כוח ושעשועים: אודי Q4 אי-טרון 2024 (מתיחת פנים) – סקירה וחוות-דעת

 

אודי Q4 אי טרון חדש
אודי Q4 אי טרון

 

אודי Q4 אי טרון הוא קרוסאובר משפחתי וחשמלי, בין הדגמים החשמליים הבודדים בנתיים שמציע הנעה חשמלית מלאה (יש את ה-Q8 שב-2019-2020 נקרא אודי אי טרון, ואז חידדו לו את השם ל-Q8 אי טרון). כשהדגם הגיע אלינו לראשונה, בנובמבר 2021, הוא נראה כמו חיה קצת שונה בקטגוריה גדושה במכוניות סיניות בעלות הספקים קיצוניים. מאידך, הוא היה כבד, פחות מרשים במראה, עם קצת יותר מ-200 כ”ס, הספק צנוע לכל הדעות ברכב חשמלי (הספק של ג’ילי גאומטרי C…). 

הסוללה 82 קוט”ש (77 kWh נטו), והמערכת הרגנרטיבית המחוברת אליה, עשתה אז והיום “את העבודה”. מערכת שמחזירה בקלות יוצאת דופן אנרגיה לסוללה, בזמן הנסיעה. לחולי המותג, שמוכנים לשלם כמה עשרות אלפי שקלים על היוקרה, האיכות, והסמל, זו יכולה הייתה להיות עסקה שמניחה את הדעת. 

 

מפרט אודי Q4 אי טרון

AUDI Q4
יותר כוח, ויעילות אנרגטית גבוהה. אודי Q4

 

ובכן, ההערות לשיפור הגיעו מהר לקודקודים, והיצרנית הוציאה בתוך שנתיים עדכון נחוץ לדגם האיכותי מאד, אך מנומנם. למעשה, מדובר במתיחת פנים, ושדרוג של הדגם החשמלי, גרסה חדשה שמחליפה את דגמי ה-Q4 e-tron 40 (בתצורת ספורט בק ותצורה קלאסית), בגרסה שמכונה Q4 e-tron 45. גרסת ה-45 כוללת קפיצה גדולה בהספק המערכת החשמלית ב-81 כ”ס, לכדי 285 כ”ס, משמעותיים מאד, מ-204 כ”ס “בלבד”. עם מומנט מרבי של 55.6 קג”מ, לעומת 31.5 קג”מ בדגם היוצא, והאצה של 6.7 שניות מאפס למאה קמ”ש, לעומת 8.5 בגרסה היוצאת. הנתונים האלה יורגשו מאד מהשנייה הראשונה עם הרכב.

 

אודי q אי טרון 4
מרשימה אבל לא יפה. אודי Q4 אי טרון 2024

 

הסוללה עודכנה/שופרה, אך נותרה עם אותה קיבולת, וטעינה מקסימלית עד 135kW. (בטעינה מהירה עד 80 KW) בעמדת טעינה של אפקון בערד, הטענתי כ-18 דקות, וקיבלתי 115 ק”מ נסיעה. מערכת המתלים גם שודרגה, והיצרנית מצהירה שכל אלה מספקים יחד חווית נהיגה דינמית וטובה יותר. 

בתא הנהג והנוסעים נוספו מערכות נוחות כמו, כיוון מושבים חשמלי, זיכרונות מושב לנהג, ותצוגה עילית, הקישוריות לאנדרואיד אוטו נותרה לא אלחוטית, ויש צורך בחיבור עם כבל (דבר פעוט אך חשוב).

 

Q4 חשמלי
תוספת מערכות נוחות בתא הנהג. אודי Q4 אי טרון

 

ניסיתי לחשוב איך להסביר במילים ברורות על המערכת הרגנרטיבית, כי היא פה העניין, כמובן בשילוב יחידת ההנעה החשמלית, שהפכה את הרכב למהנה מאד. זרימת האנרגיה במערכת הזו מפתיעה מאד וייחודית מאד. ובין עשרות מכוניות חשמליות חדשות בהן נהגתי בשנתיים-שלוש האחרונות, אני לא חושבת שראיתי מערכת שצורכת חשמל ומחזירה מאחזרת חשמל בצורה כזו לסוללה

פשוט אתן דוגמא לכל פעולה. יצאתי מרמזור, “חזק מדי”, לחצתי לחיצה בריאה על דוושת ההאצה, ואיבדתי 5 ק”מ מהטווח, “לכאורה”.מאידך, הייתי בירידה של כמה מאות מטרים, 300-400 מטרים, ובלי להתאמץ, או לבחור במצב רגנרטיבי מסויים, (אפשר לבחור עוצמה של רגנרציה, כך שבעוצמה גבוהה, הרכב בירידה יבלום את עצמו ויאחזר יותר אנרגיה לסוללה). ובכן, לא הייתי צריכה לעשות דבר, וקיבלתי מעצם הירידה הזו – 3-4 ק”מ בחזרה לטווח החשמלי.

אפ-דאון, הלוך ושוב, המערכת לוקחת ומחזירה אנרגיה באופן שגרם לי לתהות “מה זה” והאם ככה מערכת חשמלית צריכה לעבוד. בסך הכל אם תשאבו “למשחק” הזה של הקח חשמל וקבל חזרה, תצליחו לנסוע עשרות קילומטרים מבלי לאבד ק”מ או אחוז של טווח, אבל זה מעייף, וזה הופך את הנסיעה לעבודה.

 

מערכת רגנטיבית מה זה
לוקחת אנרגיה, מחזירה אנרגיה. מערכת הנעה ורגנרציה ייחודית

 

אז שיחקתי 20 דקות במשחק הזה, ואז פשוט החלטתי שבא לי להנות מהנסיעה, והתחלתי לנהוג בלי חשבון. לשמחתי, גם כשנהגתי בלי חשבון, צריכת החשמל לא הייתה גבוהה מדי (יחסית לאופי הנהיגה) -21 קוט”ש ל-100 ק”מ (צריכה ממש נמוכה לנסיעה בינעירונית תהיה 16-17 קוט”ש ל-100 ק”מ). 

באזורים שמהירות הנסיעה בהם עד 90 קמ”ש, הסיפור משתנה לטובה. וכל עוד הנהיגה לא אגרסיבית, הטווח נשמר היטב. העיר, ב-50 קמ”ש. מד צריכת החשמל לא זז. אז כן אפשר בהחלט לקבוע, שהרכב הזה “זורח” בעיר. בנסיעה משולבת, עירוני ובינעירוני, ה-Q4 אי טרון יאפשר לכם עד 450 ק”מ אמיתיים.

מבחינת ההיגוי, נוחות הנסיעה, ובידוד הרעשים, ה-Q4 איכותי מספיק, מבודד מספיק, ומצבי הנהיגה גם יוכלו להשפיע על אופי ההיגוי. הרכב זריז והנהיגה בו מהנה, כך שלא היה לי צורך במצב ספורט כלל.  

 

AUDI Q4 2024
אודי Q4 אי טרון גרסת מרכב קלאסית
ספורטבק
אודי Q4 אי טרון ספורטבק

 

העיצוב החיצוני של הרכב מרשים כי זה אאודי, עם סמל של אאודי, וצבע המרכב כהה ומלא נוכחות, עם קימורים מרשימים, החלונות הכהים מאחור, וחזית אגרסיבית למראה, אבל זו לא האאודי הכי יפה שראיתי או שאתם תראו. הוא עוף די מוזר בשוק הרכב החשמלי בכלל והיוקרתי בפרט, בו כל המכוניות נראות כמו חלליות וחייזרים. היא כאילו לא שואפת לנקר עיניים. רכב חשמלי לקהל שבטוח בעצמו ובהחלטות שהוא לוקח. 

מידות הרכב משפחתיות: אורך – 4.58 מ’, רוחב – 1.86 מ’, גובה 1.6 מ’, ואורך בסיס גלגלים 2.76 מ’, שיאפשר ישיבה של שלושה נוסעים ממוצעים מאחור. תא המטען בנפח 535 ליטר. 

 

Q4 INTERIOR
הגה מרובע, וקונסולה מרכזית
קונסולה
כניסות C USB מצבי נהיגה, ומתג סטארט אנד סטופ
סאנרוף אודי
פתיחה חשמלית בהחלקת אצבע לפתיחת סאנרוף

 

גם מבפנים, התא יוקרתי אבל דיי סולידי. אין מסך מולטימדיה ענק ולא פרופורציונלי במרכז התא. מערכת המולטימדיה שאנחנו מכירים מדגמי אאודי כוללת מסך בגודל 10.1. וממשק מוכר, כהה, מתקדם, סולידי ונוח לתפעול. צורת הגה מרובעת, ומיוחדת לדעתי. אחרים יראו בצורה הזו מוזרה. מולי לוח שעונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ’, אינפורמטיבי, עם תצוגה חדה, וממשק שאני מכירה ומתמצאת בתפעולו. יש משענת יד נוחה ומתכווננת בין הנהג ונוסע, ממש הרגשתי כמה היא נחוצה לי בדרך. מאחור, משענת הראש האמצעית מסתירה את שדה הראייה לאחור. כדאי להוריד אותה כמה שיותר מטה.

במרכז למטה, ממוקמת קונסולה קצת פלסטית למראה ומגע. אפשר להתווכח עם איך שהיא  נראית… אבל איכות החומרים וההרכבה שלה טובים. נסכם שזה לא מוסיף למראה של פנים הרכב. 

מערכת “ההתנעה” זהה לזו שבסקודה אניאק – עם הישיבה במושב הנוסע, מערכות הרכב נדלקות ומתעוררות. עם הלחיצה על הבלמים, הרכב מונע וניתן לצאת לדרך. אין כפתור התנעה, אבל יש מתג START STOP מבלבל, במיקום של מתג ההתנעה. כנראה שאתם תלחצו עליו ללא צורך בימים הראשונים עם הרכב.

יש מצבי נהיגה אפקטיביים, סאנרוף, מערכת רגנרטיבית יעילה, עליה הרחבתי, מערכת שמע איכותית עם 8 רמקולים ומגבר 180W. לצידה, מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים המפוצלת.

 

אי טרון בסיס גלגלים
מקום ל-3 נוסעים בוגרים בתא הנוסעים
אודי אי טרון תא מטען
תא מטען בנפח 533 ליטר

בטיחות

מערכת לסיוע בזיהוי רכב בשטח מת והתרעה ביציאה מהרכב במצב של זיהוי סכנה, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת המסייעת למניעת התנגשות מאחור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מערכת למניעת סינוור, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד. 

 

מחיר:

המחיר לאודי אי טרון Q4 בגרסה קלאסית, ללא תוספת חבילות מיוחדות, היא 320 שקלים, כאשר נכון לכתיבת שורות אלה, ישנה הנחה של 20 אלף שקלים על הדגם, וגם על גרסת הספורט-בק. 

חבילת טק PACK בשווי 27 אלף ש”ח, כוללת: מצלמות היקפיות, מערכת ניווט מקורית, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע פרימיום, SONOS עם 10 רמקולים, תאורת מטריקס לד עם חתימת אור ייחודית, מערכת עזר לעומסי תנועה, ותצוגה עלית, המציגה את מד המהירות והתראות בטיחות על גבי השמשה הקדמית, לטובת שמירת מבט הנהג/ת ישר על הכביש. 

 

מפרט אודי Q4 אי טרון

שומרת סוללה: אודי Q4 אי טרון החשמלית – סקירה וחוות דעת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *