יש למה לחכות: דגמים חדשים שיושקו בישראל במהלך שנת 2023

 

מאזדה CX-60 מחיר
מאזדה CX-60

 

2023 מסתמנת כשנה שבה היצרנים מצליחים להשתחרר ממשבר שרשרת האספקה שפקד את תעשיית הרכב אשתקד. שלל דגמים חדשים צפויים להיות מושקים השנה. רובם, באופן לא מפתיע, הם רכבי פנאי, אך יש גם כמה רכבים פחות שגרתיים 

 

 

מאזדה CX-60

 

מאזדה נתפסת בישראל כחברה שמרנית המשווקת מכוניות בעלות מערכות הנעה מיושנות יחסית שלוגמות בנזין ואינן נעזרות בסיוע חשמלי. שנת 2023 תביא לשינוי בהיצע הדגמים של מאזדה בכל הקשור לנושא ההנעה עם ה־CX-60, רכב פנאי גדול היברידי־נטען, שמונע באמצעות מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 327 כ”ס, ומזניקים את ה־CX-60 מעמידה ל־100 קמ”ש תוך 5.8 שניות. טווח הנסיעה החשמלי יעמוד על 63 ק”מ באמצעות סוללה המספקת 17.8 קוט”ש.

ה־CX-60 צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השני של 2023.

 

דאצ'יה היברידית
דאצ’יה ג’וגר היברידי

 

דאצ’יה ג’וגר

 

הג’וגר, מיניוואן מבית דאצ’יה, משווק כעת בישראל עם מנוע בנזין ותיבה ידנית בלבד. במהלך 2023 צפויה להתווסף גרסה נוספת, בעלת מנוע היברידי המפיק 140 כ”ס ותיבת הילוכים אוטומטית, שתפנה לקהל רחב שמאס בתיבת ההילוכים הידנית.

הג’וגר ההיברידי צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השני של 2023.

 

 טויוטה קורולה 2023
שינויים קלים. טויוטה קורולה

 

טויוטה קורולה

 

הקורולה החדשה שהושקה לאחרונה בעולם אינה מביאה עימה בשורה משמעותית, ואולי טוב שכך, משום שנוסחה מנצחת לא מחליפים. העיצוב החיצוני נותר דומה למדי, פנים הרכב זכה למסך מולטימדיה גדול יותר, מערכות הבטיחות שודרגו ויחידת ההנעה ההיברידית תספק 140 כ”ס, לעומת 121 כ”ס בגרסה היוצאת, שיביאו לביצועים משופרים. האם היא תמשיך להיות להיט מכירות בישראל?

הקורולה צפויה להגיע לישראל במהלך הרבעון השלישי של 2023.

 

ג'יפ אוונג'ר
ג’יפ אוונג’ר ג’יפון חשמלי

 

ג’יפ אוונג’ר

 

גם ג’יפ מתחשמלת. דגם חשמלי ראשון של היצרן האמריקאי עונה לשם אוונג’ר. האוונג’ר מבוסס על אותה הפלטפורמה שעליה מבוססות ה־2008 של פיג’ו וה־C4 של סיטרואן, מה שאומר שלא מדובר ברכב שטח קשוח אלא בג’יפון שמעדיף את הכביש על פני השטח. האוונג’ר יוצע עם מנוע חשמלי שמפיק 156 כ”ס ומשודך לזוג הגלגלים הקדמיים. ייתכן שיוצעו גרסאות נוספות בהמשך.

האוונג’ר צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2023.

 

הונדה ZR-V 2023
הונדה ZR-V

 

הונדה ZR-V

 

הונדה חוותה שנים לא מוצלחות בשוק הרכב הישראלי עם ירידה משמעותית במסירות, וה־ZR-V, רכב פנאי בגודל בינוני, אמור לשפר את מצבה. ה־ZR-V ישווק בשתי גרסאות: גרסה בעלת מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.5 ליטר וגרסה היברידית שתספק 183 כ”ס.

ה־ZR-V צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2023.

 

 

יונדאי קונה החדשה
יונדאי קונה 2023

 

יונדאי קונה

 

הקונה, רכב פנאי מבית יונדאי, מתחדש ומציע מרחב פנימי נדיב בזכות מידות גדולות יותר ועיצוב חדש לחלוטין לעומת הדגם היוצא. יחידות ההנעה לא יעברו שינוי והוא יוצע בשלוש גרסאות: טורבו־בנזין, היברידית וחשמלית.

הקונה צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2023.

 

 

סובארו סולטרה מחיר
סובארו סולטרה

 

סובארו סולטרה

 

גם סובארו, כמו מאזדה, ידועה ביחידות הנעה ותיקות המלוות אותה כבר שנים רבות. הסולטרה, רכב פנאי חשמלי, צפוי להביא משב רוח רענן בדמות הנעה חשמלית ומודרנית. רכב הפנאי החשמלי של סובארו, שלו אח זהה מבית טויוטה העונה לשם bZ4X, גדול מהפורסטר ויוצע בשתי גרסאות הנעה: קדמית וכפולה. טווח הנסיעה כ־450 ק”מ.

הסולטרה צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2023.

 

קיה EV9 בישראל
קיה EV9

 

קיה EV9

 

ה־EV9 הוא רכב פנאי חשמלי בעל עיצוב לא שגרתי המציע שישה או שבעה מקומות ישיבה, כאשר מושבי השורה השנייה מסוגלים להסתובב 180 מעלות ולפנות למושבים בשורה השלישית. לנהג יוצעו לא פחות משלושה מסכים לטובת שליטה וצפייה בפרמטרים השונים שהמכונית מציעה. לא נמסרו פרטים בנוגע ליחידות ההנעה והספק הסוללה, אך ההערכה היא כי טווח הנסיעה צפוי להיות כ־500 ק”מ.

ה־EV9 צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2023.

 

 

שברולט טראקס החדש
שברולט טראקס 2023

 

שברולט טראקס

 

הטראקס הוותיקה, שמלאו לה עשר שנים, מוחלפת השנה במכונית חדשה לחלוטין שתונע באמצעות מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.2 ליטר שמספק 137 כ”ס. הטראקס החדשה גדולה מהדגם היוצא והיא תהיה רחבה ממנו ב־4.5 ס”מ וארוכה ממנו ב־28 ס”מ.

הטראקס צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של 2023.

 

 

רנו מגאן אי טק
רנו מגאן E-Tech

 

רנו מגאן E-Tech

 

אל תיתנו לשם מגאן, שמלווה את המשפחתית של רנו מאז שנות ה־90, להטעות אתכם. המגאן E-Tech מעוצבת, כמיטב האופנה, כרכב פנאי. את המגאן החשמלית יניעו מנועים בהספקים של עד 220 כ”ס וטווח הנסיעה עד 450 ק”מ (תלוי בגרסה).

המגאן E-Tech צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של 2023.

 

ב.מ.וו M2 מחיר
ב.מ.וו M2

 

ב.מ.וו M2

 

רגע לפני שגם גרסאות ה־M יתחשמלו, ב.מ.וו מציעה ככל הנראה את ה־M2 האחרונה שמצוידת במנוע לוגם בנזין, תיבת הילוכים ידנית והנעה אחורית. המנוע, שישה צילינדרים בטור בנפח 3 ליטר, נושם אוויר באמצעות מגדש טורבו ומפיק 460 כ”ס ו־55.9 קג”מ מעוררי תיאבון. הביצועים: 4.3 שניות מעמידה ל־100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש. תיבה אוטומטית תוצע למי שמתקשה לבחוש בהילוכים.

ה־M2 צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של 2023.

 

פיג'ו 408 סקירה
לא דומה לאף אחת אחרת. פיג’ו 408

 

פיג’ו 408 

 

הפיג’ו 408 היא משפחתית גדולה המבוססת על אותה פלטפורמה של הסיטרואן C5 X. ה־408 תגיע לישראל בגרסה היברידית־נטענת, המשלבת בין מנוע בנפח 1.6 ליטר טורבו־בנזין ומנוע חשמלי, אשר יחד מפיקים 180 או 225 כ”ס, תלוי בגרסה. לאוהבי איכות הסביבה נספר כי סוללת 12.4 קוט”ש תספק טווח נסיעה חשמלי ונקי ממזהמים של עד 60 ק”מ.

ה־408 צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של 2023.

 

 

סיטרואן C4 X
סיטרואן C4X

 

סיטרואן C4 X

 

סיטרואן מציגה גרסה בעיצוב לא שגרתי בעולם עמוס לעייפה ברכבי פנאי: רכב פנאי בתצורת פאסטבק עם תא מטען נדיב במיוחד של 510 ליטר לעומת 380 ליטר ב־C4. כמו כן, ה־C4 X מציעה מרחב נדיב יותר לנוסעים במושב האחורי לעומת ה־C4. היצע המנועים מוכר משאר דגמי הקבוצה והוא כולל מנוע בנזין ודיזל בהספקים של 130 כ”ס וגם גרסה חשמלית לחלוטין בהספק של 136 כ”ס המציעה טווח נסיעה של 360 ק”מ.

ה־C4 X צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של 2023.

 

יונדאי i20N
ברוח מסלולי המרוצים. יונדאי i20N

 

יונדאי i20N

 

סופר־מיני ספורטיבית וידנית הייתה מראה שכיח בישראל עד לא מזמן, אך יצרנים רבים החליטו לנטוש את המגרש והותירו את יונדאי כמעט לבדה במערכה. ה־i20N מציעה מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 204 כ”ס שמשודך לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה ידנית בת שישה הילוכים. עם 6.7 שניות ל־100 קמ”ש היא אולי לא תגיע ראשונה לרמזור הבא, אך תספק לא מעט חיוכים בדרך לאנשים שאוהבים לנהוג במכונית עם שלוש דוושות.

ה־i20N צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של 2023.

 

 

2 Replies to “יש למה לחכות: דגמים חדשים שיושקו בישראל במהלך שנת 2023”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *