יום הנהגות הבינלאומי: “אגרסיביות בכביש היא הבעיה הקריטית ביותר”

 

פחד נהיגה בכביש
ממה נשים חוששות בנהיגה? סקר מיוחד לכבוד יום הנהגות הבינלאומי

 

WWCOTY (פאנל עיתונאיות רכב בינלאומי שבוחר מדי שנה גם את רכב השנה) חוגג את יום הנהגות הבינלאומי ב-24 ביוני, (כן, יש יום כזה), על ידי הפניית תשומת הלב לפרספקטיבה של הנשים הנוהגות על כל הקשור בהתנהגות בכביש. על פי סקר שנערך לאחרונה, 78% מהנשים הנהגות רואות בתוקפנות בכבישים כבעיה הראשית, וקריטית ביותר.

 

יוני 2024 – פאנל השופטות של טקס מכונית השנה העולמי WWCOTY חוגג את ה-24 ביוני, יום הנהגות הבינלאומי. סקר שנערך על ידי המגזין הצ’כי המקוון Zena v aute.cz לקהל נהגות יצר קשר עם כ-1,485 נהגות ברחבי העולם בשאלון מקוון. בסקר התגלה שכ-78% מהנהגות רואות בתוקפנות בכבישים כבעיה הרצינית ביותר, ו-69% מהנשאלות חושבות שההתנהגות האגרסיבית בכבישים רק גוברת.

הסקר בוצע במהלך מאי 2024 בכ-20 מדינות ברחבי העולם (אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קולומביה, צ’כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה, ניו זילנד, פקיסטן, פולין, סרביה, ספרד , שוויץ, בריטניה וארה”ב). היועץ המומחה של הסקר משרד ייעוץ צ’כי Platforma Vize0.

“באמצעות השאלון ניתחנו איך נשים-נהגות מרגישות, ממה הן חוששות, איך הן מתנהגות מאחורי ההגה ובכבישים. תוצאות הסקר מרשימות”, אומרת סבינה קוואסובה, חברת פאנל השופטות WWCOTY מהרפובליקה הצ’כית, עורכת ראשית של מגזין Zena v aute.cz, ומנחת הסקר.

 

ממה נשים חוששות בזמן נהיגה?

 

ממה נשים שנוהגות חוששות בנהיגה? על פי המחקר, ישנם שלושה נושאים עיקריים שלגביהם קיים חשש לנשים שנוהגות בכביש: נהגים אגרסיביים (22%), תאונות דרכים (20%) נהיגה בתנאי ראייה קשים, ערפל/גשם זלעפות (20%), החלקה (13%) והתנגשות בבעל חיים (9%). כ-16% מהמרואיינות לא חוששות מכלום בזמן הנהיגה.

מעניין להסתכל על תשובות המשתנות ממדינה למדינה. לדוגמה, הדאגה העיקרית מ”נהגים אגרסיביים” נרשמה בעיקר על ידי נשאלות מארה”ב (82%), ספרד (31%) ופולין (38%). החשש מתאונות כפקטור עיקרי נרשם בעיקר בתשובות מאיטליה (51%), פולין (35%) וגרמניה (31%). נהיגה בתנאי ראייה לא נוחים/מופחתים נרשם על ידי נשים נהגות מבריטניה (52%), גרמניה (50%) ופולין (20%).

הסקר העלה כי 78% מהנשים הנהגות רואות בתוקפנות בכבישים בעיה רצינית, וראשונה מבין כל הבעיות, ו-69% מהנשאלות חושבות שההתנהגות האגרסיבית בכבישים הולכת וגוברת. מארגנת הסקר וחברה בפאנל של ה-WWCOTY, סבינה קוואסובה הצהירה כי רוב הנשים הנהגות ברחבי העולם נתקלות באופן ספורדי/לעיתים רחוקות (55%) בהתנהגות אגרסיבית בכבישים. רק 25% מהמשיבות נתקלות בהתנהגות אגרסיבית מדי יום, 20% הצהירו שלפחות מספר פעמים בשבוע.

 

אלימות בכביש
16% לא חוששות מכלום בכביש

 

מה הן מציעות?

 

כשהנהגות נשאלו אילו אמצעים יש לנקוט נגד נהגים תוקפנים/נהגות תוקפניות, התשובה הייתה תמיכה בעיקר בעונשים מחמירים (45%), תוכנית טיפול חינוכית פסיכולוגית (27%), הכשרת נהגים (20%) וקמפיינים למניעת אגרסיביות בכביש (6%).

בהסתכלות על מדינות ספציפיות, עונשים מחמירים נגד נהגים אגרסיביים נתמכים על ידי רוב הנשים / נהגות בדנמרק ובסרביה (97%), אחריהן ארה”ב (54%) ואיטליה (50%). להטיל על נהגים אגרסיביים תוכניות טיפול פסיכולוגי-חינוכי מיוחדות והערכה פסיכולוגית זוכה לתמיכה גבוהה בדנמרק, בסרביה (97%), ארה”ב (54%) ובפולין וכן בקולומביה (50%). להעביר נהגים עתידיים ונהגות הכשרות נהיגה נוספות, על מנת שיהיו מודעים לסיכונים הכרוכים באגרסיביות בכבישים- בריטניה (43%), איטליה (42%), ספרד (30%). ורק בסוף הצביעו הנהגות על קמפיינים של מניעה, ופרסום קמפיינים על סכנות התוקפנות בכבישים, ארה”ב (45%), פולין (37%) וגרמניה (24%).

הסקר/מחקר הזה, התבצע על ידי נציגת WWCOTY מכונית השנה בעולם, לכבוד יום הנהגות הבינלאומי, כדי לפרסם את נקודת המבט של נהגות שנוהגות בכביש ביום יום.

יום הנהגות הבינלאומי, הוא יום שמצויין עולם כדי להדגיש שניידות ונהיגה עצמאית היא זכות בל ניתנת לערעור, שתורמת לחופש, כבוד והתפתחות אישית ומקצועית אצל נשים. נהיגה פותחת את הדלת לעצמאות עבור מיליוני נשים ברחבי העולם, ומאפשרת לחפש ולמצוא עתיד טוב יותר, להשיג תנאי חיים הוגנים יותר.

כיום נשים משפיעות על יותר מ-80% מרכישות הרכב במדינות מתקדמות. המספר הזה ימשיך לגדול בשנים הקרובות. “אחוז הנשים הצעירות באוניברסיטה כבר גבוה יותר במדינות המפותחות. שוויון בשכר מתחיל להיות יעד בר השגה, מועצות המנהלים כבר אינן גברים בלבד, וברשימות האנשים העשירים בעולם, זה לא יוצא דופן לראות יותר ויותר שמות של נשים”, אומרת מרתה גרסיה, נשיאה מנכ”לית. של WWCOTY. יום הנהגות הבינלאומי הוא הזדמנות להדגיש את החשיבות של נשים להביע את דעותיהן וחוויותיהן גם לגבי מכוניות.

 

לסקר שלנו בערוץ עדכוני הרכב של מלכת הכביש

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *