפחיתות ריחות רעים ומעודדות עור לח יותר.
רוב רמות הגימור של טויוטה C-HR כוללות לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ’ חדש (בגרסה הבסיסית – צג צבעוני 7 אינץ’), הכולל מידע כמו מהירות והגדרות סיוע לנהג, וניתן להתאים אותו אישית על פי העדפות הנהג. ניתן לשנות את התצוגה ולבחור אותה מתוך 4 נושאים – Casual, Smart, Tough או Sporty – ושלושה סידורי חוגה אינטואיטיביים ניתנים להתאמה אישית בנגיעת כפתור אחת על גלגל ההגה.
המולטימדיה Toyota Smart Connect, כוללת חיבור אלחוטי של הסמארטפון באמצעות Apple CarPlay, ו-Android Auto, וכן מסך מגע 12.3 אינץ’ בהתאם לרמת הגימור.
יחידת ההנעה Hybrid 140 כוללת מנוע 1.8 ליטר עם 140 כ”ס (מומנט מירבי של 14.5 קג”מ), יחידת ההנעה הבכירה יותר, Hybrid 200 כוללת מנוע 2.0 ל’ עם 197 כ”ס ומומנט של 19.4 קג”מ.
בכבישים מפותלים, מערכת שליטה בטיפוס בעלייה Adaptive Hill Control Logic חדשה משנה את ההאצה בהתאם לשיפוע. לטובת נסיעה שקטה, מהירות המנוע בנסיעה בכביש מהיר הופחתה עד 500 סל”ד כדי לסייע לרכב להשיג נוחות אקוסטית, לצד אווירודינמיקה משופרת, עמעום רטט ובידוד רעשים.
לטויוטה C-HR החדש יעילות משופרת ומשקל מופחת. סוללת ליתיום-יון חדשה עם הספק גבוה המותקנת מתחת למושב האחורי קומפקטית יותר ושוקלת 1.5 ק”ג פחות מקודמתה, ועם זאת מעניקה 14% יותר הספק. יחידת בקרת הספק חדשה תורמת לחיסכון בדלק באמצעות קירור משופר והפסד חשמלי נמוך יותר. תיבה העברה חדשה קלה ב-15% הודות לשימוש בחומרים חדשים, ובמקביל מעניקה הספק של עד 33 כוח סוס יותר, בהתאם למערכת ההנעה.
בנוסף להספק משודרג ותגובת האצה, הונהגו גם שיפורים בביצועי הבלימה. קאליפר בלמים חדש המצויד בשתי בוכנות, המותקן על צלחות בילום מאווררות 16 אינץ’ עם בלם חניה חשמלי מובנה הוכנסו למערכת Hybrid 140 ו-Hybrid 200. מערכות בקרה יציבות רכב מתקדמות ודוושת בלם בעיצוב חדש לתחושת בלימה טבעית יותר.
ארכיטקטורת (Toyota New Global Architecture (TNGA מעודכנת מעניקה קשיחות פיתול גבוהה יותר לאורך כל המרכב. טויוטה C-HR החדש בנוי על התנהגות כביש משופרת לצד מערכת מתלים בעיצוב חדש, קשיחה יותר וקלת משקל. מערכת מתלים קידמית מסוג MacPherson שופרה ועברה שינוי צורה ליותר קשיחות וחוזק, ומערכת מתלים אחורית, רב-חיבורית כוללת רכיבי TNGA חזקים יותר.
אווירודינמיקה משופרת המשיגה מקדם גרר של 0.318, בעזרת אזור קדמי מופחת ועידון של צורת המרכב, כולל הגחון, לזרימת אוויר מיטבית. תשומת לב הוקדשה לכל פרט, כגון הסרת המגב האחורי לשיפור ביצועי האווירודינמיקה והפחתת רעשי רוח, מבלי להתפשר על הנראות הודות להטיית החלון האחורי בזווית המאפשרת לטיפות מים להחליק מטה.
תאוצה מ-0-100 קמ”ש 8.1-9.9 שניות
צריכת דלק מוצהרת 20.8-21.3 ק”מ/ל’, ציון ירוק 3
טויוטה C-HR החדש כולל מערכת Toyota T-Mate הכוללת את מגוון התכונות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג של Toyota Safety Sense 3.0, המגיעות כסטנדרט. בין המערכות הקיימות ברכב:
מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) העדכנית ביותר וסיוע אקטיבי בפניות (Proactive Driving Assist) מגינים מפני מגוון סיכונים כגון נוכחות רכב מאט או עומד בנתיב שלפנים, והולכי רגל או רוכבי אופניים שחוצים את הכביש, גם בכביש שאליו פונה הרכב.
מערכת שמירה על מרכז נתיב (Lane Trace Assist) שומרת על הרכב בנתיב הנסיעה ומונחה על ידי סימוני הכביש, שולי הדרך או הרכב מלפנים, וכך מגבירה את הבטיחות על ידי הפחתת נטל הנהיגה בנסיעות ארוכות בכביש מהיר. המערכת פועלת עם בקרת שיוט אדפטיבית בכל המהירויות (Full-Range Adaptive Cruise Control) שמתאימה את המהירות בעקומת כביש מהיר ומנטרת את השימוש בגלגל ההגה והדוושות. אם לא נעשה בהם שימוש במשך משך זמן מסוים, היא יכולה להפעיל את מערכת עצירת נהיגה בחירום (Emergency Driving Stop System).
בקרת שיוט אדפטיבית בכל המהירויות כוללת מערכת סיוע חדשה למניעת עקיפה לא מתוכננת מימין (Overtake Prevention Support) שמונעת עקיפה לא מכוונת בצד הלא נכון של רכב אחר וקישור של בקרת השיוט לאיתות (Turn Signal Linked Control) העוזרת לנהג להשתלב מחדש בבטחה בתנועה במהירות ובמרחק בטוחים מכלי רכב אחרים.
בכבישים ראשיים ומהירים, מערכת זיהוי והתרעה על תמרורי דרך (Road Sign Assist) מעניקה תזכורת ויזואלית למידע חשוב כגון תמרורי אזהרה ומגבלת מהירות. הגרסה העדכנית משופרת עם כוונון בנגיעה אחת של הגבלת המהירות כדי שתתאים למידע המוצג בתמרורים.
בנוסף, לשם הנוחות, עדכוני תוכנה ושדרוגים רציפים נעשים מהאוויר על ידי יחידת תקשורת הנתונים של הרכב.
קיימות ושמירה על הסביבה
מבין היצע הדגמים של טויוטה, טויוטה C-HR החדש מציב סטנדרטים חדשים לקיימות, הפחתת פליטות ושימוש בחומרים ממוחזרים. בהשוואה לדור הקודם, הדור החדש של טויוטה C-HR מכיל פי שניים יותר פלסטיק ממוחזר, המשולב ביותר מ-100 חלקים, ביניהם 19 חלקים הכוללים 80% לפחות חומרים ממוחזרים. בנוסף לראשונה בטויוטה, חלקי פלסטיק בחלל הפנימי ושטיחים עשויים חומר ממוחזר, כיסוי מושבים סינתטי חדש עשוי בקבוקי פלסטיק ממוחזרים.
פליטות הפחמן הדו חמצני הופחתו בייצור הודות לתהליך צביעה חדש של חלקי הפגושים, עם שימוש בצבע על בסיס מים לטביעת רגל אקולוגית קטנה יותר בתהליך אוטומטי שבו משתמשים בפחות חומר באופן כללי. על ידי מעבר מכיסוי הגה מעור לכיסוי סינתטי שאינו מן החי, הופחתה גם פליטת הפחמן של חלק זה. חומר חדש זה מעניק מראה ותחושה דומים או טובים יותר מעור מן החי והוא נכלל כסטנדרט בכל דרגות הגימור.
באמצעות עיצוב חדשני וטכנולוגיה ננקטו צעדים נוספים להפחתת משקל של חלקים ספציפיים, וכך שופר החיסכון בדלק והופחתה ההשפעה הסביבתית.
טויוטה C-HR החדש עושה שימוש בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה של 2000 מגה פסקל בקורות ה-B ושומר על קשיחות פיתול גבוהה מאוד תוך צמצום משקל הרכיב ב-3.5 ק”ג והסרת ריתוך נקודות. שיטה זו מביאה להפחתה של 10% בפליטות הפחמן בתהליך הייצור.
טויוטה C-HR החדש מגיע לישראל בשלוש רמות גימור:
- ICON – הרכב מגיע בצבע אחיד, תאורה ראשית LED, מולטימדיה “8 ולוח מחוונים דיגיטלי “7, חישוקי סגסוגת קלה “17 וכולל את כל מאפייני הבטיחות של TSS 3.0, תזכורת למניעת שכחת ילדים ואף מערכת לזיהוי שטחים מתים. החל מ-169,990 שקלים
- VISION – כולל מולטימדיה “12.3 ולוח מחוונים “12.3, צבע גג שחור, חישוקי סגסוגת קלה “18, חיישני חניה קדמיים ואחוריים כולל בלימה, ריפודי בד בעיצוב ייחודי, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי ועוד. החל מ-184,990 שקלים.
- GR SPORT – רמת האבזור והעיצוב הגבוהה ביותר, מבוסס מנוע 2 ליטר בהספק משולב של 197 כ”ס, כולל אבזור פרימיום, כולל טכנולוגיית מתלים חדשה, גלגלי 19 אינץ’, תאורת אווירה ייחודית, צג עילי, פנסי פרוז’קטור LED בעיצוב ייחודי ודלת תא מטען חשמלית. ברמה גימור זו הרכב מגיע בצבע דו-גווני ייחודי, כולל אלמנט שחור בסיפי הצד והגג שיוצרים רושם של קו גג נמוך יותר. אלמנטים אלה משולבים כחלק ממראה אחורי המדגיש את נורות ה-LED המלאות ולוגו הרכב המואר. לצד צבעי לבן דינאמי וכסוף המוכרים נמצאים גם פרטי עיצוב GR מושכי עין, גריל בעיצוב ייחודי עם סמל GR, מושבי ספורט קדמיים עם לוגו GR מוטבע עליהם, וכן קישוטים נוספים בקונסולה המרכזית. החל מ-219,990 שקלים.
מסירות כלי רכב יתחילו בתחילת 2024.
מפרט טויוטה C-HR החדשה 2023-24
השקה בינלאומית: טויוטה C-HR הייבריד החדשה 2024 – סקירה