טור עורכת: על מצב שוק הרכב ומצב הרוח בזמן מלחמה

 

ענת דניאל רכב
טור עורכת. צילום: דניאל דהרי

 

טור עורכת: על מצב שוק הרכב ומצב הרוח בתחום הרכב בזמן מלחמה

 

רשתות חברתיות בזמן מלחמה

כמעט שנה שאנחנו במלחמה. מלחמה שכוללת בשבועות האחרונים הרבה טרור פסיכולוגי. הרבה לחץ ומתח, וניכר שכל הקשב הוסב לחדשות, תכני אקטואליה ופוליטיקה, על פני “דברים קלילים” כמו תכני לייף סטייל, רכב, טיולים, קניות וצרכנות בכלל. כמי ש”חיה ברשתות החברתיות”, זה מורגש מאד. ומדי יום ביומו עולה דילמה, התחבטות גדולה, האם להמשיך ולפרסם תכני רכב “רגילים” באתר וברשתות החברתיות, ואיך זה ייתפס אצל קהל העוקבים. האם זה יראה כמו זלזול במצב הביטחוני, ובנפגעים חלילה? או אולי דווקא אנשים ירצו לנקות קצת את הראש, ולראות סרטונים ותמונות של מכוניות, קצת מוזיקה ולייף סטייל שיטשטשו את הלחץ שאנחנו עוברים ביום יום… תגידו לי אתם.

מצב הרוח הלאומי דוחה גם השקות רכב, ומוריד מהפרק תכניות והפקות שתוכננו, כי הקהל לא ממש שם. השקות רכב גדולות שכן יצאו לפועל, כמו השקת הרכב והמותג החדש ג’אקו בישראל, עברו כמעט מתחת לרדאר של צרכני הרכב.

 

שוק הרכב מיד השנייה

מתחילת המלחמה שוק הרכב עובר משוכות והתמודדויות ממש לא פשוטות. והאתגרים הגדולים יותר הגיעו קצת אחרי, עם תחילתן של מתקפות הזויות מצד החות’ים, על אוניות ששטות דרך תעלת סואץ, חלקן מובילות (נכון יותר, הובילו…) מכוניות שאמורות להגיע לישראל. המצב הבלתי נסבל הזה גרם לאוניות לשנות מסלול, ולעשות עיקוף מטורף שמאריך את מסלול התובלה בחודש שלם. כלומר במקום שייט של חודש, צריך לשוט חודשיים שלמים, כדי לעקוף את האיום. מדובר בהפסדים כלכליים ענקיים, שחלקם מתגלגלים אלינו, הצרכים.

ולא רק זה, גם נמל אילת נותר שומם, מאחר והספינות לא עוצרות בו. מלבד הבלאגן שזה עשה לשוק הרכב החדש ועיכוב בהגעת מכוניות חדשות לישראל, זה השפיע על שוק הרכב מיד שנייה, אולי לטובה, במקרה הזה. המצב הבטיחוני מאידך, גורם לאנשים לקפוא – לא לקנות ולא למכור, מול אלה שאין להם ממש ברירה, ומוכרים את הרכב במחירים נמוכים משמעותיים מתחת למחירון. נשמע מבלבל? זה המצב.

טסלה מיד שנייה – בלי קשר למלחמה, בעלי טסלה חוו עוגמת נפש קלה, אחרי שקיבלו ידיעה על עדכון מחירים כלפי מטה, הפחתת מחיר שמשאירה הרבה מהם עם טסלות חדשות יחסית על הכביש, ששוות הרבה פחות. שינויי המחיר התדירים גרמו ללא מעט מבעלי הטסלות לרצות “להפטר” מהרכב. יש סיכוי גדול שתראו בתקופה הקרובה טסלות, בעיקר מדגם מודל 3 במחיר נמוך מהמחירון.

 

כתב חדש באתר

בחודשים האחרונים, נוסף כתב חדש למערכת מלכת הכביש, שמו אלעד לוי, כתב צעיר ש”שם גז” לאחרונה, וכותב בעיקר על ידיעות רכב מחו”ל, כתבות רשימה צבעוניות, ובקרוב, ייכנס לרשימת הבוחנים באתר, ויתחיל גם לבחון מכוניות.

 

האתר החדש של מלכת הכביש

עוד חדשה מרגשת היא האתר החדש של מלכת הכביש, שיעלה בקרוב, בתקווה במהלך חודש ספטמבר. הושקעו בו הרבה משאבים, ואנשים מקצועיים, וכולי תקווה שהוא יהיה מלהיב, וצבעוני ודינאמי כמו התוכן שעולה באתר מדי יום. מה שהכי מרגש אותי היא העובדה שהרשתות החברתיות שלי יקבלו מקום של כבוד בעמוד הראשי, וכך כולם יוכלו להחשף לתכנים שאני מעלה יום יום לרשתות, ולא רק העוקבים היקרים והאהובים שלי בפייסבוק/אינסטגרם/טיקטוק ויוטיוב.

יש למה לצפות…

 

@queenoftheroad.il סקודה קודיאק החדש 2024 בדור השני קיבל עיצוב חדש אגרסיבי ומנופח יותר גדל לאורך ובמרווח הפנים ותא מטען והוטמעה בו יותר טכנולוגיה ומערכות נוחות ובטיחות יגיע אלינו ברבעון ה-3 (יוני-ספטמבר 2024) רק בגרסת 7 מקומות ועם יחידת הנעה היברידית מתונה, 1.5 ליטר, 150 כ”ס (וגם כמה דיזלים 2 ליטר) נקווה שהמחיר לא יהיה גבוה משמעותית מהדור הראשון. ✌️ #skodakodiaq #skoda ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

ביום חמישי הקרוב צפויה השקה רשמית לסקודה קודיאק החדש, בדור שני משופר ומשודרג, הוא ישווק רק עם גרסת 7 מקומות ורק בגרסת בנזין – בחנתי אותו בהשקה הבינלאומית לפני מספר חודשים, למי שרוצה להיזכר.

 

לפני סיום, הנה כמה כתבות וידיעות מעניינות שהתפרסמו לאחרונה:

 

פיג’ו 208 המחודשת 2024 מכירה מוקדמת החל מ-134,990 שקלים 

יבואנית הרכב סמלת קיבלה את ניהול וייבוא מותג ליפמוטור בישראל

מותג הרכב הסיני CHANGAN יגיע לישראל עד סוף השנה

יונדאי סונטה היברידית 2024-25 בישראל מ-213,900₪ – מה התחדש?

מציאה? דאצ׳יה ג’וגר (7 מקומות) בעסקת 0 קילומטר ב-110,000₪

 

בהמשך יתפרסמו מבחנים לסמארט 3 המפתיעה לטובה, מרצדס E CLASS, וגם מרצדס GLC.

 

@queenoftheroad.il האחות הגדולה של סמארט #1 #smart001 הפתיעה אותי. סמארט 3 הגיעה אלי לסקירה – מכונית פנאי חשמלית עם הנעה אחורית ו-272 כ”ס, ברמת גימור פרימיום השנייה מבין 4. 225,000₪ יותר גדולה, יותר מבודדת ואיכותית. מבחן דרכים יעלה באתר #מלכתהכביש #carslover ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *