יותר מרצדס מג’ילי: סמארט 3 (SUV חשמלי) חוות דעת

 

smart #3 2025
סמארט #3

 

סמארט 3 זו מכונית SUV חשמלית חדשה, בתצורת קופה, שאני מודה, הייתה הפתעה טובה. אפילו שאין כל מקום להשוואה, התחדדה אצלי עוד יותר ההבנה, כמה היא טובה, אחרי שהכרתי את אחותה – סמארט #1. זה לא שהסמארט 1 לא מכונית טובה, פשוט סמארט 3 הוא דגם חשמלי מתקדם יותר, גדול ויקר יותר, ותמיד תמיד במעלה הדגמים נרגיש שיפור בבידוד, בתחושת איכות החומרים והרכבה, בביצועים, בנוחות, ובהכל.

אם אסכם במשפט, הסמארט 1 הרגישה יותר סין (ג’ילי) במעטפת מרצדס, והסמארט 3 “מרגישה הרבה יותר מרצדס/אירופה”. בוגרת יותר, בשלה מבודדת ומתקדמת. מי שרכש או רכשה לעצמו/ה את הסמארט 1, אפשר עוד שנה-שנתיים לחשוב הלאה, ולהתקדם לעבר הסמארט 3, בעיקר אם יש צורך ברכב יותר מרווח/משפחתי וגם איכותי. 

 

סמארט 3 מבחן
סמארט 3 סקירה וחוות דעת

@queenoftheroad.il סמארט #1 מכונית חשמלית חדשה וsmart מותג שחוזר אלינו אחרי תקופה… שיתוף פעולה של מרצדס וג’ילי שהוחיד רכב מאד מיוחד. הנעה אחורית 272 כ”ס, 3.5 קג”מ והאצה של 6.7 שניות למאה. טווח 430 ק”מ ריאלי. החל מ175,000₪ #סמארט1 #smart1 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

תאורת אווירה רכב
תאורת האווירה גונבת את ההצגה

 

תא נהג ונוסעים

במרכז תא הנהג, מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ’ גדול בולט, סביבה פתחי אוורור ושלל תאורות אווירה שאופפות את כל תא הנהג, סביב פתחי האוורור הנאים ומעוצבים יפה. מלבד התאורה, הם החלק הבולט והמרשים ביותר בתא. אין מה לומר, זהו אחד מכלי הרכב שהכי הצליח לתפוס את העין שלי – לאן שזו לא הסתכלה, בכל פינה וכל נקודה ברכב מעוצבת יפה יותר מהשנייה. מלאכת מחשבת, בלי להגזים. או אולי ככה זה כשמעצבים רכב בהשראת מרצדס, כל דבר יראה מלכותי, מרשים ומכובד.

אחרי פתחי האוורור היפים עם מנגנוני כיוון המיזוג, בולטת מאד הצורה המיוחדת של הדשבורד ותא הנהג, צורה של מערכת רבייה נשית. כן… יכול להיות שזה אני, וזה הזמן הזה בחודש, ויכול להיות שיש משהו בצורה הנשית הזאת שתמשוך ותקסום לשני המינים, גברים ונשים. בקונסולה בין הנהג לנוסע שלצידו, שני פתחים שנפתחים בלחיצה עדינה – האחד חושף משטח טעינה לנייד, ושתי כניסות C USB, ומקום אחסון לארנק, מטבעות ומסמכים. ואחריו, תא אחסון ארוך יותר, שיכול להכיל שתי כוסות או שני בקבוקים קטנים וטלפון נייד, שקטן יותר מהטלפון שלי (גלקסי S21), כי אני לא הצלחתי לאחסן בו את הנייד שלי, אולי בשל מגן הפלסטיק שלו. אבל הרעיון מצויין, וזה בדיוק המקום שהייתי רוצה להצליח להכניס את הנייד שלי, צמוד אליי, לא עומד, לא יכול ליפול ובהישג יד. 

 

תאורת אווירה לרכב
אווירה טובה

סמארט 3 מידות

@queenoftheroad.il האחות הגדולה של סמארט #1 #smart001 הפתיעה אותי. סמארט 3 הגיעה אלי לסקירה – מכונית פנאי חשמלית עם הנעה אחורית ו-272 כ”ס, ברמת גימור פרימיום השנייה מבין 4. 225,000₪ יותר גדולה, יותר מבודדת ואיכותית. מבחן דרכים יעלה באתר #מלכתהכביש #carslover ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

בהמשך לשני הפתחים הללו, מתחת למשענת היד המרופדת לנהג, תא אחסון גדול, ומקורר, עם שליטה על הטמפרטורה. מדהים. משמאלי ומימיני דלתות מעוצבות, עם פתחי אחסון רחבים וגדולים מאד שיכולים להכיל בקבוקי ליטר וחצי של קולה זירו, או שקית קניות בינונית. ידיות האחיזה בדלתות, מעוצבות כסופות וקרירות במגע, סביבן תאורת אווירה ומתגי פתיחת חלונות. כל אלה בולטים מאד מול העיניים, ועוד לא דיברתי על  מסך המולטימדיה הצבעוני מאד, עם הממשק המעט ילדותי של סמארט. המסך גדול וכולל גרפיקה ייחודית, שזהה לזו שפגשנו בסמארט 1, עם אותה חיה מימין המשמשת עוזרת קולית. הפעם זה טיגריס חמוד שמשחק בכדור, מתנקה, ישן וממתין לפעולה. 

 

סמארט 3 ביקורת
סמארט 3 תא נהג
smart multi media
מסך מולטימדיה 12.8′
מצלמת רוורס
כמה אתם קרובים למדרכה? מצלמת 360 ומדידת מרחק מעצמים קרובים

 

אין לי תלונות על הגרפיקה המיוחדת ובולטת, אני פשוט לא חושבת שהממשק מספיק אינטואיטיבי, על אף שהכל צבעוני וגדול, ומנסה להיות הכי מונגש למשתמש. כיוון ותפעול המזגן מהמסך היה לא נוח עבורי, מספיק כדי שאם אני אקפא מקור בנסיעה, אני אצליח לתפעל אותו בקלות במקביל לנהיגה. הדבר הכי חכם ובטיחותי שהיה לי לעשות, זה פשוט ללחוץ על מנגנון הפתיחה / סגירה של פתחי האוורור, ולסגור פיזית את תריס פתח האוורור. כיוון הפתחים פשוט ומוצלח מאוד, והנה הגעתי רק עכשיו להגה.

ההגה יפה וספורטיבי למגע ולמראה, אבל גם קצת קיצ’י, מעוטר בתפרים צהובים. מעליו רדאר שסורק את העיניים, עם נורות סגולות בולטות, ומעל הרדאר, מסך צר ויחסית קטן, שהוא לוח המחוונים, בגודל 9.2 אינץ’, שכולל לא מעט גרפיקה ומידע, כמו מד מהירות, זיהוי תמרורים, טמפרטורה, חיווי למצב ההילוכים, רדיו, שעה, מד קילומטראז’, טווח הסוללה, והמון אינפורמציה מסביב, וגרפיקה נוספת של גלובוס/כדור הארץ במרכז. 

הצלחתי לחיות בשלום עם לוח השעונים הזה בזכות הצג העילי, שכל כך נוכח ואינפורמטיבי באופן יעיל ונוח יותר, כך שהעין בקושי הגיעה ללוח השעונים. “זה קטע”, אנחנו רגילים לזה מדגמי טסלה, שאפשר להסתדר בלי לוח שעונים מול העיניים, ושהצג העילי הוא לגמרי צג אינפורמטיבי וחשוב לנהג. יש רכבים אגב, שהצג יותר מפריע מעוזר. בסמארט הוא לחלוטין מייתר את לוח השעונים. 

 

smart #3 mercedes
סמארט #3 מבחן דרכים
סמארט #3 פרימיום
כל רמת גימור מקבלת חישוקי סגסוגת בעיצוב אחר. סמארט #3 פרימיום
מה זה צג עילי
צג עילי בולט

 

ידית ההילוכים מאחורי ההגה. יש מעט מאוד כפתורים על גבי ההגה – תפעול עוצמת השמע, תפעול בקרת שיוט. מצד שמאל, מקום נוח ומרופד לברכיים, מימין, ריפוד לברך מימין, מקום אחסון גדול ודיי נסתר (וחבל), מתחת לקונסולה המרכזית, בו אפשר לשים גם תיק קטן. מעלי, גג פנורמי מקצה לקצה, קשה שלא להביט דרכו לשמיים, ולראות את כל הכחול הזה דרך הגג, ואת הבניינים והעצים. זה מוסיף מאוד לחוויית השהייה בתא הנוסעים וגם לחווית הנסיעה. למיטב הבנתי, אין וילון לגג הפנורמי, ויכול להיות שזה כן יפריע לנוסעים בימים החמים של הקיץ. יפצה על זה, המיזוג היעיל שמקפיא את התא. לראיה, כל מי שנכנס לרכב אמר לי “קפוא פה”.  אולי בזכות פתחי האוורור הגדולים מאחור.

 

smart 3 interior 2024
לוח מחוונים סמארט 3
smart 3 interior
הלוק, מרצדס. סמארט 3
BEATS SMART 3
מערכת שמע של BEATS
smart #3 interior
ריפודים חומים אפורים. סמארט תא נוסעים

 

מלבד גימורים יוקרתיים וכסופים, הריפודים ברכב חומים ואפורים, עם תפירה צהובה סביבם. הגג בצבע אפור כהה, אבל יפה לעין, לא פשוט או אפרורי בשום אופן. עוד מעל ראש הנהג – רמקול, שמתווסף ל-12 רמקולים בתוך הרכב, ויחידות תאורה עדינות מסביב. מערכת השמע היא של “ביטס” BEATS, מערכת שמע טובה ואיכותית מאוד, חוויה לאוזניים, וגם מותג מוכר ופופולרי, שזה כמובן תמיד עוזר. 

יש התראות בטיחות מורגשות ונשמעות, עם צלילים שונים, אולי קצת ילדותיים, כמו שהסמארט “אוהבת להתהדר בה”, לא מעט קיטשיות. רק שהסמארט 3 היא מכונית יותר בוגרת, אז הקיטשיות הזו קצת יותר מאוזנת. יחד עם שלל מערכות הנוחות נוסח מרצדס (חימום מושבים וחימום הגה, אין אוורור למושבים, שליטה בגובה פתיחת תא המטען), מתקבלת מכונית פנאי משפחתית מאוד נעימה לשהייה, נוחה ומבודדת, זריזה וכיפית, הכוללת גם מערך בטיחות מקיף ואבזור יפיפה ומרשים, ועוד הרבה קומפלימנטים שלא האמנתי שאני אתן לרכב. 

הישיבה בסמארט 3, כמו אצל אחותה הקטנה, גבוהה, נוחה, עם שדה ראייה רחב לפנים. הקורות מימין ומשמאל עבות מדי, אבל מפצות על זה מראות הצד הגדולות, המצלמות סביב הרכב, וגם מערכות הבטיחות שמראות, מתריעות, ומסמנות בסנטימטרים, כמה קרוב אתם נמצאים מכל מקום. בחניה, זה מידע מוערך ונחוץ מאד. בחנייה תקבלו מידע של כמה סנטימטרים הרכב שלכם מכל צד, מהרכב של השכנה, מהמדרכה, וזה מדהים בכל פעם. 

 

מקום אחסון
נחבא אל הכלים. מקום אחסון גדול תחת הקונסולה המרכזית
חיישני קרבה רכב
חיישני קירבה: פתיחת דלתות אוטומטית עם הגיענו לכיוון הרכב

 

יחידת ההנעה בסמארט 3 ברמת הגימור האמצעית “פרימיום”, כוללת הנעה אחורית (RWD) עם מנוע חשמלי בעל הספק מירבי של 200 קילו-וואט, 272 כ”ס, מומנט מירבי של 34.5 קג”מ, ותאוצה מ-0 ל-100 ב-5.8 שניות. הסוללה בקיבולת 66 קוט”ש עם יכולת טעינה AC עד 22 קילו-וואט, וטעינה מהירה DC, עם טווח מוצהר עד 455 ק”מ, וטווח ריאלי משולב בסביבות 380 קילומטר. בעיר אולי תוכלו לשמור יותר על הטווח החשמלי. מבחינת רגנרציה, יש שתי רמות רגנרציה בלבד – מדיום ו-HIGH. הייתי שמחה שיהיו ידיות/שיפטרים מאחורי ההגה שיאפשרו לי לשלוט על הרגנרציה, כמו גם, עוד אפשרויות לרגנרציה. כן יש מצבי נהיגה לבחירה: ספורט, קומפורט, ואקו, ששולטים על המתלים והמנוע, ו-4 אפשרויות היגוי – automatic ,low ,high medium.

ההאצות מהמקום חזקות כמו גם האצות הביניים, הרבה מחפשים את התחושה הזו ברכב חשמלי, מאידך, לא היו לי הרבה “כלים” לנסות לחסוך בצריכת החשמל, ולא הייתה לי שליטה מספקת בהחזרת אנרגיה לסוללה, ולא נראה שהסוללה נטענת בזמן הנסיעה, אם בגלישות יזומות או בבחירת מצבי רגנרציה ונהיגה ייעודיים לחיסכון בחשמל. 

עוד נקודה לשיפור, פחות אהבתי את אופן כיוון מראות הצד, דרך המסך (זה מעיק בכל רכב שפגשתי, ולצערי, הרבה רכבים חשמליים מגיעים עם הפונקציה הזו), מה שמסרבל ולא מקל על בכלל על חוויית השימוש. ובגלל שאני בחצי מרצדס, הופתעתי שבנסיעה לאחור, ברוורס, המראות לא ירדו/התכוונו כלפי מטה באופן אוטומטי, לחנייה קלה ונוחה יותר.

 

סמארט מידות רכב
תא נוסעים. סמארט 3
סמארט 3 תא מטען
תא מטען

 

טוב, שנסכם? 

מי שפגש בסמארט לא יכול להתעלם שזה ממש מרגיש ובעיקר נראה כמו מרצדס (GLA). למי שנסע ברכב בוודאי עלתה המחשבה, שהנה, אפשר לקנות מרצדס במחיר של ג’ילי. וזו לגמרי הסמארט – “סיפור אהבה של מרצדס וג’ילי, או נכון יותר שיתוף פעולה קר וחכם בין השתיים. 

הסמארט 1 נחטפה במאות כבר בחודשים הראשונים (600 יחידות במספר חודשים), והסמארט 3 כעת גם מקבלת לא מעט אהדה ועניין. למרות שאין להשוות ביניהן, ה-3 היא המועדפת עליי. ואני מניחה שנראה עוד דגם סמארט בהמשך.

יש 4 רמות גימור סך הכל, שתי רמות גימור קונבנציונליות, פרו פלוס ופרימיום, ושתי גרסאות מיוחדות, בראבוס וגרסת 25 century. אני בחנתי את הגרסה השנייה מההתחלה, ומאובזרת יותר, פרימיום, שיש בה מערכות ופיצ’רים נוספים שכדאי להשקיע בהם את ההפרש מגרסת הבסיס פרו+. הסמארט מגיעה עם תאורת Led קדמית, הקרנת הלוגו על הרצפה בעת פתיחה, דלתות ללא מסגרת חלון וידיות חשמליות שקועות. דגם הבראבוס מגיע עם הגה ספורטיבי מצופה אלקנטרה, וחישוקי סגסוגת בקוטר 19″ (20″ בדגם ה-Brabus) עם עיצוב שונה בכל רמת גימור.

בטיחות: דירוג הבטיחות הישראלי הוא 6-7 מתוך 8. מערך בטיחות שכולל, מערכת אוטומטית להחלפת אורות גבוהים, מערכת לניטור עייפות הנהג, בקרה על שמירת הנתיב, ניתור שטחים מתים, 7 כריות אוויר. בנוסף למערכת חיישני חניה קדמית, מצלמה 360 מעלות, מערכה זחילה בפקקים ומערכת חניה אוטומטית.

 

סמארט ביקורת
SUV חשמלי בתצורת קופה

 

חזרתי לרכב הפרטי שלי, מה אני אגיד לכם, קשה מאוד לחזור לרכב שלא “פותח עבורך” את ידיות ודלתות הרכב אופן אוטומטי, בעזרת מערכת חיישני הקרבה, גם לא מדליק את המיזוג אוטומטית ברגע שיושבים במושב, ולא מניע את עצמו… אלה הדברים ה”קטנים-גדולים” שנהיו סטנדרטיים ברכבים כמו סמארט, ומייצרים חוויה איכותית ומיוחדת עם הרכב. 

 

מחירים:

 

סמארט #3 Pro Plus ₪   204,900
סמארט #3 Premium ₪   224,900 
סמארט #3 25th Anniversary Edition ₪   234,900
סמארט #3 BRABUS ₪   249,900

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *