לנדרובר דיסקברי ספורט – מבחן דרכים
מאת: ענת דניאל אלסיבוני
מתוך מדור הרכב “מלכת הכביש”, ידיעות תקשורת
בריטים בריטים בריטים, זה כל מה שהיה בטלוויזיה לאחרונה, (עד שהטורקים והצרפתים כבשו את המהדורות שבוע אחרי). קודם משחקי היורו, אחרי זה פרישת הבריטים מהאיחוד האירופי, לפיכך החלטתי לבחון מכונית מייד אין אינגלנד, ובכלל, בזכות החיבה שלי לשחקנים עם מבטא בריטי כבד. רכב SUV (פנאי שטח) גדול, מרשים ואלגנטי, (ששייך להודים כבר מ-2008, ראו מפת הדרכים) – לנדרובר דיסקברי ספורט, עם שבעה מקומות.
הדגם הוא ארבע על ארבע, מנוע 2 ליטר (2,000 סמ“ק) בנזין עם 240 כ“ס, 34 קג“מ, תיבת הילוכים “טיפטרוניק” אוטומטית עם 9 הילוכים (!), והאצה של 8.2 שניות מ-0 ל-100 קמ“ש. במבט חטוף הוא נראה כמו רכב שטח, אבל הנתונים האלה מספרים לכם שהוא רכב כלאיים – דיסקברי, על שם הדוד שלו, הלנדרובר דיסקברי, רכב השטח הידוע והמוצלח. מאסיבי, ואוכל מדבריות לארוחת 10. וה“ספורט“, מבן הדוד שלו, הריינג‘רובר איווק, רכב הפנאי המעוצב ומסובב הראשים. הוא יושב במקום טוב באמצע, מספק ביצועים מהנים וזריזים בכביש, ולא יתנגד שתכוונו אותו לגיחה בשטח. ככה נוצרות מכוניות טובות. ולכן, נתוני האצה, וכוחות סוס חשובים כאן בדיוק כמו נתוני כושר הגרירה של הרכב (משקל כולל מטען שניתן לשאת ברכב – 2580 ק“ג), ומרווח הגחון שלו (24 ס“מ המפרידים בין הקרקע לרכב). מספקות כל מה שצריך: ביצועי כביש ושטח, סטייל, ואיכות שמלווה את המורשת כבר עשרות בשנים.
הישיבה בתא הנהג נוחה ותומכת בזכות כיוון מושבים חשמלי מדוקדק. רק מה, נמוכים ממני יאלצו לקחת איתם כרית מהבית. מכסה המנוע גבוה, למזלי, אני במקום טוב באמצע, וגם שבוע לפני נהגתי בשברולט קאמרו עם חרטום ענק, אז שום מכסה מנוע כבר לא יפריע או יסתיר לי. מולי מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8′, 10 רמקולים וסאבוופר כדי שתרגישו את הבאסים של ריהאנה בתוך הגוף, וחיבור בלוטוס ישירות לאנשי הקשר והמוסיקה מהסלולרי שלכם. הרבה פתחי אחסון נחוצים, ומערכת בקרת אקלים מעוצבת ופשוטה להפעלה.
מילה על הפונקציות לנהיגה בשטח. יש לכם אפשרות בחירה בין מצבי נהיגה שונים, להתאמה מרבית של ביצועי הרכב לסוג השטח: מצב כביש, מצבי נהיגה בשטח, וכביש חלק – רטוב או קפוא. בנוסף, יסייע לכם מאד לצפות במסך שמציג לכם בו ברגע את מצב הגלגלים ברכב, ולאן כל גלגל פונה. יש בקרת ירידה במדרון, בקרת אחיזה ויכולת צליחת מקורות מים עד 60 ס“מ.
בלנדרובר דיסקברי ספורט, יש שבעה מושבים, או נכון יותר 5+2. השניים האחוריים נשלפים מבטן תא המטען והופכים לזוג מושבים רחבים ונמוכים, ויתאימו למבוגרים רק אם מדובר בנסיעה קצרה. באשר לנוחות וריווח במושבים הקדמיים והאמצעיים, הישיבה נוחה ותומכת. אם אין לכם נוסעים בשורת המושבים השלישית, השטיחו את המושבים המתקפלים ותזכו לתא מטען ענק, למרווח רגליים מפנק בשורה האמצעית וגם אפשרות להטות את המושבים לאחור. לכל היושבים ברכב יש מרחב מספק, פתחי אוורור ממערכת המיזוג המרכזית, שקעים להטענת מכשירים סלולאריים ושדה ראייה רחב, כולל הצצה לשמיים, דרך גג השמש הפנוראמי.
בטיחות: 8 כריות אוויר, כולל כרית אוויר במכסה המנוע מבחוץ, להגנה על הולכי רגל, מצלמה וחיישנים חניה, חיישני גשם, תאורה, ובקרת לחץ אוויר בגלגלים.
צריכת דלק: 10 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15
מחיר: 389,000 ₪
כן/לא
לנדרובר מייעדים את הדיסקברי ספורט לאנשים עם אורח חיים בריא וספורטיבי שיודעים ליהנות מסופי שבוע פנויים, ושלקחו כמה החלטות נכונות בחיים, כאלה שהביאו אותם לגיל 35-45 עם מספיק כסף לקנות לנדרובר. כל רכב שני בשוק מכונה היום רכב פנאי/SUV, אבל אין הרבה רכבי פנאי שיצלחו נהיגת שטח, הארדקור. במקרה הזה, יש לנו עסק עם אצולה בריטית. לנדרובר זו מילה נרדפת ל“ביצועים בשטח“, והדיסקברי ספורט בפרט ממשיך בכבוד מסורת רבת שנים.
ובינתיים, מה קורה באינסטגרם של מלכת הכביש…?
שאלה – תשובה
היי, אשמח לשמוע מה דעתך על הסבת רכב למערכת גז?
כמה מילים על הסבה לגז: זה אפשרי רק בכלי רכב משנת 95 ומעלה, עם מנוע בנזין, עד 4500 סמ“ק. הגז מכונה גפ“מ, גז דחוס שנוצר מזיקוק של נפט. דומה לגז בישול אך בעל אוקטן גבוה.המעלות של המערכת הזו, היא “ידידותית לסביבה” ולא מזהמת כמו פליטת גזי דלק ברכב רגיל, ועלות ליטר גז זולה יחסית לליטר דלק, בערך 2.8 לליטר גפ“מ, כשהמיכל הוא 40-50 ליטר.פחות חיובי הוא הסיכוי של דליפת גז, אל מחוץ לרכב, לכן אסור לחנות בחניונים תת קרקעיים, השטח שמיכל הגז תופס בתא המטען, והסיכוי למכור רכב כזה בהמשך. הכי חשוב הוא להסב את המערכת במוסך מורשה שנמצא תחת פיקוח של מכון התקנים. כל התקנה חייבת להיות מאושרת על ידי משרד התחבורה, אחריה, הרכב נרשם ברישיון הרכב במשרד הרישוי.
השקות:
1. קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן משיקה בימים אלה בישראל את ניסאן מקסימה החדשה, המהווה מתחרה בקטגוריית רכבי הספורט פרימיום. מקסימה משווקת עם מנוע בנזין V6 (שישה צילינדרים) בעל 300 כ“ס, ומומנט מרבי של 36.8 קג“מ ב– 4,400 סל“ד. הדגם החדש מאופיין בעיצוב חיצוני מתוחכם וספורטיבי, בעל קווים חדים וחרטום “אגרסיבי“, ומאובזר במערכות בטיחות מתקדמות. מחירה החל מ– 239,990 ₪
2. יוניון מוטורס משיקה את הקורולה החדשה, שקיבלה מנוע בנזין 1.6 ליטר חדש, המספק 132 כ“ס, ועברה עיצוב חיצוני ופנימי, ושיפורים הנדסיים למערכות המתלים וההיגוי לטובת שיפור בנוחות הנסיעה, ושיפור בבידוד הרעשים והתנהגות הכביש. לקורולה מערכת בטיחות אוטונומית מקורית Toyota Safety Sense, כסטנדרט בכל רמות הגימור, וחמישה כוכבים במבחני ריסוק. מחיר לצרכן החל מ– 125,990 ₪
מפת הדרכים
לנדרובר יצרנית רכבי שטח ושטח–פנאי בריטית, שנוסדה ב1948, ורוב דגמיה שימשו את הצבא, זכו לשבחים על עמידות חומרים ארוכת שנים, ויכולות בשטח ובכך זכתה להכרה גדולה. לנדרובר מככבת בין מותגי רכבי השטח הידועים בעולם, כשרק המותג “ג‘יפ” וותיק ממנה. הוקמה כמחלקה של רובר (זוכרים מכוניות רובר פה בארץ?) עברה לא מעט בעלויות, בתחילה ידיים בריטיות, אח“כ הייתה זו ב.מ.וו הגרמנית ופורד האמריקאית. כשבמרץ 2008 נמכרה לנדרובר לקבוצת טאטא ההודית. בעסקה הזו רכשה “טאטא” את לנדרובר ויגואר מידי פורד ב-2.3 מיליארד דולר, והיא מחזיקה בשני המותגים הללו עד היום.
כשמקבלים רכב לכביש נוסעים בכביש.
כשמקבלים רכב ספורט מחפשים מנחת נטוש.אפילו אם הוא בערד.
כשמקבלים רכב עם יכולות שטח יורדים לשטח.
ככה לפחות אני חושב.
בפעם הבאה שתקבלי מכסחת דשא סעי לבחון אותה במגרש הגולף בקיסריה
נתת לי רעיון