יונדאי סונטה היברידית 2024-25 בישראל מ-213,900₪ – מה התחדש?

יונדאי סונטה 2024 מחיר
יונדאי סונטה 2024. מה חדש?

 

כלמוביל משיקה את הסונטה ההיברידית החדשה: חוזרת עם עיצוב עדכני, תוספת מערכות בטיחות מתקדמות, מולטימדיה פנורמית, וצריכת דלק משופרת. 2 רמות גימור, Luxury ו- Limited, החל מ- 213,900 ₪ 

 

יחידת ההנעה ההיברידית של הסונטה עברה מקצה שיפורים לטובת חווית נהיגה יעילה יותר. יחידת ההנעה עודכנה בתוכנת ניהול חדשה e-motion Drive בה העברת הכוח לינארית שמותאמת למצבי נהיגה שונים, בהתאם לתנאי הדרך ומצב הנהיגה שנבחר ע”י הנהג. בנוסף, הוטמעה מערכת בלימה רגרנטיבית מהדור האחרון של היצרן הכוללת מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, ובחירה בין חמישה מצבי בלימה שונים. 

הסונטה ההיברידית החדשה מצוידת במנוע 2.0 GDi בטכנולוגיית SMARTSTREAM של יונדאי ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 הילוכים. הספק מנוע הבנזין – 152 כ”ס, ו-19.2 קג”מ מומנט ב- 5000 סל”ד ואילו המנוע החשמלי מספק כ-38 קילוואט (51 כ”ס). הנתון המשולב עומד על 192 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-37.5 קג”מ מרשימים כבר ב- 1,770 סל”ד. 

יונדאי סונטה היברידית 2024 מפרט

 

יונדאי סונטה 2025
2 רמות גימור,החל מ-213,900 ש”ח. יונדאי סונטה הייבריד

 

עיצוב חדש

העיצוב החיצוני כולל את שפת העיצוב החדשה של היצרן. העיצוב החיצוני בסגנון קופה אחראי מסייע לאווירודינמית גבוהה ולהתנהגות משופרת. חלקו הקידמי של הרכב מציג פריסה אופקית רחבה ומשלב את חתימת התאורה העדכנית של יונדאי. תאורת LED סמויה, DRL LED רחב ו”עתידני”, וגריל רחב עם כונסי אוויר אקטיביים. 

מאחור, דלת תא המטען מציגה עיצוב ייחודי המשלב ספוילר מובנה לצד מסיטי רוח אשר מגבירים את היציבות ומפחיתים את מקדם הגרר. קו התאורה החדש מאחור כולל פנסי LED בעיצוב H אשר מדגיש את ה”עמידה” הרחבה והאופי “ההייטקי” של הסונטה ההיברידית החדשה. פנים הרכב עבר עדכון מקיף ומספק שילוב מושלם בין טכנולוגיה מתקדמת ונוחות שימוש ותפעול. סביבת הקוקפיט מתמקדת בנהג, ואיכות החומרים המוקפדת מקנה לנוסעים נסיעה מפנקת בנוחות מרבית.  

 

טכנולוגיה וחווית משתמש

ליונדאי סונטה תצוגת מסכים פנורמית חדשה, הכוללת לוח מכוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ המשולב במערכת מולטימדיה מתקדמת בגודל 12.3 אינץ’. תצוגת HUD מציגה את המידע הרלוונטי ביותר כהקרנה בגודל של 10 אינץ’ על גבי השמשה הקדמית, ומאפשרת לעבד מידע במהירות תוך שמירה על תשומת הלב בכביש. נוספה מערכת סאונד Premium מבית BOSE בעלת 12 רמקולים וטכנולוגיית CenterPoint 360 החדשה, אשר פותחה ​​על ידי מהנדסי BOSE בכדי לספק חווית האזנה עשירה וסוחפת בכל מושב.

 

יונדאי סונטה היברידית 2024
שפת עיצוב חדשה

 

מרכב מחוזק 

מרכב הסונטה החדשה עושה שימוש נרחב בפלדה בעלת כושר מתיחה גבוה UHSS ובשיעור הגדול ב-18% מבעבר. חזית המרכב חוזקה בכ- 30%, ותת השלדה הקדמית עשויה כעת מחומרים קלים ומפחיתה 20% ממשקלה. אלה מאפשרים בטיחות פאסיבית טובה מבעבר לצד חלוקת משקל מאוזנת יותר. 

מהנדסי היצרן הקדישו תשומת לב מיוחדת להתנהגות הכביש ולכן נמצא בסונטה החדשה טבעות “סטראט” לבולמים הקדמיים לצד מתלה קדמי אשר כויל מחדש וכולל גם בושינגים ותותבים חדשים למשולשים ולמוט המייצב. המתלה האחורי עבר עדכון מקיף גם הוא ומקבל כעת זרוע עוקבת חדשה ומחוזקת בגיאומטריה שונה לצד מהלך מתלה ארוך ב 10 מ”מ וכיול חדש לבולמי הזעזועים. כל אלה מאפשרים חווית נסיעה נוחה מחד וחדה ומדויקת מאידך.  

להשלמת חווית הפרמיום דאג היצרן לשפר עוד יותר את בידוד הרעשים ובאמצעות הקשחת חישוקי הגלגל ב- 16%, יישום גומיות אטימה חדשות לחלונות והדלתות, עיצוב חדש לחיפוי מראות הצד, ומסילות מיוחדות לגג הפנורמי מתקבלת נסיעה שקטנה ונעימה מתמיד. 

 

צריכת דלק

צריכת הדלק בסונטה ההיברידית עומדת על 5 ליטר ל – 100 ק”מ בנהיגה משולבת (לפי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה). 

 

מידות

הסונטה ההיברידית מציעה לנוסעים מרחב פנימי נדיב, אורכה 4,910 מ”מ (1 ס”מ יותר מהדור הקודם), רוחבה 1,860 מ”מ, גובהה 1,445 מ”מ ומרווח הסרנים עומד על 2840 מ”מ. לסונטה ההיברידית מרווח גחון של  135 מ”מ, מרווח הרגליים בשורת המושבים הראשונה 1170 מ”מ, ומרווח הרגליים בשורת המושבים השניה 885 מ”מ. ונפח תא מטען של 480 ליטר.

 

יונדאי 2024
תא נהג. יונדאי סונטה החדשה 2024
יונדאי סונטה רמות גימור
משטח טעינה לנייד. יונדאי סונטה

 

אבזור

הסונטה ההיברידית ברמת גימור Luxury כוללת חישוקי סגסוגת 17 אינץ’, מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן עם אפשרות חיבור ל- Apple CarPlay ו- Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני בגודל 12.3 אינץ’ (לעומת 8 אינץ’ בדור הקודם) הכולל דיבורית Bluetooth ושליטה קולית ובנוסף SVC – לוח מחוונים דיגיטלי מלא “12.3, מערכת שמע פרימיום מבית BOSE, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם – כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה (חדש בדור הנוכחי), SBW – בורר הילוכים על מוט בצד ההגה, בורר מצבי נהיגה DRIVE MODE.

וגם תאורת יום DRL מסוג LED, תאורה קדמית LED, פנסים אחוריים עם תאורת LED, ספוילר אחורי עם תאורת LED, תאורת LED פנימית, מראות עם כיוון חשמלי, מראה מרכזית דיגיטלית – ECM, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לספסל האחורי, גג שמש פנורמי נפתח, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק, חימום הגה, ריפודי עור, כיוונון מושב נהג בהפעלה חשמלית, חימום מושבים קדמי, ניפוח גב תחתון במושב נהג, וילונות בחלונות הדלתות האחוריות, תא מטען עם פתיחה חכמה, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה משתנה, חיישן גשם, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, מערכת להנעת חירום במקרה של פריקת מצבר 12V, ו-3 חיבורי USB-C.

רמת ה- Limited מוסיפה HUD – תצוגה עילית בהקרנה על גבי השמשה הקדמית, זכרונות למושב הנהג, אוורור מושבים קדמיים וחיישני חנייה קדמיים מקוריים.

 

יונדאי סונטה מחיר
תוספת מערכות בטיחות ומצלמת 360. יונדאי סונטה 2024

 

מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות

9 כריות אוויר ומצלמה אחורית.

LKA- באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ”ש. 

FCA-JT- בלימה אוטונומית בעת חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל, כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת.

DAW – מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות. 

BCA – מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. המערכת עושה שימוש במערכת ה- BSD המספקת התרעה על רכב ב”שטח מת”, ובנוסף במערכת ה- LKA אשר מזהה את סימון נתיב הנסיעה ומסייעת בשמירה אקטיבית של הנתיב. ייחוד מערכת ה- BCA הינו בכך שמדובר במערכת אקטיבית אשר תמנע מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות ממשית. כאשר ימצא רכב ב”שטח מת” אשר קרוב בצורה מסוכנת תפעיל המערכת התרעה ויזואלית והתרעה קולית עם  הפעלת איתות הפניה, ואף תבצע בלימה דיפרנציאלית של הגלגל הפנימי הנגדי במידת הצורך, וזאת בכדי למנוע את מעבר הנתיב.

RCCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור המיועד ליציאה מאוזרים צרים עם ראות מוגבלת, אשר באמצעות חיישני המכ”ם לזיהוי רכב ב “שטח מת”, מזהירה המערכת את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב עם אפשרות להתנגשות מאחור ואף תפעיל בלימה רלוונטית אוטונומית בעת הצורך בכדי למנוע תאונה.

SEA – (Safe Exit Assist) מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב. תכונה זו מונעת באופן רגעי את פתיחת דלתות המושב האחורי כאשר המערכת מזהה רכב חוצה המתקרב מאחור ותבצע  נעילה אקטיבית של הדלתות בעת הצורך.   כאשר המערכת מגלה אובייקט מתקרב מאחור תשמע אזהרה עבור הנוסעיםוהודעה תוצג על גבי המסך ולוח השעונים. 

SCC- בקרת שיוט אדפטיבית חכמה. המערכת יודעת לעבוד עד למהירות של 0 קמ”ש (מנגנון זחילה בפקקים) ויחד עם מערכת LVDA המתריעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, מספקת מערכת עזר משלימה ויעילה.

LFA – מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.

מערכת ה- ROA- מערכת המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב. 

HBA – מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.

ISLA – מגביל מהירות חכם הכולל זיהוי תמרורי מהירות.

EPB – בלם יד חשמלי הכולל AUTO HOLD.

LVDA – התראה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים.

 

גרסת ה- Limited  מוסיפה גם:

AVM – מערך מצלמות היקפיות.

BVM- Blind-Spot View Monitor – הצגת צילום חי של “שטח מת” על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב. נעשה בעזרת המצלמה שמותקנת במראה החיצונית המציעה לנהג שדה ראייה רחב יותר. מערכת זו עוזרת לסרוק כניסה של רכבים לשטח המת של הנהג. אם אותר רכב ב”שטח המת”, תהיה התרעה קולית וויזואלית.

PCA – מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה.

RSPA – מערכת לכניסה אוטומטית לחניה ואפשרות להפעלה משלט הרכב

 

יונדאי סונטה היברידית 2024 מפרט

 

רמת אבזור מחיר בש”ח ציון ירוק רמת בטיחות
Luxury 213,900 3 6
Limited 229,900 3 6

 

אחריות כלמוביל לסונטה ההיברידית: 5 שנים/100,000 ק”מ אחריות על הרכב ו- 7 שנים/150,000 ק”מ על המערכת ההיברידית.

 

יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה 2024

 

מידות (מ”מ) Luxury Limited
אורך 4,910
רוחב 1,860
גובה 1,445
בסיס גלגלים 2,840
מרווח גחון 135
מרווח רגלים מושבים קדמיים 1,170
מרווח רגלים מושבים אחוריים 885
מרווח ראש מושבים קדמיים 975
מרווח ראש מושבים אחוריים 950
מרווח כתפיים מושבים קדמיים 1,470
מרווח כתפיים מושבים אחוריים 1,425
מרווח מותניים מושבים קדמיים 1,386
מרווח מותניים מושבים אחוריים 1,382
נפח תא מטען (ליטר) 480
משקל עצמי (ק”ג) 1,640
משקל כללי מורשה (ק”ג) 2,075
רדיוס סיבוב (מטר) 5.5
קיבולת מיכל דלק (ליטר) 50

כתבות נוספות על יונדאי סונטה באתר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *