יפנית או סינית? מאזדה EZ-6 היברידית/חשמלית הצליחה לסקרן אותנו

 

מאזדה EZ-6
מאזדה חושפת את ה-EZ-6 – יפנית או סינית?

 

מאזדה חשפה את ה-EZ-6, רכב סדאן חדש שמסמן את המעבר לעידן החשמלי עבור החברה – לפחות בשוק הסיני

 

מדובר בדגם שמביא עמו את כל מה שהכרנו מהמאזדה 6 הקלאסית, אך עם נגיעות טכנולוגיות מתקדמות ועיצוב מעודכן לפילוסופיית ה-“KODO” של מאזדה – או כמו שהם קוראים לזה, “נפש התנועה”. החדשות הטובות: יש לכם אפשרות בחירה בין גרסה חשמלית מלאה לגרסת הייבריד, כאשר טווח הנסיעה של שניהם מרשים.

 

עיצוב חיצוני – סולידי עם נגיעות חדשנות

 

ה-EZ-6 בנויה על פלטפורמה משותפת עם חברת Changan, אחת מענקיות הרכב בסין. המראה החיצוני אמנם שומר על קו נקי וסולידי שמאפיין את הדגמים האחרים של מאזדה, אך יש כאן גם נגיעות שמביאות משהו חדש. החזית של הרכב נראית אלגנטית, עם קווים זורמים ופנסים דקיקים שמושכים את העין. מהחלק האחורי, ה-EZ-6 מקבלת ספוילר דינמי נשלף שמוסיף למראה הספורטיבי-מודרני.

הרכב מגיע עם ממדים מכובדים: אורכו כמעט 5 מטרים, ובסיס הגלגלים שלו מספק מרווח נסיעה נוח. עם זאת, מי שמצפה לרכב מרשים או אגרסיבי במיוחד עשוי להתאכזב מעט – העיצוב נשאר בגבולות הסולידי והמאופק.

 

MAZDA EZ6
פלאג אין או חשמלי. מאזדה EZ6

 

פנים הרכב – נוחות וטכנולוגיה

 

בתוך תא הנוסעים, ה-EZ-6 ממשיכה את הקו המתוחכם של העיצוב החיצוני. הנהג ייהנה ממסך מולטימדיה מרכזי בגודל 14.6 אינץ’ ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ’. מערכת השמע מבית סוני כוללת 14 רמקולים שמבטיחים חוויית שמע עשירה, ומערכת בקרת האקלים המפוצלת לשלושה אזורים תורמת לנוחות הנוסעים.

המושבים ברכב נראים טוב. המושבים הקדמיים כוללים פונקציה של “אפס כבידה” (Zero Gravity) לנוחות מקסימלית, כולל משענת רגליים נשלפת לנוסע הקדמי. הנוסעים מאחור לא מוזנחים עם אפשרות לשליטה על בקרת האקלים והוילון דרך ממשק מגע.

 

ELECTRIC MAZDA
כרגע רק הסינים יוכלו ליהנות ממנה. מאזדה EZ-6

HYBRID MAZDA

 

ביצועים והנעה – טווח מכובד ומבחר גרסאות

 

מאזדה EZ-6 מוצעת בשתי גרסאות הנעה: גרסה חשמלית מלאה וגרסת פלאג-אין הייבריד. הגרסה החשמלית מבטיחה טווח נסיעה מרשים של עד 600 ק”מ, בעוד שהגרסה ההיברידית מציעה טווח משולב של עד 1,000 ק”מ במיכל דלק אחד. מדובר בפתרון פרקטי במיוחד למי שמתלבט בין חשמל לבנזין.

מאזדה עדיין לא סיפקה פרטים מדויקים על ביצועי המנועים, אך נראה כי הגרסה החשמלית עושה שימוש במנוע חשמלי אחורי עם הנעה אחורית. בנוסף, היצרנית טוענת לחלוקת משקל אידיאלית של 50:50, מה שמבטיח חוויית נהיגה מהנה.

 

רכב סדאן היברידי פלאג אין

 

הרבה הבטחות, אבל האם היא תגיע אלינו או תישאר בסין?

נכון לעכשיו, יש סימנים מעודדים לכך שמאזדה שוקלת להביא את ה-EZ-6 לאירופה. למרות שבמקור היא הייתה מיועדת לשוק הסיני בלבד, דיווחים עדכניים מצביעים על כך שמאזדה בוחנת את האפשרות להרחיב את השיווק של ה-EZ-6 גם לאירופה. עם זאת, אין עדיין הודעה רשמית ממאזדה על כך, ולכן לא ברור אם ומתי הרכב יושק באופן רשמי בשוק האירופאי, ובפרט בישראל.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *