לטוב ולרע אין דרך חזרה: דגמים שאיבדו את הקסם ואלה שהשתדרגו

 

MINI COOPER S
מיני קופר S

 

מדור לדור יש דגמים שעוברים שינויים טובים, עיצוב מודרני, שיפור של יחידות ההנעה, כניסה של טכנולוגיה מתקדמת… ויש כאלה שהופכים למשהו אחר, וקשה כבר לזהות את החן והיופי שלהם מפעם… ליקטתי לכם 3 רכבים שעברו שינויים שגרמו להם לאבד את הקסם שלהם, ו-3 דגמים שעברו שדרוג חיובי משמעותי

 

בשנים האחרונות, שוק הרכב חווה שינויים משמעותיים, כאשר יצרנים רבים מבצעים שדרוגים משמעותיים לדגמים קיימים, בעוד אחרים מאבדים מהקסם שהפך אותם לפופולריים. הנה שלושה רכבים ש”זורחים” היום, ושדרגו את עצמם, ושלושה רכבים שעברו שאיבדו את הקסם שלהם, והיה להם הרבה ממנו בעבר.

 

שלושה רכבים שאיבדו מהקסם שלהם:

 

מיני קופר החדשה 2025
מיני קופר 2024-25

 

1. מיני קופר החדשה:

 

כמי שאוהב מאוד את המותג, והיה בעלים של מיני בעצמו, אני לא יודע מה מיני-ב.מ.וו ניסו לעשות בעיצוב של הרכב החדש, אבל זה לא עבד להם. התחושה היא שהרכב איבד משהו מהקסם הייחודי שלו, מהגנטיקה של מוריס מיני מיינור שעברה מאב לבן מאז שנות ה-50′. הרכב מרגיש הרבה פחות מרשים, הרבה פחות מיני. בנוגע לעיצוב הפנים, נראה שהמעצבים ניסו לשלב את העיצוב המקורי של לוח המחוגים העגול האייקוני שמממוקם במרכז הדשבורד, אך המסך LED העגול והעצום לא מחמיא לתא. מרגיש אובר-מודרני. ואולי הדבר שהכי חסר לי, ועד היום היה חלק מאוד מחמיא לרכבי ה-S ו-JCW הוא האגזוז. לאן הוא נעלם? כן, גם בגרסת ה-S הספורטיבית לא תמצאו יציאות אגזוז.

 

קיה פיקנטו החדשה
קיה פיקנטו 2024

 

2. קיה פיקנטו החדשה:

 

הפיקנטו החדשה של קיה גם היא לא הצליחה לעמוד בציפיות. הלוק החדשני של קיה, שמאוד מחמיא לרכבים האחרים שלהם, פשוט לא מתאים לרכב הקומפקטי. קיה פיקנטו, רכב המיני החמוד, כבר לא חמוד! נראה אגרסיבי יתר על המידה, בטח כשמתחת למכסה המנוע לא מסתתרים 3.0 ליטר עוצמתיים אלא מנוע ליטר יחיד המפיק 86 כ”ס בלבד.

 

ב.מ.וו סדרה 1 2025
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

 

3. ב.מ.וו סדרה 1 2024:

 

הסדרה 1 של BMW לשנת 2024 התקבלה בביקורות מעורבות, בעיקר בשל השינויים החיצוניים. רבים טוענים שהעיצוב החדש נראה פחות אלגנטי ופחות אטרקטיבי מהדגם הקודם, ומזכיר יותר את קיה סיד מאשר רכב ממותג יוקרה גרמני. בנוסף, במעבר למערכת הנעה קדמית במקום האחורית המסורתית, הרכב איבד מהתחושה הספורטיבית והייחודיות שהיו מאפיינים את הסדרה 1 בעבר.

ולמרות כל הביקורות השליליות, חשוב לזכור שישנם יצרנים שמצליחים לשדרג את הדגמים שלהם ולהפוך אותם לטובים יותר. ישנם רכבים שבזכות שינויים קטנים גדולים הפכו למובילים בשוק ושמרו על תדמיתם החיובית ואף חיזקו אותה.

 

שלושה רכבים שהשתדרגו:

 

 E CLASS 2024
מרצדס E CLASS 2024

 

1. מרצדס E קלאס:

 

ה- E קלאס החדשה של מרצדס קיבלה עיצוב מודרני ומרשים עם תאורה קדמית מחודשת וגריל חדשני. פנסי ה-LED הקדמיים מציעים תאורה בהירה וחדה, והרכב כולל גג שמש פנורמי וחישוקים בקוטר 20 אינץ’. החלק האחורי כולל פנסים LED דקים ומעוצבים בצורה חדה, עם אורות שמזכירים את סמל מרצדס. ה-E קלאס הוא רכב הסאלון הכי יפה של מרצדס לאחרונה.

 

סוזוקי סוויפט 2025
סוזוקי סוויפט 2024

 

2. סוזוקי סוויפט:

 

הסוויפט החדשה של סוזוקי עברה שדרוג משמעותי בעיצוב. הרכב מגיע עם קווי עיצוב חדים ומודרניים, שמצד אחד משדרגים את הלוק, ומצד שני עדיין שומרים על המראה ה”סוויפטי” והחינני. הביקורות משבחות את העיצוב החדש והנועז של דגם הסופר מיני המוכר, שמשדר תחושת דינמיות ורעננות. הקווים החדים והייחודיים של הסוויפט מושכים תשומת לב ומשדרים בדיוק מה שרכב קומפקטי וצעיר צריך לשדר.

 

פיג'ו 208 החדשה 2025
פיג’ו 208 2024

 

3. פיג’ו 208:

 

ה-208 החדשה של פיג’ו מגיעה עם עיצוב חיצוני קרבי ומודרני, שבעיני, מייצג בצורה מצויינת את האריה שבסמל המותג. הרכב משדר ספורטיביות ודינמיות עם קווים חדים ופנסים מרשימים. הפיג’ו 208 היא לגאסי מעולה ל-206 ראלי הישנות, והיא מצליחה לשמר את הרוח הספורטיבית והנמרצת של הדגם האייקוני. ה-208 החדשה משלבת גם בין סטייל ונוחות, והעיצוב החיצוני שלה הופך אותה לאחת הבחירות האטרקטיביות ביותר בכביש.

 

מסכמים…

בסופו של דבר, עולם הרכב מתפתח ומשתנה כל הזמן. יש דגמים שמצליחים לעמוד בציפיות ואף לעלות עליהן, בעוד אחרים מאבדים את מה שהפך אותם למיוחדים. הבחירות של היצרנים בעיצוב החיצוני משפיעות מאוד על תפיסת הציבור והביקורות, ולעיתים גם החלטות קטנות יכולות לשנות את הדרך שבה רכב נתפס על ידי הקהל הרחב.

 

בטוח יש לכם דוגמאות משלכם על מכוניות שאיבדו את זה, או השתדרגו עם הזמן…

 

4 דורות והזרוע נטויה: יונדאי טוסון חוגגת 20 שנות פופולריות

קיה חוגגת 20 שנות פיקנטו – זמן להזכר בהיסטוריה של המיני הנמכרת בישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *